Unselected
TRIBAN Easy

REF: 8503059

TRIBAN EASY

2019

Köszöntünk a Triban Easy kerékpár műhelyszolgáltatások oldalán! Azon hölgyek számára készült, akik most kezdik az országúti kerékpározást, dupla fékrendszere és az egytányérhoz adaptált váltórendszerének köszönhetően könnyű használni. Alumínium váza és ergonómikus nyerge fokozott kényelmet biztosít.

Unselected

1/ A kerékpár összeszerelése

Unselected

Az összeszerelés megkönnyítéséhez kövesd oktatóvideónkat!

Figyelem, a kormányszárat a kormányhoz rögzítő csavar csillagfejű és 6 nm-re kell meghúzni.

A kerékpár használata előtt engedd le a fékkart a féknyeregre, hogy közelebb hozza a fékpofákat.

Unselected

3 / Karbantartás

Itt minden információt megtalálsz a kerékpár megfelelő karbantartásához.

A nélkülözhetetlen szerszámok a műhelyedben

A kerékpár megfelelő karbantartásához a megfelelő szerszámokkal kell rendelkezni. Ahhoz, hogy az alapvető beállításokat, karbantartásokat el tudd végezni, szüksédeg lesz: 
https://www.decathlon.hu/browse/c0-sportok/c1-kerekparozas/c2-kerekpar-szerszam-es-karbantartas/_/N-1otsc1e

Hogyan kell megfelelően tisztítani a kerékpárt?

1. lépés: Zsírtalanítás 2. lépés: Tisztítás 3. lépés: Kenés

https://sportoljma.hu/magazin/tartsd-karban-a-bringad

Miket kell ellenőrizni a kerékpáron használat előtt?

A legfontosabbak:
https://sportoljma.hu/magazin/tartsd-karban-a-bringad

Mi a javasolt keréknyomás országúti kerékpár esetében?

A gumiköpeny van egyedül kapcsolatban a talajjal, vagyis fontos a megfelelő tapadás, ezért is fontos a megfelelő guminyomás. A gumiabroncs oldalfalán biztosan megtalálod a gyár által javasolt értékeket. Általánosságban elmondható, hogy minimum 5-6 bar az alsó határ. Minél nagyobb nyomáson használod, a kerék annál nagyobb ütések érkeznek majd a kormányra, arról pedig az izületeidre, de a teljesítmény is így lesz a legmagasabb.

Hogyan kell jól meghúzni a nyeregcsövet?

A nyereg optimális beállításához a nyeregcsövet megfelelően meg kell húzni. A rosszul meghúzott cső lecsúszhat kerékpározás közben. Ezzel ellentétben ha túlságosan meghúzod, ez szétzúzhatja a nyeregszárat, vagyis tönkreteheti a kerékpárt.    A nyeregcső megfelelő meghúzásához használj nyomatékkulcsot. A javasolt szorítás 6 - 7 nm.   Figyelem, nem szabad túllépni a nyeregcsövön jelölt maximum magasságot!

Hogyan kell gumit cserélni?

A kopott gumiköpennyel való tekerés kockázatot jelent: Csökken a tapadás, nő a defekt esélye. 

Ahogyan az autók esetében, itt is érdemes ellenőrizni a mintázatot, ha nincs meg a pár mm-es magasság cserélni szükséges. Extrém kopás esetén a mintázat teljesen eltűnik, sőt a vászon is láthatóvá válik, ilyen állapotú gumiabroncs használata balesetveszélyes. A gumiköpeny élettartama ugyanúgy lejár, mint a gépjárműveken. 10 évnél régebbi külsőt nem érdemes használni, elveszti tapadását, ki is repedezhet, ilyen esetben fennáll a durrdefekt veszélye, mert az nem bírja el a nyomást többé.

Mikor kell láncot cserélni?

A láncnak kulcsszerepet játszik a kerékpár hajtásában. A hajtásban egy fontos elem, amely összeköti a hajtóművet a kazettával. Energiát közvetít a hatékony haladáshoz, vagyis fontos, hogy jó állapotban legyen. 

A lánc nyúlását érdemes ellenőrizni vagy ellenőriztetni félévente, évente, ez a használat gyakoriságától függ. Minél több sebességes a hajtás, annál vékonyabb lánccal használjuk, ami annál könnyebben nyúlik.A láncszemek közti megváltozott távolság kikoptatja a fogaskereket, majd a lánctányért és azok nem kompatibilisek többé egy új lánccal. Ezt elkerülendő, ha az ellenőrzés alkalmával 0,5-0,75 értékű nyúlást látunk láncot kell cserélni, ha az ennél nagyobb mértékű, már a fogaskerék és lánc egyidejű cseréje szükséges.Ha a lánctányér legtöbbet használt fokozatán a fogak hegyesek, az az alkatrész is csereérett. Tehát nem mindegy, hogy időben cserélünk láncot vagy elkésünk és mind a három alkatrészt cserélnünk kell.

Mikor kell fékpofákat cserélni?

Ellenőrizni kell, mennyire kopottak a fékpofák, ehhez meg kell nézni a fékpofán lévő gumi vastagságát. Ha eléri a kopásjelzőt, cserélni kell!

Unselected

4 / Javítás

A GYIK-ben bizonyára megtalálod a válaszokat a kérdéseidre.

A pedálok cseréje

Eltörött a pedál?Ki szeretnéd cserélni a pedálokat automata stoplisra? Kövesd a tanácsunkat.

Figyelem, a bal oldali pedál csavarmenete fordított, vagyis az óramutató járásával ellentétesen kell tekerni. A jobb oldali pedálon normális a csavarmenet. 

A pedálok leszedéséhez a megfelelő szerszámot használd, ugyanis erősen kell őket lecsavarozni.

Hogyan kell gumibelsőt cserélni?

Defekt esetén a gumibelső cseréjéhez kövesd oktatóvideónkat.

Hogyan kell kormányszalagot cserélni?

Idővel a kormányszalag elhasználódik, vagyis ki kell cserélni.

Kevésbé jók a fékek a kerékpáron

Ha észreveszed, hogy nem fognak elég jól a fékek, több megoldás lehetséges: 

- Egy zsírtalanítóval tisztítsd meg a felnit

- Ellenőrizd a fékpofák kopottságát.

- Ellenőrizd a bowden feszességét.

Hogyan cserélj fékpofákat?

Fontos a fékpofák cseréje mielőtt túlságosan elkopnának. Biztonságot nyújt.

Hogyan kell fékbowdent és bowdenházat cserélni?

Ki kell cserélned a fékbowdent vagy a bowdenházat? Kövesd oktatóvideónkat!

Félrevált a váltó

Ha félrevált a váltó, először ellenőrizni kell: 

- A hajtómű mennyire kopott.

- A bowdenek feszességét.

Ezután be kell állítani a váltót.

Hogyan kell láncot cserélni?

Az alábbi videóban tanácsokat találsz a lánc megfelelő cseréjéhez.

Hogyan kell kazettát cserélni?

Elkopott a hajtómű? Változtatni szeretnél a lánckerekek számán? A kazetta cseréjéhez kövesd oktatóvideónkat!

Figyelem, ezen a kerékpáron a kazetta maximális mérete 11 - 34.

Hogyen kell tányért cserélni?

A tányér elkopott?Ki szeretnéd cserélni a fogakat? Könnyen ki tudod cserélni a tányért. Ehhez csupán ki kell csavarni egy imbuszkulcs segítségével a tányértartó csavarokat. Ezután helyezd fel az új tányért.

Hogyan kell váltóbowdent és bowdenházat cserélni?

Ki kell cserélned a váltóbowdent vagy a bowdenházat? Kövesd oktatóvideónkat!

Unselected
Unselected

7 / Leírások

Unselected

8 / Jótállások

  • A TRIBAN élethosszig tartó jótállást vállal a vázra, kormányra és kormányszárra (normál használati feltételek mellett). A többi alkatrészre 2 év a jótállás.