Unselected
Országúti kerékpár EDR AF 105

Ref: 8529300

ORSZÁGÚTI KERÉKPÁR EDR AF 105

2020

Köszöntünk az EDR AF 105-ös, fekete országúti kerékpár műhelyszolgáltatások oldalán Egy alumínium kerékpárt terveztünk, amely elkísér a sportos edzéseken. Az EDR AF 105 est a kényelem és a teljesítmény egyensúlya. A Van Ryselnél a teljesítmény áll a fókuszban, ezt a könnyű kerékpárt (8,8 kg) a gyorsaságra terveztük. Alumínium váz, karbon/alu villa, Schimano 105-ös szett, Fulcrum R6-os kerekek, az elérhető teljesítmény.

Unselected

A kerékpár összeszerelése:

Az összeszerelés megkönnyítéséhez kövesd oktatóvideónkat!

Figyelem, a kormányszárat a kormányhoz rögzítő csavar csillagfejű és 6 nm-re kell meghúzni.

A kerékpár használata előtt engedd le a fékkart a féknyeregre, hogy közelebb hozza a fékpofákat.

Unselected

3 / Karbantartás

Itt minden információt megtalálsz a kerékpár megfelelő karbantartásához.

A nélkülözhetetlen szerszámok a műhelyedben

A kerékpár megfelelő karbantartásához a megfelelő szerszámokkal kell rendelkezni. Ahhoz, hogy az alapvető beállításokat, karbantartásokat el tudd végezni, szüksédeg lesz:

Hogyan kell megfelelően tisztítani a kerékpárt?

1. lépés: Zsírtalanítás 
2. lépés: Tisztítás 
3. lépés: Kenés

Miket kell ellenőrizni a kerékpáron használat előtt?

Tartsd karban a bringád

Mi a javasolt keréknyomás országúti kerékpár esetében?

A gumiköpeny van egyedül kapcsolatban a talajjal, vagyis fontos a megfelelő tapadás, ezért is fontos a megfelelő guminyomás. A gumiabroncs oldalfalán biztosan megtalálod a gyár által javasolt értékeket. Általánosságban elmondható, hogy minimum 5-6 bar az alsó határ. Minél nagyobb nyomáson használod, a kerék annál nagyobb ütések érkeznek majd a kormányra, arról pedig az izületeidre, de a teljesítmény is így lesz a legmagasabb.

Hogyan kell jól meghúzni a nyeregcsövet?

A nyereg optimális beállításához a nyeregcsövet megfelelően meg kell húzni. A rosszul meghúzott cső lecsúszhat kerékpározás közben. Ezzel ellentétben ha túlságosan meghúzod, ez szétzúzhatja a nyeregszárat, vagyis tönkreteheti a kerékpárt.    A nyeregcső megfelelő meghúzásához használj nyomatékkulcsot. A javasolt szorítás 6 - 7 nm.   Figyelem, nem szabad túllépni a nyeregcsövön jelölt maximum magasságot!

Hogyan kell gumit cserélni?

A kopott gumiköpennyel való tekerés kockázatot jelent: Csökken a tapadás, nő a defekt esélye. 

Ahogyan az autók esetében, itt is érdemes ellenőrizni a mintázatot, ha nincs meg a pár mm-es magasság cserélni szükséges. Extrém kopás esetén a mintázat teljesen eltűnik, sőt a vászon is láthatóvá válik, ilyen állapotú gumiabroncs használata balesetveszélyes. A gumiköpeny élettartama ugyanúgy lejár, mint a gépjárműveken. 10 évnél régebbi külsőt nem érdemes használni, elveszti tapadását, ki is repedezhet, ilyen esetben fennáll a durrdefekt veszélye, mert az nem bírja el a nyomást többé.

Mikor kell láncot cserélni?

A láncnak kulcsszerepet játszik a kerékpár hajtásában. A hajtásban egy fontos elem, amely összeköti a hajtóművet a kazettával. Energiát közvetít a hatékony haladáshoz, vagyis fontos, hogy jó állapotban legyen. 

A lánc nyúlását érdemes ellenőrizni vagy ellenőriztetni félévente, évente, ez a használat gyakoriságától függ. Minél több sebességes a hajtás, annál vékonyabb lánccal használjuk, ami annál könnyebben nyúlik.A láncszemek közti megváltozott távolság kikoptatja a fogaskereket, majd a lánctányért és azok nem kompatibilisek többé egy új lánccal. Ezt elkerülendő, ha az ellenőrzés alkalmával 0,5-0,75 értékű nyúlást látunk láncot kell cserélni, ha az ennél nagyobb mértékű, már a fogaskerék és lánc egyidejű cseréje szükséges.Ha a lánctányér legtöbbet használt fokozatán a fogak hegyesek, az az alkatrész is csereérett. Tehát nem mindegy, hogy időben cserélünk láncot vagy elkésünk és mind a három alkatrészt cserélnünk kell.

Mikor kell fékpofákat cserélni?

Ellenőrizni kell, mennyire kopottak a fékpofák, ehhez meg kell nézni a fékpofán lévő gumi vastagságát. Ha eléri a kopásjelzőt, cserélni kell!

Unselected

4 / Javítás

A GYIK-ben bizonyára megtalálod a válaszokat a kérdéseidre.

A pedálok cseréje

Eltörött a pedál?Ki szeretnéd cserélni a pedálokat automata stoplisra? Kövesd a tanácsunkat.

Figyelem, a bal oldali pedál csavarmenete fordított, vagyis az óramutató járásával ellentétesen kell tekerni. A jobb oldali pedálon normális a csavarmenet. 

A pedálok leszedéséhez a megfelelő szerszámot használd, ugyanis erősen kell őket lecsavarozni.

Hogyan kell gumibelsőt cserélni?

Defekt esetén a gumibelső cseréjéhez kövesd oktatóvideónkat.

Hogyan kell kormányszalagot cserélni?

Idővel a kormányszalag elhasználódik, vagyis ki kell cserélni.

Kevésbé jók a fékek a kerékpáron

Ha észreveszed, hogy nem fognak elég jól a fékek, több megoldás lehetséges: 

- Egy zsírtalanítóval tisztítsd meg a felnit

- Ellenőrizd a fékpofák kopottságát.

- Ellenőrizd a bowden feszességét.

Hogyan cserélj fékpofákat?

Fontos a fékpofák cseréje mielőtt túlságosan elkopnának. Biztonságot nyújt.

Hogyan kell fékbowdent és bowdenházat cserélni?

Ki kell cserélned a fékbowdent vagy a bowdenházat? Kövesd oktatóvideónkat!

Félrevált a váltó

Ha félrevált a váltó, először ellenőrizni kell: 

- A hajtómű mennyire kopott.

- A bowdenek feszességét.

Ezután be kell állítani a váltót.

Hogyan kell kazettát cserélni?

Elkopott a hajtómű? Változtatni szeretnél a lánckerekek számán? A kazetta cseréjéhez kövesd oktatóvideónkat!

Figyelem, ezen a kerékpáron a kazetta maximális mérete 11 - 34.

Hogyan kell tányérokat cserélni?

A tányérok elkoptak? Ki szeretnéd cserélni a fogakat? Könnyen kicserélheted a tányérokat. Ehhez csupán ki kell csavarni egy imbuszkulcs segítségével a tányértartó csavarokat. Ezután helyezd fel az új tányérokat. Ezen a kerékpáron a tányér minimális mérete 34 fogas.

Hogyan kell váltóbowdent és bowdenházat cserélni?

Ki kell cserélned a váltóbowdent vagy a bowdenházat? Kövesd oktatóvideónkat!

Unselected
Unselected

6 / Használati utasítás

Unselected

A jótállással és szavatosággal kapcsolatos információkról Panaszkezelési Szabályzatunkban tájékozódhatsz.