2 / Beállítások
-
REF: 8503059
2019
Köszöntünk a Triban Easy kerékpár műhelyszolgáltatások oldalán! Azon hölgyek számára készült, akik most kezdik az országúti kerékpározást, dupla fékrendszere és az egytányérhoz adaptált váltórendszerének köszönhetően könnyű használni. Alumínium váza és ergonómikus nyerge fokozott kényelmet biztosít.
Az összeszerelés megkönnyítéséhez kövesd oktatóvideónkat!
Figyelem, a kormányszárat a kormányhoz rögzítő csavar csillagfejű és 6 nm-re kell meghúzni.
A kerékpár használata előtt engedd le a fékkart a féknyeregre, hogy közelebb hozza a fékpofákat.
-
Itt minden információt megtalálsz a kerékpár megfelelő karbantartásához.
A kerékpár megfelelő karbantartásához a megfelelő szerszámokkal kell rendelkezni. Ahhoz, hogy az alapvető beállításokat, karbantartásokat el tudd végezni, szüksédeg lesz:
https://www.decathlon.hu/browse/c0-sportok/c1-kerekparozas/c2-kerekpar-szerszam-es-karbantartas/_/N-1otsc1e
1. lépés: Zsírtalanítás 2. lépés: Tisztítás 3. lépés: Kenés
https://sportoljma.hu/magazin/tartsd-karban-a-bringad
A legfontosabbak:
https://sportoljma.hu/magazin/tartsd-karban-a-bringad
A gumiköpeny van egyedül kapcsolatban a talajjal, vagyis fontos a megfelelő tapadás, ezért is fontos a megfelelő guminyomás. A gumiabroncs oldalfalán biztosan megtalálod a gyár által javasolt értékeket. Általánosságban elmondható, hogy minimum 5-6 bar az alsó határ. Minél nagyobb nyomáson használod, a kerék annál nagyobb ütések érkeznek majd a kormányra, arról pedig az izületeidre, de a teljesítmény is így lesz a legmagasabb.
A nyereg optimális beállításához a nyeregcsövet megfelelően meg kell húzni. A rosszul meghúzott cső lecsúszhat kerékpározás közben. Ezzel ellentétben ha túlságosan meghúzod, ez szétzúzhatja a nyeregszárat, vagyis tönkreteheti a kerékpárt. A nyeregcső megfelelő meghúzásához használj nyomatékkulcsot. A javasolt szorítás 6 - 7 nm. Figyelem, nem szabad túllépni a nyeregcsövön jelölt maximum magasságot!
A kopott gumiköpennyel való tekerés kockázatot jelent: Csökken a tapadás, nő a defekt esélye.
Ahogyan az autók esetében, itt is érdemes ellenőrizni a mintázatot, ha nincs meg a pár mm-es magasság cserélni szükséges. Extrém kopás esetén a mintázat teljesen eltűnik, sőt a vászon is láthatóvá válik, ilyen állapotú gumiabroncs használata balesetveszélyes.
A láncnak kulcsszerepet játszik a kerékpár hajtásában. A hajtásban egy fontos elem, amely összeköti a hajtóművet a kazettával. Energiát közvetít a hatékony haladáshoz, vagyis fontos, hogy jó állapotban legyen.
A lánc nyúlását érdemes ellenőrizni vagy ellenőriztetni félévente, évente, ez a használat gyakoriságától függ. Minél több sebességes a hajtás, annál vékonyabb lánccal használjuk, ami annál könnyebben nyúlik.
Ellenőrizni kell, mennyire kopottak a fékpofák, ehhez meg kell nézni a fékpofán lévő gumi vastagságát. Ha eléri a kopásjelzőt, cserélni kell!
A GYIK-ben bizonyára megtalálod a válaszokat a kérdéseidre.
Eltörött a pedál?Ki szeretnéd cserélni a pedálokat automata stoplisra? Kövesd a tanácsunkat.
Figyelem, a bal oldali pedál csavarmenete fordított, vagyis az óramutató járásával ellentétesen kell tekerni. A jobb oldali pedálon normális a csavarmenet.
A pedálok leszedéséhez a megfelelő szerszámot használd, ugyanis erősen kell őket lecsavarozni.
Ha észreveszed, hogy nem fognak elég jól a fékek, több megoldás lehetséges:
- Egy zsírtalanítóval tisztítsd meg a felnit
- Ellenőrizd a fékpofák kopottságát.
- Ellenőrizd a bowden feszességét.
Ha félrevált a váltó, először ellenőrizni kell:
- A hajtómű mennyire kopott.
- A bowdenek feszességét.
Ezután be kell állítani a váltót.
A tányér elkopott?Ki szeretnéd cserélni a fogakat? Könnyen ki tudod cserélni a tányért. Ehhez csupán ki kell csavarni egy imbuszkulcs segítségével a tányértartó csavarokat. Ezután helyezd fel az új tányért.
Ki szeretnél cserélni egy alkatrészt?
Nézd meg az összes alkatrészt.
Hátsó váltó
A TRIBAN élethosszig tartó jótállást vállal a vázra, kormányra és kormányszárra (normál használati feltételek mellett). A többi alkatrészre 2 év a jótállás.