Első használat
A kerékpárom előkészítése
REF: 8400335
2018
Ideális kikapcsolódáshoz az első MTB túrákon. Kapcsolódj ki a kerékpártúrákon a természetben.
A kényelemérzeted a legfontosabb: a váz kialakítása (Confort Geometry Frame) megemelt testhelyzetet biztosít, 80 mm-es teleszkóp, ERGOFIT, banán nyereg, FLEX nyeregcső, 27,5”-os kerekek (az XS-es" 26").
A kerékpárom előkészítése
Az ajánlott gyártói nyomástartomány 2,5-4,5 bar.
Ha jobb tapadást szeretnél elérni, és/vagy a testsúlyod kevesebb mint 70 kg, 10%-kal csökkentheted a nyomást, azonban ez növeli a defekt esélyét technikás terepen.
Ne felejtsd el rendszeresen ellenőrizni a guminyomást!
Tekintsd meg ezt a videót, hogy megtanuld beállítani a kormányt.
A 80mm-es SUNTOUR villa 1 beállítógombbal rendelkezik.
Tekerd a gombot az óramutató járásával megegyező irányba, hogy fokozd a keménységet, és ellentétes irányba, ha csökkenteni szeretnéd.
A V-fékek hatékonysága szempontjából nincs bekoptatási időszak.
Tudnod kell azonban, hogy a felnik fekete díszítése és a fékpofák közötti első érintkezés fékzörejt okozhat. Nem kell aggódni, a használat során a fékbetétek egy vékony gumiréteget képeznek a felni peremén, amely megszűnteti ezt a hangot.
Tekintsd meg ezt a videót, hogy megtanuld beállítani a nyereg magasságát.
Tekintsd meg ezt a videót, hogy megtanuld beigazítani a fékkarokat.
Tekintsd meg ezt a videót, hogy megtanuld lecserélni a pedálokat.
Az ST 100 MTB-ot úgy terveztük, hogy segítsen kikapcsolódni az első kerékpártúrákon, a V-fék technológiát erre a használatra választottuk.
Sajnos ezt a modellt nem lehetséges tárcsafékes rendszerrel felszerelni a villa (az első fékhez) és a váz (a hátó fékhez) lecserélése nélkül.
Annak érdekében, hogy megoldj egy defektet, egy láncszakadást vagy más felmerülő problémát, szerezd be a szükséges eszközöket a kerékpáros túrád előtt. Íme egy termékválogatás, amely segíthet megoldani ezeket a technikai baleseteket.
Az új kerékpár első használatakor több elem természetesen mozog és a helyére kerül.
A küllők kattognak, ez a kattogás az összeszerelés során fellépő elcsavarodásból fakad.
A kerékpár duplafalú felnivel van ellátva, ezáltal merevebb és strapabíróbb.
A kerékpár vásárlásának dátumát követő első 6 hónapon belül biztosítunk egy ingyenes felülvizsgálatot.
Üzenet a szülőknek: A fiatalok körében közkedvelt ügyességi trükkök (pl: egykerekezés, driftelés (hátsó kerék kicsúsztatása), ugratás, stb.) rendszeres ismétlése miatt szintén kotyoghat a hátsó kerékagy, vagy nyolcas keletkezhet a felniben.
Ha gyereked rendszeresen gyakorolja ezeket a trükköket, fontos, hogy felhívd erre a figyelmét.
Sajnos bármelyikünkkel megeshet, hogy defektet kap.
- A talaj (tüskék, tövisek, üveg, csavar, stb.)
- Vagy a kerékpár használata közben (kárt okozó akadályok) kövek, útszegélyek, kátyúk, stb.) általában a leggyakoribb okai a lyukadásoknak (apró lyukak) vagy becsípődéseknek (apró rések). Azonban, ha a defektek rendszeresek, az alábbi okok miatt lehetséges:
- Üzemünkben a kerék nem megfelelő összeszerelése miatt az egyik küllő becsípte a belső gumit.
- Nem megfelelő gumiköpeny vagy belső gumi (lyukas).
- Egy rosszul megjavított első defekt és egy szúrós tárgy (tüske, üveg, fémdarab), ami a gumiköpenyben maradt. Tehát fontos ellenőrizni, hogy ne maradjon idegen tárgy a gumiköpeny belsejében és a felniben.
Nem tudod hogyan kell levenni és felrakni egy gumiköpenyt, megjavítani vagy cserélni egy gumibelsőt?
1- A legegyszerűbb módszer, ha nem nyúlsz a kerékhez, hanem átmenetileg megjavítod egy defektjavító spray segítségével:
Csavarozd a defektjavító cső végét a a sérült kerék szelepére és tartsd lenyomva a palackot a hab befújásához. A gumiköpeny visszanyeri eredeti formáját és keménységét, így gond nélkül haza kerékpározhatsz.
3- Ha önállóan szeretnéd megjavítani vagy kicserélni a gumibelsőt, tekintsd meg alább a megfelelő szervizeléssel kapcsolatos bemutató videót.
Többféle módon "puhíthatod" a villát:
1- Ellenőrizd a keménységi beállításokat: Olvasd el az alábbi fejezetet: HOGYAN KELL BEÁLLÍTANI A VILLÁT?
2- Végezz alapvető karbantartást: a villát rendszeresen karbantarthatod egy egyszerű olajozó segítségével. Néhány csepp olajat tegyél a becsúszószárra majd engedd befolyni az olajat .
3- Végeztess teljes karbantartást egy műhelyben.
Néhány dolog, amit tehetsz, hogy megfelelően működjön az első váltó:
1/ Ellenőrizd a bowdeneket és a bowdenházakat: A rosszul felhelyezett bowdenházvég zavarhatja a váltóbowdenek feszítését, ezáltal rosszul váltják a sebességfokozatokat.
Ha egy bowdenházvég rosszul van felhelyezve, igazítsd meg.
2/ Ha a váltó a sebességfokozatok közötti váltásokat követően sem mozog, akkor valószínűleg a bowdenek és a bowdenházak összetapadtak. A bowdeneket és a bowdenházakat cserélni szükséges.
Te magad is kicserélheted ezeket az alábbi rubrikában található videó segítségével: "VÁLTÓBOWDEN CSERÉJE " vagy hozd el a kerékpárodat egyik DECATHLON áruházunk műhelyébe.
EMLÉKEZTETŐ : a vásárlást követő első 6 hónapon belül ingyenesen kérhető a kerékpár egyszeri biztonsági átvizsgálása.
MEGJEGYZÉS: Abban az esetben, ha rendszeresen használod MTB kerékpárodat nedves és sáros környezetben, és ha rendszeresen tisztítod bő vízzel, a bowdeneket és a bowdenházakat gyakrabban kell olajozni, cserélni. A kerékpár tisztítása magasnyomású mosóval nem ajánlott, mivel a víz bejuthat a csapágyak és a bowdenházak belsejébe.
Néhány dolog, amit tehetsz, hogy megfelelően működjön a hátsó váltó:
1/ Ellenőrizd a bowdeneket és a bowdenházakat:
1a. A rosszul felhelyezett bowdenházvég zavarhatja a váltóbowdenek feszítését, ezáltal rosszul váltják a sebességfokozatokat. Ha egy bowdenházvég rosszul van felhelyezve, igazítsd meg.
1b. Ha a váltó a sebességfokozatok közötti váltásokat követően sem mozog, akkor valószínűleg a bowdenek és a bowdenházak összetapadtak. A bowdeneket és a bowdenházakat cserélni szükséges.
Te magad is kicserélheted ezeket az alábbi rubrikában található videó segítségével: "VÁLTÓBOWDEN CSERÉJE " vagy hozd el a kerékpárodat egyik DECATHLON áruházunk műhelyébe.
2/ Ellenőrizd, hogy a váltótartó fül ne legyen ferde: Az elhajlott váltótartó fül a váltó eltolódását okozza, így az már nem fog megfelelően működni. Állj a kerékpárod mögé és ellenőrizd a váltó pozíciójá.
Ha a váltótartó fül ferde, látogass el az egyik DECATHLON áruház műhelyébe, hogy munkatársaink kicseréljék.
EMLÉKEZTETŐ : a vásárlást követő első 6 hónapon belül ingyenesen kérhető a kerékpár egyszeri biztonsági átvizsgálása.
MEGJEGYZÉS: Abban az esetben, ha rendszeresen használod MTB kerékpárodat nedves és sáros környezetben, és ha rendszeresen tisztítod bő vízzel, a bowdeneket és a bowdenházakat gyakrabban kell olajozni, cserélni. A kerékpár tisztítása magasnyomású mosóval nem ajánlott, mivel a víz bejuthat a csapágyak és a bowdenházak belsejébe.
A fékkar "nyúlik" és/vagy hozzáér a kormányhoz mielőtt fékhatás lépne fel:
Tekerd ki a spanolót és a kontraanyát addig, amíg megfelelő lesz a fékkar feszessége, de ne legyen túl feszes! A megfelelő feszesség elérése után tekerd vissza teljesen a kontraanyát.
Látogass el az egyik DECATHLON áruház műhelyébe és munkatársaink megjavítják.
A teleszkópos villa optimális működési tartománya +5°C felett van.
Alacsonyabb hőmérsékleten a hideg hatására a felfüggesztés megkeményedhet, és akár akadhat is, de anélkül, hogy károsodna.
Amint a hőmérséklet +5°C fölé emelkedik, visszaáll a normál működése.
Ha ennek ellenére hibát fedezel fel vagy kételkedsz a villa épségében, hozd be a kerékpárodat egy Decathlon áruház műhelyébe, ahol teljesen átvizsgálják.
Ezekből a videókból megismerheted a javításokhoz és az alkatrészek cseréjéhez szükséges lépéseket.
- Hátsó kerék kivétele/berakása - Defekt javítása
- Gumibelső cseréje - Lánc javítása
- Váltótartó fül cseréje
Keresd fel Youtube csatornánkat, ahol számos hasznos videót találsz.
A kerékpár megtisztításához szerezz be egy kerékpár sampont, egy szivacsot és egy kefét.
Öblítsd le a kerékpárt a tisztítószerek felvitele előtt.
Ezt követően használd a szivacsot és a kefét a tisztítószerek hatékony felviteléhez.
Mindenképp hagyd hatni a sampont, mielőtt leöblíted a kerékpárt!
Az öblítést kellő távolságból kell végezni, hogy ne tegyen kárt a mechanikai részekben.
Végül töröld át kerékpárodat egy puha, száraz és tiszta törlőkendővel.
A váltórendszer tisztításához és kenéséhez szükség van egy zsírtalanítóra, egy megfelelő kefére és kenőanyagra.
Első lépésben védd a féktárcsát egy kendővel, hogy ne csöpögjön rá a kenőanyag.
Ezt követően fújd le zsírtalanítóval a lánctányérokat, a fogaskoszorút, a láncot és a váltógörgőket, majd dörzsöld át őket egy kefével.
Hagyd hatni pár percig mielőtt kellő távolságból leöblítenéd.
Várj, amíg a váltórendszer megszárad a kenőanyag felvitele előtt.
Csöpögtesd az olajat a lánc belsejébe a nagyobb hatékonyság érdekében.
A váltóbowdened piszkos, rozsdás, sérült vagy a váltás nehéz, kemény vagy véletlenszerű?
Ebben az esetben a váltóbowdent ki kell cserélni! Ehhez szerezz be egy csavarhúzót, egy bowdenvágót, egy imbuszkulcsot és egy váltóbowden és bowdenház szettet.
Először is ki kell húzni a váltóbowdent a bowdenházból. Válts a legkisebb fogaskerékre, majd csavarozd le a váltókar alatti sapkát. Ezt követően vágd el a váltóbowdent, távolítsd el, majd húzd le róla a bowdenházat.
Mérd meg mekkora bowdenházra van szükséged MTB kerékpárodhoz és vágd le. Helyezd a végekbe a bowdenházvégeket. Most már visszahelyezheted a bowdeneket a vázra.
Fűzd be a bowdent a váltókarba, majd a bowdenházba. Miután végeztél, csavard vissza a váltókar alatti sapkát és rögzítsd a bowdent a váltón. A váltó beállításához feszítsd meg a bowdent, ha nehezen vált fel vagy lazítsd ki, ha a leváltással vannak problémák.
Ha mindennel kész vagy, vágd le a maradék váltóbowdent és egy csipesz segítségével szoríts rá egy bowdenvéget.
Tekintsd meg ezt a videót, hogy megtanuld hogyan kell kivenni a hátsó kereket.
Egy defekt javításához az alábbi dolgokra lesz szükséged: egy pumpa, egy vízzel teli vödör, egy törlőkendő és javítószett
Fújj egy kevés levegőt a gumibelsőbe. A lyuk megtalálásához tedd a belsőt egy vödör vízbe.
Ha megtaláltad, töröld szárazra a gumibelsőt egy törlőkendővel, majd dörzsöld át a csiszolópapírral a lyuk körüli területet.
Ezzel tudod előkészíteni a gumibelsőt a ragasztásra, hiszen így tud majd a javítófolt megfelelően tapadni.
Kend fel a ragasztót a lyuk köré és várj 3-5 percet.
Helyezd a foltot a lyukra és tartsd rányomva pár percig.
Most már visszateheted a belsőt a gumiköpenybe.
Ehhez az alábbi eszközökre van szükség: láncbontó, új lánc és patentszem.
Váltsd a láncot a legkisebb lánctányérra és a legkisebb fogaskerékre.
Először nyisd szét a patentszemet egy patentszem fogóval, majd vedd le a régi láncot.
Helyezd az új láncot az utolsó fogaskerékre és a legkisebb lánctányérra, hogy könnyebben meghatározd a lánc optimális hosszát.
A lánc vízszintesen kell álljon; vezesd végig a láncot a felső váltógörgő felső részén és az alsó váltógörgő alsó részén.
Amint meghatároztad a lánc hosszát, vedd le a felesleges szemeket a láncbontó segítségével.
Végül tedd rá a patentszemet a láncra, forgasd meg a pedált annyira, hogy a patentszem a felső részen legyen, majd fogd meg a hátsó kereket és nyomd előre a pedált, hogy a patentszem biztosan a helyére pattanjon.
Tekintsd meg ezt a videót, hogy megtanuld lecserélni a fékbetéteket.
Ki szeretnél cserélni néhány alkatrészt? Minden alkatatrészt megtalálsz itt az ST 100-as kerékpárodhoz.