Gumibelső javítása

HOGYAN JAVÍTSD MEG A GUMIBELSŐT?

Leeresztett a gumiköpenyed? Íme néhány jótanács, hogy hogyan javítsd meg a gumibelsőd, hogy újra tekerhess!
Bármennyire hihetetlennek is tűnhet, örömmel tudatjuk, hogy meg tudod csinálni!

A gumibelső javítása olyan szuperképesség, amiről lehet, hogy nem is gondoltad volna, hogy te is elsajátíthatod! Pedig...
Ha nem is büszkélkedhet mindenki azzal, hogy tudja, hogyan kell megjavítani egy gumibelsőt, ez elsősorban azért van, mert nem mindenki veszi a fáradságot, hogy megpróbálja elvégezni vagy akár csak megérteni a műveletet. Mi viszont hiszünk benned, ezért megmutatjuk, mit kell tenned, ha defektet kaptál.
Készen állsz?

Gumiköpeny vagy kerék javítása

VEDD LE A KEREKET ÉS VEDD KI BELŐLE A GUMIBELSŐT.

1. Először is, a kerék eltávolításához lazítsd meg a kerék gyorszárát
2. Ezután nyisd ki a gumiköpeny szelepét, és engedd ki a levegőt (vagy legalábbis, ami benne maradt). 
3. Helyezd a gumileszedőt a gumiköpeny alá, és csúsztasd végig a felni mentén (a felni a kerék pereme): szedd le a gumiköpenyt az egyik oldalán. 
4. Végül távolítsd el a szelepcsavart a belsőről, és húzd ki a belsőt a gumiköpenyből.

HOGYAN SZERELD LE AZ ELSŐ KEREKET AZ ELEKTROMOS KERÉKPÁRRÓL?

Ahhoz, hogy az elektromos kerékpárod könnyebben be tudd tenni a csomagtartóba, érdemes először kivenni az első kereket. Ez egyáltalán nem bonyolult.

Gumiköpeny vagy kerék javítása

HOGYAN TALÁLHATOD MEG A DEFEKT FORRÁSÁT?

Létezik egy verhetetlen módszer a lyuk megtalálására. Mindjárt elmagyarázzuk.

Először is fújd fel a belsőt, majd tedd bele egy vödör vízbe vagy egy vízzel teli kádba. 
A buborékok jelzik, hol lyukas a gumibelső.

Egy filctoll segítségével jelöld be azt a területet vagy azokat a területeket, amelyeken dolgozni fogsz... igen, mivel lehetséges, hogy több lyuk is van, amit meg kell javítanod!

Végül engedd le a gumibelsőt.

HOGYAN JAVÍTSD MEG A GUMIBELSŐT JAVÍTÓFOLTTAL?

► A gumibelső javításához a javítandó lyuk környékét először alaposan töröld szárazra.

► Ezután dörzsöld át csiszolópapírral a lyuk körüli területet (a javítófoltnál nagyobb területen), hogy a ragasztót megfelelően fel tudd vinni és jól tartson. Majd óvatosan távolíts el minden szennyeződést és port a javítandó területről.

► Vegyél a javítókészletből egy kis ragasztót és egy akkora foltot, ami elég nagy ahhoz, hogy a lyukat befedje. Vékony rétegben vidd fel a ragasztóta javítófoltnál nagyobb felületre, és várj kb. 5 percet, amíg megszárad.

Ezután húzd le a javítófoltot a lapjáról, és helyezd fel arra a területre, ahova a ragasztót felvitted. Nagyon fontos, hogy semmilyen szennyeződés ne érintkezzen a ragasztóval.

► Nyomd oda erősen a foltot, hogy a lehető legjobban rátapadjon a belsőre.

► Végül ne felejtsd el eltávolítani az átlátszó védőfóliát a folt felületéről.

Egyszerűen ismételd meg a műveletet, ha a belsőn több lyuk is van.
Ha nincs időd a gumibelső cseréjére vagy javítására, a defektjavító spray egyszerűbb, de ugyanolyan megbízható megoldás lehet.Ehhez egyszerűen csak fújd be a defektjavító spray-t a gumibelső szelepén keresztül (mintha felfújnád azt).A defektgátló folyadék ezután eltömíti a lyukat.
Nézd meg oktatóvideónkat, ami végigvezet a lépéseken.👀

Gumiköpeny vagy kerék javítása

HONNAN TUDHATOD, MILYEN TÍPUSÚ DEFEKTTEL VAN DOLGOD?

Ha tudod, mi okozta a defektet, megfelelően meg tudod javítani a belsőt, és esetleg azt is elkerülheted, hogy újra kilyukadjon. 4 defekttípust különíthetünk el:

• szúrás okozta defekt, pl. üvegszilánk, tű, tüske stb. miatt;
• a belső becsípődése által okozott defekt (az út és a felni közé szorul);
• a felniből kiálló és a belsőt átszúró küllő által okozott defekt;
• a szelep elhasználódása okozta defekt.

Defektfajtától függetlenül javasoljuk, hogy mindig ellenőrizd, nincs-e semmi a gumiköpenyben. Kár lenne, ha a megjavított belsőt olyan gumiköpenybe helyeznéd vissza, amiben üvegszilánk vagy egyéb szemét van, mivel az defektet okozhat.

Vess egy alapos pillantást a felnire is, ellenőrizd, hogy nincsenek-e kiálló küllők, valamint vizsgáld meg a felniszalag állapotát is, ami védi a gumibelsőt a küllőfejektől. 

Gumiköpeny vagy kerék javítása

HOGYAN LEHET MEGTALÁLNI A LASSÚ SZIVÁRGÁS FORRÁSÁT, ÉS HOGYAN JAVÍTHATOD MEG?

A lassú szivárgás azt jelenti, hogy a gumibelső lassan ereszt. Lehet, hogy ezzel nem mondunk újat... De komolyra fordítva a szót, a gumiköpenyed ereszt, ha reggelre lapos lesz a kerék, és este még nem volt az. Ha szivárog a gumi, több óra vagy akár több nap alatt ereszt le. A lassú szivárgást is okozhatja tüske, kis üvegszilánk, stb. Mint már korábban említettük, javasoljuk, hogy távolítsd el a gumiköpenyt és a belsőt, keresd meg a gumiköpeny belsejében a defekt okozóját, és javítsd meg vagy cseréld ki a belsőt.

HOGYAN TEDD VISSZA A BELSŐT A GUMIKÖPENYBE?

A belső visszahelyezéséhez először fújd fel kicsit, hogy visszanyerje a formáját. Ezután helyezd be a gumiköpenybe, ügyelve arra, hogy a szelep a megfelelő lyukba kerüljön. Ezután tedd vissza a gumiköpenyt, azzal a résszel zárva a műveletet, ahol a szelep van. Mindenképp ellenőrizd, hogy a gumibelső nincs becsípődve a gumiköpeny és a felni közé. Végül pumpa segítségével fújd fel a belsőt, majd helyezd vissza a kereket.

Nézd meg Hogyan cserélj gumibelsőt országúti kerékpáron?” videónkat, amiben mindent elmagyarázunk.

HOGYAN LEHET MEGJAVÍTANI EGY LEERESZTETT GUMIKÖPENYT?


Hogy elkerüld, hogy leeresztett vagy nem kellően felfújt gumikkal közlekedj, ne felejtsd el minden túra előtt ellenőrizni a guminyomást a gumiköpeny oldalán található információk alapján.
A gumi felfújásánál mi sem egyszerűbb: használj pumpát vagy mini kézi pumpát, amit a kerékpáros mezed zsebében vagy a táskádban is tarthatsz.

MINDEN, AMIT EGY DEFEKTES TUBELESS GUMIKÖPENY JAVÍTÁSÁRÓL TUDNOD KELL (MTB VAGY ORSZÁGÚTI KERÉKPÁR)

MINDEN, AMIT EGY DEFEKTES TUBELESS GUMIKÖPENY JAVÍTÁSÁRÓL TUDNOD KELL (MTB vagy országúti kerékpár)

Míg a hagyományos gumiköpenyeket (körülbelül) 5000 kilométerenként kell cserélni, valamint javítható és felfújható gumibelsővel rendelkeznek; a belső nélküli (tubeless) gumiköpenyek nem igényelnek belsőt, mivel defektgátló folyadékot tartalmaznak. Mi történik tehát, ha a defektgátló hab ellenére kilyukad a belső nélküli gumiköpeny? Ne aggódj, a problémára számos megoldás létezik:

• Használhatsz megelőző folyadékot (ami, mint a neve is mutatja, a defekt megelőzésére szolgál), és fecskendővel juttathatsz a gumi belsejébe.
• Visszatérhetsz a hagyományos, belsővel rendelkező gumikhoz.
• Választhatsz kifejezetten gumihoz vagy neoprénhez készült ragasztót.
• Használhatsz tubeless gumihoz készült javítófoltot.

Rajtad áll, melyik módszert választod !

Gumiköpeny vagy kerék javítása

Segítségre van szükséged a termékeddel kapcsolatban?

"Útmutató, összeszerelés, alkatrészek, műhelyszolgáltatás, stb. Nálunk vásároltál és segítségre van szükséged?
A support oldalunkon minden segítséget megtalálsz a termékeinkhez!"

Most már mindent tudsz a gumibelső javításáról. Reméljük, hogy hasznosnak találtad útmutatónkat és kedvet kaptál a javítás elvégzéséhez! 

+ karbantartási és javítási tanácsok:

Hogyan javítsd meg a kerék küllőjét?

Hogyan javítsd meg a kerék küllőjét?

Eltört a kereked egyik küllője? Elmagyarázzuk, hogyan tudod kicserélni.

Hogyan kell megfelelően tisztítani a kerékpárt?

Hogyan kell megfelelően tisztítani a kerékpárt?

Ezen az oldalon olvashatod tanácsainkat a kerékpár megfelelő megtisztításához. Csapatunk segítségével megosztunk veled minden hasznos tudnivalót, hogy a kerékpárodat minél hosszabb ideig használhasd. A rendszeres, precíz karbantartás megóvja a kerékpárt a meghibásodástól, és biztosítja a hatékony és kellemes használatát. Ha elhanyagolod a rendszeres karbantartást, fizetned kell a javításokért, ami plusz kiadást jelent.