VAN RYSEL EDR CF SHIMANO ULTEGRA FÉKEK

Ref: 8529321

EDR CF RIM ULTEGRA

2021

Üdvözlünk a Van Rysel EDR CF RIM SHIMANO ULTEGRA kerékpárod műhelyoldalán.

Az EDR CF DB ikertestvéreként ez a VAN RYSEL modell ugyanazokkal a tulajdonságokkal rendelkezik a fékrendszer kivételével.
Mérnökeink kiváló munkájának köszönhetően a váz csak nagyon jó eredményeket érhet el. Sokoldalúan használható a terepviszonyoktól függetlenül.

Kis súly, jó teljesítmény és sokoldalúság jellemzi ezt a modellt.

Ez az EDR modell FULCRUM RACING 0 kerekekkel szerelt, HUTCHINSON FUSION 5 gumiköpennyel.

1/ A kerékpár összeszerelése

Az összeszerelés megkönnyítéséhez kövesd oktatóvideónkat!

Figyelem, a kormányszárat a kormányhoz rögzítő csavart 6 Nm nyomatékkal kell meghúzni.

A kerékpár használata előtt engedd le a fékkart a féknyeregre, hogy közelebb hozza a fékpofákat.

3 / Karbantartás

Itt minden információt megtalálsz a kerékpár megfelelő karbantartásához.

A nélkülözhetetlen szerszámok a műhelyedben

A kerékpár megfelelő karbantartásához a megfelelő szerszámokkal kell rendelkezni.

Hogyan kell megfelelően tisztítani a kerékpárt?

1. lépés: Zsírtalanítás

2. lépés: Tisztítás

3. lépés: Kenés

További információkért kattints az alábbi linkre:

Hogyan kell gumit cserélni?

A kopott gumiköpennyel való tekerés kockázatot jelent:

Csökken a tapadás,

Nő a defekt esélye.

Az alábbi cikkben leírjuk, honnan ismerd fel, ha a gumiköpeny elkopott:

Mit tegyek, ha kattogást hallok pedálozás közben?

Mivel a váz és a nyeregcső is karbon, tekerés közben kattogó hangot adhatnak ki. Ez azért lehet, mert nincs eléggé megzsírozva a nyeregcső. Vedd ki a nyeregcsövet, kend be kenőanyaggal, majd helyezd vissza a beállításodnak megfelelően.

Hogyan kell jól meghúzni a nyeregcsövet?

A nyereg optimális beállításához a nyeregcsövet megfelelően meg kell húzni. A rosszul meghúzott cső lecsúszhat kerékpározás közben. Ezzel ellentétben ha túlságosan meghúzod, ez szétzúzhatja a nyeregszárat, vagyis tönkreteheti a kerékpárt. 

 

A nyeregcső megfelelő meghúzásához használj nyomatékkulcsot. A javasolt nyomaték 6 - 7 Nm.

 

Figyelem, nem szabad túllépni a nyeregcsövön jelölt maximum magasságot!

Hogyan kell jól meghúzni a nyeregcsövet?
Mikor kell fékpofákat cserélni?

Ellenőrizni kell, mennyire kopottak a fékpofák, ehhez meg kell nézni a fékpofán lévő gumi vastagságát. Ha eléri a kopásjelzőt, cserélni kell!

Mikor kell bowdent cserélni?

Ha a beállítást követően is problémás a sebességváltás, ez azt jelenti, hogy ideje kicserélni a váltóbowdeneket, mielőtt elszakadnának.

Mikor kell bowdent cserélni?

4 / Javítás

A GYIK-ben bizonyára megtalálod a válaszokat a kérdéseidre.

A pedálok cseréje

Eltörött a pedál?Ki szeretnéd cserélni a taposó pedálokat patentpedálra? Kövesd a tanácsunkat.

Figyelem, a bal oldali pedál csavarmenete fordított, vagyis az óramutató járásával ellentétesen kell tekerni. A jobb oldali pedálon normális a csavarmenet. 

A pedálok leszedéséhez a megfelelő szerszámot használd, ugyanis erősen kell őket lecsavarozni.

Hogyan kell gumibelsőt cserélni?

Defekt esetén a gumibelső cseréjéhez kövesd oktatóvideónkat.

Hogyan kell kormányszalagot cserélni?

Idővel a kormányszalag elhasználódik, vagyis ki kell cserélni.

Kevésbé jók a fékek a kerékpáron

Ha észreveszed, hogy nem fognak elég jól a fékek, több megoldás lehetséges: 

- Egy zsírtalanítóval tisztítsd meg a felnit

- Ellenőrizd a fékpofák kopottságát.

- Ellenőrizd a bowden feszességét.

KEVÉSBÉ JÓK A FÉKEK A KERÉKPÁRON
Hogyan cserélj fékpofákat?

Fontos a fékpofák cseréje mielőtt túlságosan elkopnának. Biztonságot nyújt.

Hogyan kell fékbowdent és bowdenházat cserélni?

Ki kell cserélned a fékbowdent vagy a bowdenházat?

Félrevált a váltó

Ha félrevált a váltó, először ellenőrizni kell: 

- A hajtásrendszer mennyire kopott.

- A bowdenek feszességét.

Ezután be kell állítani a váltót.

Hogyan kell váltóbowdent és bowdenházat cserélni?

Ki kell cserélned a váltóbowdeneket és/vagy bowdenházakat?

Tekintsd meg oktatóvideónkat:

Elferdült vagy eltörött a váltótartó fül

Ha a váltótartó fül ferde vagy törött, cserélni szükséges.

Hogyan kell kazettát cserélni?

Elkopott a hajtómű? Változtatni szeretnél a lánckerekek számán? A fogaskeréksor cseréjéhez kövesd oktatóvideónkat!

Figyelem, ezen a kerékpáron a kazetta maximális mérete 11 - 34.

HOGYAN KELL KAZETTÁT CSERÉLNI?
Hogyan kell tányérokat cserélni?

A lánctányérok elkoptak? Más fogszámú lánctányért szeretnél? Könnyen kicserélheted a lánctányérokat. Ehhez csupán ki kell csavarni egy imbuszkulcs segítségével a lánctányértartó csavarokat. Ezután helyezd fel az új lánctányérokat. Ezen a kerékpáron a lánctányér minimális mérete 36 fogas.

HOGYAN KELL TÁNYÉROKAT CSERÉLNI?

5 / Jellemzők

Méret: XS / S / M / L / XL

Színválaszték: Fekete vagy piros

Váz: Full karbon

Villa: Full karbon

Kerekek : Fulcrum racing 0

Keréktengely: 
Első - 9x100
Hátsó - 10X130

Gumiköpeny : Hutchinson fusion 5
Méret: 25 mm

Kormány : DEDA ZERO 2
XS / S - 400 mm
M / L / XL - 420 mm

Kormányszár: DEDA ZERO 2
XS - 90 mm
S - 100 mm
M - 110 mm
L - 120 mm
XL - 130 mm

Fékváltókarok: SHIMANO R 7000

Nyereg : FIZIK ANTARES R3, Fekete

Nyeregcső: VR karbon 27,5 mm
XS - 250 mm
S / M / L - 350 mm
XL - 400 mm

Első váltó: SHIMANO R 8000

Hátsó váltó: SHIMANO R 8000 GS

Fogaskeréksor: SHIMANO R 8000

Hajtómű: SHIMANO R 8000 (52/36)
XS / S - 170 mm
M - 172,5 mm
L / XL - 175 mm

Lánc: KMX 11 seb.

Első fék: SHIMANO R 8010

Hátsó fék:  SHIMANO R 8000

Súly : 7,28 kg

7 / Műhelyszolgáltatások

Te magad is elvégezheted az itt leírt műveleteket vagy rábízhatod a sátrad a Decathlon áruház műhelyére. Ha több információt szeretnél megtudni a műhelyszolgáltatásokról, kattints a lenti linkre.

9 / Használati utasítás

A jótállással és szavatosággal kapcsolatos információkról Panaszkezelési Szabályzatunkban tájékozódhatsz.