KICSOMAGOLÁS
Hogy könnyebben megszokd az új kerékpárodat, íme néhány tipp az RCX első használatához:

REF: 8788042
2023
Üdvözlünk az RCX II APEX AXS támogatási lapján.
Ezen a lapon megtalálod a legjobb tippjeinket az RCX II APEX AXS kerékpárod használatához, karbantartásához és javításához: útmutató, karbantartás, javítás és alkatrészek.
Hogy könnyebben megszokd az új kerékpárodat, íme néhány tipp az RCX első használatához:
VAN RYSEL Cyclocross kerékpár kicsomagolása
ÁTALAKÍTOM AZ RCX-EMET TUBELESS-RE

GUMINYOMÁS
Az első használat előtt a megfelelő nyomásra fújd fel a gumikat az időjáráshoz és a testsúlyodhoz igazodva.
Száraz talajon 2,5 és 3 bár közötti nyomásra fújhatod fel. Nedves talajon csökkentheted 2 bárra.

A FÉKBETÉT BEKOPTATÁSA
Afékbetétek bekoptatása rendkívül fontos a kerékpár első használata előtt.
Az optimális bekoptatáshoz 20-30 fékezést javaslunk a kerék blokkolása nélkül, 25 km/h sebességtől. Ne állj meg a fékezések között, nehogy"megkeményedjen"a fékbetét és rátapadjon a tárcsára.

MEGHÚZÁSI NYOMATÉK
Ügyeljen arra, hogy tiszteletben tartsa a meghúzási nyomatékokat, különösen a kormányszár/kormány szerelvényt (5 Nm) és a nyeregcső bilincset (6 Nm) illetően.
A kerékpáron elfoglalt pozíciód megfelelő meghatározásához vigyél magaddal imbuszkulcskészletet a túráidra.

A pozíció beállításához eltávolíthatod a "távtartókat", amelyek a szár alatt találhatók. A beállítás után ne habozz levágni a hüvelynek a szár feletti részét. Javasoljuk, hogy ezt a műveletet közvetlenül a műhelyben szakemberek végezzék.


SEBESSÉG BEÁLLÍTÁSA
A sebességek beállítása egy elektromos váltó esetében más, mint egy mechanikus váltónál.
Ha rákattintasz a linkre, megmutatjuk, hogy kell:

AKKUMULÁTOR FELTÖLTÉSE
A sebességváltáshoz a váltónak és a váltókaroknak akkumulátor szükséges. Minden váltóhoz tartozik egy akkumulátor, melyet a kerékpárral együtt kapható töltőálllomással lehet feltölteni.

ALKALMAZÁS
A SRAM rendelkezik egy alkalmazással, mely további információkat biztosít az AXS váltóról.
Be tudod állítani a váltót, nyomon követheted az akkumulátor töltöttségi szintjét és számos egyéb funkciót biztosít.
A kerékpár karbantartása rendkívül fontos az élettartam meghosszabbítása érdekében. Ezért kell rendszeresen tisztítani a vázat és a váltószerkezetet.

1. LÉPÉS
Kend be zsírtalanítóval a váltót! Helyezz egy rongyot a féktárcsákra úgy, hogy a zsírtalanító ne menjen rá!

2. LÉPÉS
Tisztítsd meg a a váltót egy kefével. Használj a kerékpár vázához megfelelő tisztítószert.

3. LÉPÉS
Szárítsd meg a kerékpárod és kend meg a váltót!
A kerékpárod karbantartásához a legjobb, ha megfelelő eszközökkel rendelkezel.

A gumiköpeny van egyedül kapcsolatban a talajjal, ezért fontos a megfelelő tapadása. Ennek megfelelően körültekintően kell kiválasztani a gumiköpeny típusát és ügyelni a helyes guminyomásra!
Megjegyzendő, hogy az RCX tubeless ready kerekekkel rendelkezik.

A nyereg optimális beállításához a nyeregcsövet megfelelően meg kell húzni. A rosszul meghúzott nyeregcső lecsúszhat kerékpározás közben.
Ha azonban túlságosan meghúzod, eltörhet a nyeregcső és használhatatlanná válik a kerékpár.
A nyeregcső megfelelő meghúzásához használj nyomatékkulcsot. A javasolt nyomaték 6Nm.
Figyelem, nem szabad túllépni a nyeregcsövön jelölt maximum magasságot!

A lánc kulcsszerepet játszik a váltásban. Több jel utalhat arra, hogy itt az ideje a cserének:
- A lánc ugrál,
- A lánc több mint 5000 km-t hajtott,
- A sebességváltás nem megy simán.
További információkért olvasd el a cikket:
Több jel utalhat rá, hogy szükséges a fékbetétek cseréje:
- Már nem olyan reakciókészséged van, mint az RCX vásárlásakor
- rendellenes zajt hallasz hirtelen fékezéskor,
- A bélés vastagsága kevesebb, mint 0,5 mm.
Olvasd el a fékbetétek cseréjéről szóló írásunkat!

Bár a tárcsafékeket úgy tervezik, hogy a tárcsák helyett a betétek kopjanak el, az igénybevétel hatására előbb-utóbb a tárcsák is elhasználódnak.
Az elhasznált féktárcsa veszélyes lehet, mert hirtelen, intenzív fékezés esetén eltörhet.
A féktárcsa kopása eredeti állapotához viszonyítva legfeljebb 10% lehet. Javasoljuk, hogy a kopás mérése után cseréld ki.
160 mm-es tárcsafék elöl és hátul.

A váz jobb tartóssága érdekében ne felejtsd el rendszeresen zsírozni a csapágyakat és az koptató felületeket, amelyek az RCX-t alkotják. Íme a részek, amelyekre figyelmet fordítunk:
- a hajtóműcsapágyra,
- a villanyakra,
- a kerekek csapágyaira,
- a nyeregcsőre.


Zsírtalanítók, kenőanyagok...

Lánc, fogaskoszorú, pedál

Fékbetét, féktárcsa, bowden...

Gumiköpeny, gumibelső, folt
Ebben a részben felsoroltuk az RCX-en előforduló leggyakoribb problémákat. Ha szeretnéd meghosszabbítani az alkatrészek élettartamát és elkerülni a javításokat és cseréket, a következőket ajánljuk:

A KERÉKPÁR TISZTÍTÁSA / KARBANTARTÁSA
A kerékpár és a váltó minden alkatrészének élettartam-meghosszabbítása érdekében fontos a rendszeres tisztítás.
Ezzel kapcsolatos javaslatokat feljebb találsz.

ALKATRÉSZEK ELHASZNÁLÓDÁSA
A kerékpár kopó alkatrészei behatárolt ideig használhatók. Ha ezt nem veszed figyelembe, felgyorsítod a többi alkatrész elhasználódását és elszakadhat
- lánc : 5000 km,
- fogaskoszorú: 10 000 km
- a lánctányér fogak és a váltógörgők kopásának ellenőrzése.

MEGHÚZÁSI NYOMATÉK
Az RCX különböző alkatrészeinek túlterhelésének elkerülése érdekében ügyeljen arra, hogy betartsa az általunk ajánlott meghúzási nyomatékokat.
Ha a meghúzási nyomaték túl nagy, előfordulhat törés, mely esést okozhat.
Eltört a pedál?
Figyelem, a bal oldali pedál csavarmenete fordított, vagyis az óramutató járásával ellentétesen kell tekerni. A jobb pedál normál csavarmenettel rendelkezik.
A pedálok leszereléséhez megfelelő szerszámot használj, mert a kicsavarozáshoz nagy erőt kell kifejteni.
Ha defektet kaptál, nézd meg a videókat a gumibelsővel rendelkező vagy tubeless gumpiköpeny cseréjéről:
Idővel a kormányszalag elhasználódik, és ki kell cserélni.
Nézd meg oktatóvideónkat!
Ha érzékeled, hogy a fékezés nem elég hatékony, tedd a következőt:
- Zsírtalanítóval tisztítsd meg a féktárcsát.
- Ellenőrizd a fékbetétek kopottságát!
- Ellenőrizd a bowden feszességét!
Ha a fékbetétek elkoptak, ki kell cserélni! Kövesd a következő oktatóvideót!
Ha a féktárcsa zajos:
- Ellenőrizd, hogy a kerék középen van-e! Ehhez lazítsd ki, majd ismét rögzítsd a kereket!
- Ellenőrizd, hogy a féktest beállításamegfelelő-e.
- Ellenőrizd a fékbetétek kopottságát.
- Ellenőrizd a fékbowdenek feszességét!

Ha a váltó nem vált sebességet, lehetséges, hogy cserélni kell a bowdent és a bowdenházat.
Ehhez rendelkezésre áll egy oktatóvideó:
Ha félrevált a váltó, először ellenőrizni kell :
- A váltórendszer kopását.
- A bowdenek feszességét.
Ha nem ez okozza a problémát, be kell állítani a váltót.
Ha a sebességváltó már nem jól működik, és a váltótartó fül elferdült.
Kicserélheted a következő videó útmutatásai alapján.
A fogaskoszorú kopását a fogak állapota mutatja. Ha a lánc ugrál vagy a fogaskoszorú több mint 10 000 km-t hajtott, ideje lecserélni :
A csere végrehajtásához nézd meg oktatóvideónkat!
A lánctányérok elkoptak? Szeretnéd kicserélni alánckereket ?
Kövesd oktatóvideónkat!
VAN RYSEL RCX
SRAM APEX AXS

Nem találsz megoldást a problémádra? Kérd kerékpáros szakértőnk segítségét!

Leírás
VAN RYSEL RCX SRAM APEX AXS

VÁLTÓRENDSZER
SRAM APEX AXS
Tudjon meg többet az RCX-ről.
