HR 500

Kalenji HR500

Kód: 8563505, 8563506

1. ELSŐ LÉPÉSEK

1.1. Hogyan kell helyesen a csuklómra tenni az órát?

A Kalenji HR500 optikai pulzusmérővel rendelkezik, hogy megtaláld a ritmusod futás közben.

A pontos pulzusméréshez:

- a számlappal felfelé viseld a csuklódon az órát

- az órát a csont felett kell viselni, ahol jól érintkezik a bőrrel

- Szorítsd meg az óraszíjat úgy, hogy ne legyen túl szoros.

 

.

1.2. Hogyan kell bekapcsolni az órát?

Kikapcsolt állapotban nyomd meg hosszan a jobb felső gombot (“START”). Az óra bekapcsol. Ha nem kapcsol be (semmi nem jelenik meg a képernyőn), tedd fel tölteni.

1.3. Hogyan lehet nézetet váltani edzés közben?

A stopper működése közben a jobb és bal alsó gombokkal tudsz nézetet váltani (az óra számlapján nyilakkal jelölt gombok).

 

3 lehetséges nézet:

 

Nézet 1 : Stopper 

Nézet 2 : Pulzusszám és erőkifejtési zóna

Nézet 3 : Elégetett kalóriák

Nézet 4 : Idő

1.4. Hogyan számolódik az erőkifejtési zóna?

Az erőkifejtési zóna (bemelegítés, kényelmes edzés, állóképességi, intenzív, nagyon intenzív) automatikusan számolódik a tartalék pulzus alapján (FCR= maximális pulzus - nyugalmi pulzus).

 

A maximális pulzust az óra az életkorodból és a nemedből becsüli meg. Alapértelmezettként a nyugalmi pulzusszám 70 bpm. 

 

Bemelegítés: A tartalék pulzus 60%-a alatt.

Kényelmi (alap állóképességnek is hívják): a tartalék pulzus 60 - 70%.

Állóképesség: a tartalék pulzus 70 - 80%.

Intenzív:a tartalék pulzus 80 - 90%.

Nagyon intenzív: a tartalék pulzus 90 - 100%.

 

Az zónák az óra képernyőjének alján láthatóak, vagyis a fent említett 5 zóna közül jelzi az egyiket.

1.5. Hogyan változtathatom meg a maximális vagy a nyugalmi pulzust?

A “Beállítások” majd a “Felhasználó” menübe be tudod írni manuálisan a max pulzust. Hagyd jóvá a felkínált beállítást, amíg el nem jutsz a “FC max” vagy “FC nyugalmi” kijelzésig.

1.6. Hogyan lehet beállítani manuálisan egy zónát?

Lehetőséged van egy pulzuszóna manuálisan történő beállítására a futáshoz. Az óra hangjelzéssel fogja jelezni, ha kilépsz ebből a zónából.

Ehhez a Beállítások majd az Aktivitás majd a Zónák menübe kell belépned.Válaszd a MANU-t majd a zóna minimum és maximum értékét.

Ha vissza szeretnél térni a hangjelzés nélküli automatikusan beállított zónákhoz (bemelegítés, kényelmi, állóképesség...stb) válaszd az OFF-ot.

Ha vissza szeretnél térni a hangjelzéssel ellátott automatikusan beállított zónákhoz (bemelegítés, kényelmi, állóképesség...stb) válaszd az AUTO-t.

1.7. Hogyan kell kikapcsolni az órát?

Ugyanúgy kell kikapcsolni az órát, ahogyan bekapcsoltad:nyomd hosszan a jobb felső gombot (“START” gomb). A képernyő kikapcsol. Ebben az üzemmódban az óra nagyon kevés energiát fogyaszt. 

Akkor javasoljuk ennek az üzemmódnak a használatát, ha több hónapig nem használod az órát. Annak érdekében, hogy ne menjen tömkre az akkumulátor, ügyelj arra, hogy mindig fel legyen töltve, mégha ki is kapcsolod, töltsd fel rendszeresen.

2. BLUETOOTH CSATLAKOZÁS

2.1. Hogyan kell az órát a Decathlon Coach-hoz csatlakoztatni?

A főmenüben állva nyomd hosszan a jobb felső START gombot. A képernyő tetején a Bluetooth logónak villognia kell. Ekkor keresd meg a “Kalenji HR500” órát a Decathlon Coach alkalmazás beállításában. 

Miután párosítottaz az órát az alkalmazással, a Bluetooth logo már nem villog. Innentől kezdve az alkalmazás megkapja a pulzusszámot. 

 

FIGYELEM! Ne párosítsd az órát a telefonod Bluetooth menüjével! Az óráddal történő összekapcsoláshoz használt az alkalmazást

2.2. Hogyan lehet csatlakoztatni az órát egy futás alkalmazáshoz?

AKalenji HR500 óra a hagyományos Bluetooth protokollt használja a pulzusszám megosztásához. Vagyis minden alkalmazással kompatibilis, amik ezen protokoll szerint működnek: Strava, Runtastic, Endomondo, stb 

A főmenüben állva nyomd hosszan a jobb felső START gombot. A képernyő tetején a Bluetooth logónak villognia kell. Ekkor keresd meg a “Kalenji HR500” órát a Decathlon Coach alkalmazás beállításában. 

Miután párosítottaz az órát az alkalmazással, a Bluetooth logo már nem villog. Innentől kezdve az alkalmazás megkapja a pulzusszámot. 

 

FIGYELEM! Ne párosítsd az órát a telefonod Bluetooth menüjével! Az óráddal történő összekapcsoláshoz használt az alkalmazást

2.3. Honnan látom, hogy az óra csatlakozott?

A képernyő tetején megjelenő Bluetooth jelzi a csatlakozást. 

Ha ez villog, az azt jelzi, hogy nem csatlakozott egyetlen alkalmazáshoz sem az óra.

Ha fixen világít azt azt jelzi, hogy az óra csatlakozott egy alkalmazáshoz. Ha ennek ellenére az alkalmazás nem mutatja a pulzust és a logo nem villog, ellenőrizd, hogy megfelelően csatlakoztál-e ehhez az alkalmazáshoz:zárd be a többi alkalmazást és nézd meg, hogy egy másik telefonról egy másik alkalmazás nem csatlakozott-e.

2.4. Milyen funkciókat lehet Bluetooth-on átvinni?

Egyedül a pulzus vihető át Bluetoothon keresztül egy alkalmazásba. A stopper, az elégetett kalóriák valamint az indítás és leállítás nem vihetőek át.

2.5. Tudom irányítani az applikációt az óráról?

Az óráról nem lehet elindítani, szüneteltetni vagy leállítani az applikációt.Egyedül a pulzus vihető át a futás alkalmazásba.

2.6. Az alkalmazás elveszíti a pulzusjelet?

Az órának és az alkalmazásnak egymáshoz közel kell lenniük, hogy működjön a kapcsolat: A maximum távolság 10 m lehet akadályok nélkül, de ha van bármi akadály az óra és az applikáció között, akkor csak 2-3 méter lehetséges.

2.7. Hogyan tudom kikapcsolni a Bluetooth-t az órán?

Ha nem szeretnéd használni, ki tudod kapcsolni a Bluetooth-t az órán. Ehhez menj a “Beállítások”, majd az “Aktivitások”, majd a “Bluetooth” menübe. Válaszd az “OFF"-ot.

3. PONTOSSÁG

3.1. A Kalenji HR500 óra optikai pulzusmérője minden sporthoz megfelelő?

A Kalenji HR500 pulzusérzékelő technológiája az olyan sportokhoz ideális, ahol ismétlődő a mozgás, mint a futás, gyaloglás vagy az elliptikus tréner.

A vibráció hibákat okozhat. Kerékpározás közben aszfalton vagy köves terepen észreveheted, hogy a pulzusszám értéke változik.

Az olyan sportoknál, ahol szinkronizálatlan a mozgás, mint a fitnesz, testépítés vagy ütőssportok, lehetséges, hogy mérési hibába ütközöl.

Emellett a vízisportok közben sem megbízható a pulzusmérés. Ezért nem javasolt a vízben történő (pl úszás) pulzusmérés. Mindemellett az óra 5 ATM-ig vízálló, vagyis úszáshoz használható.

3.2. A Kalenji HR500 optikai pulzusmérője minden típusú bőrön használható?

A Kalenji HR500 pulzusmérője minden bőrszínhez és szőrzethez használható. A sötétebb vagy tetovált bőrön a bőr által visszasugárzott fény kisebb. Az érzékelő alkalmazkodik, több fény injektálásával vagy a fényérzékelő érzékenységének állításával. Ha mégis problémába ütközöl, vedd fel a csapatunkkal a kapcsolatot az oldal alján lévő gomb segítségével.

3.3. Miért nem megfelelő a szívritmus?

Teszteket végeztünk a legújabb optikai technológiákon azért, hogy a legmegbízhatóbbat tudjuk választani. Mindemellett bizonyos tényezők ronthatják a pulzusmérést:

ROSSZ HELYEN VAN AZ ÓRA:
A megfelelő helyen kell lennie az órának a csuklón, a csont fölött, úgy, hogy kényelmes legyen. Ha az óra túl laza, nem fogja megfelelően mérni a pulzust. Nézd meg a "Hogyan kell helyesen a csuklómra tenni az órát?” rubrikában.

 

AZ ÉRZÉKELŐ KOSZOS:
Ha za óra hátulja koszos (poros, naptejes...stb), ez befolyásolhatja az érzékelő működését. A KALENJI HR 500 óra vízálló. Tiszta vízben tisztíthatod.

 

HA NEM ISMÉTLŐDŐ MOZGÁSÚ SPORTOT VÉGZEL:
A csukló alapú optikai pulzusmérés a legideálisabb az olyan sportoknál, ahol ismétlődő a mozgás, mint a futás vagy a kerékpározás.
A fitneszsportokhoz pulzusmérő öv használata javasolt (testépítés stb)

 

NAGYON HIDEG VAN:
Nagy hidegben a vérkeringés szűkíti az ereket, vagyis nehezebb a pulzusmérés. Az aktivitás folytatása javítja a mérést, mert a vérkeringés felgyorsul az edzés során.

 

RÉSZTÁVOS EDZÉS:
Az óra messze helyezkedik el a szívtől, így amíg a vér elér a csuklóig, ez eltart egy ideig.A résztávos edzés késleltetheti a pulzusmérést. A rövid, egy percen belüli résztávok közben az óra nehezen méri a várt maximális pulzust.

 

TETOVÁLÁS:
Ha az óra helyén van tetoválásod, előfordulhat, hogy hiba lép fel a pulzusmérés során.

 

 

VÍZBEN TÖRTÉNŐ HASZNÁLAT:
Az óra vízbemerítéskor nem méri tökéletesen a pulzust.

 

MÁS OKOK:
A vérellátás a jobb- és bal karodban különböző lehet. Ha nem vagy elégedett az eredménnyel az egyik karodon, akkor tedd át az órát a másikra.

4. AKKUMULÁTOR

4.1. Milyen áramforrásról tölthető a Kalenji HR500?

Az órát töltheted a számítógépedre csatlakoztatva, egy hordozható töltővel, vagy 5V 1A-s hálózati adapterrel.

4.2. A töltőkábel elveszett vagy az óraszíj megrongálódott, honnan tudok másikat szerezni?

Ha a töltőkábel elveszett vagy az óraszíj megrongálódott, vedd fel velünk a kapcsolatot az oldal alján lévő "Űrlap kitöltése" gomb segítségével.

5. TANÁCSAINK

Pulzusmérő óra
A PULZUSMÉRÉSRŐL NÉHÁNY SZÓBAN
Kalenji ONmove 500 HRM
HOGYAN MŰKÖDIK AZ OPTIKAI PULZUSMÉRŐ?
Kalenji ONrhythm 900 pulzusmérő óra
MIÉRT HASZNOS PULZUSMÉRŐVEL FUTNI?
Kalenji ONmove 500 HRM
HOGYAN KELL KISZÁMOLNI A MAXIMÁLIS PULZUST?
ONmove 220 pulzusmérő óra
HOGYAN KELL HASZNÁLNI A PULZUSMÉRŐT?  
Kalenji ONcoach
MIK AZOK A PULZUS CÉLZÓNÁK?

Fel szeretnéd venni velünk a kapcsolatot?Nyisd meg a kapcsolatfelvételi űrlapot

HASZNÁLATI ÚTMUTATÓ

kézikönyv-piktogramm

A termék használati útmutatójára van szükséged?Kattints ide a letöltéshez!

MEGFELELŐSÉGI NYILATKOZAT

kézikönyv-piktogramm

A termék megfelelőségi nyilatkozatára van szükséged?Kattints ide a letöltéshez!

AZ OLDAL TETEJERE