REF: 8642335
2021
Az országúti kerékpározás megtanulásához ez a kerékpár alumínium vázzal, nagy kerekekkel, B'TWIN Resist 5 gumiabroncsokkal, kettős fékrendszerrel és a vállszélességhez igazított kormánnyal rendelkezik.< span id="2">Tekintsd meg minden tanácsunkat az országúti kerékpár egyszerű beállításához.
A két fékhez két fékfeszítő csavar tartozik, melyek a fékkarokon találhatók. A fékbowden feszességét lehet velük állítani. A csavar forgatásával találd meg a neked legmegfelelőbb beállítást! (Minél jobban meghúzod a csavart, a bowden annál feszesebb lesz).
A MICROSHIFT M665 hátsó váltó a ""Clutch"" rendszerrel megakadályozza a félreváltást és a lánc leesését.
A kormányszár két csavarral van rögzítve a homlokcsőhöz.
A meghúzásukhoz vagy lazításukhoz használj 5-ös méretű imbuszkulcsot.
Fontos, hogy beállítsd a nyeregszár magasságát a gyerek testfelépítésének megfelelően. Biztonsági okokból nem húzható ki annyira a nyeregszár és a kormányszár, hogy látható legyen a maximum jelölés. (Ne húzd ki jobban, mint ahol a jelölés van).
A megfelelő nyeregmagasság meghatározásához ültesd rá a gyermeket a nyeregre, a hajtókart állítsd függőleges, lenti pozícióba, majd tedd a gyerek lábát a pedálra: a nyereg magassága megfelelő, ha a gyerek lába nyújtva van. Győződj meg róla, hogy a nyeregben ülő gyerek lábujjheggyel eléri-e a talajt!
Állítsd be a nyereg magasságát 4 lépésben:
1. Ültesd gyermeked a nyeregre, egyik sarkát pedig támassza a pedálra (amikor a pedál alsó állásban van), a másik lába legyen a talajon.
2. Nyisd ki a nyeregcsőbilincset.
3. Húzd ki vagy told le a nyerget, hogy a pedálon lévő lába legyen enyhén behajlítva. A lábujjaknak továbbra is érinteniük kell a talajt.
4. Zárd vissza a nyeregcsőbilincset. Ha nem elég szoros, fordítsd el az óramutató járásával megegyező irányba mielőtt lezárod.
Az ajánlott nyomásértéket mindegyik gumiköpeny oldalán feltüntetik. Javasoljuk, hogy a gumiköpeny oldalán látható nyomásértékig fújd a kerekeket. Ez változó lehet a gumiköpeny típusától függően.
Az abroncsnyomást különösen fontos ellenőrizni országúti kerékpáron.A gumiköpeny tapadása erősen igénybe van véve, különösen kanyarokban.
A fékek hatékonyságának teszteléséhez a kormánynál fogva kezdd el tolni a kerékpárt. Húzd meg a jobb fékkart a hátsó fék vagy a bal fékkart az első fék működtetéséhez. Ez teljesen le kell fékezze a vizsgált kereket. A fékbetétek nem dörzsölhetik az abroncsot (csak a felnivel érintkezhetnek és vele párhuzamosak kell legyenek).
Nem hatékony a fékezés vagy súrlódik a kerék?A következőket teheted:
- A fékkar előtt található egy állítócsavar.
- Ha elfordítod az óramutató járásával megegyező irányba, jelentősen feszítesz a féken. (= erősebb fékezés).
- Ha elfordítod az óramutató járásával ellentétes irányba, kiengeded a féket. (= gyengébb fékezés, a fékpofák eltávolodnak a felniperemtől).
A fékek mountain bike-ozás során erős igénybevételnek vannak kitéve: rendszeresen ellenőrizd a helyes beállításukat.
Többet szeretnél tudni a fékek karbantartásáról? Tanácsainkkal mindenben segítünk! 👇
Minden kerékpározás előtt feltétlenül ellenőrizni kell a kerékpár gumiabroncsainak állapotát.
Ha lapos, ellenőrizd, hogy nincs-e kilyukadva.Ehhez fújd fel a max. nyomásértékig.
Ha gyorsan leereszt, vedd le a kereket, majd a gumiköpenyt a belső cseréjéhez vagy javításához.
Ha lassan ereszt le, ellenőrizd, hogy a gumiabroncs felületén nincsenek-e tüskék vagy üvegdarabok.Ezután le kell szerelni a kereket, majd vedd le a gumiköpenyt a belső cseréjéhez vagy javításához, ügyelve arra, hogy eltávolítsd a tüskét vagy az üvegdarabot a gumiabroncsból.
Ha nem lapos, javasoljuk, hogy ellenőrizd a megfelelő nyomást (lásd a fenti részt).
TUDTAD? A gumi élettartama függ a használat körülményeitől és a tárolástól. Ha a gumiköpeny vizsgálatakor repedések láthatók rajta, javasoljuk, hogy cseréld le egy újra.
Javasoljuk, hogy a kerékpárt száraz helyen tárold. Fontos, hogy ne legyen nedves.
A kerékpár élettartama függ a használattól, a karbantartástól és a tárolástól.
Minél nedvesebbek és sósabbak a körülmények (tengeri levegő), a gyermekkerékpár annál jobban ki van téve korróziónak, és élettartama is korlátozott lesz.
Ezért fontos, hogy tiszta és száraz, nem párás helyen tárold.
TUDTAD? nem ajánlott a teleszkópos villával rendelkező kerékpárokat az első kerékkel felakasztani. A villa élettartamának meghosszabbítása érdekében a hátsó keréknél akaszd fel őket!
Amikor azt tapasztalod, hogy a fékek már nem fognak olyan hatékonyan, mint korábban, valószínűleg le kell cserélni a fékbetéteket.
Ha azt tapasztalod, hogy a fékek már nem olyan reaktívak, mint régebben, lehet, hogy cserélni kell a fékbetéteket. Ennek ellenőrzéséhez győződj meg arról, hogy több mint egy milliméter vastagság maradt a fékbetéten.
Defekt esetén azonnal állj meg egy biztonságos helyen, hogy ne tegyél kárt a felniben.
Fordítsd meg a kerékpárt és állítsd a nyeregre és a kormányra.
Az első kereket csavarozd ki és emeld ki a villából, majd cseréld ki a gumibelsőt (bemutatóvideó megtekintése).
A hátsó kerék esetében válts a legkisebb fogaskerékre. Csavarozd ki a kereket és cseréld ki a gumibelsőt (bemutatóvideó megtekintése).
Végső megoldásként lehetőséged van a defektjavító spray használatára, amely segít megjavítani a lyukas gumibelsőt szerszámok nélkül (szakadt gumibelsőkhöz nem megfelelő).
Ha a gravel kerékpár nem megfelelően váltja a sebességfokozatokat, azt jelenti, hogy nincs jól beállítva a hátsó váltó.
Ellenőrizd a bowdeneket:
A rosszul felhelyezett bowdenházvég zavarhatja a váltóbowdenek feszítését, ezáltal rosszul váltják a sebességfokozatokat. Ha egy bowdenházvég rosszul van felhelyezve, igazítsd meg.
Ha a váltó a sebességfokozatok közötti váltásokat követően sem mozog, akkor valószínűleg a bowdenek és a bowdenházak összetapadtak. A bowdent és a bowdenházat ki kell cserélni.
Főleg ütés hatására fordulhat elő, hogy a váltótartó fül megtekeredik. Ilyenkor nem lehet váltani. Azt javasoljuk, látogass el a legközelebbi Decathlon áruház műhelyébe, hogy beállítsuk a váltótartó fület.
Lehet, hogy a váltó elállítódott. Ilyenkor állítsd a nyeregre és a kormányra a kerékpárt, hogy a pedálok szabadon mozoghassanak (még jobb, ha szerelőállványra teszed)! A váltókar segítségével állítsd a láncot a legkisebb lánckerékre! A fékfeszítő csavar a váltó hátulján található. Segítségével feszíthető (megemeli a váltót) és lazítható a váltóbowden (leengedi a váltót). A fékfeszítő csavar segítségével állítsd addig a váltót, míg megfelelően nem vált!
Ha a fékkar túl puha (nyúlik), túl könnyen hozzáér a kormányhoz.
Javasoljuk, hogy állítsd be a fékbowden feszességét a fékkaron található feszítőcsavar segítségével.
Tekerd ki a gombot és a kontraanyát addig, amíg megfelelő lesz a fékkar feszessége, de ne legyen túl feszes!
Jobb? Ha megvan a kívánt feszesség, húzd meg az anyát a beállítás rögzítéséhez.