4. Hogy kell felfújni a gumikat hosszabb távú kerékpározás előtt?
Kerékpártúra során az ajánlott guminyomás változhat, az aktuális terephez illően. Ez a kis beszámoló jól szemlélteti.
Yann Gobert imádja a kültéri sportokat, a gravelt, a MTB-ot, szeret hosszabb távokat megtenni terepen. A Triban nagykövete 2019 óta, az ő ideálja is a stresszmentes, kellemes kirándulás.
"Ha tudom, hogy vegyes terepen fogok tekerni, jól felfújt gumikkal kezdek, mintha aszfalton tekernék. Ahogy telnek a kilométerek és jönnek a földutak, csökkentem a nyomást a gumikban, hogy jól tapadjanak és továbbra is kényelmesek legyenek. Köves és sáros terepen fontos, hogy ne legyenek túlságosan felfújva, mert a hátsó kerék megcsúszhat és elvesztheted az irányítást az első kerék felett. Ezért érzésre szabályozom a guminyomást. Mindig eresztek belőle egy kicsit, és ha hosszabb szakasz aszfalt következik, újra felfújom. Tubeless gumiköpennyel elég alacsony nyomás is elegendő puha és sáros talajon, így a kerék nagyobb felületen érintkezik a talajjal. Praktikus technikai emelkedőkön is, melyek jó tapadást igényelnek.
Az első emlékem a rosszul felfújt gumiról egy MTB kerékpározáshoz kötődik, még a ’90-es évekből (tudom, jó régen volt...)
Ez volt az egyik első kirándulásom, 12-13 éves lehettem. Kipróbáltam a vadi új MTB-omat a hegyekben. A biztonság kedvéért maximálisan felfújtam a gumikat, hogy ne csípődjön be a gumibelső. Az első nagyobb lejtőn minden kis kavicson ugrottam egyet, a 25 kg-os súlyommal csak úgy pattogtam a nyeregben. Sebet is szereztem és egy jó kis leckét a túlfújt gumikról hegyi terepen…”.