HOGYAN SZERELD ÖSSZE A 24”-OS GYEREKKERÉKPÁRT?
Online vásároltál egy gyerek túrakerékpárt?
Ebben a videóban minden szükséges tudnivalót megtalálsz a gyerek túrakerékpár otthoni összeszereléséhez. és kész is!
REF: 8576534
2021
Ezt a túrakerékpárt 9-12 éves gyerekeknek (135-150 cm) terveztük kerékpározáshoz parkban, földúton.
Most, hogy megkaptad a kerékpárt, nem maradt más hátra mint összeszerelni. Kövesd az útmutatót! Ezeket a tanácsokat a termékmenedzserünk és mérnökünk szakértelmével írtuk.
Online vásároltál egy gyerek túrakerékpárt?
Ebben a videóban minden szükséges tudnivalót megtalálsz a gyerek túrakerékpár otthoni összeszereléséhez. és kész is!
A két fékhez két fékfeszítő csavar tartozik, melyek a fékkarokon találhatók. A fékbowden feszességét lehet velük állítani. A csavar forgatásával találd meg a neked legmegfelelőbb beállítást! (Minél jobban meghúzod a csavart, a bowden annál feszesebb lesz).
A V-fék pipa egy rozsdamentes acél alkatrész, amely vezeti a V-fék bowdent. A V-fék pipa hajlási szöge úgy lett megválasztva, hogy a legjobban vezesse a fékbowdent a hatékony fékezés érdekében. Törés esetén lehetőség van a cserére.
A V-fék két féktestből áll (egy bal- és egy jobboldali). A féknyergeket a gumiharang köti össze középen.
A pipa kiakasztásával szétnyitható a féktest a kerék egyszerűbb kivételéhez.
A kormány a kormányszárhoz van hegesztve. A két csavar a kormányszárat rögzíti a villa kormánycsövéhez. Ügyelj arra, hogy ne húzd meg 6 Nm-nél nagyobb nyomatékkal.
Fontos, hogy beállítsd a nyeregszár magasságát a gyerek testfelépítésének megfelelően. Biztonsági okokból nem húzható ki annyira a nyeregszár és a kormányszár, hogy látható legyen a maximum jelölés. (Ne húzd ki jobban, mint ahol a jelölés van).
A megfelelő nyeregmagasság meghatározásához ültesd rá a gyermeket a nyeregre, a hajtókart állítsd függőleges, lenti pozícióba, majd tedd a gyerek lábát a pedálra: a nyereg magassága megfelelő, ha a gyerek lába nyújtva van. Győződj meg róla, hogy a nyeregben ülő gyerek lábujjheggyel eléri-e a talajt! Győződj meg róla, hogy a nyeregben ülő gyerek lábujjheggyel eléri-e a talajt!
A fékek hatékonyságának teszteléséhez a kormánynál fogva kezdd el tolni a kerékpárt. Húzd meg a jobb fékkart a hátsó fék vagy a bal fékkart az első fék működtetéséhez. Ez teljesen le kell fékezze a vizsgált kereket. A fékpofák nem súrolhatják a felni peremét.
Ha nem hatékony a fékezés vagy beleér a felnibe a fékbetét, az alábbiakat teheted: A fékkar előtt található egy állítócsavar. Ha elfordítod az óramutató járásával megegyező irányba, jelentősen feszítesz a féken. (= erősebb fékezés, a fékpofák közelítenek a felniperemhez). Ha elfordítod az óramutató járásával ellentétes irányba, kiengeded a féket. (= gyengébb fékezés, a fékpofák eltávolodnak a felniperemtől).
Fontos, hogy rendszeresen ellenőrizd a fékek beállítását.
Az ajánlott nyomásértéket mindegyik gumiköpeny oldalán feltüntetik. Javasoljuk, hogy a gumiköpeny oldalán látható nyomásértékig fújd a kerekeket. Ez változó lehet a gumiköpenytől függően.
Ahhoz, hogy ellenőrizd a megfelelő nyomást, csak ültesd rá a gyermeket az álló helyzetben lévő kerékpárra! A nyomás megfelelő, ha a gumiköpeny a gyermek súlyától kissé benyomódik.
Használhatsz egy úgynevezett "All in One" terméket az alkatrészek kilazításához, tisztításhoz, kenéshez és a kerékpár megóvásához (a termék elérhető a Decathlon áruházakban). Ez egy nagyon praktikus, minden egyben termék.
A lánc olajozásához tekerd folyamatosan a pedálokat és szemenként "fújj rá egyet "a lánc teljes hosszán.
Pár percig hagyd száradni. Ha nagyon sok a szennyeződés a láncon, töröld át egy kefével vagy törlőronggyal a teljes hosszán, majd fújd be ismét az "All In One" termékkel.
A tanácsunk: ne érintkezzen a fékpofákkal, fékbetétekkel és a felni fékfelületével.
A kerékpár tartós védelme: A rendszeres olajozás meggátolja a korróziót.
Ha a kerékpár használat után piszkos (sár, eső, por), ne habozz megtisztítani!
Ha por rakódott rá, egyszerűen töröld át egy száraz törlőronggyal a tisztításához. Sár vagy más szennyeződés esetén megtisztíthatod egy vödör meleg vízzel és egy szivaccsal (vagy egy nedves törlőronggyal), valamint szappannal vagy kerékpársamponnal. Tisztítsd meg a kerékpár szennyezett részeit: váz, villa, kormány és kerék.
TUDTAD? Magasnyomású tisztító használata nem ajánlott! Az egyes alkatrészek (kormánycsapágy, hajtómű, stb.) működésében kárt tesz és balesetveszélyessé válik a kerékpár!
A mosást követően töröld át egy száraz törlőkendővel, hogy elkerüld a rozsdásodást.
Kend meg ismét a mozgó alkatrészeket a kerékpáron: lánc, kormánycsapágy, hajtómű.
Minden használat előtt fontos ellenőrizni a gumiköpenyek állapotát.
Ha lapos, ellenőrizd, hogy ne legyen defektes. Ehhez fújd fel a max. nyomásértékig.
Ha gyorsan leereszt, vedd ki a kereket, vedd le a gumiköpenyt és cseréld ki vagy javítsd meg a gumibelsőt.
Ha lassan enged le, ellenőrizni kell a gumiköpeny felületét, van-e benne tüske vagy üvegszilánk. Ezt követően vedd ki a kereket, vedd le a gumiköpenyt és cseréld ki vagy javítsd ki a gumibelsőt. A gumiköpenyből távolítsd el a szúrós tárgyat (tüske, drót, üvegszilánk, stb.)
Ha nem teljesen lapos, javasoljuk, hogy ellenőrizd a guminyomást (lásd fentebbi fejezetet).
TUDTAD? A gumi élettartama függ a használat körülményeitől és a tárolástól. Ha a gumiköpeny vizsgálatakor repedések láthatók rajta, javasoljuk, hogy cseréld le egy újra.
Hogyan cseréld le a markolatgumikat? Yacine, kerékpáros szakértőnk bemutatja a videóban.
Defekt esetén azonnal állj meg egy biztonságos helyen, hogy ne tegyél kárt a felniben.
Fordítsd meg a kerékpárt és állítsd a nyeregre és a kormányra.
A fékeket ki kell nyitni a kerék kivételéhez. Ehhez fogd össze a féknyergek tetejét és oldd ki a pipát.
Az első kereket csavarozd ki és emeld ki a villából, majd cseréld ki a gumibelsőt (bemutatóvideó megtekintése).
A hátsó kereket szintén csavarozd ki, emeld le a láncot a szabadonfutóról, majd emeld ki a kereket a támvillából. Most már kicserélheted a gumibelsőt (bemutatóvideó megtekintése)
Végső megoldásként lehetőséged van a defektjavító spray használatára, amely segít megjavítani a lyukas gumibelsőt szerszámok nélkül (szakadt gumibelsőkhöz nem megfelelő).
Szeretnéd megfelelően beállítani a gyerekkerékpár váltóját, hogy élvezetes legyen a kerékpározás? Akkor kövesd Yacine-t, aki bemutatja, hogyan végezd el a beállítást. Ha követed a tanácsait, sok fáradságtól kímélheted meg magadat az úton. A beállításhoz szükséged lesz egy 9-es villáskulcsra és egy 4-es imbuszkulcsra.
0:53 Lánc és láncvédő visszahelyezése
1:16 Váltóbowden kikötése
1:37 Bowdenfeszesség lazítása
1:58 Ütközőcsavarok beállítása
2:40 A legkisebb fogaskerék ütközőcsavarjának beállítása
3:14 A váltó működtetése a legnagyobb fogaskerék beállításához
3:48 A bowdenfeszesség beállítása a pontos váltásokhoz
4:15 Ha kattog, fesztísd meg a bowdent