ELOPS 500 ALACSONY VÁZAS, FEKETE

Ref: 8378491

ELOPS 500 ALACSONY VÁZAS, FEKETE

2019

Mindennapos városi kerékpározáshoz tervezve...és hogy élvezd a kerékpározást!

Kerékpározni a városban is öröm a holland stílusú kényelmes kialakításnak köszönhetően (egyenes tartás, ergonomikus kormánymarkolat, kényelmes és jó rugózású széles nyereg).

Első használat

Miket kell beállítani a kerékpáron az első használat előtt?

Az első használat előtt fontos, hogy a kerékpár megfelelően legyen beállítva (ha ez nem történt meg az áruházban) és a gumik megfelelően fel legyenek fújva (lásd lentebb). Ehhez a művelethez egy 6-os imbuszkulcsra lesz szükség.   Ehhez nézd meg figyelmesen a lenti videót: 

Mennyi az ajánlott keréknyomás?

A gumiköpeny ajánlott nyomása a gumi oldalán van feltűntetve. A minimum és maximum értéket ne lépd túl: 2,5 bar és 4,5 bar között.Ha naponta használod a városi kerékpárodat,hetente ellenőrizd a gumik állapotát és havonta egyszer fújd fel őket. Az ideális ajánlott keréknyomás 3,5 bar (kényelmes) vagy 4,5 bar (teljesítmény). Ha manométeres lábpumpával rendelkezel, akkor nagyon egyszerűen ellenőrizheted a nyomást.Ha nem, akkor nyomd össze a gumit az ujjaiddal: keménynek kell lennie, hogy csak egy kicsit tudd benyomni. Minél keményebb egy gumi, annál jobb teljesítményre képes, viszont jobban fogod érezni a terep egyenetlenségeit.Ezzel ellentétben egy nem kellően felfújt gumi megrongálhatja a felnit és könnyebben kilyukad. FIGYELEM! A 3,5 bar feletti keréknyomás nagyobb defektállóságot és optimális kényelem/teljesítmény arányt biztosít.

ELOPS 500 ALACSONY VÁZAS, FEKETE
Hogyan kell használni a dinamót?

A dinamo táplálja az első és a hátsó világítást. Az üzembe helyezéshez kövesd a videó utasításait:

Karbantartom a városi kerékpáromat

Havonta egyszer: felfújom a gumikat

Ha naponta használod a városi kerékpárodat, hetente ellenőrizd a gumik állapotát és havonta egyszer fújd fel őket.  Az ideális ajánlott keréknyomás 3,5 bar (kényelmes) vagy 4,5 bar (teljesítmény).  Ha manométeres lábpumpával rendelkezel, akkor nagyon egyszerűen ellenőrizheted a nyomást. Ha nem, akkor nyomd össze a gumit az ujjaiddal: keménynek kell lennie, hogy csak egy kicsit tudd benyomni. Minél keményebb egy gumi, annál jobb teljesítményre képes, viszont jobban fogod érezni a terep egyenetlenségeit.Ezzel ellentétben egy nem kellően felfújt gumi megrongálhatja a felnit és könnyebben kilyukad. Figyelem: A 3,5 bar feletti keréknyomás nagyobb defektállóságot és optimális kényelem/teljesítmény arányt biztosít.

Havonta egyszer: beolajozom a láncot és a lakatot

Ha a kerékpárt kültéren tárolod, a lánc és a lakat könnyebben rozsdásodik.Ezért fontos ezeket rendszeresen tisztítani és olajozni.   Hogyan kell olajozni a láncot? Tekerd meg a pedált és teljes hosszában fújd be, miközben sebességet váltasz.  Hogyan olajozzam be a lakatot? A lakat belsejébe fújd be az olajat, majd tedd bele és fordítsd el a kulcsot párszor. Papírral töröld le a felesleget.   Egy « all-in-one » termék tökéletes ehhez! 

Kéthavonta: lemosom a városi kerékpárom

A városi kerékpár nem koszolódik annyira, mint egy MTB, kivéve ha esőben használod. Ezért felesleges túl gyakran lemosni. Kéthavonta tisztítsd meg alaposan: használj kerékpáros sampont és egy vödör meleg vizet, egy nagy szivaccsal töröld le a vázat, a kormányt, a sárvédőt...stb. Ne használj vízsugarat a kerékpárra: néhány alkatrész rosszul viseli!Végül száraz ronggyal töröld át a kerékpárt, hogy ne roszdásodjon.Ellenőrizd le a csavarok állapotát: kellően meg vannak húzva? Néha előfordulhat, hogy a macskakövön való használatkor a rázkódástól kilazulnak a csavarok, így meg kell őket húzni. A lánc olajozását a végén végezd, miután lemostad a kerékpárt.

Negyedévente: ellenőrzöm a fékek állapotát

A fékpofák kopóalkatrészek. A használattól, a testsúlytól és a használati helytől függően többé-kevésbé gyorsan kopnak.Ezért kell rendszeresen ellenőrizni és szükség esetén cserélni.  Jól meg vannak szorítva? Ha kétséged van, fordulj egy Decathlon áruház műhelyéhez: egy technikus kolléga beállítja a féket a városi kerékpáron.

Problémám van

A világítás nem működik

Ha nem működik a világítás, ez több okból lehetséges:

 

1 - Ellenőrizd, hogy a dinamo megfelelően van-e felszerelve

 

2- Ellenőrizd, hogy a dinamo csatlakoztatva van-e

 

3- Nézd meg a lenti videót az elektromos csatlakozók ellenőrzéséhez (tudván, hogyha egy lámpa nem működik, akkor mindkettő rövidzárlatos lesz)

 

4- Ha így sem működik, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot, vagy menj be a legközelebbi Decathlon áruházba

Nem működik a fékem

Ha nem működik a világítás, íme a követendő eljárás:1- Ellenőrizd, hogy a dinamó megfelelően be van-e állítva a gumihoz (a görgő hozzáér)2- Ellenőrizd, hogy a dinamó csatlakoztatva van-e (minden bowden legyen csatlakoztatva)3- Ellenőrizd az elektromos csatlakozást; ha egy világítás nem működik, akkor a 2 világítás rövidzárlatos (egy bowden se legyen csupasz) 

Rosszul vált a váltó

Ha rosszul vált a váltó, ezt több tényező okozhatja: Az alkatrészek elkopnak és elállítódnak az idő során.1 - Ellenőrizd a bowden és a váltóbowdenház állapotát. Ha elkopott, rozsdás, elferdült vagy szétfoszlott, akkor cseréld ki.2 - Ellenőrizd a lánc állapotát, rozsdamentesnek és megfelelően olajozottnak kell lennie. Ellenőrizd a kopottságát egy lánc tesztelő segítségével.3 - A váltó beállításához kövesd az alábbi eljárást:- Helyezd a láncot a legkisebb lánckerékre, majd szabadítsd fel a váltóbowdent (tartsd kézzel a váltót a nagy lánckeréken, csökkentsd a sebességet a váltókarral).- Csavard el az alsó végállásállító csavart olyan módon, hogy a váltógörgő és a legkisebb fogaskoszorú összehangoltan működjön.- Használd a váltót a felső végállásállító csavar beállításához, hogy összehangold a váltógörgőt a legfelső fogaskoszorúval.- Csavarozd be a bowdenfeszítő csavart a váltókaron majd 2 fordulatnyit csavarj ki.- Csavarozd be a bowdenfeszítő csavart majd 2 fordulatnyit csavarj ki.- Helyezd vissza a bowdent és a váltóbowdenházat a házába. Feszítsd meg a bowdent, és rögzítsd a váltó csavarjával.- Indítsd el a hajtóművet úgy, hogy a láncot a legkisebb tányérra és a legnagyobb lánckerékre teszed.- Csavard ki a bowdenfeszítő csavart, ha a sebesség nem nő elég gyorsan és csavard be ha nem csökken elég gyorsan. 

Zajos a kerekem

Ha a zaj az első keréktől jön, az alábbi okok miatt lehetséges:

 

1- A fékpofák hozzáérnek a felnihez

Nézd meg « A fékem nem működik megfelelően » menüben a fékpofák megfelelő beállítását.

 

2- A sárvédő hozzáér a gumiköpenyhez (nézd meg a lenti videót)

 

 

Ha a zaj a hátós keréktől jön, az alábbi lehet a probléma:

 

1- A fékpofák hozzáérnek a felnihez

Nézd meg « A fékem nem működik megfelelően » menüben a fékpofák megfelelő beállítását

FIGYELEM: A beállítás elvégzése előtt ellenőrizd, hogy a kerék megfelelően a helyén van-e.Ehhez használj egy 15-ös kulcsot a hátsó kerék kilazításához és állítsd be, hogy a kerék középen legyen a vázhoz viszonyítva.



2- A sárvédő hozzáér a gumiköpenyhez (nézd meg a lenti videót)

 

Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj egy Decathlon áruházi műhelyhez segítségért.

Defektet szenvedtem vagy lapos a gumim

A gumiköpeny belsejében található egy gumibelső, ami elraktározza a levegőt.Defekt vagy lapos gumi esetén a leggyakrabban a gumibelső okozza a problémát.A javítása egyszerű, nézd meg oktatóvideónkat.

Szükség esetén fordulhatsz egy Decathlon áruház műhelyéhez.

Használati utasítás

A jótállással és szavatosággal kapcsolatos információkról Panaszkezelési Szabályzatunkban tájékozódhatsz.