A kijelzőről
Úgy döntöttünk, hogy 2021-ben lecseréljük az E-ST 900 MTB vezérlő kijelzőjét. A kijelzőt továbbra is technikai partnerünk, a BROSE gyártja, de a design és a működés megújul.
REF: 8554167
2019
HEGYI TEREPRE készült túra mountain bike.
Az elektromos E-ST 900 MTB-kal nincsenek többé akadályok! Küzdj le bármilyen akadályt a 70 Nm nyomatékú középmotor segítségével és hosszabbítsd meg a túrákat az 500 Wh-ás akkumulátorral!
A guminyomásra különös figyelmet kell fordítani egy elektromos kerékpár esetében.
A motor és a kerékpár súlya jelentős igénybevételt jelentenek a kerekek számára.
A gyári gumibelsővel (tömlős):
A defekt kockázatának csökkentése és az optimális hatótáv biztosítása érdekében a gumiköpenyt 1.0 - 1.8 bárra javasolt felfújni.
Ha fokozott tapadásra és kényelemre vágysz, csökkentheted a nyomást. Ha nagyobb hatótávot és hatékonyabb pedálozást szeretnél elérni, kissé fújd keményebbre!
Figyelj rá, hogy a gumi oldalán feltüntetett maximális ÉS minimális nyomásértéket ne lépd túl!
Ha túl alacsony a nyomás, a gumibelső becsípődhet és megsérülhet a felni, mikor akadályon hajtasz keresztül. A túl magas nyomás miatt pedig kilyukadhat a gumibelső és a gumi, a felni pedig tartósan deformálódhat.
A megfelelően felfújt gumi a kerékpározás nélkülözhetetlen feltétele. Éppen ezért rendszeresen ellenőrizd a guminyomást!
A TUBELESS kialakítás ideális arra, hogy a gumi teljes felületét kihasználd. Az ilyen gumikban a nyomás kb. fél bárral kisebb, mint a belsővel rendelkezőkben. Mivel kevésbé felfújt, a gumi "karkasz" folyamatos kapcsolatban tud maradni a talajjal. És ezt a gumibelső sem gátolja.
A Tubeless kialakítás lényege, hogy a nyomást mérsékelve a lehető legjobban kihasználhasd a gumit anélkül, hogy a felni a talajhoz érne, mikor átkelsz egy akadályon.
Figyelj rá, hogy a TUBELESS gumikat soha ne fújd fel 3 bárnál jobban, különben az alumínium felnik deformálódhatnak!
A megfelelően felfújt gumi a kerékpározás nélkülözhetetlen feltétele. Éppen ezért rendszeresen ellenőrizd a guminyomást!
Megjegyzés : A felnikkel ellentétben a HUTCHINSON Taipan Koloss gumik nem Tubeless Ready-k.
A ROCKSHOX JUDY villa személyre szabott beállítást igényel a kerékpározási stílustól, a tereptől, az egyéni preferenciáktól, de legfőképpen a testsúlytól függően.
Az alábbi linken megismerheted a villához tartozó ajánlott nyomás- és visszaút csillapítás értékeket. Először is a teljes, felszereléssel együtt mért súlyodra (sisak, cipő, víztasak) és a kerékpár fajtájára leszünk kíváncsiak. Ez utóbbi egy E-MTB.
Ezután az alkalmazás kiszámolja az ajánlott (psi-ben) megadott nyomásértéket és a visszaút csillapítás mértékét, kattanásokban megadva, az óramutató járásával megegyező irányba teljesen becsavart helyzetből kiindulva.
A nyomás határozza meg a villa keménységét. Minél nagyobb a nyomás a villában, annál keményebb lesz. A nyomás szabályozásához be kell szerezned egy magasnyomású, villával és rugóstaggal kompatibilis pumpát. A szelephez való hozzáféréshez és a villa kamrájának felfújásához csavard ki a villavállon lévő sapkát (jobb oldal). A bal oldalon lévő szabályzókerék a felfüggesztés rögzítésére szolgál. A MTB felfüggesztésének rögzítése a könnyedén járható utakon lehet hasznos.
A visszaút csillapítás az a sebesség, mellyel a felfüggesztés egy ütés csillapítását követően visszatér a kiinduló helyzetébe. A visszaút csillapítás szabályzó kerék a jobb oldali villaszár alatt található.
Példa: Ha teljes felszereléssel együtt 75 kg vagyok, az alkalmazás azt ajánlja, hogy 99 psi-re fújjam a villát, a visszautat szabályzó kereket pedig 3 kattanásra állítsam. A fenti számok csupán ajánlások, természetesen úgy állítod be a villát, ahogyan szeretnéd.
Mikor a kerékpár kikerül az áruházból, a fékbetétek és -tárcsák még újak, a fékek ereje pedig korlátozott. Egy hirtelen fékezés hideg időben, vagy folyamatos fékezés (pl: lejtőn) felhevítheti a "fékbetéteket", ezáltal megkeményedhet a felületük.
Hogy elkerüld ezt a kellemetlen jelenséget, mely használhatatlanná teszi a fékeket, érdemes bekoptatnod őket. A fékek kb. 10 fékezés után kopnak be. A fékezés során hirtelen lassulj le 25-ről 5 km/h-ra, de a kerekeket ne blokkold teljesen, és egyszerre mindig csak az egyik féket használd!
Ha a fékbetéteken egy vékony, sima, csillogó réteg jelenik meg, a betét kopott. Óvatosan dörzsöld át finom szemcséjű (p120) csiszolópapírral, hogy tovább használhasd! A fékbetét csiszolásakor viselj kesztyűt és szemüveget! Ezután szereld vissza és koptasd be ismét a betéteket!
A kormányt gyárilag a legmagasabb pozícióba állítjuk a legkényelmesebb testhelyzetért.
Az aerodinamikusabb tartás és a hatékonyabb pedálozás érdekében alacsonyabb pozícióba állíthatod a kormányt, hogy megnyújtsd a testtartásodat (ebben a testhelyzetben hajlított a hátad, vagyis sportosabb pozíciót vehetsz fel).
Ehhez egyszerűen vedd le a kormányszár alatt található távtartó gyűrűket a videóban bemutatott lépéseket követve.
A megfelelően beállított kormánnyal megelőzheted a kar- és vállfájdalmakat, ráadásul élvezetesebbé teheted a kerékpározást. Tekintsd meg ezt a videót, hogy megtanuld beállítani a kormányt.
A fékkarok megfelelő beállítása nélkülözhetetlen a biztonság és a kényelem érdekében. Tekintsd meg ezt a videót, hogy megtanuld beigazítani a fékkarokat.
A kerékpár kompatibilis a kormányszárra szerelhető computerrögzítővel (vagy Computer stucnival). Computeredet, GARMIN vagy SIGMA GPS-edet közvetlenül ide rögzítheted.
MEGJEGYZÉS: Ha a kormányszár fölött hézagolókat használsz, a rögzítés nem lesz megfelelő. Szike segítségével kissé "vágd be" a hézagolót! Ha a hézagolók a kormányszár alatt helyezkednek el, a rögzítés tökéletes lesz.
A nyeregmagasság helyes beállítása növeli a kényelmet és pedálozás hatékonyságát.
Állj a nyereg mellé! Nyisd ki a nyeregcsőbilincsen található kart! A nyerget állítsd úgy, hogy a medencédig érjen! Zárd vissza a nyeregcsőbilincsen található kart! Ha precízebb szeretnél lenni, tekintsd meg az oktatóvideónkat.
A nyeregtávolság helyes beállítása növeli a kényelmet és pedálozás hatékonyságát. Tekintsd meg ezt a videót, hogy megtanuld beállítani a nyereg távolságát.
Nézd meg ezt a videót és tudd meg, hogyan cserélheted ki a pedálokat!
Ha patent pedálod van, gyakorold a cipő rögzítését és kioldását, hogy eséskor ne érjen váratlanul, mit kell tenned.
Hogy a gumibelső ne lyukadjon ki vagy csípődjön be, hogy jobb tapadással és nagyobb kényelemmel kerékpározhass, az MTB kerekeit TUBELESS-re cserélheted.
A kerekek Tubeless Ready-k, vagyis a már rendelkeznek vízhatlan felniszalaggal. Már csak egy pár Tubeless Ready gumira, Tubeless szelepekre (PRESTA) és defektvédő folyadékra van szükséged. Viselj kesztyűt és szemüveget, hogy ne sérülj meg, ha kilyukadna a gumi!
A kerekek Tubelessre való cseréjéhez kövesd az alábbi lépéseket:
1. Szereld le a kereket!
2. Vedd le a felniről a gumit és az eredeti gumibelsőt!
3. Ellenőrizd, hogy a felniszalag felragasztása megfelelő-e, a szalag nem buborékos vagy kopott!
4. A felnin lévő lyukba belülről tegyél be egy TUBELESS szelepet!
5. A gumi szélességétől függően adj hozzá 60-90 ml defektvédő folyadékot!
6. Szereld fel az új, speciális TUBELESS READY gumit!
7. Jól fújd fel a gumit, hogy a felnin a helyére pattanjon!
Figyelem: ne fújd fel 3 bárnál jobban, mert kilyukadhat a gumi vagy károsodhat a felni!
Ha a művelet túl problémásnak tűnik, a megvalósításhoz keresd fel a legközelebbi Decathlon áruház műhelyét.
Úgy döntöttünk, hogy 2021-ben lecseréljük az E-ST 900 MTB vezérlő kijelzőjét. A kijelzőt továbbra is technikai partnerünk, a BROSE gyártja, de a design és a működés megújul.
Brose comfort
A BROSE Comforton több gomb és egy központi joystick található.
A Be- és kikapcsoló gombbal be- és kikapcsolhatod a kijelzőt. A felfelé és lefelé mutató nyilak segítségével választhatsz a rásegítési módok közül:
0. mód - Kikapcsolva
1. mód - Gazdaságos +40%
2. mód - Gazdaságos+ +80%
3. mód - Standard +160%
4. mód - Turbó +320%
A 0. mód kivételével, ha bármelyik módban hosszan megnyomod a felfelé mutató nyilat, bekapcsolod a Gyalogos módot, mellyel könnyebben tolhatod a kerékpárt.
A MTB nem rendelkezik beépített világítással, így az ehhez tartozó gomb nem használható. Egyébként ha a világítást ezzel a gombbal kapcsolnád be, a gombot hosszan lenyomva tudnád kikapcsolni később.
A navigációs joystick segítségével görgetheted a kerékpárra vonatkozó különböző információkat. A választások jóváhagyása szintén ezzel a gombbal történik (a beállításoknál vagy az adatok törlésénél).
Brose Allround
A BROSE Allround kijelzőn több gomb is található.
A kijelző fölött található Be- és kikapcsoló gombbal be- és kikapcsolhatod a kijelzőt. A + és - gombok segítségével választhatsz a rásegítési módok közül:
KIKAPCSOLVA (szürke) - Nincs rásegítés
ECO (zöld) - +40% rásegítés
TÚRA (kék) - +80% rásegítés
SPORT (sárga) - +160% rásegítés
TURBÓ (piros) - +320% rásegítés
A KIKAPCSOLVA mód kivételével ha bármelyik módban megnyomod a kijelzővel szembeni (két nyilas) gombot, bekapcsolod a Gyalogos módot, mellyel könnyebben tolhatod a kerékpárt. A - gombot lenyomva tartva válthatsz.
A MTB nem rendelkezik beépített világítással, így az ehhez tartozó gomb nem használható. Egyébként ha a világítást ezzel a gombbal kapcsolnád be, a gombot hosszan lenyomva tudnád kikapcsolni később.
A menü eléréséhez nyomd meg a kijelző alatt bal oldalon található gombot, majd navigálj a + és - gombokkal!
Az akkumulátor teljes feltöltésének időtartama (0% -100%) 3 óra.
Ez egy kerékpár elektromos rásegítéssel. A rásegítés nélkül is használható.
Ebben az esetben viszont érezhető a kerékpár túlsúlya
Az elektromos hibák elkerülése érdekében a kerékpárt illetve az akkumulátort ne csatlakoztasd elektromos hálózatra 24 óránál tovább!
Amikor teljesen feltöltött az akkumulátor, a töltő kikapcsol. Ezt onnan is láthatod, hogy a töltésjelző LED zöldre vált.
Nem, a lítium-ion cellákkal rendelkező akkumulátoroknál nincsen memóriahatás. Így bármikor tölthetők.
Javasolt az akkumulátor rendszeres töltése, a megfelelő teljesítmény megőrzéséhez.
Nem, nincs dinamó hatás. Egyes rendszerek töltik az akkumulátort tekerés és fékezés közben, de ezek hatékonysága nagyon alacsony.
Ha elhasználódott az akkumulátor, vidd vissza egy Decathlon áruházba, ahol megfelelően gondoskodunk majd az újrahasznosításáról.
Az akkumulátort mindenképpen feltöltve és hűvös helyen kell tárolni (+10°C és +25°C között) napfénytől védett helyen.
Ne tárold az akkumulátort lemerült állapotban (10%-nál alacsonyabb töltöttségi szint), hogy elkerüld a mélykisülést, ami működési rendellenességhez vezethet.
Még ha nem is használod, évente legalább egyszer töltsd fel 60%-ig az akkumulátort, hogy elkerüld a mélykisülést és a kapacitás csökkenését.
A DECATHLON áruházak műhelyeiben.
Az áruházi műhelyben meg tudják mondani, hogy elérhető-e a termék vagy mennyi a szállítási idő.
Az akkumulátor jótállása 2 év vagy 500 ciklus (1 ciklus = 1 feltöltés 100%-ig + 1 lemerülés 100%-ban vagy 2 feltöltés 50%-ig + 2 lemerülés 50%-ig). Ennél az új akkumulátornál 500 ciklus után is 80%-os kapacitást garantálunk.
Annak érdekében, hogy megoldj egy defektet, egy láncszakadást vagy más felmerülő problémát, szerezd be a szükséges eszközöket a kerékpáros túrád előtt. Íme egy termékválogatás, amely segíthet megoldani ezeket a technikai baleseteket.
Elektronikai problémák
1. ELLENŐRIZD A KAPCSOLATOT AZ AKKUMULÁTOR > TÖLTŐ > HÁLÓZAT KÖZÖTT!
Ellenőrizd, hogy a töltésre használt töltőkábel a DECATHLON által biztosított, eredeti kábel-e!
Csatlakoztasd a töltőt az akkumulátorhoz és egy áramforráshoz!
Pirosan világító LED = az akkumulátor töltődik.
Zölden világító LED = az akkumulátor feltöltődött.
Villogó LED = az akkumulátornak vagy a töltőnek problémája van.
Egy teljesen lemerült akkumulátornak 6 óra kell a teljes feltöltésig.
2. ELLENŐRIZD, HOGY SEMMILYEN SZENNYEZŐDÉS NINCS A TÖLTŐBEN!
Az akkumulátor és a töltő csatlakozójának tisztának kell lenni! Semmilyen szennyeződés nem zavarhatja a kontaktot.
A HÁTSÓ LED VILLOG (az akkumulátor gombtól legtávolabbi)
Az akkumulátor majdnem lemerült, fel kell tölteni. Csatlakoztasd az akkumulátort a töltőhöz!
A 4. LED VILLOG
Az akkumulátorban alacsony a feszültség, régóta nem volt feltöltve. A lehető leggyorsabban töltsd fel, hogy elkerüld a mélykisülést és a kapacitás csökkenését!
EGY MÁSIK LED VILLOG
Az akkumulátor rendellenes működése hibát okozott. Ez a hiba ideiglenes vagy állandó lehet. A Decathlon műhelyében meg tudják vizsgálni a hibát.
A kijelzőn hibakód jelenhet meg. A hibakód a kerékpár kijelzőjétől függően eltérő lehet (BROSE Comfort vagy BROSE Allround)
Az elektronikus használati útmutatókban (Comfort és Allround) valamennyi hibakód szerepel. A kódok mellett a hiba elhárításához szükséges lépések is megtalálhatók.
Ha a hiba továbbra is fennáll, látogass el valamelyik Decathlon áruház műhelyébe!
1. Tartsd be a használatra és a tárolásra vonatkozó javaslatokat!
Az elektromos kerékpár hatótávja számos tényezőtől függ:
> A KERÉKPÁR SÚLYÁTÓL: A túlterhelt kerékpár hatótávja csökken.
> AZ ÚT FAJTÁJÁTÓL: A hatótáv emelkedőn csökken.
> A KERÉKNYOMÁSTÓL: Helyesen felfújt gumik mellett nagyobb a hatótáv.
> A KÜLSŐ HŐMÉRSÉKLETTŐL: Hideg időben akár 50%-kal is csökkenhet a hatótáv.
> AZ ALKALMAZOTT RÁSEGÍTÉS MÓDTÓL: Amennyiben az akkumulátor töltöttségi szintje alacsony, javasolt az elektromos rásegítés használatát mérsékelni.
> AZ AKKUMULÁTOR TÖLTÉSI ÉS TÁROLÁSI FELTÉTELEINEK BETARTÁSÁTÓL.
2. Egy öreg akkumulátor veszíthet a teljesítményéből.
Vagyis a hatótávja rövidebb lesz. Az akkumulátor állapotának felméréséhez fordulj valamelyik áruházunk műhelyéhez!
Mechanikai problémák
A 2020 novembere előtt gyártott E-ST900 elektromos kerékpároknál előfordulhat, hogy a hátsó keréktől halk, fémes hang hallatszik. Ennek oka, hogy a féktárcsa új korában, nagy sebességnél vagy erős rásegítés mellett hozzáérhet a fékbetétekhez.
Egyes kerékpároknál a váz-kerék kapcsolat nem elég merev. Ennek oka lehet a kerékagy és a váz méretbeli eltérése vagy a túl lazára húzott csavarok, aminek eredményekét a szerkezet elemei
nem együtt mozdulnak kanyarodáskor, így a féktárcsa könnyen hozzáérhet a
fékbetétekhez.
A legtöbb esetben elég csak meghúzni a hátsó kerék tengelyét. A megfelelő nyomaték 18 és 20 Nm között van. Ezzel valamennyi hiba megszüntethető (a váz és a tengely sérülésének kockázata nélkül).
Ha a probléma továbbra is fennáll, hozd el kerékpárodat valamelyik DECATHLON áruház műhelyébe! Technikusaink ismerik a problémát és meg tudják szüntetni.
Az új kerékpár első használatakor több elem természetesen mozog és a helyére kerül.
Ilyenek a kerekek küllői is, melyek kattognak. A kattogás a szerelés során fellépő csavarodásnak köszönhető.
Azonban a kerék nincs elferdülve. Ha mégis ez a helyzet, vidd be a kerékpárt egy Decathlon áruház műhelyébe a vásárlást követő első 6 hónapban egy ingyenes átvizsgálásra!
Néhány dolog, amit tehetsz, hogy megfelelően működjön a hátsó váltó:
1/ Ellenőrizd a bowdent és a bowdenházat:
1a. A rosszul felhelyezett bowdenházvég zavarhatja a váltóbowdenek feszítését, ezáltal rosszul váltják a sebességfokozatokat. Ha egy bowdenházvég rosszul van felhelyezve, igazítsd meg.
1b. Ha a váltó a sebességfokozatok közötti váltásokat követően sem mozog, akkor valószínűleg a bowdenek és a bowdenházak összetapadtak. A bowdeneket és a bowdenházakat cserélni kell.
A bowdenek és a bowdenházak cseréjéhez a kerékpárt elviheted egy Decathlon áruház műhelyébe, vagy az alábbi videó segítségével te is megcsinálhatod. A videóhoz képest az egyetlen különbség, hogy egyetlen váltóbowden van, mely a váltókartól indulva az átlós vázcső alatt fut, egészen a váltóig.
2/ Ellenőrizd, hogy a váltótartó fül ne legyen ferde:
Az elhajlott váltótartó fül a váltó eltolódását okozza, így az már nem fog megfelelően működni. Állj a kerékpárod mögé és ellenőrizd a váltó pozícióját, ahogyan az alábbi képen látható.
Ha a váltótartó fül ferde, látogass el az egyik DECATHLON áruház műhelyébe, hogy munkatársaink kicseréljék.
EMLÉKEZTETŐ : a vásárlást követő első 6 hónapban ingyenesen kérhető a kerékpár teljes átvizsgálása.
MEGJEGYZÉS: Abban az esetben, ha rendszeresen használod MTB kerékpárodat nedves és sáros környezetben, és ha rendszeresen tisztítod bő vízzel, a bowdeneket és a bowdenházakat gyakrabban kell cserélni. A kerékpár tisztítása magasnyomású mosóval nem ajánlott, mivel a a víz bejuthat a csapágyak és a bowdenházak belsejébe.
Ha mindkét kulcsot elveszítetted, fordulj egy Decathlon áruházba, ahol kicserélik a zárat! Itt megkapod az új zár kulcsait is.
A karbantartás kiemelten fontos, mivel hozzájárul a MTB és az alkatrészek élettartamának meghosszabbításához, valamint az örömtelibb sportoláshoz. Azon túl, hogy egy tiszta MTB esztétikusabb, az elhanyagolt kerékpárnál több olyan probléma is jelentkezhet, melyek végül balesethez vezethetnek: beragadt bowdenek, rozsda, meghibásodás, idő előtti elhasználódás, stb.
A megfelelő karbantartás a sportolás minőségét és az alkatrészek élettartamát is növeli, így a kerékpár környezetre gyakorolt hatása is kisebb lesz.
Az első pedálfordulatoknál néhány alkatrész még kissé mozoghat.
Ezért biztosítunk egy ingyenes átvizsgálást a kerékpár vásárlásától számított 6 hónapon belül.
A MTB megfelelő tisztításához szükséged lesz egy kerékpártisztító szerre, egy szivacsra és egy kefére.
Vízsugárral öblítsd le a kerékpárt, mielőtt a tisztítószert használnád! Ezután a szivacs és a kefe segítségével alaposan vidd fel kerékpártisztítót! Hagyd, hogy a tisztítószer hasson, mielőtt leöblíted!
Az öblítést megfelelő távolságról végezd úgy, hogy az alkatrészek ne sérüljenek!
Végül száraz, tiszta, puha ruhával töröld szárazra a kerékpárt!
Az elektromos MTB tisztításakor az akkumulátort hagyd a kerékpáron! Így megóvod a csatlakozókat a beszivárgó víztől!
Ne használj magasnyomású mosót, mert a víz bejuthat a golyóscsapágyakba, valamint tartósan károsíthatja az elektromos alkatrészeket!
A kerékpár élettartamának meghosszabbítása érdekében a megfelelő tárolás nélkülözhetetlen, különösen ha elektromos modellről van szó.
Használat után a következőket ajánljuk:
> Tisztítsd meg a kerékpárt, hogy eltávolítsd a rozsdásodást okozó sarat és homokot!
> Szárítsd meg és olajozd be a hajtást (a fékeket elkerülve), hogy védd a kerékpárt a rozsdásodástól és a korróziótól!
> A MTB-t száraz, jól szellőző helyen tárold!
A kerékpár téli tárolásakor az alábbiakat is tartsd be:
> A váltót állítsd a legkisebb lánckerékre, hogy a bowdenek ne feszüljenek!
> Töltsd fel az akkumulátort 60%-ra!
> A kerékpárt bevonhatod egy vékony réteg vazelinolajjal, különösen a kerékagyaknál, a felniknél, a kormánycsőnél és a kormányszárnál. Az olajozáshoz használj tiszta, enyhén olajos ruhát. Így megóvhatod kerékpárodat a portól.
> Lehetőség szerint a kerékpárt a váznál felakasztva tárold, hogy csökkentsd a gumikra nehezedő nyomást és megakadályozd a gumik berepedezését!
FIGYELEM! A jól szellőző nem egyenlő a hideggel! Kerüld a túl alacsony vagy túl magas hőmérsékleten történő tárolást! Ne tárold a MTB-t a napon és ne feledkezz meg a téli fagyokról sem!
A garázs ideális tárolóhely lehet, ha száraz és télen a hőmérséklet nem csökken 0 fok alá. Ellenkező esetben a kerékpárt a lakásban tárold!
Az akkumulátor élettartamának maximalizálása érdekében tartsd be a következőket:
- Csak korlátozottan használd (a MTB nem elektromos roller)!
- Az akkumulátort csak jó állapotban lévő, eredeti töltővel töltsd!
- A kerékpárt kb. 60%-ra töltött akkumulátorral tárold (a teljesen feltöltött akkumulátort ne töltsd tovább, illetve ne tárold a kerékpárt teljesen lemerült akkumulátorral)!
- A MTB-ot árnyékos, hűvös helyen tárold!
Szállításkor az akkumulátort szereld le a kerékpárról és a gépkocsiban tárold!
A tárcsafékeknél rendszeresen cserélni kell a fékbetéteket. A fékbetétek igénybevétele a fék használatától függ.
Ha a fékerő csökkenését vagy a fék csikorgását tapasztalod, a betétek elkoptak. Erről meggyőződhetsz, ha ellenőrzöd a betéten lévő bevonatot: ha csak egy-két milliméter vastag, cseréld le a betétet!
A fékbetétek cseréjét az alábbi videó segítségével te is elvégezheted, vagy elviheted a kerékpárt egy Decathlon áruház műhelyébe, ahol technikusaink elvégzik a cserét.
A MTB kerékpáron a villa legnagyobb igénybevételnek kitett alkatrész, ezért gondosan karban kell tartani, hogy megfelelő kényelmet és maximális biztonságot nyújtson technikás terepen. A kerékpár villáját rendszeresen tartsd karban!
A villa élettartamának maximalizálása érdekében tartsd be a következőket:
> Minden használat után tisztítsd le a szennyeződéseket a becsúszószárakról és a porvédő tömítésekről! Így minimálisra csökkentheted annak az esélyét, hogy a szennyeződés bekerül a villába. Használhatsz teflon kenőanyagot is, hogy a tömítések ne száradjanak ki. A lényeg, hogy a fölösleget töröld le, hogy a por ne gyűljön össze benne!
A következő két művelet összetettebb, mivel elvégzésükhöz le kell szerelni a villát. Ha nem vagy biztos magadban, illetve nem rendelkezel megfelelő szerszámokkal, a MTB-t elviheted bármelyik DECATHLON áruház műhelyébe is, ahol technikusaink elvégzik a szükséges karbantartást.
50 óra használat után elvégeztetheted az alapvető karbantartást, vagyis az olaj, a szivacsok és szimmeringek cseréjét.
200 óra használat után elvégeztetheted a villa teljes karbantartását, vagyis az összes tömítés és a villában lévő olaj cseréjét.
A kopott lánc rossz váltást és idő előtti kazetta- illetve hajtóműkopást eredményez.
A lánc kopását teszter segítségével ellenőrizheted. Tedd a teszter hornyát két láncszem közé, majd hagyd becsúszni a láncszem másik oldalán! Ha a teszter teljesen besüllyed a két láncszem közé, a lánc kopott. Érdemes minél előbb lecserélni, hogy ne károsítsa a kazettát és a hajtóművet!
A lánc cseréjét 50%-os kopásszinttől ajánljuk. 75%-os kopásszint fölött a lánc, a kazetta ÉS a hajtómű cseréje is szükséges, ezért érdemes rendszeresen cserélni a láncot, hogy elkerülhesd a teljes hajtás idő előtti cseréjét.
Ha elektromos kerékpárod van, használd az összes lánckereket vagy válassz alacsonyabb szintű rásegítést! Gyakran előfordul, hogy a teljes kazettát le kell cserélni a legkisebb lánckerék idő előtti kopása miatt, ami a turbó szintű rásegítés túlzottan gyakori használatából ered (ilyenkor a legkisebb lánckereket több terhelés éri, mint a többit).
EMLÉKEZTETŐ : az elektromos MTB-nak megerősített láncra van szüksége.
Az E-ST 900 MTB nem rendelkezik beépített világítással. A kerékpár ugyanakkor felszerelhető 6 V-os világítással, ha az kompatibilis "a BROSE T Aluminium motorral", illetve a teljesítménye elöl 6 W, hátul pedig 0,6 W.
Mérnökein a Lezyne kiváló ár/érték arányú termékeit ajánlják.
Itt kapható (ellenőrizd a kompatibilitást):
https://www.alltricks.fr/C-136727-lezyne/N-802816-type~eclairage-arriere-vae/N-802816-type~eclairage-avant-vae
Figyelem: A lámpák gyártói a legtöbb esetben csatlakoztató nélkül szállítják a lámpákat és a kábeleket. Emiatt rendszeresen előfordul, hogy a kábelt méretre kell vágni, le kell csupaszítani, forrasztani kell, majd szigetelőszalaggal, esetleg zsugortömlővel szigetelni kell.
Az ilyen szerelés kockázattal jár. Ha nem mozogsz otthonosan az elektromos alkatrészek világában, látogass el a DECATHLON műhelyébe!
Ki szeretnél cserélni néhány alkatrészt? Minden alkatatrészt megtalálsz itt az e-ST 900-as kerékpárodhoz.
A ROCKRIDER élettartam jótállást vállal a vázra, kormányra és kormányszárra (normál használati feltételek mellett).
A legelső pedálozásnál néhány alkatrész enyhén mozoghat. Ezért javaslunk ingyenes átvizsgálást a kerékpár vásárlásától számított 6 hónapig.
Legyen pozitív vagy negatív, véleményed érdekel minket. Itt megtudhatod, miért ilyen fontos nekünk a véleményed:
HOGY HALLASD A HANGODAT
A vásárlói visszajelzéssel te is elmondhatod véleményedet a termék minőségéről!
HOGY SEGÍTS MÁS SPORTOLÓKNAK
Véleményed segít a többi sportolónak a választásban!
HOGY HOZZÁJÁRULJ TERMÉKEINK FEJLESZTÉSÉHEZ
Visszajelzéseiteket felhasználjuk új termékeink fejlesztésekor.