Ref: 8602020, 8596957
2020
Ez a 27,5"-os kerékpár az első MTB túrákhoz készült, száraz időben, kb. 1,5 órás kerékpározáshoz.
Egyszerű és hatékony MTB kerékpár! Az ST 120 MTB nyergében ülve pontosnak és könnyűnek fogod érezni a kerékpárt az egy lánctányéros hajtóműnek (1x9 sebesség) és a mechanikus tárcsafékeknek köszönhetően.Válts könnyen sebességfokozatot!
Az ajánlott átlagos nyomásérték 2,0 bar.
Ha jobb tapadást szeretnél elérni, és/vagy a testsúlyod kevesebb mint 70 kg, 10%-kal csökkentheted a nyomást, - de semmiképp ne legyen kevesebb, mint 1,8 bar (minimum ajánlott nyomásérték), - azonban ez növeli a defekt esélyét technikás terepen.
Ne felejtsd el rendszeresen ellenőrizni a guminyomást!
A kormányt gyárilag a legmagasabb pozícióba állítjuk (a hát így a legegyenesebb, tehát a legkényelmesebb a testhelyzet).
Az aerodinamikusabb tartás és a hatékonyabb pedálozás érdekében alacsonyabb pozícióba állíthatod a kormányt, hogy megnyújtsd a testtartásodat (ebben a testhelyzetben hajlított a hátad, vagyis sportosabb pozíciót vehetsz fel).
Ehhez egyszerűen vedd le a kormányszár alatt található távtartó gyűrűket a videóban bemutatott lépéseket követve.
Tekintsd meg ezt a videót, hogy megtanuld beállítani a kormányt.
A BTWIN U-Fit villát úgy terveztük, hogy a lehető legjobban leegyszerűsítse a beállításokat.
Valódi innováció: a tekerőgomb segítségével állítsd be a testsúlyodnak megfelelő értéket a villán.
A tekerőgomb beállításával a rugó keményebb vagy gyengébb lesz a testsúlytól függően.
Amikor kitolod a kerékpárt az áruházból, a féktárcsák és a fékbetétek még újak, vagyis a fékezés teljesítménye gyenge. Egy hirtelen fékezés hideg időben, vagy folyamatos fékezés (pl: lejtőn) felhevítheti a fékbetéteket, ezáltal megkeményedhet a felületük.
Ennek elkerüléséhez (és, hogy a fékek teljesen használhatatlanná váljanak), javasoljuk, hogy koptasd be a fékeket. A bekoptatáshoz mindkét féket kb. 10 alkalommal kell használni. Erősen fékezd le a kerékpárt 25-ről 5 km/h-ra, de a kereket ne állítsd le teljesen, és egyszerre csak az egyik féket használd.
Tekintsd meg ezt a videót, hogy megtanuld beállítani a nyereg magasságát.
Tekintsd meg ezt a videót, hogy megtanuld beigazítani a fékkarokat.
Tekintsd meg ezt a videót, hogy megtanuld lecserélni a pedálokat.
Az új kerékpár első használatakor több elem természetesen mozog és a helyére kerül.
A küllők kattoghatnak, ez a kattogás az összeszerelés során fellépő elcsavarodásból fakad.
A kerékpár duplafalú felnivel van ellátva, ezáltal merevebb és strapabíróbb. A kerékben tehát nem lehet nyolcas.
Ha ez a helyzet mégis fennáll, keresd fel az egyik DECATHLON áruház műhelyét, hogy munkatársaink díjmentesen megjavítsák:
1- A kerékpár vásárlásának dátumát követő első 6 hónapon belül egy ingyenes felülvizsgálatot biztosítunk.
Üzenet a szülőknek: A fiatalok körében közkedvelt ügyességi trükkök (pl: egykerekezés, driftelés (hátsó kerék kicsúsztatása), ugratás, stb.) rendszeres ismétlése miatt szintén kotyoghat a hátsó kerékagy, vagy nyolcas keletkezhet a felniben.
Ha gyereked rendszeresen gyakorolja ezeket a trükköket, fontos, hogy felhívd erre a figyelmét.
Sajnos bármelyikünkkel megeshet, hogy defektet kap.
- A talaj (tüskék, tövisek, üveg, csavar, stb.)
- Vagy a kerékpár használata közben (kárt okozó akadályok) kövek, útszegélyek, kátyúk, stb.)
általában a leggyakoribb okai a lyukadásoknak (apró lyukak) vagy becsípődéseknek (apró rések).
Azonban, ha a defektek rendszeresek, az alábbi okok miatt lehetséges:
- Üzemünkben a kerék nem megfelelő összeszerelése miatt az egyik küllő becsípte a belső gumit.
- Nem megfelelő gumiköpeny vagy belső gumi (lyukas).
- Egy rosszul megjavított első defekt és egy szúrós tárgy (tüske, üveg, fémdarab), ami a gumiköpenyben maradt.
Tehát fontos ellenőrizni, hogy ne maradjon idegen tárgy a gumiköpeny belsejében és a felniben.
Nem tudod hogyan kell levenni és felrakni egy gumiköpenyt, megjavítani vagy cserélni egy gumibelsőt?
1- A legegyszerűbb módszer, ha nem nyúlsz a kerékhez, hanem átmenetileg megjavítod egy defektjavító spray segítségével:
Csavarozd a defektjavító cső végét a sérült kerék szelepére és tartsd lenyomva a palackot a hab befújásához. A gumiköpeny visszanyeri eredeti formáját és keménységét, így gond nélkül hazakerékpározhatsz.
Ha önállóan szeretnéd megjavítani vagy kicserélni a gumibelsőt, tekintsd meg alább a bemutató videót.
Többféle módon "puhíthatod" a villát:
1- Ellenőrizd a keménységi beállításokat: Olvasd el ezt a fejezetet: HOGYAN KELL BEÁLLÍTANI A VILLÁT?
2- Végezz alapvető karbantartást: a villát rendszeresen karbantarthatod egy egyszerű olajozó segítségével. Néhány csepp olajat tegyél a becsúszószárra majd engedd befolyni az olajat.
3- Végeztess teljes karbantartást egy műhelyben.
Néhány dolog, amit tehetsz, hogy megfelelően működjön a hátsó váltó:
1/ Ellenőrizd a bowdeneket és a bowdenházakat:
1a. A rosszul felhelyezett bowdenházvég zavarhatja a váltóbowdenek feszítését, ezáltal rosszul váltják a sebességfokozatokat. Ha egy bowdenházvég rosszul van felhelyezve, igazítsd meg.
1b. Ha a váltó a sebességfokozatok közötti váltásokat követően sem mozog, akkor valószínűleg a bowdenek és a bowdenházak összetapadtak. A bowdeneket és a bowdenházakat cserélni szükséges.
Te magad is kicserélheted ezeket az alábbi rubrikában található videó segítségével: "VÁLTÓBOWDEN CSERÉJE " vagy hozd el a kerékpárodat egyik DECATHLON áruházunk Műhelyébe.
2/ Ellenőrizd, hogy a váltótartó fül ne legyen ferde: Az elhajlott váltótartó fül a váltó eltolódását okozza, így az már nem fog megfelelően működni. Állj a kerékpárod mögé és ellenőrizd a váltó pozícióját, ahogyan az alábbi képen látható.
Ha a váltótartó fül ferde, látogass el az egyik DECATHLON áruház műhelyébe, hogy munkatársaink kicseréljék. EMLÉKEZTETŐ : a vásárlást követő első 6 hónapban ingyenesen kérhető a kerékpár teljes átvizsgálása.
MEGJEGYZÉS: Abban az esetben, ha rendszeresen használod MTB kerékpárodat nedves és sáros környezetben, és ha rendszeresen tisztítod bő vízzel, a bowdeneket és a bowdenházakat gyakrabban kell cserélni. A kerékpár tisztítása magasnyomású mosóval nem ajánlott, mivel bemossa a víz bejuthat a csapágyak és a bowdenházak belsejébe.
A fékkar "nyúlik" és/vagy hozzáér a kormányhoz mielőtt fékhatás lépne fel:
Tekerd ki a gombot és a kontraanyát addig, amíg megfelelő lesz a fékkar feszessége, de ne legyen túl feszes! A megfelelő feszesség elérése után tekerd vissza teljesen a kontraanyát.
Látogass el az egyik DECATHLON áruház műhelyébe és munkatársaink megjavítják.
Elszakadt a láncod? Ez esetben két lehetőséged van:
1- Javítsd meg a láncot az alábbi videó segítségével. Ehhez szükséged lesz egy láncbontóra és egy patentszemre.
2- Látogass el az egyik DECATHLON áruház műhelyébe és munkatársaink megjavítják.
Ezekből a videókból megismerheted a javításokhoz és az alkatrészek cseréjéhez szükséges lépéseket.
- Hátsó kerék kivétele/berakása - Defekt javítása
- Gumibelső cseréje - Kormánymagasság beállítása
- Lánc javítása - Váltótartó fül cseréje
Keresd fel Youtube csatornánkat, ahol számos hasznos videót találsz.
HÁTSÓ KERÉK KIVÉTELE/BERAKÁSA
DEFEKT JAVÍTÁSA
GUMIBELSŐ CSERÉJE
KORMÁNYMAGASSÁG BEÁLLÍTÁSA
LÁNC JAVÍTÁSA
VÁLTÓTARTÓ FÜL CSERÉJE
A kerékpár megtisztításához szerezz be egy kerékpársampont, egy szivacsot és egy kefét.
Öblítsd le a kerékpárt a tisztítószerek felvitele előtt.
Ezt követően használd a szivacsot és a kefét a tisztítószerek hatékony felviteléhez.
Mindenképp hagyd hatni a sampont, mielőtt leöblíted a kerékpárt!
Az öblítést kellő távolságból kell végezni, hogy ne tegyen kárt a mechanikai részekben.
Végül szárítsd meg a kerékpárodat egy puha, száraz és tiszta törlőkendővel.
A váltórendszer tisztításához és kenéséhez szükség van egy zsírtalanítóra, egy megfelelő kefére és kenőanyagra.
Első lépésben védd a féktárcsát egy kendővel, hogy ne csöpögjön rá a kenőanyag.
Ezt követően fújd le zsírtalanítóval a lánctányérokat, a fogaskoszorút, a láncot és a váltógörgőket, majd dörzsöld át őket egy kefével.
Hagyd hatni pár percig mielőtt kellő távolságból leöblítenéd.
Várj, amíg a váltórendszer megszárad a kenőanyag felvitele előtt.
Csöpögtesd az olajat a lánc belsejébe a nagyobb hatékonyság érdekében.
A váltóbowdened piszkos, rozsdás, sérült vagy a váltás nehéz, kemény vagy véletlenszerű?
Ebben az esetben a váltóbowdent ki kell cserélni! Ehhez szerezz be egy csavarhúzót, egy bowdenvágót, egy imbuszkulcsot és egy váltóbowden és bowdenház szettet.
Először is ki kell húzni a váltóbowdent a bowdenházból. Válts a legkisebb fogaskerékre, majd csavarozd le a váltókar alatti sapkát. Ezt követően vágd el a váltóbowdent, távolítsd el, majd húzd le róla a bowdenházat.
Mérd meg mekkora bowdenházra van szükséged MTB kerékpárodhoz és vágd le. Helyezd a végekbe a bowdenházvégeket. Most már visszahelyezheted a bowdeneket a vázra.
Fűzd be a bowdent a váltókarba, majd a bowdenházba. Miután végeztél, csavard vissza a váltókar alatti sapkát és rögzítsd a bowdent a váltón. A váltó beállításához feszítsd meg a bowdent, ha nehezen vált fel vagy lazítsd ki, ha a leváltással vannak próblémák.
Ha mindennel kész vagy, vágd le a maradék váltóbowdent és egy csipesz segítségével szoríts rá egy bowdenvéget.
Tekintsd meg ezt a videót, hogy megtanuld kivenni a hátsó kereket.
Egy defekt javításához az alábbi dolgokra lesz szükséged: egy pumpa, egy vízzel teli vödör, egy törlőkendő és javítószett
Fújj egy kevés levegőt a gumibelsőbe. A lyuk megtalálásához tedd a belsőt egy vödör vízbe.
Ha megtaláltad, töröld szárazra a gumibelsőt egy törlőkendővel, majd dörzsöld át a csiszolópapírral a lyuk körüli területet.
Ezzel tudod előkészíteni a gumibelsőt a ragasztásra, hiszen így tud majd a javítófolt megfelelően tapadni.
Kend fel a ragasztót a lyuk köré és várj 3-5 percet.
Helyzed a foltot a lyukra és tartsd rányomva pár percig.
Most már visszateheted a belsőt a gumiköpenybe.
Tekintsd meg ezt a videót, hogy megtanuld lecserélni a fékbetéteket.
Teintsd meg ezt a videót, hogy megtanuld a mechanikus tárcsafék beállítását.
Ehhez az alábbi eszközökre van szükség: láncbontó, új lánc és patentszem.
Váltsd a láncot a legkisebb lánctányérra és a legkisebb fogaskerékre.
Először nyisd szét a patentszemet egy patentszem fogóval, majd vedd le a régi láncot.
Helyezd az új láncot az utolsó fogaskerékre és a legkisebb lánctányérra, hogy könnyebben meghatározd a lánc optimális hosszát.
A lánc vízszintesen kell álljon; vezesd végig a láncot a felső váltógörgő felső részén és az alsó váltógörgő alsó részén.
Amint meghatároztad a lánc hosszát, vedd le a felesleges szemeket a láncbontó segítségével.
Végül tedd rá a patentszemet a láncra, forgasd meg a pedált annyira, hogy a patentszem a felső részen legyen, majd fogd meg a hátsó kereket és nyomd előre a pedált, hogy a patentszem biztosan a helyére pattanjon.