1/ A kerékpár összeszerelése
Össze kell szerelned a kerékpárt? Tekintsd meg az összeszerelést bemutató videót!
Figyelem, a kormányszárat a kormányhoz rögzítő csavart 6 Nm nyomatékkal kell meghúzni, átellenes sorrendben.
REF: 8581111
2021
Köszöntünk a fekete EDR CF DB SHIMANO 105 országúti kerékpár technikai támogatás oldalán!
Ez a tárcsafékes kerékpár a számos modellből álló VAN RYSEL sorozat első darabja!
Mérnökeink olyan kerékpárt készítettek, mellyel bármilyen terepen önfeledten szórakozhatsz!
Karbonvázas országúti kerékpár edzésre és kezdő versenyzők számára.
Ismerd meg a kerékpár karbantartására vonatkozó tanácsainkat!
Össze kell szerelned a kerékpárt? Tekintsd meg az összeszerelést bemutató videót!
Figyelem, a kormányszárat a kormányhoz rögzítő csavart 6 Nm nyomatékkal kell meghúzni, átellenes sorrendben.
-
Itt minden információt megtalálsz a kerékpár megfelelő karbantartásához.
A nyereg optimális beállításához a nyeregcsövet megfelelően meg kell húzni. A rosszul meghúzott cső lecsúszhat kerékpározás közben.
Ezzel ellentétben ha túlságosan meghúzod, ez szétzúzhatja a nyeregszárat, vagyis tönkreteheti a kerékpárt.
A nyeregcső megfelelő meghúzásához használj nyomatékkulcsot. A javasolt nyomaték 6-7 Nm.
Figyelem, nem szabad túllépni a nyeregcsövön jelölt maximum magasságot!
A lánc kulcsszerepet játszik a kerékpár hajtásában.
A hajtásban egy fontos elem, amely összeköti a hajtóművet a kazettával.
Energiát közvetít a hatékony haladáshoz, vagyis fontos, hogy jó állapotban legyen.
Nincs egy konkrét kilométerszám, melynek megtétele után ki kéne cserélni a bowdent.
A válasz attól függ, hogy országúti kerékpározásról, országúti túrakerékpározásról vagy versenyzésről van-e szó.
De a bowdenek kopását az is befolyásolja, hogyan váltasz sebességet, azaz nagyon sok váltással kerékpározol vagy sem.
A kopás első jelei a következők:
Nehézkesen megy a sebességváltás?
Még a váltó beállítása után is?
Lehet, itt az ideje a bowden cseréjének, még mielőtt egy túra közepén mondaná fel a szolgálatot.
Ha látod, hogy egy bowdenház vagy egy bowden foszlani kezd, minél hamarabb cseréld ki!
A fékbetéteket ki kell cserélni, ha már nem fognak olyan erősen, mint új korukban.A kopást jelezheti, ha hirtelen fékezéskor többször hallasz szokatlan hangot.
A fékbetéten lévő bevonat vastagságát ellenőrizheted is.
Ha 0,5 mm-nél vékonyabb, elővigyázatosságból érdemes lecserélni a betéteket, mielőtt csökkenne a fékerő.
Bár a tárcsafékeket úgy tervezik, hogy a tárcsák helyett a betétek kopjanak el, az igénybevétel hatására előbb-utóbb a tárcsák is elhasználódnak.Az elhasznált féktárcsa veszélyes lehet, mert hirtelen, intenzív fékezés esetén eltörhet.
A féktárcsa kopása eredeti állapotához viszonyítva legfeljebb 10% lehet.
A GYIK-ben bizonyára megtalálod a válaszokat a kérdéseidre.
Eltörött a pedál? Ki szeretnéd cserélni a pedálokat automata stoplisra? Kövesd a tanácsunkat.
Figyelem, a bal oldali pedál csavarmenete fordított, vagyis az óramutató járásával ellentétesen kell tekerni. A jobb oldali pedálon normális a csavarmenet.
A pedálok leszedéséhez a megfelelő szerszámot használd, ugyanis erősen kell őket lecsavarozni.
Ha észreveszed, hogy nem fognak elég jól a fékek, több megoldás lehetséges:
- Egy zsírtalanítóval tisztítsd meg a felnit!
- - Ellenőrizd a fékpofák kopottságát.
- Ellenőrizd a bowden feszességét!
Ha a féktárcsa zajos:
- Ellenőrizd, hogy a kerék középen van-e! Ehhez lazítsd ki majd rögzítsd ismét a kereket!
- Ellenőrizd, hogy a féktest beállítása megfelelő-e!
- Ellenőrizd a fékpofák kopottságát!
- Ellenőrizd a fékbowdenek feszességét!
Ha félrevált a váltó, először ellenőrizni kell:
- A hajtásrendszer mennyire kopott.
- A bowdenek feszességét.
Ezután be kell állítani a váltót.
A lánctányérok elkoptak? Más fogszámú lánctányért szeretnél?
Könnyen kicserélheted a tányérokat.
Ehhez csupán ki kell csavarni egy imbuszkulcs segítségével a lánctányértartó csavarokat.
Ezután helyezd fel az új lánctányérokat.
Emlékeztetőül: ezen a kerékpáron a lánctányér minimális mérete 36 fogas.
Nem találsz megoldást a problémádra? Mi segítünk neked.
Méret: XS / S / M / L / XL
Szín: Fekete
Váz: Full karbon
Villa: Full karbon
Kerekek: FULCRUM RACING 700 DB
Keréktengely :
AV - 12x100
AR - 12x142
Gumiköpeny: HUTCHINSON FUSION 5 PERF
Méret - 25 mm
Kormánycső: VR Aluminium OVERSIZE
XS / S - 400 mm
M / L / XL - 420 mm
Kormányszár: VR Aluminium OVERSIZE
XS - 90 mm
S - 100 mm
M - 110 mm
L - 120 mm
XL - 130 mm
Váltókarok: SHIMANO R 7020
Nyereg: VR
Nyeregcső: VR Aluminium 27,2
XS - 250 mm
S / M / L - 350 mm
XL - 400 mm
Első váltó: SHIMANO R 7000
Hátsó váltó: SHIMANO R 7000 GS
Fogaskeréksor: SHIMANO R 7000
Hajtómű: SHIMANO R 7000 (52/36)
XS / S - 170 mm
M - 172 mm
L / XL - 175 mm
Lánc: KMC 11v
Első féktest: SHIMANO R 7070
Hátsó féktest: SHIMANO R 7070
Első tárcsa: SHIMANO RT 70 / 160
Hátsó tárcsa: SHIMANO RT 70 / 40
Súly: 8,2 kg
Ki szeretnél cserélni egy alkatrészt?
Nézd meg az összes alkatrészt.
Te magad is elvégezheted az itt leírt műveleteket vagy rábízhatod a sátrad a Decathlon áruház műhelyére. Ha több információt szeretnél megtudni a műhelyszolgáltatásokról, kattints a lenti linkre.