Első használat
Az NCR első használatához, az új vázzal való megismerkedéshez itt találsz néhány tanácsot:

REF: 8771101
2023
Üdvözölünk az NCR CF FLATBAR APEX terméktámogatási lapján.
Ezen az oldalon megtalálod az összes tanácsunkat az NCR kerékpárod használatához, karbantartásához és javításához:útmutató, karbantartás, javítás és alkatrészek.
NCR KICSOMAGOLÁS
Az NCR első használatához, az új vázzal való megismerkedéshez itt találsz néhány tanácsot:

GUMINYOMÁS
Az első használat előtt a megfelelő nyomásra fújd fel a gumikat az időjáráshoz és a testsúlyodhoz igazodva. Íme javaslatunk 28 mm-es gumiköpenyhez:
- Első: 5.5 bar (80 psi)
- Hátsó: 6 bar (90 psi)

A FÉKBETÉT BEKOPTATÁSA
A fékbetétek bekoptatása rendkívül fontos a kerékpár első használata előtt. Különösen igaz ez az elektromos kerékpárokra.
Az optimális bekoptatáshoz 20-30 fékezést javaslunk a kerék blokkolása nélkül, 25 km/h sebességtől.

MEGHÚZÁSI NYOMATÉK
Ügyelj a meghúzási nyomaték értékek betartására, különösen a kormányszár/kormányfej együttesét illetően (lásd a használati útmutatót), mert a rosszul meghúzott kormány esést okozhat.
A megfelelő ülés pozíció beállításához fogj egy multifunkciós szerszámot vagy egy imbuszkulcs készletet!



A kerékpár karbantartása rendkívül fontos az élettartam meghosszabbítása érdekében. Ezért kell rendszeresen tisztítani a vázat és a váltószerkezetet.

1. LÉPÉS
Kend be zsírtalanítóval a váltót! Helyezz egy rongyot a féktárcsákra úgy, hogy a zsírtalanító ne menjen rá!

2. LÉPÉS
Tisztítsd meg a a váltót egy kefével. Használj a kerékpár vázához megfelelő tisztítószert.

3. LÉPÉS
Szárítsd meg a kerékpárod és kend meg a váltót!
A nyereg optimális beállításához a nyeregcsövet megfelelően meg kell húzni. A rosszul meghúzott nyeregcső lecsúszhat kerékpározás közben.
Ha azonban túlságosan meghúzod, eltörhet a nyeregcső és használhatatlanná válik a kerékpár.
A nyeregcső megfelelő meghúzásához használj nyomatékkulcsot. A javasolt nyomaték 6-7 Nm.
Figyelem, nem szabad túllépni a nyeregcsövön jelölt maximum magasságot!

Bár a tárcsafékeket úgy tervezik, hogy a tárcsák helyett a betétek kopjanak el, az igénybevétel hatására előbb-utóbb a tárcsák is elhasználódnak.
Az elhasznált féktárcsa veszélyes lehet, mert hirtelen, intenzív fékezés esetén eltörhet.
A féktárcsa kopása eredeti állapotához viszonyítva legfeljebb 10% lehet. Ha ilyen mértékű kopás észlelszcseréld lea tárcsát!

A vázad tartóssága érdekében ne felejtsd el rendszeresen zsírozni a csapágyakat és a kopásnak kitett helyeketaz NCR kerékpáron. Különös tekintettel:
.- a hajtóműcsapágyra,
- a villanyakra,
- a kerekek csapágyaira,
- a nyeregcsőre.

Ha a sebességváltó túl zajos és/vagy nem vált megfelelően, a váltót be kell állítani.
A következő videóból megtudhatod, hogyan:
Ebben a részben az NCR kerékpáron leggyakrabban előforduló problémákat soroltuk fel. Ha szeretnéd meghosszabbítani az alkatrészek élettartamát és elkerülni a javításokat és cseréket, a következőket ajánljuk:

A KERÉKPÁR TISZTÍTÁSA / KARBANTARTÁSA
A kerékpár és a váltó minden alkatrészének élettartam-meghosszabbítása érdekében fontos a rendszeres tisztítás.
Ezzel kapcsolatos javaslatokat feljebb találsz.

ALKATRÉSZEK ELHASZNÁLÓDÁSA
A kerékpár kopó alkatrészei behatárolt ideig használhatók. Ha ezt nem veszed figyelembe, felgyorsítod a többi alkatrész elhasználódását és elszakadhat pl. a :
- lánc : 5000 km,
- fogaskoszorú: 10 000 km
- a lánctányér fogak és a váltógörgők kopásának ellenőrzése.

MEGHÚZÁSI NYOMATÉK
Az NCR alkarészeinek túlterhelését megelőzendő tarsd be az általunk megadottkülönböző meghúzási nyomaték értékeket.
Ha a meghúzási nyomaték túl nagy, előfordulhat törés, mely esést okozhat.
Eltört a pedál? Szeretnéd kicserélni a pedálokat patentpedálra? Kövesd a tanácsunkat.
Figyelem, a bal oldali pedálcsavarmenete fordított, vagyis az óramutató járásával ellentétesen kell tekerni. A jobb pedál normál csavarmenettel rendelkezik.
A pedálok leszereléséhez megfelelő szerszámot használj, mert a kicsavarozáshoz nagy erőt kell kifejteni.
Ha érzékeled, hogy a fékezés nem elég hatékony, tedd a következőt:
- Zsírtalanítóval tisztítsd meg a féktárcsát.
- Ellenőrizd a fékbetétek kopottságát!
- Ellenőrizd a bowden feszességét!
Ha a fékbetétek elkoptak, ki kell cserélni! Kövesd a következő oktatóvideót!
Ha a féktárcsa zajos:
- Ellenőrizd, hogy a kerék középen van-e! Ehhez lazítsd ki, majd ismét rögzítsd a kereket!
- Ellenőrizd, hogy a féktest beállításamegfelelő-e.
- Ellenőrizd a fékbetétek kopottságát.
- Ellenőrizd a fékbowdenek feszességét!

Ha a váltó nem vált sebességet, lehetséges, hogy cserélni kell a bowdent és abowdenházat.
Ehhez rendelkezésre áll egy oktatóvideó:
Ha a sebességváltó már nem jól működik, és a váltótartó fül elferdült.
Kicserélheted a következő videó útmutatásai alapján.
A következő videóban megnézheted, hogyan kell kicserélni a hátsó váltót:
VAN RYSEL NCR
SRAM APEX

Nem találsz megoldást a problémádra? Kérd kerékpáros szakértőnk segítségét!

Megfelelőségi nyilatkozat
VAN RYSEL NCR CF SRAM APEX

VÁLTÓRENDSZER
SRAM AXS
Karbon váz
