Unselected
 VAN RYSEL EDR CF TÁRCSAFÉKES SHIMANO 105

REF: 8788491

VAN RYSEL EDR CF TÁRCSAFÉKES SRAM FORCE AXS

2022

Üdvözlünk az EDR CF DB SRAM Force AXS eTap kerékpárod műhelyoldalán.
Ez a tárcsafékes kerékpár a számos modellből álló VAN RYSEL sorozat egyik darabja!

Mérnökeink olyan kerékpárt készítettek, mellyel bármilyen terepen önfeledten szórakozhatsz!

Karbonvázas országúti kerékpár edzésre és kezdő versenyzők számára.

Ismerd meg a kerékpár karbantartására vonatkozó tanácsainkat!

Unselected

VAN RYSEL EDR CF DB SRAM FORCE eTap AXS (2022): útmutató, javítás

1 / A kerékpár összeszerelése

Össze kell szerelned a kerékpárt? Tekintsd meg az összeszerelést bemutató videót!

Figyelem, a kormányszárat a kormányhoz rögzítő csavart 6 Nm nyomatékkal kell meghúzni, átellenes sorrendben.

Az első használat előtt mindenképp tisztítsd és koptasd be a fékbetéteket!

Hogy lásd, mit is kell tenned, tekintsd meg ezt a videót:

Unselected

3 / KARBANTARTÁS

Itt minden információt megtalálsz a kerékpár megfelelő karbantartásához.

A nélkülözhetetlen szerszámok a műhelyedben

A kerékpár megfelelő karbantartásához a megfelelő szerszámokkal kell rendelkezni.

Hogyan kell megfelelően tisztítani a kerékpárt?

1. lépés: Zsírtalanítás

2. lépés: Tisztítás

3. lépés: Kenés

Bővebben információkért kattints az alábbi linkre!

Mit tegyek, ha kattogást hallok pedálozás közben?

Mivel a váz és a nyeregcső is karbon, tekerés közben kattogó hangot adhatnak ki.

Ez azért lehet, mert nincs eléggé megzsírozva a nyeregcső.

Vedd ki a nyeregcsövet, kend be kenőanyaggal, majd helyezd vissza a beállításodnak megfelelően.

Hogyan kell jól meghúzni a nyeregcsövet?

A nyereg optimális beállításához a nyeregcsövet megfelelően meg kell húzni. A rosszul meghúzott cső lecsúszhat kerékpározás közben.
Ezzel ellentétben ha túlságosan meghúzod, ez szétzúzhatja a nyeregszárat, vagyis tönkreteheti a kerékpárt.


A nyeregcső megfelelő meghúzásához használj nyomatékkulcsot. A javasolt nyomaték 6-7 Nm.


Figyelem, nem szabad túllépni a nyeregcsövön jelölt maximum magasságot!

Hogyan kell jól meghúzni a nyeregcsövet?
Mikor kell láncot cserélni?

A lánc kulcsszerepet játszik a kerékpár hajtásában.

A hajtásban egy fontos elem, amely összeköti a hajtóművet a kazettával.

Energiát közvetít a hatékony haladáshoz, vagyis fontos, hogy jó állapotban legyen.

Ebben a cikkben megtalálod, honnan ismerheted fel, ha a lánc elkopott:

Mikor kell bowdent cserélni? 

Nincs egy konkrét kilométerszám, melynek megtétele után ki kéne cserélni a bowdent.

A válasz attól függ, hogy országúti kerékpározásról, országúti túrakerékpározásról vagy versenyzésről van-e szó.

De a bowdenek kopását az is befolyásolja, hogyan váltasz sebességet, azaz nagyon sok váltással kerékpározol vagy sem.

A kopás első jelei a következők:

Nehézkesen megy a sebességváltás?
Még a váltó beállítása után is?
Lehet, itt az ideje a bowden cseréjének, még mielőtt egy túra közepén mondaná fel a szolgálatot.

Ha látod, hogy egy bowdenház vagy egy bowden foszlani kezd, minél hamarabb cseréld ki!

Mikor kell bowdent cserélni? 
Mikor kell fékbetéteket cserélni? 


A fékbetéteket ki kell cserélni, ha már nem fognak olyan erősen, mint új korukban.
A kopást jelezheti, ha hirtelen fékezéskor többször hallasz szokatlan hangot.

A fékbetéten lévő bevonat vastagságát ellenőrizheted is. 
Ha 0,5 mm-nél vékonyabb, elővigyázatosságból érdemes lecserélni a betéteket, mielőtt csökkenne a fékerő.

Mikor kell fékbetéteket cserélni? 
Mikor kell féktárcsákat cserélni? 


Bár a tárcsafékeket úgy tervezik, hogy a tárcsák helyett a betétek kopjanak el, az igénybevétel hatására előbb-utóbb a tárcsák is elhasználódnak.
Az elhasznált féktárcsa veszélyes lehet, mert hirtelen, intenzív fékezés esetén eltörhet.

A féktárcsa kopása eredeti állapotához viszonyítva legfeljebb 10% lehet.

Mikor kell féktárcsákat cserélni? 
A váltó zajos

Ha a sebességváltó túl zajos és/vagy nem vált megfelelően, akkor a váltót be kell állítani.

A következő videóból megtudhatod, hogyan:

Unselected

4 / Javítás

A GYIK-ben bizonyára megtalálod a válaszokat a kérdéseidre.

A PEDÁLOK CSERÉJE

Eltörött a pedál? Ki szeretnéd cserélni a pedálokat automata stoplisra? Kövesd a tanácsunkat.

Figyelem, a bal oldali pedál csavarmenete fordított, vagyis az óramutató járásával ellentétesen kell tekerni. A jobb oldali pedálon normális a csavarmenet. 

A pedálok leszedéséhez a megfelelő szerszámot használd, ugyanis erősen kell őket lecsavarozni.

HOGYAN KELL GUMIBELSŐT CSERÉLNI?

Defekt esetén a gumibelső cseréjéhez kövesd oktatóvideónkat.

HOGYAN KELL KORMÁNYSZALAGOT CSERÉLNI?

Idővel a kormányszalag elhasználódik, vagyis ki kell cserélni.

KEVÉSBÉ JÓK A FÉKEK A KERÉKPÁRON

Ha észreveszed, hogy nem fognak elég jól a fékek, több megoldás lehetséges:

- Egy zsírtalanítóval tisztítsd meg a felnit!

- Ellenőrizd a fékpofák kopottságát.

- Ellenőrizd a bowden feszességét!

KEVÉSBÉ JÓK A FÉKEK A KERÉKPÁRON
HOGYAN CSERÉLJ FÉKBETÉTET? 

Kopottak a fékbetétjeid? Szeretnéd őket kicserélni?

Nézd meg ezt a videót és tudd megy, hogyan csináld:

ZAJOS A FÉKTÁRCSÁM 

Ha a féktárcsa zajos:

- Ellenőrizd, hogy a kerék középen van-e! Ehhez lazítsd ki majd rögzítsd ismét a kereket!

- Ellenőrizd, hogy a féktest beállítása megfelelő-e!

- Ellenőrizd a fékpofák kopottságát!

- Ellenőrizd a fékbowdenek feszességét!

HOGYAN KELL FÉKBOWDENT ÉS BOWDENHÁZAT CSERÉLNI?

Ki kell cserélned a fékbowdent vagy a bowdenházat?

Kövesd oktatóvideónkat:

HOGYAN KELL FÉKBOWDENT ÉS BOWDENHÁZAT CSERÉLNI?
FÉLREVÁLT A VÁLTÓ

Ha a váltó félrevált, először ellenőrizni kell: 

- A váltó kopását.

- A bowdenek feszességét.

Ezután be kell állítani a váltót.

HOGYAN KELL VÁLTÓBOWDENT ÉS BOWDENHÁZAT CSERÉLNI?

Ki kell cserélned a váltóbowdent vagy a bowdenházat?

Kövesd oktatóvideónkat: 

ELFERDÜLT VAGY ELTÖRÖTT A VÁLTÓTARTÓ FÜL

Ha a váltótartó fül ferde vagy törött, cserélni szükséges.

HOGYAN KELL LÁNCOT CSERÉLNI?

Az alábbi videóban tanácsokat találsz a lánc megfelelő cseréjéhez.

HOGYAN KELL KAZETTÁT CSERÉLNI?

Elkopott a hajtásrendszer egy része? Változtatni szeretnél a fogaskerekek számán?

A fogaskeréksor cseréjéhez kövesd oktatóvideónkat!

Figyelem, ezen a kerékpáron a kazetta maximális mérete 11 - 28.

HOGYAN KELL KAZETTÁT CSERÉLNI?
HOGYAN KELL A LÁNCTÁNYÉROKAT CSERÉLNI?

A lánctányérok elkoptak? Más fogszámú lánctányért szeretnél?

Könnyen kicserélheted a tányérokat.

Ehhez csupán ki kell csavarni egy imbuszkulcs segítségével a lánctányértartó csavarokat.
Ezután helyezd fel az új lánctányérokat.

Emlékeztetőül: ezen a kerékpáron a lánctányér minimális mérete 36 fogas.

HOGYAN KELL A LÁNCTÁNYÉROKAT CSERÉLNI?
HOGY KELL HÁTSÓ VÁLTÓT CSERÉLNI?

A következő videóban megnézheted, hogyan kell kicserélni a hátsó váltót:

Unselected
VAN RYSEL EDR CF DB SHIMANO 105 (2021)

Segítség

Nem találsz megoldást a problémádra? Kérd kerékpáros technikusunk segítségét! 

Unselected

5 / Jellemzők

Méret: S / M / L

Színválaszték: Fekete

Váz: Full karbon
Súly: 890 g

Villa: Full karbon
Súly: 382 g

Kerekek: ZIPP 303 S
Perem magassága: 45 mm
Egy pár súlya: 1530 g

Gumiköpeny: VITTORIA CORSA N.EXT
Méret: 700x28 mm
Gumiköpeny súlya: 300 g

Kormány: DEDA ZERO 2
Szélesség (középponttól-középpontig): XS, S: 400 mm; M, L, XL: 420 mm.

Kormányszár: DEDA ZERO 2
Hosszúság: XS: 90 mm, S: 100 mm, M: 110 mm, L: 120 mm, XL: 130 mm

Nyereg: FIZIK ANTARES R5 BLACK

Nyeregcső: VR Aluminium 27,2

Váltórendszer SRAM FORCE eTap AXS
Összsúly: 2788 kg

Fogaskoszorú: SRAM FORCE 12 sebesség
10-11-12-13-14-15-17-19-21-24-28-33

Hajtómű: SRAM FORCE AXS (48-35)
Hajtókar hossza:

XS / S - 170mm
M - 172,5 mm L / XL - 175 mm
Féktárcsák SRAM FORCE

Első tárcsa: 160 mm
Hátsó féktárcsa: 140mm

M-es méretű kerékpár súlya: 7,8 kg.

Unselected
Unselected

7 / MŰHELYSZOLGÁLTATÁSOK

Te magad is elvégezheted az itt leírt műveleteket vagy rábízhatod a kerékpárod a Decathlon áruház műhelyére. Ha több információt szeretnél megtudni a műhelyszolgáltatásokról, kattints a lenti linkre.

Unselected

8 / LEÍRÁSOK

Unselected

A jótállással és szavatosággal kapcsolatos információkról Panaszkezelési Szabályzatunkban tájékozódhatsz.