2 / ELSŐ HASZNÁLAT
Hogy könnyebben megszokd az új járgányodat, íme néhány tipp az RC első használatához.

REF: 8731913
2019
Üdvözlünk az RC 120 FLAT KERÉKPÁR támogatási lapján.
Ezen a lapon megtalálod a legjobb tanácsainkat a karbantartásával és javításával a kerékpár használatával kapcsolatban:útmutató, karbantartás, javítás és alkatrészek.
Hogy könnyebben megszokd az új járgányodat, íme néhány tipp az RC első használatához.

GUMINYOMÁS
Az első kirándulásod előtt ne felejtsd el kiválasztani a gumiabroncsok nyomását, az időjárási viszonyoknak és a testsúlyodnak megfelelően igazítva.

A FÉKBETÉT BEKOPTATÁSA
A fékbetétek bejáratása elengedhetetlen a kerékpár első használatakor.
Az optimális bejáratáshoz azt javasoljuk, hogy 25 km/h sebességről 20-30-szor fékezzen blokkolás nélkül. Ügyelj arra is, hogy ne állj meg a fékezések között, hogy elkerüld a "üvegesedést" és így a betétek odaragadását a tárcsákhoz.

MEGHÚZÁSI NYOMATÉK
Ügyeljen a meghúzási nyomatékok betartására, különösen a kormány/szár szerelvény esetében (lásd az utasításokat), amelyek nem megfelelő meghúzás esetén esést okozhatnak.
A kerékpáron elfoglalt helyed pontos meghatározásához vigyél magaddal egy készlet imbuszkulcsot a kirándulásaidra.
A kerékpár karbantartása rendkívül fontos az élettartam meghosszabbítása érdekében. Ezért kell rendszeresen tisztítani a vázat és a váltószerkezetet.

1. LÉPÉS
Vigyél fel zsíroldó terméket a sebességváltóra. Teríts egy rongyot a féktárcsákra, hogy ne kend rájuk a zsíroldót.

2. LÉPÉS
Tisztítsd meg a sebességváltót egy kefével. Vigyen fel megfelelő tisztítószert a keretre.

3. LÉPÉS
Megszárítom a biciklimet és bekenem a hajtásláncot.
A kerékpár megfelelő karbantartásához a megfelelő szerszámokkal kell rendelkezni.
A gumiabroncs az egyetlen elem, amely érintkezik a talajjal, ezért fontos minimalizálni a tapadásvesztés kockázatát. Ehhez elengedhetetlen tudni, hogyan válasszuk ki a megfelelő gumiabroncstípust, és így a nyomást a választásunknak megfelelően igazítsuk.
Tanácsainkat az alábbi linken találod:
Kopott gumiköpennyel közlekedni kockázatos:
Nem fog tapadni,
Defektet kaphatsz.
Az alábbi cikkben leírjuk, honnan ismered fel, ha a gumiköpeny elkopott:
A nyereg optimális beállításához a nyeregcsövet megfelelően meg kell húzni. A rosszul meghúzott cső lecsúszhat kerékpározás közben. Ezzel szemben, ha túl szorosan húzod meg, fennáll a nyeregcső összenyomódásának és ezáltal a kerékpár károsodásának veszélye.
A nyeregcső megfelelő meghúzásához használj nyomatékkulcsot. Az ajánlott meghúzási nyomaték: 6-7 Nm.
Figyelem, nem szabad túllépni a nyeregcsövön jelölt maximum magasságot!
A láncnak kulcsszerepet játszik a kerékpár hajtásában. Számos jel utalhat arra, hogy mikor kell változtatni:
- A lánc ugrik,
- A láncnak több mint 5000 kilométere van,
- A sebességváltások nehézkesek.
További információkért olvasd el a cikket:
Számos jel utalhat a fékbetétek cseréjének szükségességére:
- Már nem olyan jól reagálsz, mint amikor megvetted az RC-det, és hiányzik a harapás,
- Hirtelen fékezéskor rendellenes zaj hallatszik,
- A bélés vastagsága kevesebb, mint 0,5 mm.
Bár a tárcsafékeket úgy tervezték, hogy a fékbetéteket, és nem a tárcsát koptassák, a tárcsa végül elkopik a terhelés alatt.
Az elhasznált féktárcsa veszélyes lehet, mert hirtelen, intenzív fékezés esetén eltörhet.
A tárcsa vastagságának maximális kopási értéke az eredeti értékének körülbelül 10%-ának felel meg.A kopás mérése után erősen javasoljuk a cseréjét.
A váz tartósságának növelése érdekében ne felejtd el rendszeresen zsírozni a csapágyakat és az RC-t alkotó koptató felületeket. Íme néhány rész, amire felhívjuk a figyelmedet:
- Középcsapágy,
- Villanyak,
- Kerékcsapágyak,
- Nyeregcső.
Ha a sebességváltó túl zajos és/vagy nem vált megfelelően, a váltót be kell állítani.
A következő videóból megtudhatod, hogyan:
Nincs egy konkrét kilométerszám, melynek megtétele után ki kéne cserélni a bowdent.
A válasz attól függ, hogy országúti kerékpározásról, országúti túrakerékpározásról vagy versenyzésről van-e szó.
De a bowdenek kopását az is befolyásolja, hogyan váltasz sebességet, azaz nagyon sok váltással kerékpározol vagy sem.
A kopás első jelei a következők:
Nehézkesen megy a sebességváltás?
Még a váltó beállítása után is?
Lehet, itt az ideje a bowden cseréjének, még mielőtt egy túra közepén mondaná fel a szolgálatot.
Ha látod, hogy egy bowdenház vagy egy bowden foszlani kezd, minél hamarabb cseréld ki!
PROMAX FÉKJAVÍTÁS
Eltörött a pedál? Ki szeretnéd cserélni a pedálokat automata stoplisra? Kövesd a tanácsunkat.
Figyelem, a bal oldali pedál csavarmenete fordított, vagyis az óramutató járásával ellentétesen kell tekerni. A jobb oldali pedál normál menettel rendelkezik.
A pedálok leszereléséhez megfelelő szerszámot használj, mert a kicsavarozáshoz nagy erőt kell kifejteni.
Defekt esetén a gumibelső cseréjéhez kövesd oktatóvideónkat.
Idővel a markolatok elkopnak, vagyis ki kell cserélni azokat.
Ha azt veszed észre, hogy a fékezésed kevésbé hatékony, több megoldás is létezik:
- Tisztítsd meg a tárcsát fékzsírtalanítóval.
- - Ellenőrizd a fékpofák kopottságát.
- Ellenőrizd a bowden feszességét!
Ha a korong zajt ad ki:
- Ellenőrizd, hogy a kerék megfelelően középre van-e állítva. Ehhez lazítsd meg a kereket, majd húzza meg újra.
- Ellenőrizd, hogy a féknyereg megfelelően van-e beállítva.
- Ellenőrizd a fékpofák kopottságát!
- Ellenőrizd a fékbowdenek feszességét.
Ha a váltó félrevált, először ellenőrizni kell:
- A váltó kopását.
- A bowdenek feszességét.
- Hogy a váltófül nincs-e meghajolva.
Ezután be kell állítani a váltót.
Ha a váltótartó fül ferde vagy törött, cserélni szükséges.
Elkopott a hajtásrendszer egy része? Változtatsz a lánckerekek számán a kazettádon?
Nézd meg az oktatóanyagunkat arról, hogyan cserélheted ki a kerékpár kazettáját.
Itt egy videó, amely bemutatja, hogyan kell cserélni a fékbowdeneket:
Cserélni kell a váltóbowdeneket és/vagy házakat?
Nézd meg ezt az oktatóanyagot:
Ha a féktárcsa zajos:
- Ellenőrizd, hogy a kerék középen van-e! Ehhez lazítsd ki majd rögzítsd ismét a kereket!
- Ellenőrizd, hogy a féktest beállítása megfelelő-e!
- Ellenőrizd a fékpofák kopottságát!
- Ellenőrizd a fékbowdenek feszességét!
A lánctányérok elkoptak? Más fogszámú lánctányért szeretnél?
Könnyen kicserélheted a tányérokat.
Ehhez csupán ki kell csavarni egy imbuszkulcs segítségével a lánctányértartó csavarokat.
Ezután helyezd fel az új lánctányérokat.
A következő videóban megnézheted, hogyan kell kicserélni a hátsó váltót:
VAN RYSEL Országúti kerékpár - RC120
RC 120

Útmutató

MEGFELELŐSÉGI NYILATKOZAT
VAN RYSEL RC VÁZ
