
MTB ROCKRIDER XC 900 PIROS/SÁRGA
MTB Cross Country versenyekre és az azokra való felkészülésre lett tervezve. Adj bele mindent és mérd magad másokhoz! Merev, 29-es karbonváz. ROCKSHOX REBA RL 100 mm-es villa, MAVIC Crossmax kerekek és SRAM GX EAGLE váltó.
MTB ROCKRIDER XC 900 bemutatása
Első használat
Amikor kitolod a kerékpárt az áruházból, a féktárcsák és a fékbetétek még újak, vagyis a fékezés teljesítménye gyenge.
Egy hirtelen fékezés hideg időben, vagy folyamatos fékezés (pl: lejtőn) felhevítheti a fékbetéteket, ezáltal megkeményedik a felületük.
Ennek elkerüléséhez (és, hogy a fékek teljesen használhatatlanná váljanak), javasoljuk, hogy koptasd be a fékeket.
A bekoptatáshoz mindkét féket kb. 10 alkalommal kell használni. Erősen fékezd le a kerékpárt 25-ről 5 km/h-ra, de a kereket ne állítsd le teljesen és egyszerre csak az egyik féket használd.
A gumibelső kilyukadása vagy becsípődése kockázatának csökkentése érdekében a kerekek TUBELESS kerékké alakíthatók át.
Ehhez vásárolnod kell:
-Defektálló folyadékot:
DECATHLON: DEFEKTÁLLÓ FOLYADÉK TUBELESS READY GUMIKÖPENY ÉS FELNI FELSZERELÉSÉHEZ (8550735)
A FOLYAMAT:
1. Vedd ki a kereket
2. Vedd le a gumiköpenyt és az eredeti gumibelsőt a felniről
3. Helyezd fel a felniszalagot
4. Helyezz be egy TUBELESS Schrader szelepet belülről a felnin lévő lyukba
5. Önts bele defektálló folyadékot
6. Helyezz fel egy speciális, új TUBELESS gumiköpenyt
7. Erősen fújd fel a kereket, hogy a gumiköpeny rákattanjon a felnire
Ha a művelet túl problémásnak tűnik, a megvalósításhoz keresd fel a legközelebbi Decathlon áruház műhelyét.
A ROCKSHOX villa megfelelő beállításához kövesd a lenti linket:

Annak érdekében, hogy megoldj egy defektet, egy láncszakadást vagy más felmerülő problémát, szerezd be a szükséges eszközöket a kerékpáros túrád előtt. Íme egy termékválogatás, amely segíthet megoldani ezeket a technikai baleseteket.
PROBLÉMÁM VAN

Az új kerékpár első kerékforgásakor több elem természetesen mozog és a helyére kerül.
A küllők kattognak, ez a kattogás az összeszerelés során fellépő elcsavarodásból fakad.
A kerékpár duplafalú felnivel van ellátva, ezáltal merevebb és strapabíróbb. A kerékben tehát nem lehet nyolcas.
Ha ez a helyzet mégis fennáll, keresd fel az egyik DECATHLON áruház műhelyét, hogy munkatársaink díjmentesen megjavítsák:
1- A kerékpár megvásárlásának napját követő első 6 hónapban az ingyenes felülvizsgálat keretében
2- Ha feliratkozott, akkor az 1-es törésbiztosítás keretében€ (2 évig érvényes)

Sajnos bármelyikünkkel megeshet, hogy defektet kap.
- A talaj (tüskék, tövisek, üveg, csavar, stb.)
- Vagy a kerékpár használata (kárt okozó akadályok) kövek, útszegélyek, kátyúk, stb.)
általában a leggyakoribb okai a lyukadásoknak (apró lyukak) vagy becsípődéseknek (apró rések).
Azonban, ha a defektek rendszeresek, az alábbi okok miatt lehetséges:
- Üzemünkben a kerék nem megfelelő összeszerelése miatt az egyik küllő becsípte a belső gumit.
- Nem megfelelő gumiköpeny vagy belső gumi (lyukas).
- Egy rosszul megjavított első defekt és egy szúrós tárgy (tüske, üveg, fémdarab), ami a gumiköpenyben maradt.
Tehát fontos ellenőrizni, hogy ne maradjon idegen tárgy a gumiköpeny belsejében és a felniben.
Nem tudod hogyan kell levenni és felrakni egy gumiköpenyt, megjavítani vagy cserélni egy gumibelsőt?
1- A legegyszerűbb módszer, ha nem nyúlsz a kerékhez, hanem átmenetileg megjavítod egy defektjavító spray segítségével:
Csavarozd a defektjavító cső végét a a sérült kerék szelepére és tartsd lenyomva a palackot a hab befújásához. A gumiköpeny visszanyeri eredeti formáját és keménységét, így gond nélkül haza kerékpározhatsz.
3- Ha önállóan szeretnéd megjavítani vagy kicserélni a gumibelsőt, tekintsd meg alább a bemutató videót.
Többféle módon "puhíthatod" a villát:
1- Végezz alap karbantartási műveletet: a villát rendszeresen karbantarthatod egy egyszerű olajozó segítségével. Néhány csepp olajat tegyél a becsúszószárra majd engedd befolyni az olajat .
2- Végeztess teljes karbantartást egy műhelyben.
Többféle magyarázat van a rossz váltásra (fogaskeréksor).
1- Ellenőrizd a bowdenházvégek helyzetét.
A rosszul felhelyezett bowdenházvég zavarhatja a váltóbowdenek feszítését, ezáltal rosszul váltják a sebességfokozatokat. Ha egy bowdenházvég rosszul van felhelyezve, igazítsd meg.
2- Lehet, hogy a bowden és a bowdenház összetapadt.
Ha a váltás a kisebb fogaskerekekre nem lehetséges és a váltó nem mozdul, akkor a bowden és a bowdenház biztosan összetapadt. A bowdent és a bowdenházat cserélni kell.
3- A váltó beállításához vidd be a MTB-ot egy Decathlon áruházi műhelybe
4- A Sram váltó tökéletes beállításához használjSRAM VÁLTÓ BEÁLLÍTÁSÁHOZ VALÓ SZERSZÁMOT. Ezzel a nélkülözhetetlen szeszámmal beállítható a távolság a felső váltógörgő és a kazetta között.
5- Ellenőrizd, hogy a váltótartó fül ne legyen ferde. Ha sérült, olvasd el az « ELTÖRT A VÁLTÓTARTÓ FÜL» részt.
Megjegyzés: Abban az esetben, ha rendszeresen használod MTB kerékpárodat nedves és sáros környezetben, és ha rendszeresen tisztítod bő vízzel, a bowdeneket és a bowdenházakat gyakrabban kell cserélni. A kerékpár tisztítása magasnyomású mosóval nem ajánlott, mivel bemossa a szennyeződést a bowdenházak belsejébe.
A karbonvázas kerékpároknál a rejtett bowdenesetében az első dolog, amikor váltóbowdent akarunk cserélni, hogy le kell venni a váltót. Ehhez egy imbuszkulcsra lesz szükség. A régi bowdenliner bowdenházkéntszolgál az új bevezetéséhez. A liner egyfajta belső átmeneti ház, amely megkönnyíti a bowden csúsztatását és vezetését a vázban.
Miután kifűzted a váltóból a váltóbowdent, fűzd be a vázba a bowdenvezetőt. (a bowden bevezetésénél). Óvatosan csúsztasd a bowdenvezetőt a bowden körül, anélkül, hogy NYOMNÁ a bowdent!
Miután a bowdenvezető a helyén van, kihúzhatod a váltóbowdent. A bowdennek így kijelölt úvonala lesz a váz belsejében. Megkönnyíti a bowden bevezetését és különösen a kivezetését.
Miután bevezetted a bowdent, kihúzhatod a bowdenvezetőt.

A fékkar "nyúlik" és/vagy hozzáér a kormányhoz mielőtt fékhatás lépne fel:
A fékrendszert be kell állítani.
Látogass el az egyik DECATHLON áruház műhelyébe és munkatársaink megjavítják.
Az elhajlott váltótartó fül a váltó eltolódását okozza, így az már nem fog megfelelően működni.
Állj a kerékpárod mögé és ellenőrizd a váltó pozícióját, ahogyan az alábbi képen látható.
Ha a váltótartó fül ferde vagy törött, látogass el az egyik DECATHLON áruház műhelyébe, hogy munkatársaink kicseréljék, vagy cseréld ki az alábbi bemutatóvideó segítségével.
Elszakadt a láncod? Ez esetben két lehetőséged van:
1- Javítsd meg a láncot az alábbi videó segítségével. Ehhez szükséged lesz egy láncbontóra és egy patentszemre.
2- Látogass el az egyik DECATHLON áruház műhelyébe és munkatársaink megjavítják.
BEMUTATÓ VIDEÓK
- Váltás tubeless rendszerre
- Avid fékbetétek cseréje
- Tecktro fékbetétek cseréje
- MTB fékek bekoptatása
- Félmerev / Hard Tail MTB felfüggesztés beállítása
- Összteleszkópos MTB felfüggesztések beállítása
KARBANTARTOM AZ MTB KERÉKPÁROMAT
A kerékpár megtisztításához szerezz be egykerékpársampont, egy szivacsot és egy kefét. Öblítsd le a kerékpárt a tisztítószerek felvitele előtt. Ezt követően használd a szivacsot és a kefét a tisztítószerek hatékony felviteléhez. Mindenképp hagyd hatni a sampont, mielőtt leöblíted a kerékpárt! Az öblítést kellő távolságból kell végezni, hogy ne tegyen kárt a mechanikai részekben. Végül szárítsd meg a kerékpárodat egy puha, száraz és tiszta törlőkendővel.
A váltórendszer tisztításához és kenéséhez szükség van egy zsírtalanítóra, egy megfelelő kefére és kenőanyagra. Első lépésben védd a féktárcsát egy kendővel, hogy ne csöpögjön rá a kenőanyag. Ezt követően fújd le zsírtalanítóval a lánctányérokat, a fogaskoszorút, a láncot és a váltógörgőket, majd dörzsöld át őket egy kefével. Hagyd hatni pár percig mielőtt kellő távolságból leöblítenéd. Várj, amíg a váltórendszer megszárad a kenőanyag felvitele előtt. Csöpögtesd az olajat a lánc belsejébe a nagyobb hatékonyság érdekében.
A váltóbowdened piszkos, rozsdás, sérült vagy a váltás nehéz, kemény vagy véletlenszerű? Ebben az esetben a váltóbowdent ki kell cserélni! Ehhez szerezz be egy csavarhúzót, egy bowdenvágót, egy imbuszkulcsot és egy váltóbowden és bowdenház szettet. Először is ki kell húzni a váltóbowdent a bowdenházból. Válts a legkisebb fogaskerékre, majd csavarozd le a váltókar alatti sapkát. Ezt követően vágd el a váltóbowdent, távolítsd el, majd húzd le róla a bowdenházat. Mérd meg mekkora bowdenházra van szükséged MTB kerékpárodhoz és vágd le. Helyezd a végekbe a bowdenházvégeket. Most már visszahelyezheted a bowdeneket a vázra. Fűzd be a bowdent a váltókarba, majd a bowdenházba. Miután végeztél, csavard vissza a váltókar alatti sapkát és rögzítsd a bowdent a váltón. A váltó beállításához feszítsd meg a bowdent, ha nehezen vált fel vagy lazítsd ki, ha a leváltással vannak próblémák. Ha mindennel kész vagy, vágd le a maradék váltóbowdent és egy csipesz segítségével szoríts rá egy bowdenvéget.
A kerék kivétele és berakása abban az esetben, ha a kerékpárt csavarzárral látták el, egy eléggé speciális művelet. Először tedd a láncot a legutolsó lánckerékre, majd oldd fel a váltókanalat. A kerék kivételéhez csak kinyitjuk a gyorszárat. A kerék berakásához tedd a láncot az utolsó lánckerékre, zárd be a gyorszárat, hogy elkerüld a lánc leesését.
Egy defekt javításához az alábbi dolgokra lesz szükséged: egy pumpa, egy vízzel teli vödör, egy törlőkendő és javítószett Fújj egy kevés levegőt a gumibelsőbe. A lyuk megtalálásához tedd a belsőt egy vödör vízbe. Ha megtaláltad, töröld szárazra a gumibelsőt egy törlőkendővel, majd dörzsöld át a csiszolópapírral a lyuk körüli területet. Ezzel tudod előkészíteni a gumibelsőt a ragasztásra, hiszen így tud majd a javítófolt megfelelően tapadni. Kend fel a ragasztót a lyuk köré és várj 3-5 percet. Helyzed a foltot a lyukra és tartsd rányomva pár percig. Most már visszateheted a belsőt a gumiköpenybe.
Ehhez az alábbi eszközökre van szükség: fékbetétek, egy laposkulcs és egy 3 mm-es imbuszkulcs. Először vedd ki a kereket. Ezután egy nagy csavarhúzóval húzd szét a betéteket és helyezd vissza a dugattyúkat eredeti helyzetükbe. Ezután húzd ki a fékbetéteket tartó csapszeget, és vedd ki a betéteket a helyükről.Készítsd elő az újakat úgy, hogy a rugókat egymás közé helyezed. Csúsztasd be az új fékbetéteket a féknyeregbe és a csapszeg visszatételével fejezd be a műveletet. Visszarakhatod a kereket és megnézheted, hogy a fékbetétek a helyükön vannak-e, nem dörzsölik-e a tárcsát.
Ehhez a művelethez egy 5 mm-es imbuszkulsra lesz szükség. Csavarozd ki a féknyerget, tekerd meg a kereket és húzd be a fékkart. Fontos a fékkart behúzva tartani a féknyereg becsavarozása előtt. Ezután nézd meg, hogy a tárcsa és a fékbetétek még mindig összeérnek-e.
A váltótartó fül cseréjéhez szükséges egy új, a kerékpárodhoz megfelelő váltótartó fül (keress rá a"PÓTALKATRÉSZEK") címszó alatt és egy 5 mm-es imbuszkulcs. Vedd le a kereket és a sérült váltótartó fület a megfelelő szerszámokkal. Helyezd az új váltótartó fület a vázhoz. Vedd le a régi váltótartó fülről a váltót és rögzítsd az újra egy 5 mm-es imbuszkulcs segítségével. Végezetül rögzítsd vissza a váltót az új váltótartó fülre és ellenőrizd a sebességfokozatokat.
Ehhez az alábbi eszközökre van szükség: láncbontó, új lánc és patentszem. Váltsd a láncot a legkisebb lánctányérra és a legkisebb fogaskerékre. Először nyisd szét a patentszemet egy patentszem fogóval, majd vedd le a régi láncot. Helyezd az új láncot az utolsó fogaskerékre és a legkisebb lánctányérra, hogy könnyebben meghatározd a lánc optimális hosszát. A lánc vízszintesen kell álljon; vezesd végig a láncot a felső váltógörgő felső részén és az alsó váltógörgő alsó részén. Amint meghatároztad a lánc hosszát, vedd le a felesleges szemeket a láncbontó segítségével. Végül tedd rá a patentszemet a láncra, forgasd meg a pedált annyira, hogy a patentszem a felső részen legyen, majd fogd meg a hátsó kereket és nyomd előre a pedált, hogy a patentszem biztosan a helyére pattanjon.

ALKATRÉSZEK
Ki szeretnél cserélni néhány alkatrészt? Minden alkatatrészt megtalálsz itt a MTB XC 900 kerékpárodhoz.
Leírás
Általános útmutató
Fékrendszer útmutató
Felfüggesztésre vonatkozó útmutatók
Váltóra vonatkozó útmutató
Kerekekre vonatkozó útmutatók
KÖTELEZETTSÉGVÁLLALÁSUNK
ROCKRIDER élethosszig tartó jótállást vállal az alumínium vázra, kormányra és kormányszárra (normál használati feltételek mellett). A többi alkatrészre 2 év a jótállás. Használatba vételkor néhány alkatrész enyhén elállítódhat. Ezért javaslunk ingyenes átvizsgálást a kerékpár vásárlásától számított 6 hónapig.