2 / Beállítások
-
Ref: 8548314
2020
Köszöntünk a Triban RC500-as egyenes kormányos kerékpár műhelyszolgáltatások oldalán! Rendszeres használatra tervezve, kényelmes alumínium váz és majdnem törhetetlen karbon villa, Tubeless Ready kompatibilis kerekekkel. A mechanikus tárcsaféknek és a Shimano Sora váltónak köszönhetően megbízható fékekkel rendelkezik.
Az összeszerelés megkönnyítéséhez kövesd oktatóvideónkat!
Figyelem, a kormányszárat a kormányhoz rögzítő csavar csillagfejű és 6 nm-re kell meghúzni.
A kerékpár első használata előtt be kell koptatni a fékbetéteket. Az eljárást a videóban találod:
-
Itt minden információt megtalálsz a kerékpár megfelelő karbantartásához.
A kerékpár megfelelő karbantartásához a megfelelő szerszámokkal kell rendelkezni.
1. lépés: Zsírtalanítás
2. lépés: Tisztítás
3. lépés: Kenés
Még több információért kattints a lenti linkre:
Az alábbi cikkben elolvashatod, miket kell ellenőrizni a kerékpáron használat előtt:
A gumiköpeny van egyedül kapcsolatban a talajjal, vagyis fontos a megfelelő tapadás, ezért is fontos a megfelelő guminyomás. Tanácsainkat az alábbi linken találod:
A nyereg optimális beállításához a nyeregcsövet megfelelően meg kell húzni. A rosszul meghúzott cső lecsúszhat kerékpározás közben. Ezzel ellentétben ha túlságosan meghúzod, ez szétzúzhatja a nyeregszárat, vagyis tönkreteheti a kerékpárt.
A nyeregcső megfelelő meghúzásához használj nyomatékkulcsot. A javasolt szorítás 6 - 7 nm.
Figyelem, nem szabad túllépni a nyeregcsövön jelölt maximum magasságot!
Mielőtt elkezdenéd a gumiköpeny cseréjét, bizonyosodj meg arról, hogy a gumiköpeny Tubeless ready kompatibilis.
Kövesd oktatóvideónkat a Tubeless gumiköpeny felrakásához.
Annak ismeretéhez, hogy kopottak-e a fékbetétek, ellenőrizni kell a betétek fennmaradó vastagságát. Ha 0,5 mm-nél kisebb, akkor ki kell cserélni, hogy ne veszítse el a hatékony fékezési képességét.
A GYIK-ben bizonyára megtalálod a válaszokat a kérdéseidre.
Eltörött a pedál?Ki szeretnéd cserélni a pedálokat automata stoplisra? Kövesd a tanácsunkat.
Figyelem, a bal oldali pedál csavarmenete fordított, vagyis az óramutató járásával ellentétesen kell tekerni. A jobb oldali pedálon normális a csavarmenet.
A pedálok leszedéséhez a megfelelő szerszámot használd, ugyanis erősen kell őket lecsavarozni.
Defekt esetén a gumibelső cseréjéhez kövesd oktatóvideónkat.
Idővel a markolatok elkopnak, vagyis ki kell cserélni azokat.
Ha zajos a tárcsafék:
- Ellenőrizd, hogy a kerék középen van-e. Ehhez lazítsd ki a kereket, majd szorítsd meg újra.
- Ellenőrizd, hogy a féknyereg megfelelően be van-e állítva.
- Ellenőrizd a fékbetétek kopását.
- Ellenőrizd a fékkábelek nyomását.
Ha észreveszed, hogy nem fognak elég jól a fékek, több megoldás lehetséges:
- Egy zsírtalanítóval tisztítsd meg a tárcsaféket.
- Ellenőrizd a fékbetétek kopását.
- Ellenőrizd a bowden feszességét.
Fontos a fékbetétek cseréje azelőtt, mielőtt túl kopottak lennének, így elkerülhető, hogy a féltárcsa idő előtt elkopjon és biztonságos marad a fékezés.
Ki kell cserélned a fékbowdent vagy a bowdenházat? Kövesd oktatóvideónkat!
Ha félrevált a váltó, először ellenőrizni kell:
- A hajtómű mennyire kopott.
- A bowdenek feszességét.
- Hogy a váltótartó fül nem ferde-e.
Ezután be kell állítani a váltót.
Ha a váltótartó fül elferdült vagy eltörött, ki kell cserélni.
Az alábbi videóban tanácsokat találsz a lánc megfelelő cseréjéhez.
Elkopott a hajtómű? Változtatni szeretnél a lánckerekek számán? A kazetta cseréjéhez kövesd oktatóvideónkat!
Figyelem, ezen a kerékpáron a kazetta maximális mérete 11 - 34.
A tányérok elkoptak? Ki szeretnéd cserélni a fogakat? Könnyen kicserélheted a tányérokat. Ehhez csupán ki kell csavarni egy imbuszkulcs segítségével a tányértartó csavarokat. Ezután helyezd fel az új tányérokat.
Ezen a kerékpáron a tányér minimális mérete 34 fogas.
Ki kell cserélned a váltóbowdent vagy a bowdenházat? Kövesd oktatóvideónkat!
Ki szeretnél cserélni egy alkatrészt?
Nézd meg az összes alkatrészt.
Shimano sora r3000 hátsó váltó
Shimano sora r3000 első váltó
A TRIBAN élethosszig tartó jótállást vállal a vázra, kormányra és kormányszárra (normál használati feltételek mellett). A többi alkatrészre 2 év a jótállás. A legelső használatkor néhány alkatrész enyhén elállítódhat. Ezért javaslunk ingyenes átvizsgálást a kerékpár vásárlásától számított 6 hónapig. Ennek tisztázásaként és indikatív jelleggel az alábbi táblázat összefoglalja egy kerékpár fő alkatrészeit, a nem garanciás kopási jelenségeket és az Európai Unión belüli jótállás időtartamát.