MTB ROCKRIDER RACE 900 TE

REF: 8654749, 8648069

MTB ROCKRIDER RACE 900 TEAM EDITION

2022

A hivatalos csapat MTB. MTB XCO kerékpár világkupán profi csapatunk is ezt használja.

A legjobb gép a legkeményebb terepekre.
400 darabos limitált széria!

Első használat

A VEZETÉK NÉLKÜLI SRAM AXS VÁLTÓ HASZNÁLATA

A MTB-od vezeték nélküli SRAM Eagle AXS váltóval van felszerelve.

Forradalmi újítás, nem kell bajlódnod a bowdenekkel és bowdenházakkal, a váltás finomabb és pontosabb lesz.

Tekintsd meg ezt a videót, és ismerd meg az Eagle AXS alkatrészeit!

A SRAM AXS ALKALMAZÁS LETÖLTÉSE ÉS KEZELÉSE

A SRAM kifejlesztett egy mobil alkalmazást, amely segít az AXS alkatrészek konfigurálásában, mérésében, ellenőrzésében és testreszabásában.

A kézbe vételt segíti egy kis útmutató az alkalmazás első megnyitásakor. Ezt az oktatóvideót később is megtalálod a "Beállításokban" (a fogaskerék piktogram a képernyő jobb felső sarkában).

Regisztrálj, hogy hozzáférj az alkalmazás összes funkciójához, majd csatlakozz az alkatrészekhez Bluetooth-on keresztül. Az értesítések engedélyezésével az alkalmazás figyelmeztet, ha az alkatrészek akkumulátorát fel kell tölteni, vagy ha frissítésre van szükség.

Azután elvégezheted a következőket:
-Létrehozhatsz több kerékpáros profilt (ha megosztod a kerékpárod mással, ha több kerékpárral rendelkezel, vagy ha a beállításokat adott MTB kiránduláshoz szeretnéd igazítani)
-Testreszabhatod az egyes profilokat, beállíthatod az alkatrészek működését a kerékpározási stílusodnak megfelelően
-Hozzárendelhetsz egyéni parancsokat a vezérlőkhöz
-Monitorozhatod a MTB teljesítményét és állapotát, valamint az alkatrészek akkumulátorának szintjét
-Frissítheted az AXS alkatrészek mikroprogramját

Első használat
HASZNÁLD AZ AXS ESZKÖZT A WEBEN

Az AXS Web egy online eszköz, melyet olyan kerékpárosok számára terveztek, akik jobban meg akarják érteni a kerékpárjuk működését, hogy még nagyobb élvezettel tekerhessenek.

Ez az eszköz lehetővé teszi az érzékelők (teljesítmény, guminyomás, elektromos sebességváltó) és a GPS computerek GARMIN és WAHOO felszerelését.

Amellett, hogy ugyanazokat a funkciókat kínálja, mint a SRAM AXS mobil alkalmazás, a túrák adatait (sebességváltások, használt fejlesztések, teljesítményzónák, guminyomás...) megjeleníti a kijelzőn, kielemzi a kerékpározási stílusodat, hogy fejlődhess a MTB-ozásban.

Első használat
FÉKEK BEKOPTATÁSA

Mikor a kerékpár kikerül az áruházból, a fékbetétek és -tárcsák még újak, a fékek ereje pedig korlátozott. Egy hirtelen fékezés hideg időben, vagy folyamatos fékezés (pl: lejtőn) felhevítheti a "fékbetéteket", ezáltal megkeményedhet a felületük.

Hogy elkerüld ezt a kellemetlen jelenséget, mely használhatatlanná teszi a fékeket, érdemes bekoptatnod őket. A fékek kb. 10 fékezés után kopnak be. A fékezés során hirtelen lassulj le 25-ről 5 km/h-ra, de a kerekeket ne blokkold teljesen, és egyszerre mindig csak az egyik féket használd!

Ha a fékbetéteken egy vékony, sima, csillogó réteg jelenik meg, a betét kopott. Óvatosan dörzsöld át finom szemcséjű (p120) csiszolópapírral, hogy tovább használhasd! A fékbetét csiszolásakor viselj kesztyűt és szemüveget! Ezután szereld vissza és koptasd be ismét a betéteket!

FÉKEK BEKOPTATÁSA
A GUMINYOMÁS MEGHATÁROZÁSA GUMIBELSŐ (TUBETYPE) ESETÉN

A minimális és maximális guminyomás a gyári gumibelső esetén (Tubetype) a külső gumi oldalán látható.

Mindenesetre tartsd észben, hogy ezeknek a gumiknak a felfújása személyre szabható, a nyomás függ a testsúlyodtól, a tereptől, amin kerékpározol és attól, mit érzel kényelmesnek.
Meg kell találnod a jó kompromisszumot a hatékony pedálozás (magas nyomás) és a kényelem/tapadás (alacsony nyomás) között.

Ennek megállapításához az alábbit teheted:
Találj egy rövid útvonalat (5-10 perc), amin a legtöbb különféle terepi viszonnyal találkozhatsz (sár, kő, gyökerek, kockakő). Fújd fel a gumikat az ajánlott maximális nyomásra és tekerj egy kört. Ha a gumi túl kemény, nem eléggé kényelmes vagy gyenge a tapadás a kanyarokban, akkor engedj ki belőle. Addig csökkentsd a nyomást, amíg megtalálod a megfelelőt.

Azonban ügyelj arra, hogy ne lépd túl az ajánlott minimum nyomásértéket, mert nagyobb eséllyel fog becsípődni a gumibelső vagy kapsz defektet.
A megfelelően felfújt gumi a kerékpározás nélkülözhetetlen feltétele. Éppen ezért rendszeresen ellenőrizd a guminyomást!

HUTCHINSON KRAKEN
A GUMINYOMÁS MEGHATÁROZÁSA TUBELESS GUMI ESETÉN

A TUBELESS kialakítás ideális arra, hogy a gumi teljes felületét kihasználd. Az ilyen gumikban a nyomás kb. fél bárral kisebb, mint a belsővel rendelkezőkben. Mivel kevésbé felfújt, a gumi "karkasz" folyamatos kapcsolatban tud maradni a talajjal. És ezt a gumibelső sem gátolja.

A Tubeless kialakítás lényege, hogy a nyomást mérsékelve a lehető legjobban kihasználhasd a gumit anélkül, hogy a felni a talajhoz érne, mikor átkelsz egy akadályon.

A TUBELESS gumikat soha ne fújd fel 2,5 bárnál jobban, különben az karbon felnik deformálódhatnak!

Egy profi példája: Joseph DE POORTERE, 73 kg és az első kereket 1,5 barra, a hátsót 1,8 barra fújja száraz, köves útviszonyokhoz; nedves talajhoz pedig 1,3 és 1,6 barra.

A megfelelően felfújt gumi a kerékpározás nélkülözhetetlen feltétele. Éppen ezért rendszeresen ellenőrizd a guminyomást!

HUTCHINSON KRAKEN
A KEREKEK TUBELESSRE VALÓ CSERÉJE

Hogy a gumibelső ne lyukadjon ki vagy csípődjön be, hogy jobb tapadással és nagyobb kényelemmel kerékpározhass, az MTB kerekeit TUBELESS-re cserélheted.

A kerekek Tubeless Ready-k, vagyis már rendelkeznek vízhatlan felniszalaggal. Már csak egy pár Tubeless Ready gumira, Tubeless szelepekre  (PRESTA) és defektgátló folyadékra van szükséged. Viselj kesztyűt és szemüveget, hogy ne sérülj meg, ha kilyukadna a gumi!

A kerekek Tubelessre való cseréjéhez kövesd az alábbi lépéseket:

1. Vedd ki a kereket.
2. Vedd le a gumiköpenyt és az eredeti gumibelsőt a felniről.
3. Ellenőrizd, hogy a felniszalag felragasztása megfelelő-e, a szalag nem buborékos vagy kopott!
4. A felnin lévő lyukba belülről tegyél be egy TUBELESS szelepet!
5. A TUBELESS gumiköpeny egyik peremét tedd fel a felnire, majd önts bele 90 ml defektgátló folyadékot
6. Helyezd fel a speciális, új TUBELESS gumiköpenyt.
7. Jól fújd fel a gumit, hogy a helyére pattanjon a felniben! Ügyelj arra, hogy ne lépd túl a 2,5 bar nyomást, mert kárt tehet a karbon felnikben.

Ha a művelet túl problémásnak tűnik, a megvalósításhoz keresd fel a legközelebbi Decathlon áruház műhelyét.

A VILLA BEÁLLÍTÁSAINAK MEGHATÁROZÁSA

A ROCKSHOX SID RL villa személyre szabott beállítást igényel a kerékpározási stílustól, a tereptől, az egyéni preferenciáktól, de legfőképpen a testsúlytól függően.

Az alábbi linken megismerheted a villához tartozó ajánlott nyomás- és visszaút csillapítás értékeket. Ehhez tudnunk kell a testsúlyodat teljes felszereléssel (sisak, cipő, táska) és a kerékpárod modelljét: egy MTB.

Ezután az alkalmazás kiszámolja az ajánlott (psi-ben) megadott nyomásértéket és a visszaút csillapítás mértékét, kattanásokban megadva, az óramutató járásával megegyező irányba teljesen becsavart helyzetből kiindulva.

A nyomás teszi lehetővé az úgynevezett SAG érték beállítását, amely a felfüggesztés benyomódása százalékban kifejezve, amikor a kerékpáros a kerékpáron ül, teljes felszerelésben. A kényelmesebb, puhább rugózáshoz magas SAG értéket határozz meg (20% és 30% között). A versenyképesebb, nagyobb teljesítményhez pedig alacsonyabbat (15% és 25% között).

A visszaút csillapítás az a sebesség, mellyel a felfüggesztés egy ütés csillapítását követően visszatér a kiinduló helyzetébe. Javasoljuk, hogy a visszaút csillapítását a fizikai kondíciód és a kerékpárkezelési tudásod szerint állítsd be. A visszaút csillapítás szabályzó kerék a jobb oldali villaszár alatt található.

Most, hogy sikeresen beállítottad a villát, kattints az alábbi rubrikára: "A VILLA SAG ÉRTÉKÉNEK BEÁLLÍTÁSA ".

A VILLA BEÁLLÍTÁSA
A VILLA SAG ÉRTÉKÉNEK BEÁLLÍTÁSA

Amint elvégezted a villán a kívánt beállításokat, szükséged lesz egy segítő személyre és egy magasnyomású pumpára felfüggesztésekhez.

Tekintsd meg a videót, hogy megtudd, hogyan állítsd be a villa SAG értékét.

MEGJEGYZÉS: A szelepsapka védi a szelepet a portól és semmilyen esetben nem tartja vissza a nyomást a felfüggesztésben. Semmit se húzz meg túl erősen!

TELESZKÓPOS NYEREGCSŐ FELSZERELÉSE

Ez a MTB 31,6 mm átmérőjű teleszkópos nyeregcsővel kompatibilis.

A bowdenházat és a bowdent a váz átlós csövén belül, felülről vezetjük el, amit a hajtóműnél az Internal Routing Access segít (az alsócső alatt.

Ez a videó segít az új teleszkópos nyeregcső felszerelésében. A kerékpárod leadhatod egy DECATHLON műhelyben is, ahol munkatársaink felszerelik a nyeregcsövet.

Hogyan tartsd karban MTB kerékpárodat?

A karbantartás kiemelten fontos, mivel hozzájárul a MTB és az alkatrészek élettartamának meghosszabbításához, valamint az örömtelibb sportoláshoz. Azon túl, hogy egy tiszta MTB esztétikusabb, az elhanyagolt kerékpárnál több olyan probléma is jelentkezhet, melyek végül balesethez vezethetnek: beragadt bowdenek, rozsda, meghibásodás, idő előtti elhasználódás, stb.

A megfelelő karbantartás a sportolás minőségét és az alkatrészek élettartamát is növeli, így a kerékpár környezetre gyakorolt hatása is kisebb lesz.

Az első pedálfordulatoknál néhány alkatrész még kissé mozoghat.
Ezért biztosítunk egy ingyenes átvizsgálást a kerékpár vásárlásától számított 6 hónapon belül.

HOGYAN TISZTÍTSD A MOUNTAIN BIKE-ODAT?

A MTB megfelelő tisztításához szükséged lesz egy kerékpártisztító szerre, egy szivacsra és egy kefére.

Vízsugárral öblítsd le a kerékpárt, mielőtt a tisztítószert használnád! Ezután a szivacs és a kefe segítségével alaposan vidd fel kerékpártisztítót! Hagyd, hogy a tisztítószer hasson, mielőtt leöblíted!
Az öblítést megfelelő távolságról végezd úgy, hogy az alkatrészek ne sérüljenek!
Végül száraz, tiszta, puha ruhával töröld szárazra a kerékpárt!

Ne használj magasnyomású mosót, mert a víz bejuthat a golyóscsapágyakba, valamint tartósan károsíthatja az alkatrészeket!

FÉKBETÉTEK CSERÉJE

Ehhez az alábbi eszközökre van szükség: fékbetétek, egy lapos csavarhúzó és egy imbuszkulcs.

Először vedd ki a kereket. Ezután egy nagy csavarhúzóval húzd szét a betéteket és helyezd vissza a dugattyúkat eredeti helyzetükbe.

Ezután húzd ki a fékbetéteket tartó csapszeget, és vedd ki a betéteket a helyükről. Készítsd elő az újakat úgy, hogy a rugókat egymás közé helyezed.

Csúsztasd be az új fékbetéteket a féknyeregbe és a csapszeg visszatételével fejezd be a műveletet.

Tedd vissza a kereket és húzd meg tízszer a fékkart, hogy a fékbetétek közelebb kerüljenek a tárcsához. Ellenőrizd, hogy a fékbetétek megfelelően a helyükön vannak-e és nem érnek bele a tárcsába. Ne felejtsd bekoptatni az új fékbetéteket.

FÉKNYEREG BEÁLLÍTÁSA HIDRAULIKUS TÁRCSAFÉKNÉL

Ehhez a művelethez egy 5 mm-es imbuszkulcsra lesz szükség.

Csavarozd ki a féknyerget és húzd be a fékkart. Tartsd behúzva a fékkart miközben visszacsavarod a féknyerget 9,5 Nm nyomatékkal.

Ezután nézd meg, hogy a tárcsa és a fékbetétek még mindig összeérnek-e.

FÉKNYEREG BEÁLLÍTÁSA HIDRAULIKUS TÁRCSAFÉKNÉL

FÉKRENDSZER LÉGTELENÍTÉSE

Ha a fékkar nyúlik és hozzáér a kormányhoz mielőtt fellépne a fékhatás, a fékrendszert légteleníteni kell. Az optimális fékerő megőrzéséhez javasoljuk, hogy évente egyszer légtelenítsd a fékeket.

Keresd fel bármelyik DECATHLON áruházunk Műhelyét, ha segítségre van szükséged.

A VILLA KARBANTARTÁSA

A MTB kerékpáron a villa legnagyobb igénybevételnek kitett alkatrész, ezért gondosan karban kell tartani, hogy megfelelő kényelmet és maximális biztonságot nyújtson technikás terepen. A kerékpár villáját rendszeresen tartsd karban!

A villa élettartamának maximalizálása érdekében tartsd be a következőket:

Minden használat után tisztítsd le a szennyeződéseket a becsúszószárakról és a porvédő tömítésekről! Így minimálisra csökkentheted annak az esélyét, hogy a szennyeződés bekerül a villába. Használhatsz teflon kenőanyagot is, hogy a tömítések ne száradjanak ki. A lényeg, hogy a fölösleget töröld le, hogy a por ne gyűljön össze benne!

A következő két karbantartási művelet összetettebb, mert ki kell szereld hozzá a villát. Ha nem vagy biztos magadban, illetve nem rendelkezel megfelelő szerszámokkal, a MTB-t elviheted bármelyik DECATHLON áruház műhelyébe is, ahol technikusaink elvégzik a szükséges karbantartást.

50 óra használat után elvégeztetheted az alapvető karbantartást, vagyis az olaj, a szivacsok és szimmeringek cseréjét. Ha segítségre van szükséged, tekintsd meg a SRAM TECH videót!

200 óra használat után elvégeztetheted a villa teljes karbantartását, vagyis az összes tömítés és a villában lévő olaj cseréjét.

A LÁNC NYÚLÁSÁNAK ELLENŐRZÉSE

A megnyúlt lánc rossz váltást és idő előtti fogaskoszorú- illetve lánctányérkopást eredményez.

A lánc kopását teszter segítségével ellenőrizheted. Tedd a teszter hornyát két láncszem közé, majd hagyd becsúszni a láncszem másik oldalán! Ha a teszter teljesen besüllyed a két láncszem közé, a lánc kopott. Érdemes minél előbb lecserélni, hogy ne károsítsa a kazettát és a hajtóművet!

Javasoljuk, hogy a 11 vagy 12 sebességes láncot 50%-os nyúlás esetén cseréld. 75%-os nyúlásszint fölött a lánc, a sor ÉS a lánctányér cseréje is szükséges, ezért érdemes rendszeresen cserélni a láncot, hogy elkerülhesd a teljes hajtás idő előtti cseréjét.

LÁNCNYÚLÁSMÉRŐ

MTB kerékpár javítása

A mountain bike-ozás egy extrém sport, olykor igen durva terepen, ami az alkatrészek sérüléséhez és töréséhez vezethet.
Kifogástalan karbantartás esetén is megesik, hogy néhány alkatrész megrongálódik.

A legtöbb javítási munka egyszerű, mi pedig segítünk elvégezni ezeket.
Azonban, ha nem vagy biztos magadban vagy nem rendelkezel a megfelelő szerszámokkal, látogass el az egyik DECATHLON áruház műhelyébe, ahol műhelytechnikusaink készséggel állnak rendelkezésedre.

Annak érdekében, hogy megoldj egy defektet, egy láncszakadást vagy más felmerülő problémát, szerezd be a szükséges eszközöket a kerékpáros túrád előtt.
Egyes szerszámok kifejezetten kerékpár alkatrészekhez valók (sorleszedő, kazettaleszedő), míg mások teljesen általános szerszámok (imbuszkulcs, fogó).
Íme egy termékválogatás olyan szerszámokból, amelyek szükségesek lehetnek a kerékpár karbantartásához és javításához.

A SRAM GX AXS VÁLTÓRENDSZER FELSZERELÉSE, SZINKRONIZÁLÁSA, BEÁLLÍTÁSA

A vezeték nélküli SRAM AXS váltórendszer felszerelése egyszerű. Nincs belül elvezetett bowden, beragadt bowden, nem kell bowdenházat cserélni. Elég a kerékpárra felszerelni és egymással szinkronizálni az alkatrészeket. Ha segítségre van szükséged, tekintsd meg a videót!

GUMIBELSŐ DEFEKT JAVÍTÁSA

Egy defekt javításához az alábbi dolgokra lesz szükséged: egy pumpa, egy vízzel teli vödör, egy törlőkendő és defektjavítószett

Fújj egy kevés levegőt a gumibelsőbe. A lyuk helyének megtalálásához merítsd a gumibelsőt vízbe vagy forgasd végig az ajkadhoz közel, hogy érezd a kiszökő levegőt.

Ha megtaláltad, töröld szárazra a gumibelsőt egy törlőkendővel, majd dörzsöld át a csiszolópapírral a lyuk körüli területet. Ezzel tudod előkészíteni a gumibelsőt a ragasztásra, hiszen így tud majd a javítófolt megfelelően tapadni.

Kenj nagyobb mennyiségű ragasztót a lyuk köré és várj 3-5 percet.

Helyezd a foltot a lyukra és tartsd rányomva pár percig.

Most már visszateheted a belsőt a gumiköpenybe.

ROCKRIDER XC 500 29"" MTB EAGLE, VILÁGOSKÉK

TUBELESS DEFEKT JAVÍTÁSA

TUBELESS gumibelső javításához kövesd az alábbi lépéseket: 

1/ Húzd ki a defektet okozó tárgyat.
2/ Tisztítsd meg a lyukat a ragasztóval bevont reszelővel.
3/ Helyezd a dugót a tű villájába. Ne félj erősen belenyomni, ez garantálja a jó tömítést.
4/ Kend be ragasztóval a gumidugót és a tűt.
5/ Dugd át a lyukon a gumidugó felét.
6/ Óvatosan távolítsd el a dugót a tűből.
7/ Vágd el a dugót 3 mm-re a külső gumi felületétől.

Ezt a javítási módot a 6 mm-nél kisebb lyukak esetén alkalmazhatod. Ha nagyobb, inkább cseréld le a gumit.

TUBELESS JAVÍTÓSZETT
KERÉK CENTRÍROZÁSA

A gurulástól és az útakadályoktól a küllők feszessége változhat és eldeformálhatják a kereket.

Az új kerékpár első használatakor több elem természetesen mozog és a helyére kerül. Ilyenek a kerekek küllői is, melyek kattognak. A kattogás a szerelés során fellépő csavarodásnak köszönhető. Azonban a kerék nincs elferdülve. Ha mégis ez a helyzet, vidd be a kerékpárt egy Decathlon áruház műhelyébe  a vásárlást követő első 6 hónapban egy ingyenes átvizsgálásra!

Ahhoz, hogy saját magad végezd el a centrírozást, szükséged van egy küllőkulcsra és opcionálisan egy centrírállványra és egy központosságmérőre.

Fogd be a kerékpárt egy szerelőállványba vagy fordítsd meg és állítsd a nyeregre. Vedd ki a kereket és vedd le a külső gumit, valamint a gumibelsőt.  Tedd vissza a kereket a kerékpárba a gumik nélkül (vagy helyezd a centrírállványba), majd helyezkedj szembe a kerékkel. Forgasd meg és ellenőrizd, hogy egyenes-e a (tám)villához vagy a centrírállvány lábához képest. Ha a kerék a függőleges tengelyhez képest felfelé és lefelé "ugrik" azt mondjuk, hogy a kerék "felütéses", ha a vízszintes tengelyhez képest hullámzik, akkor "nyolcas "van benne.

Ennek kijavításához húzni vagy engedni kell a küllők feszességéből ott, ahol a kerék deformálódott. Ha szükséged van rá, keresd fel bármelyik DECATHLON áruház Műhelyét, hogy elvégezzük a centrírozást.

VÁLTÓTARTÓ FÜL CSERÉJE

Az elhajlott váltótartó fül a váltó eltolódását okozza, így az már nem fog megfelelően működni.

Állj a kerékpárod mögé és ellenőrizd a váltó pozícióját, ahogyan az alábbi képen látható.
Ha a váltótartó fül ferde vagy törött, látogass el az egyik DECATHLON áruház műhelyébe, hogy munkatársaink kicseréljék, vagy cseréld ki az alábbi bemutatóvideó segítségével.

ROCKRIDER-MTB-VÁLTÓTARTÓFÜL

LÁNC CSERÉJE VAGY JAVÍTÁSA

Elszakadt a láncod? Javítsd meg az alábbi oktatóvideó alapján vagy látogass el az egyik DECATHLON áruház műhelyébe és munkatársaink megjavítják.

Ha saját magad szeretnéd kicserélni, szerezd be az alábbi eszközöket: láncbontó, patentszem fogó, új lánc és patentszem.

Állítsd a láncot az utolsó lánckerékre! Először is egy láncbontó segítségével nyomd ki a patentszemet, vagy nyomd össze egy patentszem fogóval, majd vedd le a régi láncot! Tedd az új láncot az utolsó lánckerékre és a legkisebb lánctányérra, hogy könnyebben megállapíthasd a lánc optimális hosszát! A lánc vízszintesen kell álljon; vezesd végig a láncot a felső váltógörgő felső részén és az alsó váltógörgő alsó részén. Ha már tudod, mekkora láncra van szükséged, a láncleszedővel vágd méretre a láncot!

Végül tedd rá a patentszemet a láncra, forgasd meg a pedált annyira, hogy a patentszem a felső részen legyen, majd fogd meg a hátsó kereket és nyomd előre a pedált, hogy a patentszem biztosan a helyére pattanjon.

Ezen az RACE 900 Team Edition MTB kerékpáron gyárilag 34 fogas lánctányér és 10-52 fogaskeréksor van, a lánc 118 szemes (59 összekapcsolódási pár).

Mindig legyen nálad patentszem az MTB kerékpározáshoz. A lánc szakadása esetén, gyorsan meg tudod javítani helyben.

FOGASKOSZORÚ CSERÉJE

A fogaskoszorú kopottságának ellenőrzéséhez elég szemrevételezni a fogakat. Ha a fogak hegyesek és élesek, a fogaskoszorút cserélni kell. . A kopott, megnyúlt lánc koptatja a fogaskoszorút, ezért ne felejtsd el rendszeresen ellenőrizni a lánc állapotát.

A fogaskoszorút kicseréltetheted a DECATHLON áruházak Műhelyében, vagy elvégezheted te magad.

Ehhez szükséged lesz egy megfelelő kazettaleszedőre (jelen esetben egy SHIMANO kazettaleszedőre), és egy láncos sorleszedőre. Vedd le a hátsó kereket majd helyezd a láncot az egyik nagyobbik lánckerékre úgy, hogy blokkolja a fogaskoszorú forgását. Helyezd az ellentartót a kazetta közepére majd csavard le a fogaskoszorút úgy, hogy közben blokkolod a forgását. A kazetta így lelazul a kerékről és egyszerűen lehúzhatod a teljes fogaskoszorút vagy egyenként a lánckerekeket.

Az új fogaskoszorú felhelyezése előtt alaposan tisztítsd le a kereket . Kicsit be is zsírozhatod a vájatokat, hogy megkönnyítsd a legközelebbi cserét. Helyezd az új fogaskoszorút a kazettatestre és húzd meg. Nincs értelme azonban nagyon erősen rászorítani, ha van egy erőmérőd, állítsd be 40Nm-re a meghúzáshoz.

SRAM-FOGASKERÉKSOR-10-SEBESSÉG

Alkatrészek

Ki szeretnél cserélni néhány alkatrészt? Minden alkatrészt megtalálsz itt a MTB RACE 900 TEAM EDITION kerékpárodhoz.

ROCKRIDER XC 500 29"" MTB EAGLE, VILÁGOSKÉK

SEGÍTSÉGRE VAN SZÜKSÉGED?

Leírás

ROCKRIDER XC 500 29"" MTB EAGLE, VILÁGOSKÉK
Jótállási jegy

Szükséged van a RACE 900 TEAM EDITION MTB-od útmutatójára?

Leírás

Örök jótállás

A kerekek jótállásának érvényesítése érdekében végezd el regisztrációjukat a HAYES oldalon!

Leírás

Reynolds dokumentáció

Szükséged van útmutatóra a kerekekhez? Nézd át a dokumentációt a HAYES oldalon!

Leírás

Kár bejelentése

Megsérült a kerék? Kár bejelentése a Reynolds-nál a HAYES oldalon.

ROCKRIDER XC 500 29"" MTB EAGLE, VILÁGOSKÉK

KÖTELEZETTSÉGVÁLLALÁSUNK

A ROCKRIDER 5 éves jótállást vállal a karbon vázra, valamint élethosszig tartó jótállást a kormányra és kormányszárra (normál használat mellett).

A legelső használatnál néhány alkatrész enyhén mozoghat. Ezért biztosítunk egy ingyenes átvizsgálást a kerékpár vásárlásától számított 6 hónapon belül.

A jótállással és szavatosággal kapcsolatos információkról Panaszkezelési Szabályzatunkban tájékozódhatsz.