ELOPS 500 FELSŐ VÁZAS, FEKETE

Kód8378492

Mindennapos városi kerékpározáshoz tervezve...és hogy élvezd a kerékpározást! Kerékpározni a városban is öröm a holland stílusú kényelmes kialakításnak köszönhetően (egyenes tartás, ergonomikus kormánymarkolat, kényelmes és jó rugózású széles nyereg).

ELSŐ HASZNÁLAT

MIKET KELL BEÁLLÍTANI A KERÉKPÁRON AZ ELSŐ HASZNÁLAT ELŐTT?

Az első használat előtt fontos, hogy a kerékpár megfelelően legyen beállítva (ha ez nem történt meg az áruházban) és a gumik megfelelően fel legyenek fújva (lásd lentebb). Ehhez a művelethez egy 6-os imbuszkulcsra lesz szükség.   Ehhez nézd meg figyelmesen a lenti videót: 

MENNYI AZ AJÁNLOTT KERÉKNYOMÁS?

A gumiköpeny ajánlott nyomása a gumi oldalán van feltűntetve. A minimum és maximum értéket ne lépd túl: 2,5 bar és 4,5 bar között.
Ha naponta használod a városi kerékpárodat,hetente ellenőrizd a gumik állapotát és havonta egyszer fújd fel őket.

 Az ideális ajánlott keréknyomás 3,5 bar (kényelmes) vagy 4,5 bar (teljesítmény).

 Ha manométeres lábpumpával rendelkezel, akkor nagyon egyszerűen ellenőrizheted a nyomást.
Ha nem, akkor nyomd össze a gumit az ujjaiddal: keménynek kell lennie, hogy csak egy kicsit tudd benyomni. Minél keményebb egy gumi, annál jobb teljesítményre képes, viszont jobban fogod érezni a terep egyenetlenségeit.Ezzel ellentétben egy nem kellően felfújt gumi megrongálhatja a felnit és könnyebben kilyukad.

 FIGYELEM! A 3,5 bar feletti keréknyomás nagyobb defektállóságot és optimális kényelem/teljesítmény arányt biztosít.

HOGYAN KELL HASZNÁLNI A DINAMÓT?

A dinamo táplálja az első és a hátsó világítást. Az üzembe helyezéshez kövesd a videó utasításait:

KARBANTARTOM A VÁROSI KERÉKPÁROMAT

HAVONTA EGYSZER: FELFÚJOM A GUMIKAT

Ha naponta használod a városi kerékpárodat, hetente ellenőrizd a gumik állapotát és havonta egyszer fújd fel őket.  Az ideális ajánlott keréknyomás 3,5 bar (kényelmes) vagy 4,5 bar (teljesítmény).  Ha manométeres lábpumpával rendelkezel, akkor nagyon egyszerűen ellenőrizheted a nyomást. Ha nem, akkor nyomd össze a gumit az ujjaiddal: keménynek kell lennie, hogy csak egy kicsit tudd benyomni. Minél keményebb egy gumi, annál jobb teljesítményre képes, viszont jobban fogod érezni a terep egyenetlenségeit.Ezzel ellentétben egy nem kellően felfújt gumi megrongálhatja a felnit és könnyebben kilyukad. Figyelem: A 3,5 bar feletti keréknyomás nagyobb defektállóságot és optimális kényelem/teljesítmény arányt biztosít.

HAVONTA EGYSZER: BEOLAJOZOM A LÁNCOT ÉS A LAKATOT

Ha a kerékpárt kültéren tárolod, a lánc és a lakat könnyebben rozsdásodik.Ezért fontos ezeket rendszeresen tisztítani és olajozni.   Hogyan kell olajozni a láncot? Tekerd meg a pedált és teljes hosszában fújd be, miközben sebességet váltasz.  Hogyan olajozzam be a lakatot? A lakat belsejébe fújd be az olajat, majd tedd bele és fordítsd el a kulcsot párszor. Papírral töröld le a felesleget.   Egy « all-in-one » termék tökéletes ehhez! 

KÉTHAVONTA: LEMOSOM A VÁROSI KERÉKPÁROM

A városi kerékpár nem koszolódik annyira, mint egy MTB, kivéve ha esőben használod. Ezért felesleges túl gyakran lemosni. Kéthavonta tisztítsd meg alaposan: használj kerékpáros sampont és egy vödör meleg vizet, egy nagy szivaccsal töröld le a vázat, a kormányt, a sárvédőt...stb. Ne használj vízsugarat a kerékpárra: néhány alkatrész rosszul viseli!Végül száraz ronggyal töröld át a kerékpárt, hogy ne roszdásodjon.Ellenőrizd le a csavarok állapotát: kellően meg vannak húzva? Néha előfordulhat, hogy a macskakövön való használatkor a rázkódástól kilazulnak a csavarok, így meg kell őket húzni. A lánc olajozását a végén végezd, miután lemostad a kerékpárt.

NEGYEDÉVENTE: ELLENŐRZÖM A FÉKEK ÁLLAPOTÁT

A fékpofák kopóalkatrészek. A használattól, a testsúlytól és a használati helytől függően többé-kevésbé gyorsan kopnak.Ezért kell rendszeresen ellenőrizni és szükség esetén cserélni.  Jól meg vannak szorítva? Ha kétséged van, fordulj egy Decathlon áruház műhelyéhez: egy technikus kolléga beállítja a féket a városi kerékpáron.

PROBLÉMÁM VAN

A VILÁGÍTÁS NEM MŰKÖDIK

Ha nem működik a világítás, ez több okból lehetséges:

 

1 - Ellenőrizd, hogy a dinamo megfelelően van-e felszerelve

 

2- Ellenőrizd, hogy a dinamo csatlakoztatva van-e

 

3- Nézd meg a lenti videót az elektromos csatlakozók ellenőrzéséhez (tudván, hogyha egy lámpa nem működik, akkor mindkettő rövidzárlatos lesz)

 

4- Ha így sem működik, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot, vagy menj be a legközelebbi Decathlon áruházba

NEM MŰKÖDIK A FÉKEM

Ha nem működik a világítás, íme a követendő eljárás:

1- Ellenőrizd, hogy a dinamó megfelelően be van-e állítva a gumihoz (a görgő hozzáér)
2- Ellenőrizd, hogy a dinamó csatlakoztatva van-e (minden bowden legyen csatlakoztatva)
3- Ellenőrizd az elektromos csatlakozást; ha egy világítás nem működik, akkor a 2 világítás rövidzárlatos (egy bowden se legyen csupasz)

 

ROSSZUL VÁLT A VÁLTÓ

Ha rosszul vált a váltó, ezt több tényező okozhatja:
Az alkatrészek elkopnak és elállítódnak az idő során.

1 - Ellenőrizd a bowden és a váltóbowdenház állapotát. Ha elkopott, rozsdás, elferdült vagy szétfoszlott, akkor cseréld ki.
2 - Ellenőrizd a lánc állapotát, rozsdamentesnek és megfelelően olajozottnak kell lennie. Ellenőrizd a kopottságát egy lánc tesztelő segítségével.
3 - A váltó beállításához kövesd az alábbi eljárást:
- Helyezd a láncot a legkisebb lánckerékre, majd szabadítsd fel a váltóbowdent (tartsd kézzel a váltót a nagy lánckeréken, csökkentsd a sebességet a váltókarral).
- Csavard el az alsó végállásállító csavart olyan módon, hogy a váltógörgő és a legkisebb fogaskoszorú összehangoltan működjön.
- Használd a váltót a felső végállásállító csavar beállításához, hogy összehangold a váltógörgőt a legfelső fogaskoszorúval.
- Csavarozd be a bowdenfeszítő csavart a váltókaron majd 2 fordulatnyit csavarj ki.
- Csavarozd be a bowdenfeszítő csavart majd 2 fordulatnyit csavarj ki.
- Helyezd vissza a bowdent és a váltóbowdenházat a házába. Feszítsd meg a bowdent, és rögzítsd a váltó csavarjával.
- Indítsd el a hajtóművet úgy, hogy a láncot a legkisebb tányérra és a legnagyobb lánckerékre teszed.
- Csavard ki a bowdenfeszítő csavart, ha a sebesség nem nő elég gyorsan és csavard be ha nem csökken elég gyorsan.
 

ZAJOS A KEREKEM

Ha a zaj az első keréktől jön, az alábbi okok miatt lehetséges:

 

1- A fékpofák hozzáérnek a felnihez

Nézd meg « A fékem nem működik megfelelően » menüben a fékpofák megfelelő beállítását.

 

2- A sárvédő hozzáér a gumiköpenyhez (nézd meg a lenti videót)

 

 

Ha a zaj a hátós keréktől jön, az alábbi lehet a probléma:

 

1- A fékpofák hozzáérnek a felnihez

Nézd meg « A fékem nem működik megfelelően » menüben a fékpofák megfelelő beállítását

FIGYELEM: A beállítás elvégzése előtt ellenőrizd, hogy a kerék megfelelően a helyén van-e.Ehhez használj egy 15-ös kulcsot a hátsó kerék kilazításához és állítsd be, hogy a kerék középen legyen a vázhoz viszonyítva.

2- A sárvédő hozzáér a gumiköpenyhez (nézd meg a lenti videót)

 

Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj egy Decathlon áruházi műhelyhez segítségért.

DEFEKTET SZENVEDTEM VAGY LAPOS A GUMIM

A gumiköpeny belsejében található egy gumibelső, ami elraktározza a levegőt.Defekt vagy lapos gumi esetén a leggyakrabban a gumibelső okozza a problémát.A javítása egyszerű, nézd meg oktatóvideónkat.

Szükség esetén fordulhatsz egy Decathlon áruház műhelyéhez.

ALKATRÉSZEK

Az ELOPS 500 - FELSŐ VÁZAS kerékpár alkatrészeit megtalálod a műhelyben és a decathlon.hu honlapon.  

ÚTMUTATÓ

A kerékpár használati útmutatója - PDF formátum
AZ OLDAL TETEJERE