1 / KICSOMAGOLÁS
Miután kivetted a dobozból, az RCR PRO kormányát fel kell szerelni. Ehhez kövesd az alábbi lépéseket:

REF: 8751172, 8771104
2023
Üdvözlünk az RCR PRO SHIMANO ULTEGRA DI2 kerékpár műhelyszolgáltatások oldalán.
Ez a kerékpár a nyerteseknek készült! Ha versenyre készülsz és győzni szeretnél, az RCR a te kerékpárod!
Ezen az oldalon fontos tudnivalókat találsz az RCR SHIMANO ULTEGRA DI2 kerékpár használatára, karbantartására és javítására vonatkozóan: útmutató, karbantartás, javítás és alkatrészek.
Miután kivetted a dobozból, az RCR PRO kormányát fel kell szerelni. Ehhez kövesd az alábbi lépéseket:



NYEREGMAGASSÁG
Az ülésmagasság beállításához a csavart az RCRnyeregcsöve előtt találod. Vedd le a kupakot, hogy hozzáférj! A megszorításhoz való kulcs a kerékpárhoz mellékelt tartozékdobozban található.

COMPUTER TARTÓ
Az RCR-hez való computer tartó a kerékpárralegyütt kapható. 2 kampóval rendelkezik, egyik a computernek, a másik a lámpának/akciókamerának. Garmin, Wahoo és Bryton kompatibilis.
Az FCR első használatához, az új vázzal való megismerkedéshez itt találsz néhány tanácsot:

GUMINYOMÁS
Az első használat előtt a megfelelő nyomásra fújd fel a gumikat az időjáráshoz és a testsúlyodhoz igazodva.
A gumiköpenyt 3 - 5 bar nyomásra fújd fel!

A FÉKBETÉT BEKOPTATÁSA
A fékbetétek bekoptatása rendkívül fontos a kerékpár első használata előtt.
Az optimális bekoptatáshoz 20-30 fékezést javaslunk a kerék blokkolása nélkül, 25 km/h sebességtől. Ne állj meg a fékezések között, nehogy"megkeményedjen"a fékbetét és rátapadjon a tárcsára.

MEGHÚZÁSI NYOMATÉK
Ügyelj a meghúzási nyomaték értékek betartására, különösen a kormányszár/kormányfej együttesét illetően (lásd a használati útmutatót), mert a rosszul meghúzott kormány esést okozhat.
A megfelelő üléspozíció beállításához fogj egy multifunkciós szerszámot vagy egy imbuszkulcs készletet!

A DEDA kormányszár és kormány összetartozik. Nem lehet őket külön felszerelni.
A kormány beállításához kiveheted a "távtartó gyűrűket "a kormányszár alól. Ezeket azonban nem lehet a kormányszárra helyezni, mert akkor a villanyakat el kéne vágni.
Ha a DEDA kormány a távtartó gyűrűkkel való beállítás és a "villanyak" méretezése ellenére sem megfelelő számodra, keresd fel a Decathlon áruházad műhelyét!

A nyeregcső kifejezetten az RCR kerékpárhoz készült, másik típusra nem lehet felszerelni.
A megfelelő megzúzási nyomatéka 6 nm.
Ha bármi probléma adódik vele, látogass ela legközelebbi Decathlon műhelyébe.



AKKUMULÁTOR FELTÖLTÉSE
A sebességváltáshoz a váltónak és a váltókaroknak akkumulátor szükséges. Minden váltóhoz tartozik egy akkumulátor, melyet a kerékpárral együtt kapható töltőálllomással lehet feltölteni.
A kerékpár karbantartása rendkívül fontos az élettartam meghosszabbítása érdekében. Ezért kell rendszeresen tisztítani a vázat és a váltószerkezetet.

1. LÉPÉS
Kend be zsírtalanítóval a váltót! Helyezz egy rongyot a féktárcsákra úgy, hogy a zsírtalanító ne menjen rá!

2. LÉPÉS
Tisztítsd meg a a váltót egykefével. Használj a kerékpár vázához megfelelő tisztítószert.

3. LÉPÉS
Szárítsd meg a kerékpárod és kend meg a váltót!
A gumiköpeny van egyedül kapcsolatban a talajjal, ezért fontos a megfelelő tapadása. Ennek megfelelően körültekintően kell kiválasztani a gumiköpeny típusát és ügyelni a helyes guminyomásra!
Tudni kell, hogy az RCR tubeless ready kerekekkel felszerelt.

A nyereg optimális beállításához a nyeregcsövet megfelelően meg kell húzni. A rosszul meghúzott nyeregcső lecsúszhat kerékpározás közben.
Ha azonban túlságosan meghúzod, eltörhet a nyeregcső és használhatatlanná válik a kerékpár.
A nyeregcső megfelelő meghúzásához használj nyomatékkulcsot. A javasolt nyomaték 6Nm.
Figyelem, nem szabad túllépni a nyeregcsövön jelölt maximum magasságot!
Ne feledd, ez a nyeregcső kizárólag az RCR kerékpárhoz való.

A lánc kulcsszerepet játszik a váltásban. Több jel utalhat arra, hogy itt az ideje a cserének:
- A lánc ugrál,
- A lánc több mint 5000 km-t hajtott,
- A sebességváltás nem megy simán.
Bár a tárcsafékeket úgy tervezik, hogy a tárcsák helyett a betétek kopjanak el, az igénybevétel hatására előbb-utóbb a tárcsák is elhasználódnak.
Az elhasznált féktárcsa veszélyes lehet, mert hirtelen, intenzív fékezés esetén eltörhet.
A féktárcsa kopása eredeti állapotához viszonyítva legfeljebb 10% lehet. Ha ilyen mértékű kopás észlelsz cseréld le a tárcsát!

A bowdenek és bowdenházak a kormányon, a kormányszáron és a vázon belül futnak. Ha elhasználódtak és cserélni kell ügyelni kell az újak a pontos elhelyezésére.
A "kormány" megemeléséhez vagy leengedéséhez alkalmazz távtartó gyűrűket. Első alkalommal engedd ki a rögzítőcsavart a villa felső részén, majd az oldalsó csavart a kormányszáron. Húzd ki végül a kormányszár/kormány egészét, hogy betedd/kivedda "távtartó gyűrűket".


Zsírtalanítók, kenőanyagok...

Lánc, fogaskoszorú, pedál

Fékbetét, féktárcsa, bowden...

Gumiköpeny, gumibelső, folt
VAN RYSEL RCR PRO CF VÁZ:
1 szín: FEKETE
2XS/XS/S/M/L/XL

Ebben a részben az RCR kerékpáron leggyakrabban előforduló problémákat soroltuk fel. Ha szeretnéd meghosszabbítani az alkatrészek élettartamát és elkerülni a javításokat és cseréket, a következőket ajánljuk:

A KERÉKPÁR TISZTÍTÁSA / KARBANTARTÁSA
A kerékpár és a váltó minden alkatrészének élettartam-meghosszabbítása érdekében fontos a rendszeres tisztítás.
Ezzel kapcsolatos javaslatokat feljebb találsz.

ALKATRÉSZEK ELHASZNÁLÓDÁSA
A kerékpár kopó alkatrészei behatárolt ideig használhatók. Ha ezt nem veszed figyelembe, felgyorsítod a többi alkatrész elhasználódását és elszakadhat pl. a :
- lánc : 5000 km,
- fogaskoszorú: 10 000 km
- a lánctányér fogak és a váltógörgők kopásának ellenőrzése.

MEGHÚZÁSI NYOMATÉK
Az RCR alkarészeinek túlterhelését megelőzendő tarsd be az általunk megadottkülönböző meghúzási nyomaték értékeket.
Ha a meghúzási nyomaték túl nagy, előfordulhat törés, mely esést okozhat.
Idővel a kormányszalag elhasználódik, és ki kell cserélni.
Nézd meg oktatóvideónkat!
Ha a féktárcsa zajos:
- Ellenőrizd, hogy a kerék középen van-e! Ehhez lazítsd ki, majd ismét rögzítsd a kereket!
- Ellenőrizd, hogy a féktest beállításamegfelelő-e.
- Ellenőrizd a fékbetétek kopottságát.
- Ellenőrizd a fékbowdenek feszességét!

Ha félrevált a váltó, először ellenőrizni kell :
- A váltórendszer kopását.
- A bowdenek feszességét.
Hanem ez okozza a problémát, be kell állítaniaváltót.

VAN RYSEL RCR PRO
SHIMANO ULTEGRA DI2

Nem találsz megoldást a problémádra? Kérd kerékpáros szakértőnk segítségét!

Leírás
VAN RYSEL RCR PRO SHIMANO ULTEGRA DI2

VÁLTÓRENDSZER
SHIMANO ULTEGRA DI2

KEREKEK
SHIMANO ULTEGRA R8170