p1620662

REF: 8667858

EDR AF RIM CAMPAGNOLO CENTAUR

2021

Üdvözlünk az EDR AF RIM CAMPAGNOLO CENTAUR fekete kerékpárod műhelyoldalán.

Az EDR CF RIM CAMPAGNOLO CENTAUR modell kistestvére;
Ideális kerékpár azok számára, akik az országúton szeretnék megismerni a sport örömeit.

Alumínium váza sokoldalú használatot biztosít, ugyanakkor megfelelő merevséget kölcsönöz.

Ez az EDR modell CAMPAGNOLO CALIMA kerekekkel szerelt és MICHELIN LITHION 2 gumiköpennyel.

1/ A KERÉKPÁR ÖSSZESZERELÉSE

Az összeszerelés megkönnyítéséhez kövesd oktatóvideónkat!

Figyelem, a kormányszárat a kormányhoz rögzítő csavart 6 Nm nyomatékkal kell meghúzni.

A kerékpár használata előtt engedd le a fékkart a féknyeregre, hogy közelebb hozza a fékpofákat.

3 / KARBANTARTÁS

Itt minden információt megtalálsz a kerékpár megfelelő karbantartásához.

A nélkülözhetetlen szerszámok a műhelyedben

A kerékpár megfelelő karbantartásához a megfelelő szerszámokkal kell rendelkezni.

Hogyan kell megfelelően tisztítani a kerékpárt?

1. lépés: Zsírtalanítás

2. lépés: Tisztítás

3. lépés: Kenés

Bővebben információkért kattints az alábbi linkre!

Hogyan kell gumit cserélni?

Kopott gumiköpennyel közlekedni kockázatos:

Nem fog tapadni,

Defektet kaphatsz.

Az alábbi cikkben leírjuk, honnan ismered fel, ha a gumiköpeny elkopott:

Mit tegyek, ha kattogást hallok pedálozás közben?

Mivel a váz és a nyeregcső is karbon, tekerés közben kattogó hangot adhatnak ki. Ez azért lehet, mert nincs eléggé megzsírozva a nyeregcső. Vedd ki a nyeregcsövet, kend be kenőanyaggal, majd helyezd vissza a beállításodnak megfelelően.

Hogyan kell jól meghúzni a nyeregcsövet?

A nyereg optimális beállításához a nyeregcsövet megfelelően meg kell húzni. A rosszul meghúzott cső lecsúszhat kerékpározás közben. Ha azonban túlságosan meghúzod, eltörhet a nyeregcső és használhatatlanná válik a kerékpár.

A nyeregcső megfelelő meghúzásához használj nyomatékkulcsot. Az ajánlott meghúzási nyomaték: 6-7 Nm.


A beállításnál figyelj a nyeregcsövön feltüntetett maximális magasságra!

Mikor kell láncot cserélni?

A láncnak kulcsszerepet játszik a kerékpár hajtásában. A hajtásban egy fontos elem, amely összeköti a hajtóművet a kazettával. Energiát közvetít a hatékony haladáshoz, vagyis fontos, hogy jó állapotban legyen. Ebben a cikkben megtalálod, honnan ismerheted fel, ha a lánc elkopott:

Mikor kell fékpofákat cserélni?

Ellenőrizni kell, mennyire kopottak a fékpofák, ehhez meg kell nézni a fékpofán lévő gumi vastagságát. Ha eléri a kopásjelzőt, cserélni kell!

Mikor kell bowdent cserélni? 

Ha a beállítást követően is problémás a sebességváltás, ez azt jelenti, hogy ideje kicserélni a váltóbowdeneket, mielőtt elszakadnának.

A váltó zajos

Ha a sebességváltó túl zajos és/vagy nem vált megfelelően, akkor a váltót be kell állítani.

A következő videóból megtudhatod, hogyan:

4 / JAVÍTÁS

A GYIK-ben bizonyára megtalálod a válaszokat a kérdéseidre.

A PEDÁLOK CSERÉJE

Eltörött a pedál? Ki szeretnéd cserélni a pedálokat automata stoplisra? Kövesd a tanácsunkat.

Figyelem, a bal oldali pedál csavarmenete fordított, vagyis az óramutató járásával ellentétesen kell tekerni. A jobb oldali pedálon normális a csavarmenet. 

A pedálok leszedéséhez a megfelelő szerszámot használd, ugyanis erősen kell őket lecsavarozni.

HOGYAN KELL GUMIBELSŐT CSERÉLNI?

Defekt esetén a gumibelső cseréjéhez kövesd oktatóvideónkat.

HOGYAN KELL KORMÁNYSZALAGOT CSERÉLNI?

Idővel a kormányszalag elhasználódik, vagyis ki kell cserélni.

KEVÉSBÉ JÓK A FÉKEK A KERÉKPÁRON

Ha észreveszed, hogy nem fognak elég jól a fékek, több megoldás lehetséges: 

- Egy zsírtalanítóval tisztítsd meg a felnit

- Ellenőrizd a fékpofák kopottságát.

- Ellenőrizd a bowden feszességét!

HOGYAN CSERÉLJ FÉKPOFÁKAT?

Fontos a fékpofák cseréje mielőtt túlságosan elkopnának. Biztonságot nyújt.

HOGYAN KELL FÉKBOWDENT ÉS BOWDENHÁZAT CSERÉLNI?



Ki kell cserélned a fékbowdent vagy a bowdenházat?

FÉLREVÁLT A VÁLTÓ

Ha a váltó félrevált, először ellenőrizni kell: 

- A váltó kopását.

- A bowdenek feszességét.

Ezután be kell állítani a váltót.

HOGYAN KELL VÁLTÓBOWDENT ÉS BOWDENHÁZAT CSERÉLNI?

Ki kell cserélned a váltóbowdeneket és/vagy bowdenházakat?

Tekintsd meg oktatóvideónkat:

ELFERDÜLT VAGY ELTÖRÖTT A VÁLTÓTARTÓ FÜL

Ha a váltótartó fül ferde vagy törött, cserélni szükséges.

HOGYAN KELL LÁNCOT CSERÉLNI?

Az alábbi videóban tanácsokat találsz a lánc megfelelő cseréjéhez.

HOGYAN KELL KAZETTÁT CSERÉLNI?

Elkopott a hajtómű? Változtatni szeretnél a lánckerekek számán? A fogaskeréksor cseréjéhez kövesd oktatóvideónkat!

Figyelem, ezen a kerékpáron a fogaskeréksor maximális mérete 12 - 32.

HOGYAN KELL A LÁNCTÁNYÉROKAT CSERÉLNI?

A lánctányérok elkoptak? Más fogszámú lánctányért szeretnél? Könnyen kicserélheted a tányérokat. Ehhez csupán ki kell csavarni egy imbuszkulcs segítségével a lánctányértartó csavarokat. Ezután helyezd fel az új lánctányérokat. Ezen a kerékpáron a lánctányér minimális mérete 34 fogas.

HOGYAN CSERÉLJ VÁLTÓT?

Az alábbi videóban megtalálod a megoldást:

5 / JELLEMZŐK 

Méret: S / M / L 

Szín: Fekete

Váz: Alumínium

Villa: Alumínium

Kerekek: CAMPAGNOLO CALIMA

Keréktengely:
AV - 9x100
AR - 10x130

Gumiköpeny: MICHELIN LITHION 2
Méret - 25mm

Kormány: VR Aluminium
S - 400 mm
M / L - 420 mm

Kormányszár: VR Aluminium
S - 90 mm
M - 100 mm
L - 110 mm

Váltókar: CAMPAGNOLO CENTAUR 

Nyereg: VR 

Nyeregcső: VR Aluminium 27,2
S - 300 mm
M / L - 350 mm

Első váltó: CAMPAGNOLO CENTAUR 

Hátsó váltó: CAMPAGNOLO CENTAUR

Fogaskoszorú: CAMPAGNOLO CENTAUR 

Hajtókar: CAMPAGNOLO CENTAUR (50/34)
S - 170 mm
M - 172,5 mm
L - 175 mm

Lánc: KMC 11v 

Első féktest: CAMPAGNOLO DM 

Hátsó fék: CAMPAGNOLO CENTAUR 

Súly : 8,9 kg 

7 / MŰHELYSZOLGÁLTATÁSOK

Te magad is elvégezheted az itt leírt műveleteket vagy rábízhatod a kerékpárod a Decathlon áruház műhelyére. Ha több információt szeretnél megtudni a műhelyszolgáltatásokról, kattints a lenti linkre.

A jótállással és szavatosággal kapcsolatos információkról Panaszkezelési Szabályzatunkban tájékozódhatsz.