vanrysel-e-grvlahhd

REF: 8786300, 8648774, 8913446

VAN RYSEL
Elektromos országúti kerékpár, karbon, Shimano 105 Di2 - E-EDR CF

2024

Üdvözlünk az E-EDR CF országúti kerékpárodhoz tartozó támogatási lapon.

Ezen az oldalon megtalálsz minden leírást, valamint tanácsainkat a kerékpár megfelelő összeszereléséhez, karbantartásához és javításához.

Letöltheted a kerékpár CE megfelelőségi tanúsítványát is.

ÚTMUTATÓ ÉS MEGFELELŐSÉGI NYILATKOZAT

Van Rysel E-EDR CF 105 DI2

Akkumulátorokra vonatkozó előírások

Ismerje meg az E-EDR CF akkumulátorokra vonatkozó szabályozásokat.

KICSOMAGOLÁS

Hogyan kell felhelyezni az első kereket?

A párnák közötti fedelet el kell távolítani. 

Amíg a fedél nincs a fékekben, ne nyomd meg az első fékkart. 

Az első keréknek egyenesen kell mennie, a tárcsa nem érhet hozzá a fékbetétek falához.

Van Rysel E-EDR CF 105 DI2:útmutató, javítás
Hogyan kell felhelyezni a hátsó kereket?

A hátsó kerékbe van építve a kerékpár motorja. Az akkumulátor és a motor közötti elektromos kapcsolat a keréken, a tárcsa felőli oldalon található csatlakozón keresztül jön létre.

A jó csatlakozás biztosítása érdekében elengedhetetlen, hogy ez a hegy felfelé nézzen, így megfelelően illeszkedik a keretben kialakított résbe (lásd az alábbi ábrát).

A kerék felszerelése előtt győződj meg arról, hogy a zárósapka megfelelően van elhelyezve és rögzítve.

Van Rysel E-EDR CF 105 DI2:útmutató, javítás
A SHIMANO 105 Di2 hajtáslánc akkumulátorának beszerelése

Először az akkumulátor menet nélküli részét helyezd be a nyeregcsőbe.

Óvatosan nyomd be az akkumulátort, amíg csak 1-2 centiméternyire ki nem áll a csőből, hogy könnyen hozzáférhess, de ne veszélyeztesse a stabilitást.

Óvatosan kezeld az akkumulátort, hogy elkerüld az elektromos vezetékek sérülését. A gondos kezelés elengedhetetlen az elektromos csatlakozások épségének megőrzése érdekében.

Van Rysel E-EDR CF 105 DI2:útmutató, javítás

Első használat

A biciklim különböző elektronikus alkatrészei

A : motor.
B: gomb a kerékpár be- és kikapcsolásához, az akkumulátor töltöttségi szintjének megtekintéséhez és az energiatakarékos módok megváltoztatásához.
C: kerékpár töltőaljzat.
D: kerékpárakkumulátor (az akkumulátor nem eltávolítható).

Van Rysel E-EDR CF 105 DI2:útmutató, javítás
Hogyan lehet bekapcsolni a kerékpárt?

A felső csőn található gomb 1 másodpercig tartó lenyomásával bekapcsolhatod a kerékpárt.

RIVERSIDE E-gravel 500:útmutató, javítás
Hogyan lehet kikapcsolni a kerékpárt?

Amikor a kerékpár be van kapcsolva, egyszerűen nyomd meg a felső csőn található gombot 3 másodpercig.

Első használat
Milyen fokozatai vannak az elektromos rásegítésnek?

A kerékpárnak 4 motorrásegítési módja van:
FEHÉR FEHÉR: nincs rásegítés.
1 ZÖLD: alacsony fokozatú rásegítés. (akkumulátorkímélő)
2 NARANCS: közepes fokozatú rásegítés.
3 LILA: erős rásegítés (magas akkumulátorfogyasztás).

A rásegítés automatikusan kikapcsol, ha a sebesség meghaladja a 25 km/h-t.

Milyen fokozatai vannak az elektromos rásegítésnek?
Hogyan lehet testreszabni a támogatási szinteket?

A MAHLE alkalmazás segítségével a 3 különböző mód alapján testreszabhatja a támogatási szintet.

Az alkalmazást a fenti linken keresztül töltheted le.

KELL PEDÁLOZNI AZ ELEKTROMOS RÁSEGÍTÉS ELINDÍTÁSÁHOZ?

Igen, az elektromos rásegítés csak akkor aktiválódik, ha a felhasználó legalább pedálokat tapos, amikor az 1-es teljesítmény üzemmódban van.
A nyújtott rásegítés szintje ezután a kiválasztott rásegítési módnak megfelelően modulálható. 1 módban a pedálozási erőnek nagyobbnak kell lennie, mint 3 módban ugyanazon sebesség eléréséhez.

Hogyan válthatok asszisztens módot?

A felső csövön található gombokkal:
- Rövid gombnyomás: növelje a rásegítési szintet (0->1->2->3)

Amikor eléri a 3. szintet, a gomb 1 másodpercig tartó lenyomásával visszatér a 0. szintre.Ezen a ponton újra elkezdheted átadni az ->1->2->3 kapcsolót.

Első használat
Honnan tudhatom meg az elektromos rásegítés szintjét?

A kerékpár felső csövén található gomb színétől függően.

Fehér: 0. szint.
Zöld: 1. szint.
Narancssárga: 2. szint.
Lila: 3. szint.

Ha a kerékpár csatlakoztatva van a számítógéphez, a támogatási szint közvetlenül a számítógépen is megjeleníthető.További információkért látogassa meg a "Saját csatlakoztatott kerékpár" részt.

támogatási szintű
MEKKORA NYOMÁSRA KELL FELFÚJNOM A GUMIKÖPENYT?

Az ideális ajánlott nyomás 4,5 bar.

A minimális nyomás 3,5 bar, a maximális 5,5 bar.

FÉKEK BEKOPTATÁSA

Amikor a kerékpár elhagyja az áruházat, a fékek teljesítménye alacsony, mivel a betétek és a tárcsák újak. Az erős hideg és a folyamatos fékezés az első használat során (például lejtőn haladva) túlmelegedéshez és a betétek "jegesedéséhez" vezethet.

Annak elkerülése érdekében, hogy ez a jelenség használhatatlanná tegye a fékeket, javasoljuk, hogy koptasd be a fékeket. A bekoptatás körülbelül tíz fékezés után történik meg. A fékezés erős lassulást jelent 25-ről 5 km/h-ra, de a kerék blokkolása nélkül, egyszerre csak egy féket használva.

Ha a fékbetéteken egy vékony, sima, csillogó réteg jelenik meg, a betét kopott. Óvatosan dörzsöld át finom szemcséjű (p120) csiszolópapírral, hogy tovább használhasd! A fékbetét csiszolásakor viselj kesztyűt és szemüveget! Ezután szereld vissza és koptasd be ismét a betéteket!

DECATHLON FÉKBETÉT HONOLÁS

TEKERHETEK ESŐBEN? AZ ALKATRÉSZEK VÍZÁLLÓAK?

Igen, az akkumulátort esőben való használatra tervezték, de nem szabad víz alá meríteni vagy nagynyomású vízsugárral mosni.

Viszont javasoljuk, hogy száraz helyen tárold a kerékpárt!

MI TÖRTÉNIK HA ELFELEJTEM KIKAPCSOLNI A KERÉKPÁRT?

A kerékpár néhány perc múlva kikapcsol, ha nem használják.

Az elektromos hajtásrendszer használata

Van Rysel E-EDR CF 105 DI2:útmutató, javítás
Van Rysel E-EDR CF 105 DI2:útmutató, javítás

SEBESSÉG BEÁLLÍTÁSA

Az elektromos váltó fokozatbeállítása eltér a mechanikus váltótól.

Ha rákattintasz a linkre, megmutatjuk, hogy kell:

Van Rysel E-EDR CF 105 DI2:útmutató, javítás

AKKUMULÁTOR FELTÖLTÉSE

A fékváltókarok és váltók akkumulátort használnak a sebességváltáshoz.A váltót a kerékpárhoz mellékelt tápkábel segítségével kell feltölteni.

Van Rysel E-EDR CF 105 DI2:útmutató, javítás

ALKALMAZÁS

A SHIMANO rendelkezik egy alkalmazással, amellyel további információkhoz férhetsz hozzá a DI2 hajtásrendszerhez.

Beállíthatod a váltókat, hozzáférhetsz az akkumulátor töltöttségi szintjéhez és sok más funkcióhoz.

Akkumulátorhasználat

Hogyan kell tölteni az akkumulátort?

Elektromos kerékpár töltése előtt győződj meg arról, hogy a környezet védett a páratartalomtól és a közvetlen napfénytől, +10°C és +40°C közötti hőmérsékleten.

A töltés megkezdéséhez nyisd ki az alsó konzol tetején található fedelet.

Ezután csatlakoztasd a töltőt. Amikor a töltőalap jelzőfénye zöldre vált, az azt jelzi, hogy az akkumulátor teljesen fel van töltve.

Akkumulátorral kapcsolatos kérdések 
Honnan tudhatom, mennyi az akkumulátor töltöttségi szintje?

Az akkumulátor töltöttségi szintje folyamatosan látható, miközben a kerékpár működik.

Az alábbi ábra bemutatja, hogyan értelmezhető a töltöttségi szint a zöld LED jelzőfény alapján.


Ha a kerékpár csatlakoztatva van a számítógéphez, az akkumulátor töltöttségi szintje közvetlenül a számítógépen is megjeleníthető.További információkért látogassa meg a "Saját csatlakoztatott kerékpár" részt.

Akkumulátorral kapcsolatos kérdések 
MENNYI IDŐRE VAN SZÜKSÉG AZ AKKUMULÁTOR FELTÖLTÉSÉHEZ?

Az akkumulátor 3 óra alatt feltöltődik.

A töltési idő a hőmérséklettől függően változhat, javasoljuk, hogy az akkumulátort 10° és 40 °C közötti hőmérsékleten töltsd.

MEKKORA AZ AKKUMULÁTOR HATÓTÁVJA?

ECO módban elektromos rásegítéssel akár 150 km-t is megtehetsz, azonban ezt a távolságot különböző tényezők befolyásolhatják:

> A KERÉKPÁRRA NEHEZEDŐ SÚLY: A túlterhelt kerékpár hatótávja csökken.
> AZ ÚT FAJTÁJÁTÓL: A hatótávolság csökken, ha felfelé vagy egyenetlen terepen haladsz
> GUMINYOMÁS:A hatótáv több lesz, ha a gumikat legalább 3 bar és maximum 3,5 bar közötti értékre fújod.
> A KÜLSŐ HŐMÉRSÉKLETTŐL:Hideg időben csökken a hatótávolság.
> A HASZNÁLT RÁSEGÍTÉSI MÓD: Amennyiben az akkumulátor töltöttségi szintje alacsony, javasolt az elektromos rásegítés használatát mérsékelni.
> AZ AKKUMULÁTOR TÖLTÉSI ÉS TÁROLÁSI FELTÉTELEK MEGFELELŐ BETARTÁSA

Ha növelni szeretnéd a kerékpár hatótávolságát, egy további 171 Wh-s akkumulátort helyezhetsz a vázon lévő kulacstartóba (hatótávolság-növelő).

Hol tudok második akkumulátort (hatótávnövelőt) venni?

Pót akkumulátort a DECATHLON műhelyben szerezhet be.

Az áruházi műhelyben meg tudják mondani, hogy elérhető-e a termék vagy mennyi a szállítási idő.

Hol tudok második akkumulátort (hatótávnövelőt) venni?
MEG KELL VÁRNOM, AMÍG TELJESEN LEMERÜL AZ AKKUMULÁTOR, HOGY FELTÖLTSEM?

Nem, a lítium-ionos akkumulátornak nincs memória-effektusa, így bármikor töltheted.

Javasolt az akkumulátor rendszeres töltése, a megfelelő teljesítmény megőrzéséhez.

Hagyhatom a töltőt az akkumulátorhoz csatlakoztatva akkor is, ha a töltés befejeződött?

Javasoljuk, hogy az akkumulátort ne hagyd felügyelet nélkül éjszakára töltőn.

Tájékoztatásul: amikor teljesen feltöltött az akkumulátor, a töltő kikapcsol (a töltőjelző LED továbbra is világít).

AZ AKKUMULÁTOR TÖLTŐDIK TEKERÉS KÖZBEN?

Nem, nincs „dinamóhatás”.
Néhány rendszer alkalmas arra, hogy töltődjön tekerés vagy fékezés közben, viszont a teljesítményük nagyon gyenge:több tíz kilométert kellene tekerni az 1 km plusz rásegítésért.

TEKERHETEK LEMERÜLT AKKUMULÁTORRAL?

Ez egy elektromos rásegítésű kerékpár, így abszolút lehetséges e segítség nélkül is közlekedni.

MENNYI IDEIG TÁROLHATOM AZ AKKUMULÁTORT TÖLTÉS NÉLKÜL?

Az akkumulátort 6 hónapig tárolhatod töltés nélkül és anélkül, hogy a kapacitása károsodna. Teljesen fel kell tölteni a hosszabb ideid tarvezett állás előtt.

A kerékpár

Csatlakoztasd a biciklidet a számítógépedhez

Az ANT+ egy vezeték nélküli technológia, amely lehetővé teszi a különböző márkájú eszközök számára, hogy a közös kommunikációs szabályokat követve kommunikáljanak egymással.

Ennél a kerékpárnál kétféle ANT+ kommunikáció létezik:

ANT+ LEV (Könnyű elektromos jármű): Ez a rendszer információkat küld az elektromos kerékpárokról, például a használt rásegítés típusáról, az akkumulátor töltöttségi szintjéről és arról, hogy meddig bírják még. Az ANT+ LEV technológiát használó eszközök, például mérőeszközök vagy GPS-készülékek képesek megjeleníteni ezt az információt.

ANT+ PWR (Kerékpár tápellátás): Ez a készülék azt méri, hogy a kerékpáros mennyi erőt (wattban) fejt ki a kerékpár előre mozgatásához, és milyen gyorsan teker a pedálokat.Az ezzel a technológiával felszerelt mérőeszközök vagy GPS-ek is képesek megjeleníteni ezeket az adatokat.

Kérjük, vegye figyelembe:Amikor először használod a kerékpárodat számítógéppel vagy GPS-szel, össze kell kapcsolnod őket.Két csatlakozást kell létrehozni, egyet-egyet mindkét ANT+ kommunikációs típushoz.A csatlakoztatás módját lásd az eszköz kézikönyvében.

Mi az a Decathlon Ride alkalmazás?
Hogyan csatlakoztathatom a kerékpáromat a MAHLE alkalmazáshoz?

Töltse le a MAHLE My Smartbike alkalmazást, amely Androidra és iOS-re is elérhető, az alábbi linkre kattintva.

Bejelentkezés után minden szükséges információ közvetlenül az alkalmazásban jelenik meg.

Hogyan kell csatlakozni a MAHLE alkalmazáshoz?
Van a biciklimen fogyasztásmérő?

Valójában az E-EDR CF hajtóműbe integrált teljesítményérzékelővel rendelkezik. ANT+ csatlakozási rendszerrel kompatibilis mérőeszközzel kell rendelkeznie.

Ezután, a mérő márkájától függően, kövesse a csatlakoztatási utasításokat.

ELEKTROMOS PROBLÉMÁM VAN

Mahle segítségnyújtás

Ha bármilyen problémája van az elektromos rendszerrel, az alábbi elérhetőségeken veheti fel a kapcsolatot a Mahle ügyfélszolgálatával.

ÚJ A KERÉKPÁROM, AZ AKKUMULÁTOR MÉGSEM KAPCSOL BE

Az új akkumulátor készenléti üzemmódba van helyezve.

Az első használatkor csatlakoztasd a töltőre és egy konnektorba, ha az áruházban ez nem történt meg.

Ha az akkumulátor továbbra sem kapcsol be, vedd fel velünk a kapcsolatot, látogass el hozzánk egy Decathlon műhelybe.

NEM TÖLT AZ AKKUMULÁTOR

1. 1. Ellenőrizd, hogy semmi nem zavarja a töltést.
A töltő és az akkumulátor csatlakozójának tisztának kell lennie, semmiféle kosz nem zavarhatja a köztük lévő kapcsolatot.

2. 2. Ellenőrizd a kapcsolatot az akkumulátor > töltő > áramforrás > között
> Ellenőrizd, hogy a töltő valóban az eredeti-e.  
> Csatlakoztasd a töltőt az akkumulátorhoz és egy áramforráshoz.

Egy teljesen lemerült akkumulátor újratöltése 3 órát vesz igénybe.

Ha a probléma továbbra is fennáll, vedd fel velünk a kapcsolatot, vagy vidd be egy Decathlon áruházi műhelybe.

RÖVID A HATÓTÁV

1. Győződj meg róla, hogy helyesen használod és tárolod.

Elektromos kerékpárod üzemideje számos tényezőtől függ:

> A KERÉKPÁRRA NEHEZEDŐ SÚLY: A túlterhelt kerékpár hatótávja csökken.

> AZ ÚT FAJTÁJÁTÓL: A hatótáv emelkedőn kisebb.

> A KERÉKNYOMÁSTÓL: A kerékpár üzemideje 3,5-5 bar közötti keréknyomás mellett optimális.

> A KÜLSŐ HŐMÉRSÉKLETTŐL: Hideg időben csökken a hatótáv (akár 50 %-kal).

> A HASZNÁLT RÁSEGÍTÉSI MÓD: Ha az akkumulátor töltöttségi szintje alacsony, célszerű alacsonyabb fokozatra kapcsolni.

> PEDÁLOZÁS EREJÉTŐL:Ha pedálozol, messzebbre jutsz.
Egy elektromos kerékpár mindenekelőtt kerékpár marad, ezért a mechanikai sebességét a használatához kell igazítani.
2. Egy öreg akkumulátor veszíthet a teljesítményéből
 Vagyis a hatótáv rövidebb lesz. Az akkumulátor állapotának felméréséhez fordulj áruházaink műhelyéhez!

A kijelzőm pirosan villog

Villogó piros: HIBA – Ez azt jelenti, hogy súlyos hiba történt.Ha ez a lámpa kigyullad, vigye el a készüléket egy Decathlon műszaki műhelybe javításra.

Amikor ezen kódok valamelyike megjelenik, tanácsos megosztani a hibakódot a Mahle My Smartbike okostelefon-alkalmazáson keresztül a pontosabb diagnózis vagy segítség érdekében.

Van Rysel E-EDR CF 105 DI2:útmutató, javítás
A kijelzőm narancssárgán villog

Villogó narancssárga:Figyelmeztetés – Ez a jelzés olyan figyelmeztetést jelez, amely figyelmet igényelhet, de nem feltétlenül azonnali javítást.Célszerű ellenőrizni a készüléket, és figyelni a meghibásodás egyéb jeleit.

Amikor ezen kódok valamelyike megjelenik, tanácsos megosztani a hibakódot a Mahle My Smartbike okostelefon-alkalmazáson keresztül a pontosabb diagnózis vagy segítség érdekében.

Van Rysel E-EDR CF 105 DI2:útmutató, javítás
A kijelzőm lila

Fix bíborvörös (Fix bíborvörös):Frissítési hiba – Ez a jelzőfény frissítés utáni problémát jelez.Ebben az esetben ajánlott felkeresni egy hivatalos forgalmazót a probléma megoldása érdekében.

Amikor ezen kódok valamelyike megjelenik, tanácsos megosztani a hibakódot a Mahle My Smartbike okostelefon-alkalmazáson keresztül a pontosabb diagnózis vagy segítség érdekében.

Van Rysel E-EDR CF 105 DI2:útmutató, javítás
Hibakód jelenik meg a computeren

Mit jelentenek az egyes hibakódok:

22-es hibakód: MOTORHIBA. Ellenőrizd a csatlakozásokat. Ha a probléma továbbra is fennáll, vidd el a kerékpárt egy Decathlon műhelybe.

30-as hibakód: TÚLÁRAM VÉDELEM. Indítsd újra a kerékpárt. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

32-es hibakód: HMI-ECU KOMMUNIKÁCIÓS HIBA. Ellenőrizd a csatlakozásokat, kapcsolj MODE 0-ra. Ha nem oldódik meg, látogass el egy Decathlon műhelybe.

33-as hibakód: NINCS INFORMÁCIÓ A SEBESSÉGÉRZÉKELŐTŐL. Sebességérzékelő hiba. Ha ez továbbra is fennáll, műhelyi beavatkozást igényel.

43-as hibakód: NYOMATÉKHIBA. Meghibásodott a nyomatékszenzor. Ellenőrizd a csatlakozásokat, és ha nem oldódik meg a probléma, fordulj szervizhez.

44-es hibakód: ALACSONY FESZÜLTSÉG ELLENI VÉDELEM. Az akkumulátor feszültsége túl alacsony. Töltsd fel az akkumulátort.

45-ös hibakód: TÚLFESZÜLTSÉG-VÉDELEM. Az akkumulátor feszültsége túl magas. Merítsd le az akkumulátort.

46-os hibakód: HALL ÉRZÉKELŐ HIBÁJA. Motorérzékelő hiba. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

47-es hibakód: ECU TÚLMELEGEDÉS ELLENI VÉDELEM. A motorvezérlő hőmérséklete túl magas. Hagyd lehűlni a rendszert.

49-es hibakód: AKKUMULÁTOR ÁRAMFESZÜLTSÉG HIBA. Az akkumulátor töltöttségi szintje túl magas, csökkentsd a rásegítést.Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

50-es hibakód: BMS KOMMUNIKÁCIÓS HIBA. BMS-ECU kommunikációs hiba. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

51-es hibakód: KOMMUNIKÁCIÓS SIKERTELENSÉG, ELVESZETT KERET. Kommunikációs probléma. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

52-es hibakód: VG MEGHAJTÓ HIBA ALACSONY FESZÜLTSÉG. A motorvezérlő feszültsége túl alacsony. Töltsd fel az akkumulátort. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

53-as hibakód: A GYÚJTÓSZELEP TÚLMELEGEDÉSE. A motorvezérlő hőmérséklete túl magas. Hagyd lehűlni a rendszert.

54-es hibakód: ELŐREGGESZTŐ TÚLÁRAM. A motorvezérlő árama túl magas. Csökkentsd a támogatási szintet. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

55-ös hibakód: VDD MEGHAJTÓ FESZÜLTSÉGHIÁNY. A motorvezérlő feszültsége túl alacsony. Töltsd fel az akkumulátort. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

56-os hibakód: A KADVÁNYSZÁM ÉRVÉNYTELENSÉGE. Pedálfordulat-érzékelő hiba. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

57-es hibakód: A SEBESSÉG HIHETETLENSÉGE. Sebességérzékelő hiba. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

59-es hibakód: A SEBESSÉGEK HIHETETLENSÉGE. Sebességérzékelő hiba. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

61-es hibakód: MOTOR MEGHIBÁSODÁSA. Meghibásodott a motor. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

62-es hibakód: JELENTÉS ELTOLÁS TÚLÉPVE. Motorvezérlő firmware hiba. Indítsd újra a kerékpárt. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

67-es hibakód: KOMMUNIKÁCIÓS HIBA CAN_UDS_DLC. Kommunikációs probléma.I ndítsd újra a kerékpárt, és ellenőrizd a csatlakozásokat. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

69-es hibakód: FÁZIS IDŐZÍTÉSI HIBA. Energiaellátó rendszer hiba. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

70-es hibakód: TÚL ALACSONY A MOTOR HŐMÉRSÉKLETE. Menj egy melegebb helyre.

71-es hibakód: TÚL MAGAS A MOTOR HŐMÉRSÉKLETE. Menj hűvösebb helyre.

72-es hibakód: A MOTOR ÉRZÉKELŐ HŐMÉRSÉKLETE TÚL ALACSONY. Menj egy melegebb helyre.

73-as hibakód: A MOTOR ÉRZÉKELŐ HŐMÉRSÉKLETE TÚL MAGAS. Menj hűvösebb helyre.

74-es hibakód: TÚLZOTT MOTORFORDULATSZÁM. Csökkentsd a sebességet. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

77-es hibakód: KISZIMPLA FÁZISÁRAM. Energiaellátó rendszer hiba. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

79-es hibakód: CAN KOMMUNIKÁCIÓ MEGHOSSZABBÍTOTT KIKAPCSOLÁS. Kommunikációs hiba. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

80-as hibakód: TELJESÍTMÉNYFÁZIS HIBA. Energiaellátó rendszer hiba. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

84-es hibakód: ANALÓG BEMENET HIBA. Motorvezérlő érzékelő hiba. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

85-ös hibakód: A MOTORVEZÉRLŐ HŐMÉRSÉKLETE TÚL ALACSONY. Menj egy melegebb helyre.

86-os hibakód: BELSŐ HIBA A MOTORVEZÉRLŐ KÖNYVTÁRBAN. Indítsd újra a kerékpárt. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

87-es hibakód: TÁPELLÁTÁSI HIBA A NYOMATÉK- ÉS PEDÁLFORDULATSZENZOROKNÁL. Indítsd újra a kerékpárt. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

88-as hibakód: MOTORCSATLAKOZÁSI HIBA. Indítsd újra a kerékpárt. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

129-es hibakód: HMI DEMÓ ÜZEMMÓD. Váltson MODE 0 segédhajtásra. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

130-as hibakód: HMI KONFIGURÁCIÓS HIBÁK. Válts MODE 0 segédhajtásra. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

132-es hibakód: HIBA CAN_TX.HMI kommunikációs hiba. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

133-as hibakód: CAN_RX_BMS. HMI-BMS kommunikációs hiba. Válts MODE 0 segédhajtásra. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

134-es hibakód: CAN_RX_ECU. HMI-ECU kommunikációs hiba. Válts MODE 0 segédhajtásra. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

136-os hibakód: FŐGOMB DIAGNOSZTIKÁJA. Kezdőlap gomb hiba. Váltson MODE 0 segédhajtásra. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

137-es hibakód: E-VÁLTÓ BAL GOMB DIAGNOSZTIKÁJA.Bal oldali E-váltó gomb hiba.Váltson MODE 0 segédhajtásra.Ha a probléma továbbra is fennáll, forduljon szervizhez.

138-as hibakód: JOBB OLDALI VÁLTÓKAR DIAGNOSZTIKÁJA. Jobb oldali E-váltó gomb hiba.Válts MODE 0 segédhajtásra.Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

139-es hibakód: HMI NINCS KALIBRÁLVA. Válts MODE 0 segédhajtásra. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

140-es hibakód: KORLÁTOZOTT FUNKCIONALITÁSÚ IMU HMI. Váltson MODE 0 segédhajtásra. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

144-es hibakód: ALS KORLÁTOZOTT FUNKCIONALITÁS. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

145-ös hibakód: KORLÁTOZOTT LED FUNKCIONALITÁS. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

160-as hibakód: AKTÍV LOPÁSGÁTLÓ.

167-es hibakód: ALACSONY CSOMAGFESZÜLTSÉG.J avasolt az elem gyors cseréje. Válts MODE 0 segédhajtásra.

168-as hibakód: ALACSONY CELLAFESZÜLTSÉG. Javasolt az elem gyors cseréje. Válts MODE 0 segédhajtásra.

169-es hibakód: AKTÍV TERHELÉSCSÖKKENTÉS. Magas töltési hőmérséklet. Helyezd az akkumulátort hideg környezetbe a töltéshez. Az akkumulátor károsodásának elkerülése érdekében a töltési sebességet lelassítottuk.

170-es hibakód: AKTÍV HULLADÉKCSÖKKENTÉS A HULLADÉKLERAKÓKBAN. Magas akkumulátor-hőmérséklet. A biztonság érdekében a motor teljesítményét csökkenteni kell. Kérjük, kapcsold ki az elektromos rásegítést, vagy tarts szünetet, amíg az akkumulátor hőmérséklete csökken.

171-es hibakód: ENYHE CSOMAG EGYENSÚLYOZATLANSÁG .A sejtek közötti egyensúlyhiány. Az akkumulátor kapacitása korlátozott lehet. Amint lehet, töltsd fel teljesen az akkumulátort.

172-es hibakód: USB TÚLTERHELÉS VAGY RÖVIDZÁRLAT. Túláram vagy rövidzárlat történt az USB töltővezetékben. A kerékpár megfelelően működik, kivéve az USB kábelt. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez. Ellenőrizd a kerékpárlámpák és a kerékpárkábelezés állapotát.

173-as hibakód: TÚLTERHELÉS VAGY RÖVIDZÁRLAT A LÁMPÁKON. Túláram vagy rövidzárlat lépett fel a fényvezetékben. Ellenőrizd a kerékpárlámpák és a kerékpárkábelezés állapotát. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

174-es hibakód: TARTALÉK TÚLTERHELÉS VAGY RÖVIDZÁRLAT. Túláram vagy rövidzárlat lépett fel a fényvezetékben. Ellenőrizd a kerékpárlámpák és a kerékpárkábelezés állapotát. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

180-as hibakód: TERHELÉSI TÚLÁRAM. Túláram lépett fel a töltési folyamat során. Ellenőrizd, hogy a töltő jó állapotban van-e. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

181-es hibakód: KISÜLÉSI TÚLÁRAM. Az akkumulátor túláramot tapasztalt. Ez annak tudható be, hogy a motor több csúcsteljesítményt igényel, mint amennyit az akkumulátor le tud adni. Válts MODE 0 segédhajtásra. Csökkentsd a rásegítés szintjét és ellenőrizze a kábelezést. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

182-es hibakód: RÖVIDZÁR. Kritikus BMS hiba. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

184-es hibakód: NYITOTT BELSŐ MENET. Hiba az akkumulátor belső kábelezésében. Válts MODE 0 segédhajtásra. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

185-ös hibakód: A CSOMAG TÚLMELEGEDÉSE. Az akkumulátorcellák magas hőmérséklete. Az akkumulátorcellák a magas hőmérséklet miatt súlyosan lebomlanak. Válts MODE 0 segédhajtásra. Menj hűvösebb helyre.

186-os hibakód: CSOMAGOLÁS ALACSONY HŐMÉRSÉKLET. Alacsony akkumulátorcella-hőmérséklet. Az akkumulátorcellák az alacsony hőmérséklet miatt súlyosan lebomlanak. Válts MODE 0 segédhajtásra. Menj egy melegebb helyre.

187-es hibakód: AZ AKKUMULÁTOR TÚLMELEGEDÉSE TÖLTÉS KÖZBEN. A hőmérséklet túl magas az akkumulátor töltéséhez. Válts MODE 0 segédhajtásra. A sejtek jobb életminősége érdekében menj hűvösebb helyre.

188-as hibakód: TÖLTÉS SORÁN A CSOMAG HŐMÉRSÉKLETE ALACSONY. A hőmérséklet túl alacsony az akkumulátor töltéséhez. Válts MODE 0 segédhajtásra.

189-es hibakód: CSOMAG TÚLFESZÜLTSÉGVÉDELEM. Az akkumulátorcsomag feszültsége magasabb a megengedett maximális értéknél. Állítsd le a töltési folyamatot, és próbáld meg lemeríteni.

190-es hibakód: CSOMAG FESZÜLTSÉGHIÁNY VÉDELME. Az akkumulátorcsomag feszültsége a megengedett minimum alatt van. Válts MODE 0 segédhajtásra. Töltsd fel az akkumulátort a lehető leghamarabb.

191-es hibakód:  CELLA TÚLFESZÜLTSÉGVÉDELEM. A cellafeszültség magasabb a megengedett maximális értéknél. Állítsd le a töltési folyamatot, és próbáld meg lemeríteni.

192-es hibakód:CELLA FESZÜLTSÉGHIÁNY ELLENI VÉDELEM.Az akkumulátorcsomag feszültsége magasabb a megengedett maximális értéknél. Válts MODE 0 segédhajtásra.Töltsd fel az akkumulátort a lehető leghamarabb.

193-as hibakód: FET BMS TÚLMELEGEDÉS.BMS MOSFET hőmérsékleti hiba.H a a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

194-es hibakód:TÚLTERHELÉS VAGY RÖVIDZÁRLAT HMI 1. Túláramhiba van a HMI 1. vonalán.Kapcsolj MODE 0 rásegítésre, és kapcsold ki a kerékpárt. Válasszd le a HMI 1-et, és csatlakoztassd a távirányítót a HMI 2 vezetékéhez.

195-ös hibakód: TÚLTERHELÉS VAGY RÖVIDZÁRLAT HMI 2. Túláramhiba van a HMI 2. vonalán. Kapcsolj MODE 0 rásegítésre, és kapcsold ki a kerékpárt. Válaszd le a HMI 2-t, és csatlakoztasd a távirányítót a HMI 1 vezetékéhez.

196-os hibakód:TÚLTERHELÉS VAGY RÖVIDZÁRLAT MCON.T úláramhiba van az MCON vonalon. Válts MODE 0 segédhajtásra. Ha a probléma továbbra is fennáll, forduljon szervizhez.

197-es hibakód: VÉGZETES SZOFTVERHIBA. Kritikus BMS hiba. Váltson MODE 0 segédhajtásra. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

198-as hibakód: CAN KOMMUNIKÁCIÓS HIBA.Biztonsági hibák vannak a BMS kommunikációjában. Válts MODE 0 segédhajtásra. Kerüld a NEM eredeti MAHLE berendezések használatát.

200-as hibakód: KRITIKUS HIBA. Kritikus kommunikációs hiba a BMS-ben. Válts MODE 0 segédhajtásra. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

201-es hibakód: FORDÍTOTT ÁRAM. Fordított áram hiba.Ellenőrizd, hogy a motor nem fékezi-e a kerékpárt. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

248-as hibakód:A TÖLTŐ TÚLMELEGEDÉSE.Menjen hűvösebb helyre, vagy csökkentsd a töltő hőmérsékletét.

249-es hibakód: TÖLTŐ RÖVIDZÁRLAT.T öltő tápellátási hiba. Ellenőrizd a vezetékezést. Húzd ki, majd csatlakoztasd újra a töltőt. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

250-es hibakód: TÖLTŐ TÚLFESZÜLTSÉG. Töltő túlfeszültsége. Húzd ki, majd csatlakoztasd újra a töltőt. Ha a probléma továbbra is fennáll, forduljon szervizhez.

251-es hibakód: TÖLTŐ TÚLÁRAM.T öltő túlárama. Húzd ki, majd csatlakoztasd újra a töltőt.Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

252-es hibakód: TÖLTÉSI IDŐ LEJÁRATA. Töltő kommunikációs hiba. Húzd ki, majd csatlakoztasd újra a töltőt. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

253-as hibakód: TÖLTŐ KOMMUNIKÁCIÓ. Töltő kommunikációs hiba.E llenőrizd a csatlakozókat.Húzd ki, majd csatlakoztasd újra a töltőt. Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj szervizhez.

GYIK:

Milyen páratartalom-állósági szabványnak kell megfelelnie az E-EDR CF-nek? 

A kerékpár IPX4-es védettséget biztosít a ráfröccsenő víz ellen.

Mekkora a minimális és maximális gumiabroncsszélesség, amit a felnikre tehetsz?

A minimális szélesség 28 mm, a maximális szélesség 45 mm.

Figyelem: A kerékpár váza maximum 32 mm szélességű kerékpárt fogad el.

Elektromos kerékpár RIVERSIDE 500e

Karbantartás

A VAN RYSEL E-GRVL AF HD karbantartása elengedhetetlen az alkatrészek élettartamának meghosszabbításához, és így nagyobb örömöd leled a sportban. Az elhanyagolt kerékpárnál több probléma is jelentkezhet: beragadt bowdenek, rozsda, meghibásodás, idő előtti elhasználódás, stb.

A kerékpár és az alkatrészek élettartamának megnövelésével csökkenthető a kerékpár környezetre gyakorolt hatása.

Az első pedálfordulatoknál néhány alkatrész még kissé mozoghat.
Éppen ezért azt javasoljuk, hogy a kerékpár vásárlását követő hetekben ellenőrizd a csavarokat.

Tavaszi nagytakarítás

Időnként el kell végezni a kerékpár teljes tisztítását. Az alábbi útmutatóból megtudhatod, hogyan tisztíthatod meg alaposan, lépésről lépésre a kerékpárt. Minél gyakrabban használod a kerékpárt, annál inkább ajánlott az ilyen jellegű tisztítás elvégzése.

Az idő és a kilométerek előrehaladtával a biztonság és a megfelelő működés érdekében a kerékpár egyes alkatrészeit le kell cserélni.

100 km-enként: Tisztítsd meg a láncot, olajozd meg a hajtást!

2000 km-enként: Cseréld ki a fékbetéteket! Látogass el a legközelebbi Decathlon áruház műhelyébe, vagy oktatóanyagunk segítségével végezd el magad a cserét!
Cseréltesd le a gumikat, vagy oktatóanyagunk segítségével végezd el magad a cserét!

5000 km-enként: Le kell cseréltetni a láncot és a hátsó lánckereket. Ehhez vidd be a kerékpárodat a legközelebbi Decathlon áruház műhelyébe!

HOGYAN ZSÍRTALANÍTSAM A VÁLTÓT?

Hogyan zsírtalanítsam a láncot?
A lánc megfelelő zsírtalanításához fújj zsíroldót a láncra és a teljes hajtásra! Tiszta törlőruha segítségével ezután távolítsd el a szennyeződést a láncról és a kazettáról! A lánc általános állapotától függően a legszennyezettebb területeket alaposabban is megtisztíthatod.
Ezután alaposan öblítsd le, hogy semmilyen szennyeződés ne maradjon rajta! Előfordulhat, hogy ezt követően is marad pár lerakódás rajta.
Várj pár percet, mielőtt egy szárat törlőruhával letörölnéd a láncot, hogy biztosan eltávolsíts minden szennyeződést és lerakódást!

A nagyobb hatékonyság, gyorsaság és tisztaság érdekében használd lánctisztítónkat.

Elektromos kerékpár RIVERSIDE 500e
HOGYAN OLAJOZZAM A VÁLTÓT?

Tanácsainkból megtudhatod, hogyan kell ápolni kerékpárláncot.

Elektromos kerékpár RIVERSIDE 500e
Hogyan ellenőrizd a gumik kopását?

Ahogy a kerékpár gumija kopik, a tapadás csökken, de okozhat akár esést, vagy defektet is. Hogy kiküszöböljük ezeket a veszélyeket, pár hasznos tanáccsal látunk el a gumi kopásának ellenőrzéséhez.

Elektromos kerékpár RIVERSIDE 500e
HOGYAN CSERÉLJ KEREKET?

A gumi merevvé válhat az évek során. Cseréld le!

HOGYAN KELL KAZETTÁT CSERÉLNI?

Csak szereld le a kazettát a kezattaleszedő és a láncostor segítségével, majd szereld fel az új kazettát!

A kezattaleszedőt és a láncostort megtalálod az alábbi linken, ha pedig kazettára van szükséged, az "Alkatrészeknél" keresd!

HOGYAN CSERÉLJEM LE A LÁNCOT?

Ehhez az alábbiakra van szükség: egy láncleszedőre, egy új láncra és egy patentszemre.

Állítsd a láncot az utolsó lánckerékre és a legkisebb lánctányérra!

Először is egy patentszem fogó segítségével húzd ki a patentszemet, majd vedd le a régi láncot!

Helyezd az új láncot az utolsó fogaskerékre és a legkisebb lánctányérra, hogy könnyebben meghatározd a lánc optimális hosszát.
FIGYELEM! Bizonyos láncok egyirányúak, alaposan nézd meg az útmutatót!

A lánc súrolja a földet, a váltó felső fogaskerekének felső váltógörgőjéhez közel fusson!

Ha már tudod, mekkora láncra van szükséged, a láncleszedővel vágd méretre a láncot!

Végül tedd rá a patentszemet a láncra, forgasd meg a pedált annyira, hogy a patentszem a felső részen legyen, majd fogd meg a hátsó kereket és nyomd előre a pedált, hogy a patentszem biztosan a helyére pattanjon.

Szerszámokra van szükséged a szereléshez? Íme a kerékpár karbantartásához és szereléséhez szükséges, alapvető eszközök!

ALKATRÉSZEKRE VAN SZÜKSÉGE A VAN RYSEL E-EDR CF-JÁTÉKÁHOZ?

RIVERSIDE 100E

Kapcsolatfelvételi űrlap

Nem találod a választ a kérdésedre?

Töltsd ki az űrlapot, és tanácsadónk felveszi veled a kapcsolatot.

Elektromos kerékpár RIVERSIDE 500e

Javíttasd meg kerékpárod áruházunkban, vagy végezd te magad a javítást. Szakértőink örömmel segítenek.

A jótállással és szavatosággal kapcsolatos információkról Panaszkezelési Szabályzatunkban tájékozódhatsz.