ELEKTROMOS KERÉKPÁR ORIGINAL 700E 36V, bézs

Ref: 8399929

ORIGINAL 900E

2016-2019

2016

Segítségre van szükséged kerékpárod karbantartásához, javításához, vagy alkatrészt keresel?

Itt minden szükséges oktatóanyagot és videót megtalálsz, hogy nyugodtan indulhass kerékpározni!

ÚTMUTATÓ

Mechanikus használat

Gumiköpeny: Mennyi az ajánlott guminyomás?

A guminyomásra különös figyelmet kell fordítani egy elektromos kerékpár esetében. A motor és a kerékpár súlya jelentős igénybevételt jelentenek a kerekek számára.

A defekt kockázatának csökkentése és az optimális hatótáv biztosítása érdekében a gumiköpenyt 4 - 5 bárra javasolt felfújni.

Gyerekülés: szerelhető a kerékpárra? 

Nem az Original 900E "összteleszkópos "kerékpár, teleszkópos villával elöl és rugóval a vázon, a nyereg alatt.

A középső felfüggesztés miatt nem szerelhető rá gyerekülés.

Első kerék: Hogyan vedd ki?

A kerék gyorsszáras kialakítású. Nézd meg a videó első részét!

Nyereg: Hogyan kell megfelelően beállítani a nyeregmagasságot?

A megfelelő magasságra állított nyeregben a pedálozás nem okoz fájdalmat.

Indulás előtt érdemes szem előtt tartani:

Az akkumulátort feltétlenül le kell zárni kulccsal, hogy emelkedőn ne essen ki!

ELEKTROMOS KERÉKPÁR ORIGINAL 700E 36V, bézs

Elektromos használat

Az akkumulátor töltődik tekerés közben?

Nem, nincs dinamó hatás. Néhány rendszer alkalmas arra, hogy töltődjön tekerés vagy fékezés közben, viszont a teljesítményük nagyon gyenge: több tíz kilométert kellene tekerni az 1 km plusz rásegítésért.

Hol vehetek másik akkumulátort?

Új akkumulátort a Decathlon műhelyében szerezhetsz be.

Az áruházi műhelyben meg tudják mondani, hogy elérhető-e a termék vagy mennyi a szállítási idő.

Mit csináljak, ha elhasználódott az akkumulátor?

Ha elhasználódott az akkumulátor, vidd vissza egy Decathlon áruházba, ahol megfelelően gondoskodunk majd az újrahasznosításáról.

Mennyi az akkumulátor élettartama?

A használattól függően az akkumulátor élettartama rövidebb vagy hosszabb lehet. Ha úgy tapasztalod, hogy az akkumulátor idő előtt elhasználódik (a kerékpár megfelelő használata mellett), látogass el hozzánk a műhelybe!

Mennyi az akkumulátor üzemideje?

Az ORIGINAL 900E átlagos hatótávja 25 és 40 km között van. Az alábbi tanácsok betartásával garantálhatod az elektromos kerékpár optimális hatótávját:

> A KERÉKPÁRRA NEHEZEDŐ SÚLY: A túlterhelt kerékpár üzemideje csökken.

> A KERÉKPÁRTÚRA TÍPUSA: A hatótáv csökken emelkedőn

> A KERÉKNYOMÁS : A kerékpár üzemideje 3,5-5 bar közötti keréknyomás mellett optimális.

> A HŐMÉRSÉKLET: Hideg időben csökken a hatótáv.

> A HASZNÁLT RÁSEGÍTÉSI MÓD: Ha az akkumulátor töltöttségi szintje alacsony, célszerű alacsonyabb rásegítési üzemmódba kapcsolni.

> A PEDÁLOZÁS TEMPÓJA: Ha pedálozol, messzebbre jutsz.

> AZ AKKUMULÁTOR MEGFELELŐ TÖLTÉSE ÉS TÁROLÁSA

Mi az a készenléti üzemmód?

Készenléti üzemmódban hosszú ideig (max 1 évig) tárolhatod az akkumulátort feltöltés nélkül, anélkül, hogy tönkremenne.

Az akkumulátor készenléti üzemmódba kapcsolásához tartsd lenyomva az akkumulátorgombot 10 másodpercig, amíg a LED-ek ki nem alszanak.

Töltsd az akkumulátort a töltőjével a bekapcsolásához.

Töltési idő: mennyi idő szükséges a feltöltéséhez?

6 óra kell a teljesen lemerült akkumulátor teljes feltöltéséhez.

Hagyhatom töltőn az akkumulátort, miután az teljesen feltöltött?

Igen, a töltő és az akkumulátor 24 óráig a hálózaton lehet.

Miután az akkumulátor teljesen feltöltődött, a töltő kikapcsol, de feszültség alatt marad.

Az akkumulátor tárolása: hogyan kell megfelelően tárolni?  

Az akkumulátort hűvös (+10°C és +25°C közötti), száraz, közvetlen napfénytől védett helyen kell tárolni és tölteni.

Ne tárold az akkumulátort lemerült állapotban (1 LED villog), hogy elkerüld a mélykisülést, ami meghibásodást okozhat.

 
Ne felejtsd el legalább fél évente feltölteni az akkumulátort (még akkor is, ha nem használod), hogy elkerüld a mélykisülést és az akkumulátor teljesítményének romlását.

Hosszabb tárolás esetén (több, mint 3 hónap használat nélkül) tedd készenléti üzemmódba.

ELEKTROMOS KERÉKPÁR ORIGINAL 700E 36V, bézs
Az akkumulátor tárolása: mennyi ideig tárolhatom?

Az akkumulátor rendelkezik készenléti üzemmóddal, amellyel nem kell rendszeresen tölteni.

Készenléti üzemmódban akár 1 évig is tárolhatod az akkumulátort töltés nélkül.

Ha nem teszed készenléti üzemmódba, akkor minimum 3 havonta fel kell tölteni az akkumulátort, különben tönkremehet.

Elektromos rásegítés: szükséges pedálozni, hogy elinduljon?

Igen, az ORIGINAL 900 elektromos rásegítéses kerékpár.

Az elektromos rásegítés csak akkor kapcsol be, ha pedálozol (a pedálozás nélküli segédmotoros kerékpár mopednek minősül, és sokkal szigorúbb használati és biztonsági előírások vonatkoznak rá).

A hajtómű közelében elhelyezett pedálozásérzékelő továbbítja az információt a kerékpár fedélzeti számítógépének, ami ezután aktiválja a motort.

Az elektromos kerékpár motorja azonnal leáll, ha fékezel vagy abbahagyod a pedálozást.

Ha újra tekerni kezdesz, ismét elindul a rásegítő rendszer.

Vízállóság: tekerhetek esőben?

Az akkumulátort úgy tervezték, hogy esőben is használható legyen, de nem szabad vízbe meríteni vagy nagynyomású vízsugárral tisztítani.

Ugyanez vonatkozik a kijelzőre vagy más elektromos alkatrészekre és kábelekre is.

Viszont javasoljuk, hogy száraz helyen tárold a kerékpárt!

Meg kell várnom, amíg teljesen lemerül az akkumulátor, hogy feltöltsem?

Nem, a lítium-ionos akkumulátornak nincs memória-effektusa, így bármikor töltheted.

Javasolt az akkumulátor rendszeres töltése a megfelelő teljesítmény megőrzéséhez.

Tekerhetek lemerült akkumulátorral?

Ez egy kerékpár elektromos rásegítéssel. Rásegítés nélkül is lehet vele kerékpározni.

Ebben az esetben viszont érezni fogod az elektromos rásegítés súlyát.

Mi történik, ha elfelejtem kikapcsolni a kerékpárt?

A kerékpár automatikusan kikapcsol néhány perc után, ha nem használod.

Gyalogos üzemmód 

A gyalogos üzemmód egy elektromos segítség, amikor tolod a kerékpárt. Bizonyos helyzetekben nagyon hasznosnak bizonyul, mint például a garázsból való kitolásakor vagy emelkedőn.

A gyalogos üzemmód lehetővé teszi, hogy könnyedén told a kerékpárt.

A gyalogos üzemmód aktiválásához kapcsold be a kijelzőt hosszan lenyomva az ON/OFF gombot. Majd nyomd hosszan a « + » gombot. Figyelem! A kerékpár ekkor állandó 6 km/órás sebességgel elindul.

A kerékpáron ülve ne használd ezt az üzemmódot. Ez károsíthatja a motort.

PROBLÉMÁM VAN

ELVESZTETTEM VAGY ELTÖRTEM A KULCSOT / ZÁRAT

Új zárat tudunk a kerékpárra szerelni, melyhez egy új pár kulcsot fogsz kapni.

Az áruházi műhelyben meg tudják mondani, hogy elérhető-e az alkatrész vagy mennyi a szállítási idő.

NEM TÖLT AZ AKKUMULÁTOR

1. Ellenőrizd, hogy semmi nem zavarja a töltést

A töltő és az akkumulátor csatlakozójának tisztának kell lennie, semmiféle kosz nem zavarhatja a köztük lévő kontaktot.


2. Ellenőrizd a kapcsolatot akkumulátor > töltő > áramforrás > között

> Ellenőrizd le, hogy a töltő valóban az eredeti-e.

> Csatlakoztasd a töltőt az akkumulátorhoz és egy áramforráshoz.



Narancssárga LED = az akkumulátor töltése folyamatban van

Zöld LED = az akkumulátor töltése befejeződött

Villogó LED = probléma a töltés során



6 óra szükséges a teljesen lemerült akkumulátor teljes feltöltéséhez.



Ha továbbra is fennáll a probléma, kérj tőlünk távsegítséget, vagy látogass el hozzánk a műhelybe!

AZ ELEKTROMOS RÁSEGÍTÉS AKADOZIK

1. Ellenőrizd, hogy az akkumulátor teljesen fel legyen töltve!

Egy majdnem lemerült akkumulátor okozhatja ezt a menet közbeni akadozást, mielőtt teljesen lemerülne.

> Nyomd meg az akkumulátor gombját.

> Ellenőrizd, hogy legalább egy LED világítson.

> Ha egyik LED sem világít és csak az első vagy a második villog, töltsd fel az akkumulátort.


2. Ellenőrizd, hogy az akkumulátor tiszta legyen és megfelelően a helyén legyen.

> Nézd meg, hogy az akkumulátor csatlakozói tiszták-e és jó állapotban vannak-e.

> Az akkumulátort teljesen bele kell nyomni a tokjába.

A benyomásnál egy kattanó hangot kell hallani, ez jelzi, hogy a helyén van.

Zárd le az akkumulátort és húzd ki a kulcsot a zárból.



3. A pedálozásérzékelő csatlakozások ellenőrzése

> Ehhez keresd meg a pedálozásérzékelő kábelét, ami a nyereg mögött csatlakozik a vezérlőhöz. Ez a legvékonyabb kábel.


> Húzd ki és ellenőrizd, hogy a pedálozásérzékelő csatlakozói jó állapotban vannak és a fémtűk nincsenek elgörbülve. Dugd vissza a csatlakozót: nyomd be, amennyire csak lehet a kis jelölő nyilak segítségével (ezeknek egymással szemben kell lenniük, mielőtt a csatlakozókat benyomnád).


4. Ellenőrizd, hogy a mágneseket érzékeli-e az érzékelő.

> A hajtómű hátulján lévő mágneses tárcsát nedves ruhával tisztítsd meg.

A télen rárakódott por- és sómaradványok befedhetik a mágneseket, és akadályozhatja az elektromos rásegítés megfelelő működését.

AZ ELEKTROMOS RÁSEGÍTÉS NEM ELEGENDŐ

1. Ellenőrizd a guminyomást

> A guminyomás mértéke meghatározó az elektromos rásegítés hatékonyságában.Ügyelj arra, hogy a gumiköpenyek 3,5 és 4,5 bar közötti nyomásra legyenek felfújva minden kerékpártúra előtt.


2. Ne terheld túl a kerékpárt!

AZ ELEKTROMOS RÁSEGÍTÉS NEM INDUL EL VAGY KIKAPCSOL

Az elektromos rásegítés pár pedálfordulat után elindul és egy olyan üzemmódra kell kapcsolni, ahol a rásegítés be van kapcsolva.

Ha mindennek ellenére az elektromos rásegítés nem kapcsol be, kövesd az alábbi instrukciókat:



1.
Ellenőrizd, hogy az akkumulátor teljesen fel legyen töltve

> Nyomd meg az akkumulátor gombját

> Ellenőrizd, hogy legalább egy LED világítson

> Ha egy LED villog, töltsd fel az akkumulátort!


2. Ellenőrizd, hogy az akkumulátor tiszta legyen és megfelelően a helyén legyen.

> Nézd meg, hogy az akkumulátor csatlakozói tiszták-e és jó állapotban vannak-e.

> Az akkumulátort teljesen bele kell nyomni a tokjába.

A benyomásnál egy kattanó hangot kell hallani, ez jelzi, hogy a helyén van.

Zárd le az akkumulátort és húzd ki a kulcsot a zárból.



3. Ellenőrizd a kerékpár összes csatlakozóját: fékek, motor, konzol, pedálozás érzékelő, vezérlő(vezérlő = az elektromos szett középső egysége. Az akkumulátor mellett, a csomagtartón található).



Vezérlőpanel

Motorpanel

Vezérlő- és fékpanel

Ha khúztad, ellenőrizd az egyes csatlakozók tisztaságát, majd helyezd vissza.

Helyezd a csatlakozókat és a dugaljakat egymással szemben, ügyelve arra, hogy a jelzőnyilakat megfelelően igazítsd egymáshoz mielőtt benyomod.

> Teljesen csavard rá a két fémgyűrűt, hogy biztonságos legyen a csatlakozás.


""Csavaros"" csatlakozó

A férfi csatlakozó egyszerűen csak be van dugva a női csatlakozóba. Ellenőrizd, hogy mindkét csatlakozó jól meg legyen húzva.


4. Az elektromos rásegítés tesztelése

> Az ON/OFF gomb megnyomásával kapcsold be a kijelzőt

> Szálj fel a kerékpárra és kezdj el pedálozni (több pedálfordulat szükséges a rásegítés elindításához).

Ha a probléma továbbra is fennáll, vidd be egy Decathlon áruházi műhelybe.

RÖVID A HATÓTÁV

1. Tartsd be a használatra és a tárolásra vonatkozó javaslatokat!
Az elektromos kerékpár hatótávja számos tényezőtől függ:

> A KERÉKPÁR SÚLYÁTÓL: Rövidebb lesz a hatótáv, ha a kerékpár túlterhelt.

> AZ ÚTVONAL TÍPUSÁTÓL: A hatótáv rövidebb emelkedőn.

> A KERÉKNYOMÁSTÓL : A hatótáv jobb lesz 3.5 - 5 barra felfújt gumikkal.

> A KÜLSŐ HŐMÉRSÉKLETTŐL : A hatótáv hidegben csökken (közel -50%-al)

> A HASZNÁLT ÜZEMMÓDTÓL : Javasolt csökkenteni a rásegítést, ha az akkumulátor töltöttségi szintje alacsony.

> PEDÁLOZÁS TEMPÓJA: Ha pedálozol, messzebbre jutsz.

> AZ AKKUMULÁTOR MEGFELELŐ TÖLTÉSE ÉS TÁROLÁSA



Az ORIGINAL 900E átlagos hatótávja 30 és 50 km között van. Az alábbi tanácsok betartásával garantálhatod az elektromos kerékpár optimális hatótávját.


2. Egy öreg akkumulátor veszíthet a teljesítményéből

Vagyis a hatótáv rövidebb lesz. Érdeklődd meg egy áruházi műhelyben, hogy fel tudják-e mérni az akkumulátor állapotát.

NEM KAPCSOL BE A VEZÉRLŐKÉPERNYŐ

1.
Ellenőrizd, hogy az akkumulátor teljesen fel legyen töltve

> Nyomd meg az akkumulátor gombját

> Ellenőrizd, hogy legalább egy LED világítson

> Ha egy LED villog, töltsd fel az akkumulátort!

2. Ellenőrizd, hogy az akkumulátor tiszta legyen és megfelelően a helyén legyen.

> Nézd meg, hogy az akkumulátor csatlakozói tiszták-e és jó állapotban vannak-e..

> Az akkumulátort teljesen bele kell nyomni a tokjába.

A benyomásnál egy kattanó hangot kell hallani, ez jelzi, hogy a helyén van.

Zárd le az akkumulátort és húzd ki a kulcsot a zárból.

3. Ellenőrizd a képernyő és a vezérlő közötti kapcsolatot (a csomagtartón, az akkumulátor mögött található központi egység).

> Nyisd ki a tépőzáras kábelvédőt, amely a csomagtartó és a nyereg között helyezkedik el.

> Nézd meg a kiegészítő kábel csatlakozót (a fémgombos).

Annak ellenőrzéséhez, hogy a képernyő csatlakozói jó állapotban vannak-e és megfelelően be vannak-e nyomva, csavard le a fekete tömítés oldalán lévő 2 gombot.

> Ellenőrizd le minden csatlakozó tisztaságát.

> Tedd a helyükre a csatlakozókat. Helyezd a férfi és női csatlakozókat egymással szemben figyelve arra, hogy a jól igazítsd a jelző nyilakat mielőtt benyomod.

> Teljesen zárd rá a gombot, hogy biztonságos legyen a csatlakozás.

4. Ellenőrizd a kijelző csatlakozóját.

> A kerékpár elején csúsztasd el a vezérlőképernyő oldalán lévő neoprén védőhuzatot, hogy elérd a csatlakozót (fekete színű).

> Ugyanígy ellenőrizd a konzol csatlakozóját.

5. Kapcsold be a képernyőt az ON/OFF gomb megnyomásával.

Ha továbbra is fennáll a probléma, látogass el hozzánk a műhelybe!

ÚJ A KERÉKPÁROM, AZ AKKUMULÁTOR MÉGSEM KAPCSOL BE

Az új akkumulátor készenléti üzemmódba van helyezve.

Az első használatkor rá kell csatlakoztatni a töltőre és egy áramforrásra.

Ha az akkumulátor továbbra sem kapcsol be, vedd fel velünk a kapcsolatot, vagy vidd be egy Decathlon áruházi műhelybe.

EGY LED VILLOG AZ AKKUMULÁTORON VAGY EGY LED SEM VILÁGÍT

> Az első LED villog : Az akkumulátor majdnem lemerült, fel kell tölteni.Tedd fel tölteni.

> A második LED villog:Az akkumulátor védelmi üzemmódba kapcsolt nem megfelelő használat, vagy hosszabb töltés nélküli időszak miatt: "alacsony feszültség" védelem. Amint lehetséges, töltsd fel!

> Ha egy másik, vagy több LED villog, az akkumulátor sérült.Vidd be egy Decathlon áruház műhelyébe, ahol teljes körűen átvizsgálják.

AZ ELEKTROMOS RÁSEGÍTÉS NEM KAPCSOL KI FÉKEZÉSKOR

Az elektromos rásegítésnek automatikusan le kell állnia a fékkarok meghúzásakor.

Hogyha ez nem történik meg, ellenőrizd, hogy a fékkarok megfelelően vannak-e csatlakoztatva.

> Csúsztasd lefelé a két neoprén kábelvédőt a kerékpár elején, hogy láthasd a fékek csatlakozóit (sárga csatlakozó).

> Annak ellenőrzéséhez, hogy a csatlakozók tiszták-e, jó állapotban vannak-e, csavard le a fekete tömítés oldalán lévő 2 gombot.

> Ellenőrizd le minden csatlakozó tisztaságát.

> Tedd a helyükre a csatlakozókat. Helyezd a férfi és női csatlakozókat egymással szemben figyelve arra, hogy a jól igazítsd a jelző nyilakat, mielőtt benyomod.

> Teljesen zárt rá a gombot, hogy biztonságos legyen a csatlakozás.

Ha a probléma továbbra is fennáll, vidd be egy Decathlon áruházi műhelybe.

A FÉKEM NEM HATÉKONY

Az ORIGINAL 900E elektromos kerékpár nagyon használja a fékpofákat.

A súlya és a hagyományos kerékpároknál jóval nagyobb átlagsebessége miatt, valamint a mindennapi és minden időben való használat során a fékpofák viszonylag gyorsan elhasználódnak.

A biztonságod, a fékezés minősége és a felnik élettartama érdekében cseréld a fékpofákat az első kopásjelek megjelenésekor: kevésbé erősen fogó fék, fékzörej, fekete nyomok a felnin…

A fékpofákon barázdák vannak, amelyek a víz elvezetésére szolgálnak. Hogyha ezek a barázdák már nem, vagy kevésbé látszanak, ideje cserélni a fékpofákat!

Ehhez keresd a „Karbantartás” fejezetet" és kövesd oktatóvideónkat.

A fékpofákat az ""Alkatrészek"" menüpontban találod.

Vagy bemehetsz egy Decathlon áruház műhelyébe, ahol kicserélik a fékpofákat.

A VEZÉRLŐKÉPERNYŐ HIBAÜZENETET JELEZ

HIBA 06 : ALACSONY AKKUMULÁTORFESZÜLTSÉG

Töltsd fel az akkumulátort.

07. HIBAKÓD: AKKUMULÁTOR TÚLFESZÜLTSÉG

A kerékpár a túlfeszültség következtében aktiválta a biztonsági rendszerét. Keresd fel valamelyik Decathlon műhelyünket, hogy megvizsgáljuk az akkumulátort.

08. HIBAKÓD: MOTORHIBA

A motor működésében hiba lépett fel. Keresd fel valamelyik Decathlon műhelyünket (a kerékpárral, az akkumulátorral és annak a kulcsával)!

09. HIBAKÓD: RÖVIDZÁRLATOS MOTOR

Ellenőrizd a motor csatlakozóit, és hogy jól be vannak-e nyomva.

Ha továbbra is fennáll a probléma, látogass el hozzánk a műhelybe!

10. HIBAKÓD: A VEZÉRLŐ TÚLMELEGEDÉSE

A vezérlő túlmelegedett, le kell hűlnie. Kapcsold ki az elektromos rásegítést, és hagyd pihenni a kerékpárt hűvös, naptól védett helyen.

Ha továbbra is fennáll a probléma, látogass el hozzánk a műhelybe!

11. HIBAKÓD: A VEZÉRLŐ HŐMÉRSÉKLET-ÉRZÉKELŐJE MEGHIBÁSODOTT

A vezérlő működésében hiba lépett fel. Keresd fel valamelyik Decathlon műhelyünket (a kerékpárral, az akkumulátorral és annak a kulcsával)!

12. HIBAKÓD: AZ ELEKTROMOS RENDSZER VÉDELMI ÜZEMMÓDBAN

Ellenőrizz minden csatlakozót, és hogy jól be vannak-e nyomva.

Ha továbbra is fennáll a probléma, látogass el hozzánk a műhelybe!

13. HIBAKÓD: AZ AKKUMULÁTOR HŐMÉRSÉKLET-ÉRZÉKELŐJE MEGHIBÁSODOTT

Az akkumulátor működésében hiba lépett fel. Keresd fel valamelyik Decathlon műhelyünket (a kerékpárral, az akkumulátorral és annak a kulcsával)!

14. HIBAKÓD: A MOTOR HŐMÉRSÉKLET-ÉRZÉKELŐJE MEGHIBÁSODOTT

Ellenőrizd a motor csatlakozóit, és hogy jól be vannak-e nyomva.

Ha továbbra is fennáll a probléma, látogass el hozzánk a műhelybe!

22. HIBAKÓD: A VEZÉRLŐ ÉS AZ AKKUMULÁTOR KÖZÖTT KOMMUNIKÁCIÓS HIBA LÉPETT FEL

Az akkumulátor vagy a vezérlő működésében hiba lépett fel. Keresd fel valamelyik Decathlon műhelyünket (a kerékpárral, az akkumulátorral és annak a kulcsával)!

30. HIBAKÓD: A VEZÉRLŐ ÉS A VEZÉRLŐKIJELZŐ KÖZÖTT KOMMUNIKÁCIÓS HIBA LÉPETT FEL

Ellenőrizd a vezérlőkijelző csatlakozóinak állapotát és a vezérlőkijelzőt és a vezérlőt összekötő kábelt (a nyereg mögötti akkumulátortartóban található).

ELEKTROMOS KERÉKPÁR ORIGINAL 700E 36V, bézs

Karbantartás

Az Original 900 E karbantartása elengedhetetlen ahhoz, hogy meghosszabbítsd az alkatrészek élettartamát, és még élvezetesebbé tedd a kerékpározást. Az elhanyagolt kerékpárnál több probléma is jelentkezhet: beragadt bowdenek, rozsda, meghibásodás, idő előtti elhasználódás, stb.

A kerékpár és az alkatrészek élettartamának megnövelésével csökkenthető a kerékpár környezetre gyakorolt hatása.

Az első pedálfordulatoknál néhány alkatrész még kissé mozoghat.
Ezért biztosítunk egy ingyenes átvizsgálást a kerékpár vásárlásától számított 6 hónapon belül.

Tavaszi nagytakarítás

Időnként el kell végezni a kerékpár teljes tisztítását. Az alábbi útmutatóból megtudhatod, hogyan tisztíthatod meg alaposan, lépésről lépésre a kerékpárt. Minél gyakrabban használod a kerékpárt, annál inkább ajánlott az ilyen jellegű tisztítás elvégzése.

Az Original 900 E elektromos kerékpár tisztításakor hagyd az akkumulátort a kerékpáron. Így megóvod a csatlakozókat a beszivárgó víztől.

Az idő és a kilométerek előrehaladtával a biztonság és a megfelelő működés érdekében a kerékpár egyes alkatrészeit le kell cserélni.

100 km-enként: Tisztítsd meg a láncot, olajozd meg a hajtást!

2000 km-enként: Cseréld ki a fékpofákat! Látogass el a legközelebbi Decathlon áruház műhelyébe, vagy oktatóanyagunk segítségével végezd el magad a cserét!
Cseréltesd le a gumikat, vagy oktatóanyagunk segítségével végezd el magad a cserét!

5000 km-enként: Le kell cseréltetni a láncot és a hátsó lánckereket. Ehhez vidd be a kerékpárodat a legközelebbi Decathlon áruház műhelyébe!

HOGYAN ZSÍRTALANÍTSAM A LÁNCOT?

Hogyan zsírtalanítsam a láncot?
A lánc megfelelő zsírtalanításához fújj zsíroldót a láncra és a teljes hajtásra! Tiszta törlőruha segítségével ezután távolítsd el a szennyeződést a láncról és a kazettáról! A lánc általános állapotától függően a legszennyezettebb területeket alaposabban is megtisztíthatod.
Ezután alaposan öblítsd le, hogy semmilyen szennyeződés ne maradjon rajta! Előfordulhat, hogy ezt követően is marad pár lerakódás rajta.
Várj pár percet, mielőtt egy szárat törlőruhával letörölnéd a láncot, hogy biztosan eltávolíts minden szennyeződést és lerakódást!

A nagyobb hatékonyság, gyorsaság és tisztaság érdekében használd lánctisztítónkat.

ELEKTROMOS KERÉKPÁR ORIGINAL 700E 36V, bézs
HOGYAN OLAJOZZAM A VÁLTÓT?

Bemutatjuk a nagyköveteink, valamint a VAN RYSEL | AG2R LA MONDIALE U19 csapat szerelői által kipróbált és jóváhagyott módszerünket.

ELEKTROMOS KERÉKPÁR ORIGINAL 700E 36V, bézs
FÉKPOFA CSERÉJE

Óvatosan csavarozd ki, nem kell erőltetni.

HOGYAN ELLENŐRIZZEM A GUMIK KOPÁSÁT?

Ahogy a kerékpár gumija kopik, a tapadás csökken, de okozhat akár esést, vagy defektet is. Hogy kiküszöböljük ezeket a veszélyeket, pár hasznos tanáccsal látunk el a gumi kopásának ellenőrzéséhez.

ELEKTROMOS KERÉKPÁR ORIGINAL 700E 36V, bézs
HOGYAN CSERÉLJ KEREKET?

A gumi merevvé válhat az évek során. Cseréld le!

HOGYAN KELL KAZETTÁT CSERÉLNI?

Csak szereld le a kazettát a kezattaleszedő és a láncostor segítségével, majd szereld fel az új kazettát!

A kezattaleszedőt és a láncostort megtalálod az alábbi linken, ha pedig kazettára van szükséged, az "Alkatrészeknél" keresd!

HOGYAN CSERÉLJEM LE A LÁNCOT?

Ehhez az alábbiakra van szükség: egy láncleszedőre, egy új láncra és egy patentszemre.

Állítsd a láncot az utolsó lánckerékre és a legkisebb lánctányérra!

Először is egy patentszem fogó segítségével húzd ki a patentszemet, majd vedd le a régi láncot!

Helyezd az új láncot az utolsó fogaskerékre és a legkisebb lánctányérra, hogy könnyebben meghatározd a lánc optimális hosszát.

FIGYELEM! Bizonyos láncok egyirányúak, alaposan nézd meg az útmutatót!

A lánc súrolja a földet, a váltó felső fogaskerekének felső váltógörgőjéhez közel fusson!

Ha már tudod, mekkora láncra van szükséged, a láncleszedővel vágd méretre a láncot!

Végül tedd rá a patentszemet a láncra, forgasd meg a pedált annyira, hogy a patentszem a felső részen legyen, majd fogd meg a hátsó kereket és nyomd előre a pedált, hogy a patentszem biztosan a helyére pattanjon.

Szerszámokra van szükséged a szereléshez? Íme a kerékpár karbantartásához és szereléséhez szükséges, alapvető eszközök!

ALKATRÉSZEK

Alkatrészre van szükséged a kerékpárodhoz? Itt megtalálod az elérhető alkatrészeket.

Hátsó rugóstag

Hátsó rugóstag rugó Btwin7, egy méret

Hátsó rugóstag gyűrű 

Rugóstag gyűrűk, 24x8 mm, Kinshock kompatibilis

Akkumulátor

Az akkumulátorok csak az áruházban kaphatók. Várunk a Decathlon műhelyekben! 

Lánc

3-8 SEBESSÉGES LÁNC

26”-os gumibelső

Gumibelső 26x1,7/2,2 Valve Schrader, 48mm

28”-os gumibelső

Gumibelső 700x35/45 Valve Schrader, 48mm

Kormány

MTB kormány 25,4, emelt, 620 mm 

Hátsó váltó

Hátsó váltó, 7-9 sebességes

Első váltó

Első váltó, Shimano, SRAM és Btwin 3x7 és 3x8 sebességes váltókhoz.

Féktestek

Féktest V-fékhez

Villa 28”

Teleszkópos villa 28”, túrakerékpárhoz" 1" csavarral, 166 mm

Kormánycsapágy 

Kormánycsapágy 1”, menetes, ezüst

Csavarkészlet 

Csavarkészlet 900/920 Original elektromos kerékpárhoz

Fékkar 

Fékkar Tekro elektromos rásegítéses kerékpárhoz

Első váltókar 

Váltókar Sram X4, 3 sebességes

Már nem kapható az áruházakban. Látogass el hozzánk az áruházba, hogy alternatívát találjunk.

ALKATRÉSZEK
Hátsó váltókar

Hátsó váltókar Sram X3, 7 sebességes

Fékpofák 

Fékpofák V-fékhez

Váltótartó fül

Váltótartó fül Original 7 / 700 / 900 / 920

Hajtómű

Egytányéros hajtómű, négyszögtengelyű, alu, 38T, 170 mm

Kormányszár 

Kormányszár 1”, állítható

Gumiköpeny 26"-os

Gumiköpeny Trekking 1 Grip 26×1,75 túrakerékpárhoz

Gumiköpeny 28"-os

Gumiköpeny Trekking 1 Grip 700x42 túrakerékpárhoz

Hátsó kerék

A hátsó kerék tartalmazza az elektromos rásegítést biztosító motort. A rendeléshez látogass el hozzánk az áruházba, mivel kompatibilitási hiba esetén a rendszer megsérülhet.

Első kerék 26" 

MTB első kerék 26""dupla falú, tárcsafék/V-fék, gyorszáras

Első kerék 28"

Első kerék 28" túrakerékpárhoz"dupla falú, V-fék, Quick Release

Menetes racsni

Menetes racsni Shimano, 7 sebességes 14x28 TZ21

Nyereg

Nyereg túrakerékpárhoz 500-as

Hajtókarcsavar

Hajtókarcsavar

ELEKTROMOS KERÉKPÁR ORIGINAL 700E 36V, bézs

MŰHELYSZOLGÁLTATÁSAINK

Javíttasd meg kerékpárod áruházunkban, vagy végezd te magad a javítást. Szakértőink örömmel segítenek.

ELEKTROMOS KERÉKPÁR ORIGINAL 700E 36V, bézs

KÖTELEZETTSÉGVÁLLALÁSUNK

A Riverside vállalja, hogy a kerékpárok gyártása során a lehető legnagyobb mértékben csökkenti a gázkibocsátást.
Minden alkatrészt úgy terveztünk, hogy a lehető legkisebb karbonlábnyomot hagyják maguk után.

A vázra, kormányra és kormányszárra örök jótállást adunk.

A jótállással és szavatossággal kapcsolatos információkról Panaszkezelési Szabályzatunkban tájékozódhatsz.