Ref: 8545836
2020
Köszöntünk a Triban RC120-as tárcsafékes kerékpár műhelyszolgáltatások oldalán! A kerékpárt a könnyű fejlődéshez terveztük. Sokoldalú kerékpár 2x8 sebességgel. Kényelmes geometria, alumínium váz, karbon villa és tárcsafék.
Az összeszerelés megkönnyítéséhez kövesd oktatóvideónkat!
Figyelem, a kormányszárat a kormányhoz rögzítő csavar csillagfejű és 6 nm-re kell meghúzni.
-
Itt minden információt megtalálsz a kerékpár megfelelő karbantartásához.
A kerékpár megfelelő karbantartásához a megfelelő szerszámokkal kell rendelkezni.
1. lépés: Zsírtalanítás 2. lépés: Tisztítás 3. lépés: Kenés
Tekintsd meg választékunkat
Az alábbi cikkben elolvashatod, miket kell ellenőrizni a kerékpáron használat előtt:
A gumiköpeny van egyedül kapcsolatban a talajjal, vagyis fontos a megfelelő tapadás, ezért is fontos a megfelelő guminyomás. Tanácsainkat az alábbi linken találod:
A nyereg optimális beállításához a nyeregcsövet megfelelően meg kell húzni. A rosszul meghúzott cső lecsúszhat kerékpározás közben. Ezzel ellentétben ha túlságosan meghúzod, ez szétzúzhatja a nyeregszárat, vagyis tönkreteheti a kerékpárt. A nyeregcső megfelelő meghúzásához használj nyomatékkulcsot. A javasolt szorítás 6 - 7 nm. Figyelem, nem szabad túllépni a nyeregcsövön jelölt maximum magasságot!
Mielőtt elkezdenéd a gumiköpeny cseréjét, bizonyosodj meg arról, hogy a gumiköpeny Tubeless ready kompatibilis. Kövesd oktatóvideónkat a Tubeless gumiköpeny felrakásához.
A kopott gumiköpennyel való tekerés kockázatot jelent: Csökken a tapadás, Nő a defekt esélye. Az alábbi cikkben leírjuk, honnan ismerd fel, ha a gumiköpeny elkopott:
Annak ismeretéhez, hogy kopottak-e a fékbetétek, ellenőrizni kell a betétek fennmaradó vastagságát. Ha 0,5 mm-nél kisebb, akkor ki kell cserélni, hogy ne veszítse el a hatékony fékezési képességét.
A GYIK-ben bizonyára megtalálod a válaszokat a kérdéseidre.
Eltörött a pedál? Ki szeretnéd cserélni a pedálokat automata stoplisra? Kövesd a tanácsunkat. Figyelem, a bal oldali pedál csavarmenete fordított, vagyis az óramutató járásával ellentétesen kell tekerni. A jobb oldali pedálon normális a csavarmenet. A pedálok leszedéséhez a megfelelő szerszámot használd, ugyanis erősen kell őket lecsavarozni.
Defekt esetén a gumibelső cseréjéhez kövesd oktatóvideónkat.
Idővel a kormányszalag elhasználódik, vagyis ki kell cserélni.
Ha zajos a tárcsafék:
- Ellenőrizd, hogy a kerék középen van-e. Ehhez lazítsd ki a kereket, majd szorítsd meg újra.
- Ellenőrizd, hogy a féknyereg megfelelően be van-e állítva.
- Ellenőrizd a fékbetétek kopását.
- Ellenőrizd a fékkábelek nyomását.
Ha észreveszed, hogy nem fognak elég jól a fékek, több megoldás lehetséges:
- Egy zsírtalanítóval tisztítsd meg a tárcsaféket.
- Ellenőrizd a fékbetétek kopását.
- Ellenőrizd a kábel feszességét.
Fontos a fékbetétek cseréje azelőtt, mielőtt túl kopottak lennének, így elkerülhető, hogy a féltárcsa idő előtt elkopjon és biztonságos marad a fékezés.
Ki kell cserélned a fékbowdent vagy a bowdenházat? Kövesd oktatóvideónkat!
Ha félrevált a váltó, először ellenőrizni kell:
- A hajtómű mennyire kopott.
- A bowdenek feszességét.
- Hogy a váltótartó fül nem ferde-e.
Ezután be kell állítani a váltót.
Elkopott a hajtómű? Változtatni szeretnél a lánckerekek számán? A kazetta cseréjéhez kövesd oktatóvideónkat! Figyelem, ezen a kerékpáron a kazetta maximális mérete 11 - 34.
A tányérok elkoptak? Ki szeretnéd cserélni a fogakat? Könnyen kicserélheted a tányérokat. Ehhez csupán ki kell csavarni egy imbuszkulcs segítségével a tányértartó csavarokat. Ezután helyezd fel az új tányérokat. Ezen a kerékpáron a tányér minimális mérete 34 fogas.
Ki kell cserélned a váltóbowdent vagy a bowdenházat? Kövesd oktatóvideónkat!
Ki szeretnél cserélni egy alkatrészt?
Nézd meg az összes alkatrészt.