MTB ROCKRIDER XC 500 S

REF: 8614814

MTB kerékpár, karbon, Sram GX Eagle Lunar, Manitou Machete - XC 500S

2021

MTB Cross country (XC) kerékpározáshoz.

MTB XC kerékpár hosszú távokhoz és a legtechnikásabb terepekhez.
120 mm-es rugóúttal, hogy mindenhol gyorsan és egyszerűen tekerj.

MTB rockrider XC 500 bemutatása

Első használat

FÉKEK BEKOPTATÁSA

Mikor a kerékpár kikerül az áruházból, a fékbetétek és -tárcsák még újak, a fékek ereje pedig korlátozott. Egy hirtelen fékezés hideg időben, vagy folyamatos fékezés (pl: lejtőn) felhevítheti a "fékbetéteket", ezáltal megkeményedhet a felületük.

Hogy elkerüld ezt a kellemetlen jelenséget, mely használhatatlanná teszi a fékeket, érdemes bekoptatnod őket. A fékek kb. 10 fékezés után kopnak be. A fékezés során hirtelen lassulj le 25-ről 5 km/h-ra, de a kerekeket ne blokkold teljesen, és egyszerre mindig csak az egyik féket használd!

Ha a fékbetéteken egy vékony, sima, csillogó réteg jelenik meg, a betét kopott. Óvatosan dörzsöld át finom szemcséjű (p120) csiszolópapírral, hogy tovább használhasd! A fékbetét csiszolásakor viselj kesztyűt és szemüveget! Ezután szereld vissza és koptasd be ismét a betéteket!

FÉKEK BEKOPTATÁSA
A GUMINYOMÁS MEGHATÁROZÁSA GUMIBELSŐ (TUBETYPE) ESETÉN

A minimális és maximális guminyomás a gyári gumibelső esetén (Tubetype) a külső gumi oldalán látható.

Mindenesetre tartsd észben, hogy ezeknek a gumiknak a felfújása személyre szabható, a nyomás függ a testsúlyodtól, a tereptől, amin kerékpározol és attól, mit érzel kényelmesnek.
Meg kell találnod a jó kompromisszumot a hatékony pedálozás (magas nyomás) és a kényelem/tapadás (alacsony nyomás) között.

Ennek megállapításához az alábbit teheted:
Találj egy rövid útvonalat (5-10 perc), amin a legtöbb különféle terepi viszonnyal találkozhatsz (sár, kő, gyökerek, kockakő). Fújd fel a gumikat az ajánlott maximális nyomásra és tekerj egy kört. Ha a gumi túl kemény, nem eléggé kényelmes vagy gyenge a tapadás a kanyarokban, akkor engedj ki belőle. Addig csökkentsd a nyomást, amíg megtalálod a megfelelőt.

Azonban ügyelj arra, hogy ne lépd túl az ajánlott minimum nyomásértéket, mert nagyobb eséllyel fog becsípődni a gumibelső vagy kapsz defektet.
A megfelelően felfújt gumi a kerékpározás nélkülözhetetlen feltétele. Éppen ezért rendszeresen ellenőrizd a guminyomást!

HUTCHINSON KRAKEN
A GUMINYOMÁS MEGHATÁROZÁSA TUBELESS GUMI ESETÉN

A TUBELESS kialakítás ideális arra, hogy a gumi teljes felületét kihasználd. Az ilyen gumikban a nyomás kb. fél bárral kisebb, mint a belsővel rendelkezőkben. Mivel kevésbé felfújt, a gumi "karkasz" folyamatos kapcsolatban tud maradni a talajjal. És ezt a gumibelső sem gátolja.

A Tubeless esetében a nyomásszintet a minimálisan ajánlott gumiköpeny-nyomás alá lehet csökkenteni. A cél a nyomás csökkentése, hogy kihasználd a gumiköpeny munkáját anélkül, hogy a felni a talajhoz érne egy akadályon való áthaladáskor.

Figyelj rá, hogy a TUBELESS gumikat soha ne fújd fel 3 barnál jobban, különben az alumínium felnik deformálódhatnak!

Egy profi példája: Joseph DE POORTERE, 73 kg és az első kereket 1,5 barra, a hátsót 1,8 barra fújja száraz, köves útviszonyokhoz; nedves talajhoz pedig 1,3 és 1,6 barra.

A megfelelően felfújt gumi a kerékpározás nélkülözhetetlen feltétele. Éppen ezért rendszeresen ellenőrizd a guminyomást!

HUTCHINSON KRAKEN
A KEREKEK TUBELESSRE VALÓ CSERÉJE

Hogy a gumibelső ne lyukadjon ki vagy csípődjön be, és jobb tapadással és nagyobb kényelemmel kerékpározhass, az MTB kerekeit TUBELESS-re cserélheted. A kerekek Tubeless Ready-k, vagyis már rendelkeznek vízhatlan felniszalaggal. Már csak egy pár Tubeless Ready gumira, Tubeless szelepekre  (PRESTA) és defektgátló folyadékra van szükséged. Viselj kesztyűt és szemüveget, hogy ne sérülj meg, ha kilyukadna a gumi!

A kerekek Tubelessre való cseréjéhez kövesd az alábbi lépéseket:

1. Vedd ki a kereket.
2. Vedd le a gumiköpenyt és az eredeti gumibelsőt a felniről.
3. Ellenőrizd, hogy a felniszalag felragasztása megfelelő-e, a szalag nem buborékos vagy kopott!
4. A felnin lévő lyukba belülről tegyél be egy TUBELESS szelepet!
5. A TUBELESS gumiköpeny egyik peremét tedd fel a felnire, majd önts bele 90 ml defektgátló folyadékot
6. Helyezd fel a speciális, új TUBELESS gumiköpenyt.
7. Jól fújd fel a gumit, hogy a helyére pattanjon a felniben! Ügyelj arra, hogy ne lépd túl a 3 bar nyomást, mert kárt tehet az alumínium felnikben.

Ha a művelet túl problémásnak tűnik, a megvalósításhoz keresd fel a legközelebbi Decathlon áruház műhelyét.

A VILLA BEÁLLÍTÁSAINAK MEGHATÁROZÁSA

A MANITOU MACHETE villa személyre szabott beállítást igényel a kerékpározási stílustól, a tereptől, az egyéni preferenciáktól, de legfőképpen a testsúlytól függően.

A testsúlyod szerint ajánlott nyomásérték a bal teleszkóplábon van feltüntetve.

A nyomás teszi lehetővé az úgynevezett SAG érték beállítását, amely a felfüggesztés benyomódása százalékban kifejezve, amikor a kerékpáros a kerékpáron ül, teljes felszerelésben. A kényelmesebb, puhább rugózáshoz magas SAG értéket határozz meg (20% és 30% között). A versenyképesebb, nagyobb teljesítményhez pedig alacsonyabbat (15% és 25% között).

A visszaút csillapítás az a sebesség, mellyel a felfüggesztés egy ütés csillapítását követően visszatér a kiinduló helyzetébe. Javasoljuk, hogy a visszaút csillapítását a fizikai kondíciód és a kerékpárkezelési tudásod szerint állítsd be. A visszaút-csillapítást szabályzó kerék a jobb oldali villaszár alatt található.

A VILLA BEÁLLÍTÁSA
A VILLA SAG ÉRTÉKÉNEK BEÁLLÍTÁSA

Amint elvégezted a villán a kívánt beállításokat, szükséged lesz egy segítő személyre és egy magasnyomású pumpára felfüggesztésekhez.

A teleszkópban a nyomást először az ajánlott beállítások szerint határozd meg. Kérd a segítőtársadat, hogy tartsa meg a kerékpárt, amíg felülsz rá. Mérd meg a becsúszószárak hosszát. Ha 90 mm-t mérsz, azt jelenti, hogy a becsúszószárak 30 mm-t süllyednek a lábba. Más szóval a SAG érték 25% (120x25%=30). A SAG érték növeléséhez csökkentsd a nyomást a rugóstagban, a csökkentéséhez pedig növeld a nyomást.

Megjegyzés : A szelepsapka védi a szelepet a portól és semmilyen esetben nem tartja vissza a nyomást a felfüggesztésben. Semmit se húzz meg túl erősen!

Első használat
A RUGÓSTAG SAG ÉRTÉKÉNEK BEÁLLÍTÁSA

Javasoljuk, hogy a villa és a rugóstag SAG értékét egymáshoz viszonyítva hangold össze, hogy a kerékpár rugózása egyenletes legyen. A beállítást szinte ugyanúgy kell elvégezni, mint a villa esetében:

Szükséged lesz még egy személy segítségére, egy magasnyomású pumpára felfüggesztésekhez és egy mérőszalagra vagy vonalzóra.

Legelőször is állítsd a rugóstagot "nyitott" állapotba, majd nyomj bele levegőt az ajánlott nyomásértéknek megfelelően. Kérd a segítőtársadat, hogy tartsa meg a kerékpárt, amíg felülsz rá. Mérd meg a rugóstag benyomódását. A SAG érték növeléséhez csökkentsd a nyomást a rugóstagban, a csökkentéséhez pedig növeld a nyomást.

MEGJEGYZÉS: A szelepsapka védi a szelepet a portól és semmilyen esetben nem tartja vissza a nyomást a felfüggesztésben. Semmit se húzz meg túl erősen!

RUGÓSTAG

Hogyan tartsd karban MTB kerékpárodat?

A karbantartás kiemelten fontos, mivel hozzájárul a MTB és az alkatrészek élettartamának meghosszabbításához, valamint az örömtelibb sportoláshoz. Azon túl, hogy egy tiszta MTB esztétikusabb, az elhanyagolt kerékpárnál több olyan probléma is jelentkezhet, melyek végül balesethez vezethetnek: beragadt bowdenek, rozsda, meghibásodás, idő előtti elhasználódás, stb.

A megfelelő karbantartás a sportolás minőségét és az alkatrészek élettartamát is növeli, így a kerékpár környezetre gyakorolt hatása is kisebb lesz.

Az első pedálfordulatoknál néhány alkatrész még kissé mozoghat.
Ezért biztosítunk egy ingyenes átvizsgálást a kerékpár vásárlásától számított 6 hónapon belül.

HOGYAN TISZTÍTSD A MOUNTAIN BIKE-ODAT?

A MTB megfelelő tisztításához szükséged lesz egy kerékpártisztító szerre, egy szivacsra és egy kefére.

Vízsugárral öblítsd le a kerékpárt, mielőtt a tisztítószert használnád! Ezután a szivacs és a kefe segítségével alaposan vidd fel kerékpártisztítót! Hagyd, hogy a tisztítószer hasson, mielőtt leöblíted!
Az öblítést megfelelő távolságról végezd úgy, hogy az alkatrészek ne sérüljenek!
Végül száraz, tiszta, puha ruhával töröld szárazra a kerékpárt!

Ne használj magasnyomású mosót, mert a víz bejuthat a golyóscsapágyakba, valamint tartósan károsíthatja az alkatrészeket!

FÉKBETÉTEK CSERÉJE

Ehhez az alábbi eszközökre van szükség: fékbetétek, egy lapos csavarhúzó és egy 3 mm-es imbuszkulcs. (SRAM fékek)

Először vedd ki a kereket. Ezután egy nagy csavarhúzóval húzd szét a betéteket és helyezd vissza a dugattyúkat eredeti helyzetükbe.

Ezután húzd ki a fékbetéteket tartó csapszeget, és vedd ki a betéteket a helyükről. Készítsd elő az újakat úgy, hogy a rugókat egymás közé helyezed.

Helyezd be az új féktárcsákat a féknyeregbe és helyezd vissza a csavarokat és a csapszeget. 

Visszateheted a kereket, majd húzd meg kb. egy tucatszor a fékkart, hogy a tárcsák behelyezkedjenek. Ellenőrizd, hogy a fékbetétek megfelelően a helyükön vannak-e és nem érnek bele a tárcsába. Ne felejtsd bekoptatni az új fékbetéteket.

FÉKNYEREG BEÁLLÍTÁSA HIDRAULIKUS TÁRCSAFÉKNÉL

Ehhez a művelethez egy 5 mm-es imbuszkulcsra lesz szükség.

Csavarozd ki a féknyerget és húzd be a fékkart. Tartsd behúzva a fékkart miközben visszacsavarod a féknyerget 9,5 Nm nyomatékkal.

Ezután nézd meg, hogy a tárcsa és a fékbetétek még mindig összeérnek-e.

FÉKNYEREG BEÁLLÍTÁSA HIDRAULIKUS TÁRCSAFÉKNÉL

FÉKRENDSZER LÉGTELENÍTÉSE

Ha a fékkar nyúlik és hozzáér a kormányhoz mielőtt fellépne a fékhatás, a fékrendszert légteleníteni kell. Az optimális fékerő megőrzéséhez javasoljuk, hogy évente egyszer légtelenítsd a fékeket.

Keresd fel bármelyik DECATHLON áruházunk Műhelyét, ha segítségre van szükséged.

A VILLA KARBANTARTÁSA

A MTB kerékpáron a villa legnagyobb igénybevételnek kitett alkatrész, ezért gondosan karban kell tartani, hogy megfelelő kényelmet és maximális biztonságot nyújtson technikás terepen. A kerékpár villáját rendszeresen tartsd karban!

A villa élettartamának maximalizálása érdekében tartsd be a következőket:

Minden használat után tisztítsd le a szennyeződéseket a becsúszószárakról és a porvédő tömítésekről! Így minimálisra csökkentheted annak az esélyét, hogy a szennyeződés bekerül a villába. Használhatsz teflon kenőanyagot is, hogy a tömítések ne száradjanak ki. A lényeg, hogy a fölösleget töröld le, hogy a por ne gyűljön össze benne!

A következő két karbantartási művelet összetettebb, mert ki kell szereld hozzá a villát. Ha nem vagy biztos magadban, illetve nem rendelkezel megfelelő szerszámokkal, a MTB-t elviheted bármelyik DECATHLON áruház műhelyébe is, ahol technikusaink elvégzik a szükséges karbantartást. Ha saját magad szeretnéd elvégezni, tekintsd meg a kerékpár karbantartási útmutatóját az oldal alján a LEÍRÁSOK menüpontban.

50 óra használat után elvégeztetheted az alapvető karbantartást, vagyis az olaj, a szivacsok és szimmeringek cseréjét. Ehhez le kell szerelned a teleszkópot. Ha nem vagy biztos magadban, illetve nem rendelkezel megfelelő szerszámokkal, az MTB-t elviheted bármelyik DECATHLON áruház műhelyébe is, ahol technikusaink elvégzik a szükséges karbantartást. Ha magad szeretnéd csinálni, az oldal alján megtalálod a teleszkópod karbantartási útmutatóját, az ÚTMUTATÓK résznél.

200 óra használat után elvégeztetheted a villa teljes karbantartását, vagyis az összes tömítés és a villában lévő olaj cseréjét.

A LÁNC NYÚLÁSÁNAK ELLENŐRZÉSE

A megnyúlt lánc rossz váltást és idő előtti fogaskoszorú- illetve lánctányérkopást eredményez.

A lánc kopását teszter segítségével ellenőrizheted. Tedd a teszter hornyát két láncszem közé, majd hagyd becsúszni a láncszem másik oldalán! Ha a teszter teljesen besüllyed a két láncszem közé, a lánc kopott. Érdemes minél előbb lecserélni, hogy ne károsítsa a kazettát és a hajtóművet!

Javasoljuk, hogy a 11 vagy 12 sebességes láncot 50%-os nyúlás esetén cseréld. 75%-os nyúlásszint fölött a lánc, a sor ÉS a lánctányér cseréje is szükséges, ezért érdemes rendszeresen cserélni a láncot, hogy elkerülhesd a teljes hajtás idő előtti cseréjét.

LÁNCNYÚLÁSMÉRŐ

MTB kerékpár javítása

A mountain bike-ozás egy extrém sport, olykor igen durva terepen, ami az alkatrészek sérüléséhez és töréséhez vezethet.
Kifogástalan karbantartás esetén is megesik, hogy néhány alkatrész megrongálódik.

A legtöbb javítási munka egyszerű, mi pedig segítünk elvégezni ezeket.
Azonban, ha nem vagy biztos magadban vagy nem rendelkezel a megfelelő szerszámokkal, látogass el az egyik DECATHLON áruház műhelyébe, ahol műhelytechnikusaink készséggel állnak rendelkezésedre.

Annak érdekében, hogy megoldj egy defektet, egy láncszakadást vagy más felmerülő problémát, szerezd be a szükséges eszközöket a kerékpáros túrád előtt.
Egyes szerszámok kifejezetten kerékpár alkatrészekhez valók (sorleszedő, kazettaleszedő), míg mások teljesen általános szerszámok (imbuszkulcs, fogó).
Íme egy termékválogatás olyan szerszámokból, amelyek szükségesek lehetnek a kerékpár karbantartásához és javításához.

GUMIBELSŐ DEFEKT JAVÍTÁSA

Egy defekt javításához az alábbi dolgokra lesz szükséged: egy pumpa, egy vízzel teli vödör, egy törlőkendő és defektjavítószett

Fújj egy kevés levegőt a gumibelsőbe. A lyuk helyének megtalálásához merítsd a gumibelsőt vízbe vagy forgasd végig az ajkadhoz közel, hogy érezd a kiszökő levegőt.

Ha megtaláltad, töröld szárazra a gumibelsőt egy törlőkendővel, majd dörzsöld át a csiszolópapírral a lyuk körüli területet. Ezzel tudod előkészíteni a gumibelsőt a ragasztásra, hiszen így tud majd a javítófolt megfelelően tapadni.

Kenj nagyobb mennyiségű ragasztót a lyuk köré és várj 3-5 percet.

Helyezd a foltot a lyukra és tartsd rányomva pár percig.

Most már visszateheted a belsőt a gumiköpenybe.

ROCKRIDER XC 500 29"" MTB EAGLE, VILÁGOSKÉK

TUBELESS DEFEKT JAVÍTÁSA

TUBELESS gumibelső javításához kövesd az alábbi lépéseket: 

1/ Húzd ki a defektet okozó tárgyat.
2/ Tisztítsd meg a lyukat a ragasztóval bevont reszelővel.
3/ Helyezd a dugót a tű villájába. Ne félj erősen belenyomni, ez garantálja a jó tömítést.
4/ Kend be ragasztóval a gumidugót és a tűt.
5/ Dugd át a lyukon a gumidugó felét.
6/ Óvatosan távolítsd el a dugót a tűből.
7/ Vágd el a dugót 3 mm-re a külső gumi felületétől.

Ezt a javítási módot a 6 mm-nél kisebb lyukak esetén alkalmazhatod. Ha nagyobb, inkább cseréld le a gumit.

TUBELESS JAVÍTÓSZETT
KERÉK CENTRÍROZÁSA

A gurulástól és az útakadályoktól a küllők feszessége változhat és eldeformálhatják a kereket.

Az új kerékpár első használatakor több elem természetesen mozog és a helyére kerül. Ilyenek a kerekek küllői is, melyek kattognak. A kattogás a szerelés során fellépő csavarodásnak köszönhető. Azonban a kerék nincs elferdülve. Ha mégis ez a helyzet, vidd be a kerékpárt egy Decathlon áruház műhelyébe  a vásárlást követő első 6 hónapban egy ingyenes átvizsgálásra!


Ahhoz, hogy saját magad végezd el a centrírozást, szükséged van egy küllőkulcsra és opcionálisan egy centrírállványra és egy központosságmérőre.
Fogd be a kerékpárt egy szerelőállványba vagy fordítsd meg és állítsd a nyeregre. Vedd ki a kereket és vedd le a külső gumit, valamint a gumibelsőt.  Tedd vissza a kereket a kerékpárba a gumik nélkül (vagy helyezd a centrírállványba), majd helyezkedj szembe a kerékkel. Forgasd meg és ellenőrizd, hogy egyenes-e a (tám)villához vagy a centrírállvány lábához képest. Ha a kerék a függőleges tengelyhez képest felfelé és lefelé "ugrik" azt mondjuk, hogy a kerék "felütéses", ha a vízszintes tengelyhez képest hullámzik, akkor "nyolcas "van benne.

Ennek kijavításához húzni vagy engedni kell a küllők feszességéből ott, ahol a kerék deformálódott. Ha szükséged van rá, keresd fel bármelyik DECATHLON áruház Műhelyét, hogy elvégezzük a centrírozást.

A VÁLTÓBOWDEN ÉS A BOWDENHÁZ CSERÉJE

Ha rosszul vált a hátsó váltó és a váltókar nem reagál megfelelően, akkor lehet, hogy a váltóbowden és a bowdenház összetapadt.

A jó váltáshoz cseréld le őket. Keresd fel az egyik DECATHLON áruházunk műhelyét, vagy cseréld ki az alábbi oktatóvideó segítségével. A videóban szereplővel ellentétben a te MTB kerékpárod rejtett bowdenezésű és nagyobb odafigyelést igényel a javításkor. A régi bowden eltávolítása előtt használhatsz egy linert, hogy az új bowdent a vázba vezesse, de használhatsz hozzá egy kis mágnest is. Ügyelj arra, hogy a váltóbowdent mindig a váltókartól a váltó irányábavezesd, ez megkönnyíti az átvezetését belül.

 FIGYELEM! A kerékpár összteleszkópos, sajátos mozgás jellemzi. Egyszerűen fogalmazva, a hátsó kar nem ugyanabban a helyzetben van, amikor a kerékpár áll, és amikor tekered. Ha a bowden és a bowdenház túlságosan feszes, a bowdenház a rugóstag összenyomásakor a vázhoz súrlódhat. Ezért ügyelj arra, hogy hagyj 5 mm távolságot a hajtóműcsapágy és a váltóbowdenház között.

MEGJEGYZÉS: Abban az esetben, ha rendszeresen használod MTB kerékpárodat nedves és sáros környezetben, és ha rendszeresen tisztítod bő vízzel, a bowdeneket és a bowdenházakat gyakrabban kell cserélni. A kerékpár tisztítása magasnyomású mosóval nem ajánlott, mivel a víz bejuthat a csapágyak és a bowdenházak belsejébe.

VÁLTÓBOWDEN CSERÉJE

VÁLTÓTARTÓ FÜL CSERÉJE

Az elhajlott váltótartó fül a váltó eltolódását okozza, így az már nem fog megfelelően működni.

Állj a kerékpárod mögé és ellenőrizd a váltó pozícióját, ahogyan az alábbi képen látható.
Ha a váltótartó fül ferde vagy törött, látogass el az egyik DECATHLON áruház műhelyébe, hogy munkatársaink kicseréljék, vagy cseréld ki az alábbi bemutatóvideó segítségével.

ROCKRIDER-MTB-VÁLTÓTARTÓFÜL

LÁNC CSERÉJE VAGY JAVÍTÁSA

Elszakadt a láncod? Javítsd meg az alábbi oktatóvideó alapján vagy látogass el az egyik DECATHLON áruház műhelyébe és munkatársaink megjavítják.

Ha saját magad szeretnéd kicserélni, szerezd be az alábbi eszközöket: láncbontó, patentszem fogó, új lánc és patentszem.

Állítsd a láncot az utolsó lánckerékre! Először is egy láncbontó segítségével nyomd ki a patentszemet, vagy nyomd össze egy patentszem fogóval, majd vedd le a régi láncot! Tedd az új láncot az utolsó lánckerékre és a legkisebb lánctányérra, hogy könnyebben megállapíthasd a lánc optimális hosszát! A lánc vízszintesen kell álljon; vezesd végig a láncot a felső váltógörgő felső részén és az alsó váltógörgő alsó részén. Ha már tudod, mekkora láncra van szükséged, a láncleszedővel vágd méretre a láncot!

Végül tedd rá a patentszemet a láncra, forgasd meg a pedált annyira, hogy a patentszem a felső részen legyen, majd fogd meg a hátsó kereket és nyomd előre a pedált, hogy a patentszem biztosan a helyére pattanjon.

Az XC 900 S kerékpáron gyárilag 34 fogas lánctányér és 59-50-es fogkiosztású fogaskoszorú található, a lánc pedig 118 szemes.

Javasoljuk, hogy vigyél magaddal egy pót patentszemet az MTB túráidhoz. A lánc szakadása esetén, gyorsan meg tudod javítani helyben.

FOGASKOSZORÚ CSERÉJE

A fogaskoszorú kopottságának ellenőrzéséhez elég szemrevételezni a fogakat.  Ha a fogak hegyesek és élesek, a fogaskoszorút cserélni kell. . A kopott, megnyúlt lánc koptatja a fogaskoszorút, ezért ne felejtsd el rendszeresen ellenőrizni a lánc állapotát.

A fogaskoszorút kicseréltetheted a DECATHLON áruházak Műhelyében, vagy elvégezheted te magad.

Ehhez szükséged lesz egy megfelelő kazettaleszedőre  (jelen esetben egy SHIMANO kazettaleszedőre), és egy láncos sorleszedőre. Vedd le a hátsó kereket majd helyezd a láncot az egyik nagyobbik lánckerékre úgy, hogy blokkolja a fogaskoszorú forgását. Helyezd az ellentartót a kazetta közepére majd csavard le a fogaskoszorút úgy, hogy közben blokkolod a forgását. A kazetta így lelazul a kerékről és egyszerűen lehúzhatod a teljes fogaskoszorút vagy egyenként a lánckerekeket.

Az új fogaskoszorú felhelyezése előtt alaposan tisztítsd le a kereket. Kicsit be is zsírozhatod a vájatokat, hogy megkönnyítsd a legközelebbi cserét. Helyezd az új fogaskoszorút a kazettatestre és húzd meg. Nincs értelme azonban nagyon erősen rászorítani, ha van egy erőmérőd, állítsd be 40Nm-re a meghúzáshoz.

SRAM-FOGASKERÉKSOR-10-SEBESSÉG

Alkatrészek

Ki szeretnél cserélni néhány alkatrészt? Minden alkatatrészt megtalálsz itt a MTB XC 500S kerékpárodhoz.

ROCKRIDER XC 500 29"" MTB EAGLE, VILÁGOSKÉK

SEGÍTSÉGRE VAN SZÜKSÉGED?

Leírás

ROCKRIDER XC 500 29"" MTB EAGLE, VILÁGOSKÉK
Jótállási jegy

Szükséged van az XC 500 S kerékpárod útmutatójára?

Leírás

Szükséged van a nyomatéktáblázatra?

ROCKRIDER XC 500 29"" MTB EAGLE, VILÁGOSKÉK

KÖTELEZETTSÉGVÁLLALÁSUNK

A ROCKRIDER 5 éves jótállást vállal a karbon vázra, valamint élethosszig tartó jótállást a kormányra és kormányszárra (normál használati feltételek mellett).

A legelső használatnál néhány alkatrész enyhén mozoghat. Ezért biztosítunk egy ingyenes átvizsgálást a kerékpár vásárlásától számított 6 hónapon belül.

SZÁMÍT A VÉLEMÉNYED!

Legyen pozitív vagy negatív, véleményed érdekel minket. Itt megtudhatod, miért ilyen fontos nekünk a véleményed:

  • Vélemény írása

    Hogy bármikor elmondhasd a véleményedet

    A vásárlói visszajelzéssel te is elmondhatod véleményedet a termék minőségéről!

  • Segíts

    HOGY SEGÍTS MÁS SPORTOLÓKNAK

    Véleményed segít a többi sportolónak a választásban!

  • Fejlessz

    HOGY HOZZÁJÁRULJ TERMÉKEINK FEJLESZTÉSÉHEZ

    Visszajelzéseiteket felhasználjuk új termékeink fejlesztésekor.

A jótállással és szavatosággal kapcsolatos információkról Panaszkezelési Szabályzatunkban tájékozódhatsz.