ROCKRIDER AM 100 S MTB kerékpár

Ref: 8501188, 8586941

ROCKRIDER AM 100 S MTB KERÉKPÁR

2020

Az AM 100S MTB kerékpár a KITAPOSOTT FÖLDUTAKRA és TECHNIKÁS ÖSVÉNYEKRE készült.

Ez az All Mountain MTB kerékpár lehetővé teszi, hogy feltekerj a kedvenc hegycsúcsodra, hogy aztán élvezd a leereszkedést. Az összteleszkópos ALL MOUNTAIN AM 100 S kerékpárunk új verziója a jobb kormányozhatóság érdekében átdolgozott geometriával.

Am 100 s mtb bemutatása

ROCKRIDER AM 100 S MTB kerékpár

Első használat

Fékek bekoptatása

Mikor a kerékpár kikerül az áruházból, a fékbetétek és -tárcsák még újak, a fékek ereje pedig korlátozott. Egy hirtelen fékezés hideg időben, vagy folyamatos fékezés (pl: lejtőn) felhevítheti a "fékbetéteket", ezáltal megkeményedhet a felületük.

Hogy elkerüld ezt a kellemetlen jelenséget, mely használhatatlanná teszi a fékeket, érdemes bekoptatnod őket. A fékek kb. 10 fékezés után kopnak be. A fékezés során hirtelen lassulj le 25-ről 5 km/h-ra, de a kerekeket ne blokkold teljesen, és egyszerre mindig csak az egyik féket használd!

Ha a fékbetéteken egy vékony, sima, csillogó réteg jelenik meg, a betét kopott. Óvatosan dörzsöld át finom szemcséjű (p120) csiszolópapírral, hogy tovább használhasd! A fékbetét csiszolásakor viselj kesztyűt és szemüveget! Ezután szereld vissza és koptasd be ismét a betéteket!

FÉKEK BEKOPTATÁSA
A guminyomás meghatározása tubetype (tt) belső esetén

A minimális és maximális guminyomás a gyári gumibelső esetén (Tubetype) a külső gumi oldalán látható.

Mindenesetre tartsd észben, hogy ezeknek a gumiknak a felfújása személyre szabható, a nyomás függ a testsúlyodtól, a tereptől, amin kerékpározol és attól, mit érzel kényelmesnek.
Meg kell találnod a jó kompromisszumot a hatékony pedálozás (magas nyomás) és a kényelem/tapadás (alacsony nyomás) között.

Ennek megállapításához az alábbit teheted:
Találj egy rövid útvonalat (5-10 perc), amin a legtöbb különféle terepi viszonnyal találkozhatsz (sár, kő, gyökerek, kockakő). Fújd fel a gumikat az ajánlott maximális nyomásra és tekerj egy kört. Ha a gumi túl kemény, nem eléggé kényelmes vagy gyenge a tapadás a kanyarokban, akkor engedj ki belőle. Addig csökkentsd a nyomást, amíg megtalálod a megfelelőt.

Azonban ügyelj arra, hogy ne lépd túl az ajánlott minimum nyomásértéket, mert nagyobb eséllyel fog becsípődni a gumibelső vagy kapsz defektet.

A megfelelően felfújt gumi a kerékpározás nélkülözhetetlen feltétele. Éppen ezért rendszeresen ellenőrizd a guminyomást!

HUTCHINSON TORO
A guminyomás meghatározása tubetype (tt) belső esetén

A TUBELESS kialakítás ideális arra, hogy a gumi teljes felületét kihasználd. Az ilyen gumikban a nyomás kb. fél bárral kisebb, mint a belsővel rendelkezőkben. Mivel kevésbé felfújt, a gumi karkasz folyamatos kapcsolatban tud maradni a talajjal. És ezt a gumibelső sem gátolja.

A Tubeless kialakítás lényege, hogy a nyomást mérsékelve a lehető legjobban kihasználhasd a gumit anélkül, hogy a felni a talajhoz érne, mikor átkelsz egy akadályon.

Figyelj rá, hogy a TUBELESS gumikat soha ne fújd fel 3 barnál jobban, különben az alumínium felnik deformálódhatnak!

A megfelelően felfújt gumi a kerékpározás nélkülözhetetlen feltétele. Éppen ezért rendszeresen ellenőrizd a guminyomást!

Megjegyzés: A HUTCHINSON Toro és Taipan gumiköpenyek Tubeless Readyk

TUBELESS
A kerekek tubelessre való cseréje

Hogy a gumibelső ne lyukadjon ki vagy csípődjön be, és jobb tapadással és nagyobb kényelemmel kerékpározhass, az MTB kerekeit TUBELESS-re cserélheted. A kerekek és a gumiköpenyek Tubeless Readyk, ez azt jelenti, hogy már rendelkezik vízhatlan felniszalaggal és a felni tubeless kompatibilis. Már csak egy pár Tubeless PRESTA szelepre és defektgátló folyadékra van szükséged. Viselj kesztyűt és szemüveget, hogy ne sérülj meg, ha kilyukadna a gumi!

A kerekek Tubelessre való cseréjéhez kövesd az alábbi lépéseket:

1. Vedd ki a kereket.
2. Vedd le a gumiköpenyt és az eredeti gumibelsőt a felniről.
3. Ellenőrizd, hogy a felniszalag felragasztása megfelelő-e, a szalag nem buborékos vagy kopott!
4. A felnin lévő lyukba belülről tegyél be egy TUBELESS szelepet!
5. Önts 90 ml (70 ml) defektgátló folyadékot a 29""-os (27,5""-os) gumiba
6. Helyezd fel a speciális, új TUBELESS gumiköpenyt.
7. Jól fújd fel a gumit, hogy a helyére pattanjon a felniben! Ügyelj arra, hogy ne lépd túl a 3 bar nyomást, mert kárt tehet az alumínium felnikben.

Ha a művelet túl problémásnak tűnik, a megvalósításhoz keresd fel a legközelebbi Decathlon áruház műhelyét.

A villa beállításainak meghatározása

A ROCKSHOX 35G villa személyre szabott beállítást igényel a kerékpározási stílustól, a tereptől, az egyéni preferenciáktól, de legfőképpen a testsúlytól függően.

Az alábbi linken megismerheted a villához tartozó ajánlott nyomás- és visszaút csillapítási értékeket. Ehhez tudnunk kell a testsúlyodat teljes felszereléssel (sisak, cipő, táska) és a kerékpárod modelljét: egy MTB.

Ezután az alkalmazás kiszámolja az ajánlott nyomásértéket (PSI-ben) és a visszaút csillapítás mértékét, kattanásokban megadva, az óramutató járásával megegyező irányba teljesen becsavart helyzetből kiindulva (alsó állásba).

A nyomás teszi lehetővé az úgynevezett SAG érték beállítását, amely a felfüggesztés benyomódása százalékban kifejezve, amikor a kerékpáros a kerékpáron ül, teljes felszerelésben. A kényelmesebb, puhább rugózáshoz magas SAG értéket határozz meg (30% és 35% között). A versenyképesebb, nagyobb teljesítményhez pedig alacsonyabbat (20% és 25% között).

A visszaút csillapítás az a sebesség, mellyel a felfüggesztés egy ütés csillapítását követően visszatér a kiinduló helyzetébe. Javasoljuk, hogy a visszaút csillapítását a fizikai kondíciód és a kerékpárkezelési tudásod szerint állítsd be. A visszaút-csillapítást szabályzó kerék a jobb oldali villaszár alatt található.

A VILLA BEÁLLÍTÁSA
A villa sag értékének beállítása

Amint elvégezted a villán a kívánt beállításokat, szükséged lesz egy segítő személyre és egy magasnyomású pumpára felfüggesztésekhez.

Tekintsd meg a videót, hogy megtudd, hogyan állítsd be a villa SAG értékét.

MEGJEGYZÉS: A szelepsapka védi a szelepet a portól és semmilyen esetben nem tartja vissza a nyomást a felfüggesztésben. Semmit se húzz meg túl erősen!

A rugóstag sag értékének beállítása

Javasoljuk, hogy a villa és a rugóstag SAG értékét egymáshoz viszonyítva hangold össze, hogy a kerékpár rugózása egyenletes legyen. A beállítást szinte ugyanúgy kell elvégezni, mint a villa esetében:

Szükséged lesz még egy személy segítségére, egy magasnyomású pumpára felfüggesztésekhez és egy mérőszalagra vagy vonalzóra.

A rugóstag nyomását először az ajánlott beállítások szerint határozd meg. Kérd a segítőtársadat, hogy tartsa meg a kerékpárt, amíg felülsz rá. Mérd meg a rugóstag benyomódását. A SAG érték növeléséhez csökkentsd a nyomást a rugóstagban, a csökkentéséhez pedig növeld a nyomást.

A kényelmesebb, puhább rugózáshoz magas SAG értéket határozz meg (30% és 35% között). A versenyképesebb, nagyobb teljesítményhez pedig alacsonyabbat (20% és 25% között).

MEGJEGYZÉS: A szelepsapka védi a szelepet a portól és semmilyen esetben nem tartja vissza a nyomást a felfüggesztésben. Semmit se húzz meg túl erősen!

RUGÓSTAG

Karbantartom az mtb kerékpáromat

A karbantartás kiemelten fontos, mivel hozzájárul a MTB és az alkatrészek élettartamának meghosszabbításához, valamint az örömtelibb sportoláshoz. Azon túl, hogy egy tiszta MTB esztétikusabb, az elhanyagolt kerékpárnál több olyan probléma is jelentkezhet, melyek végül balesethez vezethetnek: beragadt bowdenek, rozsda, meghibásodás, idő előtti elhasználódás, stb.

A megfelelő karbantartás a sportolás minőségét és az alkatrészek élettartamát is növeli, így a kerékpár környezetre gyakorolt hatása is kisebb lesz.

Az első pedálfordulatoknál néhány alkatrész még kissé mozoghat.
Ezért biztosítunk egy ingyenes átvizsgálást a kerékpár vásárlásától számított 6 hónapon belül.

Hogyan tisztítsd a mountain bike-odat?

A MTB megfelelő tisztításához szükséged lesz egy kerékpártisztító szerre, egy szivacsra és egy kefére.

Vízsugárral öblítsd le a kerékpárt, mielőtt a tisztítószert használnád! Ezután a szivacs és a kefe segítségével alaposan vidd fel kerékpártisztítót! Hagyd, hogy a tisztítószer hasson, mielőtt leöblíted!
Az öblítést megfelelő távolságról végezd úgy, hogy az alkatrészek ne sérüljenek!
Végül száraz, tiszta, puha ruhával töröld szárazra a kerékpárt!

Ne használj magasnyomású mosót, mert a víz bejuthat a golyóscsapágyakba, valamint tartósan károsíthatja az alkatrészeket!

Fékbetétek cseréje

Először vedd ki a kereket. Ezután egy fékbetétfeszítővel vagy egy nagy csavarhúzóval húzd szét a betéteket és helyezd vissza a dugattyúkat eredeti helyzetükbe.

Ezután húzd ki a fékbetéteket tartó csapszeget, és vedd ki a betéteket a helyükről. Készítsd elő az újakat úgy, hogy a távtartót közéjük helyezed. 

Helyezd be a fékbetéteket a féknyeregbe. Ügyelj a helyes irányra (R/RIGHT jobb és L/LEFT bal). Ezután helyezd vissza a csavart és a csapszeget.

Tedd vissza a kereket és húzd meg tízszer a fékkart, hogy a fékbetétek közelebb kerüljenek a tárcsához. Ellenőrizd, hogy a fékbetétek megfelelően a helyükön vannak-e és nem érnek bele a tárcsába. Ne felejtsd bekoptatni az új fékbetéteket.

Féknyereg beállítása hidraulikus tárcsaféknél

Ehhez a művelethez egy 5 mm-es imbuszkulcsra lesz szükség.

Csavarozd ki a féknyerget és húzd be a fékkart. Tartsd behúzva a fékkart miközben visszacsavarod a féknyerget 9,5 Nm nyomatékkal.

Ezután nézd meg, hogy a tárcsa és a fékbetétek még mindig összeérnek-e.

FÉKNYEREG BEÁLLÍTÁSA HIDRAULIKUS TÁRCSAFÉKNÉL

Fékrendszer légtelenítése

Ha a fékkar nyúlik és hozzáér a kormányhoz mielőtt fellépne a fékhatás, a fékrendszert légteleníteni kell. Az optimális fékhatás megtartásához javasoljuk, hogy évente egyszer légtelenítsd a fékrendszert.

A légtelenítés egy összetett művelet és megfelelő eszköz szükséges hozzá. Ha nem vagy biztos magadban, illetve nem rendelkezel megfelelő szerszámokkal, a kerékpárt elviheted bármelyik DECATHLON áruház műhelyébe is, ahol technikusaink elvégzik a szükséges karbantartást. Ha saját magad szeretnéd elvégezni, tekintsd meg a videót és a fékrendszer karbantartási útmutatóját az oldal alján a LEÍRÁSOK menüpontban.

MEGJEGYZÉS: A videó a Bleeding Edge technológiával készült SRAM féknyergeket mutatja be. A te kerékpárod féknyergei nem rendelkeznek ezzel a technológiával, de a folyamat megegyezik, csak a kupak eltérő.

A villa karbantartása

A MTB kerékpáron a villa legnagyobb igénybevételnek kitett alkatrész, ezért gondosan karban kell tartani, hogy megfelelő kényelmet és maximális biztonságot nyújtson technikás terepen. A kerékpár villáját rendszeresen tartsd karban!

A villa élettartamának maximalizálása érdekében tartsd be a következőket:

> Minden használat után tisztítsd le a szennyeződéseket a becsúszószárakról és a porvédő tömítésekről! Így minimálisra csökkentheted annak az esélyét, hogy a szennyeződés bekerül a villába. Tehetsz egy kevés SRAM Butter kenőanyagot a tömítőgyűrűkre, hogy megóvd őket a szárazságtól. A felesleget töröld vissza, hogy ne gyűljön fel benne a por.

Egy éjszakán át javasolt a kerékpárt kerekekkel felfelé állítva tárolni, hogy teljesen átjárja a kenőanyag a belső alkatrészeket. Az olaj újra átitatja a teleszkóplábban lévő szimmeringek szivacsát.

A következő két karbantartási művelet összetettebb, mert ki kell szereld hozzá a villát. Ha nem vagy biztos magadban, illetve nem rendelkezel megfelelő szerszámokkal, a MTB-t elviheted bármelyik DECATHLON áruház műhelyébe is, ahol technikusaink elvégzik a szükséges karbantartást. Ha saját magad szeretnéd elvégezni, tekintsd meg a villa karbantartási útmutatóját az oldal alján a LEÍRÁSOK menüpontban.

50 óra használat után elvégeztetheted az alapvető karbantartást, vagyis az olaj, a szivacsok és szimmeringek cseréjét.

200 óra használat után elvégeztetheted a villa teljes karbantartását, vagyis az összes tömítés és a villában lévő olaj cseréjét.

Rugóstag karbantartása

Ahogy a villa, a rugóstag is azért van, hogy bizonyos mértékű kényelmet és maximális biztonságot nyújtson a technikás terepen. Ezért javasoljuk, hogy rendszeresen tartsd karban a rugóstagot!

A rugóstag élettartamának maximalizálása érdekében tartsd be a következőket:

Minden használat után tisztítsd le a szennyeződéseket a becsúszószárakról és a porvédő tömítésekről! Így minimálisra csökkentheted annak az esélyét, hogy a szennyeződés bekerül a villába.

A következő két karbantartási művelet összetettebb, mert ki kell szereld hozzá a rugóstagot. Ha nem vagy biztos magadban, illetve nem rendelkezel megfelelő szerszámokkal, a MTB-t elviheted bármelyik DECATHLON áruház műhelyébe is, ahol technikusaink elvégzik a szükséges karbantartást. Ha saját magad szeretnéd elvégezni, tekintsd meg a rugóstag karbantartási útmutatóját az oldal alján a LEÍRÁSOK menüpontban.

50 óra használat után, kicserélheted a levegőtartály tömítéseit.

100 óra használat után elvégezheted a rugóstag teljes karbantartását, vagyis az összes tömítés, a kenőanyag és a rugóstagban lévő olaj cseréjét.

RUGÓSTAG
A teleszkópos nyeregcső karbantartása

Használat után alaposan tisztítsd meg a nyeregcsövet egy tiszta törlőronggyal.
Ne tisztítsd nagy mennyiségű vízzel vagy magasnyomású mosóval, mert kárt tehet benne.
Elegendő, ha nedves ronggyal áttörlöd.

ROCKRIDER AM FIFTY S MTB kerékpár
A lánc nyúlásának ellenőrzése

A megnyúlt lánc rossz váltást és idő előtti fogaskoszorú- illetve lánctányérkopást eredményez.

A lánc nyúlását láncnyúlásmérő segítségével ellenőrizheted. Tedd a láncnyúlásmérő hornyát két láncszem közé, majd hagyd becsúszni a láncszem másik oldalán! Ha a láncnyúlásmérő teljesen besüllyed a két láncszem közé, a lánc megnyúlt. Érdemes minél előbb lecserélni, hogy ne károsítsa a fogaskoszorút és a lánctányért!

Javasoljuk, hogy a láncot 50%-os nyúlás esetén cseréld. 75%-os nyúlásszint fölött a lánc, a sor ÉS a lánctányér cseréje is szükséges, ezért érdemes rendszeresen cserélni a láncot, hogy elkerülhesd a teljes hajtás idő előtti cseréjét.

LÁNCNYÚLÁSMÉRŐ

Mtb kerékpár javítása

A mountain bike-ozás egy extrém sport, olykor igen durva terepen, ami az alkatrészek sérüléséhez és töréséhez vezethet.
Kifogástalan karbantartás esetén is megesik, hogy néhány alkatrész megrongálódik.

A legtöbb javítási munka egyszerű, mi pedig segítünk elvégezni ezeket.
Azonban, ha nem vagy biztos magadban vagy nem rendelkezel a megfelelő szerszámokkal, látogass el az egyik DECATHLON áruház műhelyébe, ahol műhelytechnikusaink készséggel állnak rendelkezésedre.

Annak érdekében, hogy megoldj egy defektet, egy láncszakadást vagy más felmerülő problémát, szerezd be a szükséges eszközöket a kerékpáros túrád előtt.
Egyes szerszámok kifejezetten kerékpár alkatrészekhez valók (sorleszedő, kazettaleszedő), míg mások teljesen általános szerszámok (imbuszkulcs, fogó).
Íme egy termékválogatás olyan szerszámokból, amelyek szükségesek lehetnek a kerékpár karbantartásához és javításához.

Tubetype defekt javítása

Egy defekt javításához az alábbi dolgokra lesz szükséged: egy pumpa, egy vízzel teli vödör, egy törlőkendő és defektjavítószett

Fújj egy kevés levegőt a gumibelsőbe. A lyuk helyének megtalálásához merítsd a gumibelsőt vízbe vagy forgasd végig az ajkadhoz közel, hogy érezd a kiszökő levegőt.

Ha megtaláltad, töröld szárazra a gumibelsőt egy törlőkendővel, majd dörzsöld át a csiszolópapírral a lyuk körüli területet. Ezzel tudod előkészíteni a gumibelsőt a ragasztásra, hiszen így tud majd a javítófolt megfelelően tapadni.

Kenj nagyobb mennyiségű ragasztót a lyuk köré és várj 3-5 percet.

Helyezd a foltot a lyukra és tartsd rányomva pár percig.

Most már visszateheted a belsőt a gumiköpenybe.

ROCKRIDER XC 500 29"" MTB EAGLE, VILÁGOSKÉK

Tubeless defekt javítása

TUBELESS gumibelső javításához kövesd az alábbi lépéseket: 

1/ Húzd ki a defektet okozó tárgyat.
2/ Tisztítsd meg a lyukat a ragasztóval bevont reszelővel.
3/ Helyezd a dugót a tű villájába. Ne félj erősen belenyomni, ez garantálja a jó tömítést.
4/ Kend be ragasztóval a gumidugót és a tűt.
5/ Dugd át a lyukon a gumidugó felét.
6/ Óvatosan távolítsd el a dugót a tűből.
7/ Vágd el a dugót 3 mm-re a külső gumi felületétől.

Ezt a javítási módot a 6 mm-nél kisebb lyukak esetén alkalmazhatod. Ha nagyobb, inkább cseréld le a gumit.

TUBELESS JAVÍTÓSZETT
Kerék centrírozása

A gurulástól és az útakadályoktól a küllők feszessége változhat és eldeformálhatják a kereket.

Az új kerékpár első használatakor több elem természetesen mozog és a helyére kerül. Ilyenek a kerekek küllői is, melyek kattognak. A kattogás a szerelés során fellépő csavarodásnak köszönhető. Azonban a kerék nincs elferdülve. Ha mégis ez a helyzet, vidd be a kerékpárt egy Decathlon áruház műhelyébe a vásárlást követő első 6 hónapban, egy ingyenes átvizsgálásra!

Ahhoz, hogy saját magad végezd el a centrírozást, szükséged van egy küllőkulcsra és opcionálisan egy centrírállványra és egy központosságmérőre. Fogd be a kerékpárt egy szerelőállványba vagy fordítsd meg és állítsd a nyeregre. Vedd ki a kereket és vedd le a külső gumit, valamint a gumibelsőt. Tedd vissza a kereket a kerékpárba a gumik nélkül (vagy helyezd a centrírállványba), majd helyezkedj szembe a kerékkel. Forgasd meg és ellenőrizd, hogy egyenes-e a (tám)villához vagy a centrírállvány lábához képest. Ha a kerék a függőleges tengelyhez képest felfelé és lefelé "ugrik" azt mondjuk, hogy a kerék "felütéses", ha a vízszintes tengelyhez képest hullámzik, akkor "nyolcas "van benne.

Ennek kijavításához húzni vagy engedni kell a küllők feszességéből ott, ahol a kerék deformálódott. Ha szükséged van rá, keresd fel bármelyik DECATHLON áruház Műhelyét, hogy elvégezzük a centrírozást.

KERÉK CENTRÍROZÁSA
A váltóbowden és a bowdenház cseréje

Ha rosszul vált a hátsó váltó és a váltókar nem reagál megfelelően, akkor lehet, hogy a váltóbowden és a bowdenház összetapadt.

A jó váltáshoz cseréld le őket. Keresd fel az egyik DECATHLON áruházunk műhelyét, vagy cseréld ki az alábbi oktatóvideó segítségével.

Megjegyzés: Abban az esetben, ha rendszeresen használod MTB kerékpárodat nedves és sáros környezetben, és ha rendszeresen tisztítod bő vízzel, a bowdeneket és a bowdenházakat gyakrabban kell cserélni. A kerékpár tisztítása magasnyomású mosóval nem ajánlott, mivel a víz bejuthat a csapágyak és a bowdenházak belsejébe.

VÁLTÓBOWDEN CSERÉJE

Bowden és bowdenház cseréje teleszkópos nyeregben

Ha a teleszkópos nyeregcső nem működik vagy úgy érzed, hogy az állítókarja "nyúlik", lehet, hogy a bowden beragadt. A bowden és a bowdenház cseréjéhez tekintsd meg az alábbi videót.

MEGJEGYZÉS: A bowden vezetése részben eltérő az AM 100 S MTB esetében, a bowden az alsócső külső részén van elvezetve és közvetlenül a hajtómű fölött csatlakozik a nyeregcsőbe.

ROCKRIDER AM FIFTY S MTB kerékpár

Váltótartó fül cseréje

Az elhajlott váltótartó fül a váltó eltolódását okozza, így az már nem fog megfelelően működni.

Állj a kerékpárod mögé és ellenőrizd a váltó pozícióját, ahogyan az alábbi képen látható.
Ha a váltótartó fül ferde vagy törött, látogass el az egyik DECATHLON áruház műhelyébe, hogy munkatársaink kicseréljék, vagy cseréld ki az alábbi bemutatóvideó segítségével.

MEGJEGYZÉS: A videóban egy univerzális váltótartó fület mutatunk be, de a ROCKRIDER XC/AM kerékpárok váltótartó fülének felszerelése ugyanúgy történik.

Lánc cseréje vagy javítása

Elszakadt a láncod? Javítsd meg az alábbi oktatóvideó alapján vagy látogass el az egyik DECATHLON áruház műhelyébe és munkatársaink megjavítják.

Ha saját magad szeretnéd kicserélni, szerezd be az alábbi eszközöket: láncbontó, patentszem fogó, új lánc, 12s patentszem.

Állítsd a láncot az utolsó lánckerékre! Először is egy láncbontó segítségével nyomd ki a patentszemet, vagy nyomd össze egy patentszem fogóval, majd vedd le a régi láncot! Tedd az új láncot az utolsó lánckerékre és a legkisebb lánctányérra, hogy könnyebben megállapíthasd a lánc optimális hosszát! A lánc vízszintesen kell álljon; vezesd végig a láncot a felső váltógörgő felső részén és az alsó váltógörgő alsó részén. Ha már tudod, mekkora láncra van szükséged, a láncleszedővel vágd méretre a láncot!

Tedd vissza a láncra a patentszemet úgy, hogy a hajlított oldala kifelé legyen. Tekerd meg a pedált, hogy a patentszem a lánc felső részén legyen, majd nyomd össze a lánc alsó és felső részét, hogy ellenőrizd a feszességét.

Javasoljuk, hogy MTB túráidhoz vigyél magaddal egy pót patentszemet . A lánc szakadása esetén, gyorsan meg tudod javítani helyben.

MEGJEGYZÉS: A 12 sebességes láncokon a patentszem enyhén hajlított, hogy megkönnyítse a váltást. Ügyelj rá, hogy a 11 sebességes vagy annál kisebb patentszem blokkolja a váltást.

Fogaskoszorú cseréje

A fogaskoszorú kopottságának ellenőrzéséhez elég szemrevételezni a fogakat. Ha a fogak hegyesek és élesek, a fogaskoszorút cserélni kell. . A kopott, megnyúlt lánc koptatja a fogaskoszorút, ezért ne felejtsd el rendszeresen ellenőrizni a lánc állapotát.

A fogaskoszorút kicseréltetheted a DECATHLON áruházak Műhelyében, vagy elvégezheted te magad.

Ehhez szükséged lesz egy megfelelő sorleszedőre és egy sorleszedő ellentartóra. Vedd le a hátsó kereket majd helyezd a láncot az egyik nagyobbik lánckerékre úgy, hogy blokkolja a fogaskoszorú forgását. Helyezd az ellentartót a kazetta közepére majd csavard le a fogaskoszorút úgy, hogy közben blokkolod a forgását. A kazetta így lelazul a kerékről és egyszerűen lehúzhatod a teljes fogaskoszorút vagy egyenként a lánckerekeket.

Az új fogaskoszorú felhelyezése előtt alaposan tisztítsd le a kereket . Kicsit be is zsírozhatod a vájatokat, hogy megkönnyítsd a legközelebbi cserét. Helyezd az új fogaskoszorút a kazettatestre és húzd meg. Nincs értelme azonban nagyon erősen rászorítani, ha van egy erőmérőd, állítsd be 40Nm-re a meghúzáshoz.

Megjegyzés: Mindig ügyelj a hajtásrendszer alkatrészeinek kompatibilitására: : a kazettatest, a márka, a fogkiosztás és a sebességek száma.
A SRAM EAGLE technológia minden SRAM EAGLE alkatrésszel kompatibilis függetlenül az alkatrészek kategóriaszintjétől. Ügyelj arra, hogy szükséges lehet a láncot cserélned vagy rövidítened az új fogaskoszorú vagy az új lánctányér formája és fogai miatt.

SRAM-FOGASKERÉKSOR-10-SEBESSÉG

Alkatrészek

Ki szeretnél cserélni néhány alkatrészt? Minden alkatatrészt megtalálsz itt az AM 100 S kerékpárodhoz.

ROCKRIDER XC 500 29"" MTB EAGLE, VILÁGOSKÉK

Segítségre van szükséged?

Használati utasítás

ROCKRIDER XC 500 29"" MTB EAGLE, VILÁGOSKÉK
Jótállási jegy

Szükséged van az AM 100 S kerékpárod útmutatójára?

A jótállással és szavatosággal kapcsolatos információkról Panaszkezelési Szabályzatunkban tájékozódhatsz.