Ref: 8529300
2020
Köszöntünk az EDR AF 105-ös, fekete országúti kerékpár műhelyszolgáltatások oldalán Egy alumínium kerékpárt terveztünk, amely elkísér a sportos edzéseken. Az EDR AF 105 est a kényelem és a teljesítmény egyensúlya. A Van Ryselnél a teljesítmény áll a fókuszban, ezt a könnyű kerékpárt (8,8 kg) a gyorsaságra terveztük. Alumínium váz, karbon/alu villa, Schimano 105-ös szett, Fulcrum R6-os kerekek, az elérhető teljesítmény.
Itt minden információt megtalálsz a kerékpár megfelelő karbantartásához.
A kerékpár megfelelő karbantartásához a megfelelő szerszámokkal kell rendelkezni. Ahhoz, hogy az alapvető beállításokat, karbantartásokat el tudd végezni, szüksédeg lesz:
https://www.decathlon.hu/browse/c0-sportok/c1-kerekparozas/c3-kerekpar-szerszam/_/N-12zqffq
1. lépés: Zsírtalanítás 2. lépés: Tisztítás 3. lépés: Kenés
https://sportoljma.hu/magazin/tartsd-karban-a-bringad
A gumiköpeny van egyedül kapcsolatban a talajjal, vagyis fontos a megfelelő tapadás, ezért is fontos a megfelelő guminyomás. A gumiabroncs oldalfalán biztosan megtalálod a gyár által javasolt értékeket. Általánosságban elmondható, hogy minimum 5-6 bar az alsó határ. Minél nagyobb nyomáson használod, a kerék annál nagyobb ütések érkeznek majd a kormányra, arról pedig az izületeidre, de a teljesítmény is így lesz a legmagasabb.
A nyereg optimális beállításához a nyeregcsövet megfelelően meg kell húzni. A rosszul meghúzott cső lecsúszhat kerékpározás közben. Ezzel ellentétben ha túlságosan meghúzod, ez szétzúzhatja a nyeregszárat, vagyis tönkreteheti a kerékpárt. A nyeregcső megfelelő meghúzásához használj nyomatékkulcsot. A javasolt szorítás 6 - 7 nm. Figyelem, nem szabad túllépni a nyeregcsövön jelölt maximum magasságot!
A kopott gumiköpennyel való tekerés kockázatot jelent: Csökken a tapadás, nő a defekt esélye.
Ahogyan az autók esetében, itt is érdemes ellenőrizni a mintázatot, ha nincs meg a pár mm-es magasság cserélni szükséges. Extrém kopás esetén a mintázat teljesen eltűnik, sőt a vászon is láthatóvá válik, ilyen állapotú gumiabroncs használata balesetveszélyes.
A láncnak kulcsszerepet játszik a kerékpár hajtásában. A hajtásban egy fontos elem, amely összeköti a hajtóművet a kazettával. Energiát közvetít a hatékony haladáshoz, vagyis fontos, hogy jó állapotban legyen.
A lánc nyúlását érdemes ellenőrizni vagy ellenőriztetni félévente, évente, ez a használat gyakoriságától függ. Minél több sebességes a hajtás, annál vékonyabb lánccal használjuk, ami annál könnyebben nyúlik.
Ellenőrizni kell, mennyire kopottak a fékpofák, ehhez meg kell nézni a fékpofán lévő gumi vastagságát. Ha eléri a kopásjelzőt, cserélni kell!
A GYIK-ben bizonyára megtalálod a válaszokat a kérdéseidre.
Eltörött a pedál?Ki szeretnéd cserélni a pedálokat automata stoplisra? Kövesd a tanácsunkat.
Figyelem, a bal oldali pedál csavarmenete fordított, vagyis az óramutató járásával ellentétesen kell tekerni. A jobb oldali pedálon normális a csavarmenet.
A pedálok leszedéséhez a megfelelő szerszámot használd, ugyanis erősen kell őket lecsavarozni.
Ha észreveszed, hogy nem fognak elég jól a fékek, több megoldás lehetséges:
- Egy zsírtalanítóval tisztítsd meg a felnit
- Ellenőrizd a fékpofák kopottságát.
- Ellenőrizd a bowden feszességét.
Ha félrevált a váltó, először ellenőrizni kell:
- A hajtómű mennyire kopott.
- A bowdenek feszességét.
Ezután be kell állítani a váltót.
A tányérok elkoptak? Ki szeretnéd cserélni a fogakat? Könnyen kicserélheted a tányérokat. Ehhez csupán ki kell csavarni egy imbuszkulcs segítségével a tányértartó csavarokat. Ezután helyezd fel az új tányérokat. Ezen a kerékpáron a tányér minimális mérete 34 fogas.