Ref: 8615848, 8615847, 8615846, 8738505, 8738434
2020
Ez a 29"-es kerekekkel rendelkező MTB kerékpár "ideális 2-3 órás túrakerékpározáshoz az év minden időszakában.
Kényelem és reaktivitás a különféle terepviszonyokhoz: A 29"-es kerekek " (27,5" S-es méretben), az egytányéros hajtómű és a hidraulikus tárcsafékek új értelmet adnak a mountain bike-ozásnak.
Az ajánlott átlagos nyomásérték 1,8 bar.
Ha jobb tapadást szeretnél elérni, és/vagy a testsúlyod kevesebb mint 70 kg, 10%-kal csökkentheted a nyomást, - de semmiképp ne legyen kevesebb, mint 1,6 bar (minimum ajánlott nyomásérték), - azonban ez növeli a defekt esélyét technikás terepen.
Ne felejtsd el rendszeresen ellenőrizni a guminyomást!
A kormányt gyárilag a legmagasabb pozícióba állítjuk a legkényelmesebb testhelyzetért.
Az aerodinamikusabb tartás és a hatékonyabb pedálozás érdekében alacsonyabb pozícióba állíthatod a kormányt, hogy megnyújtsd a testtartásodat (ebben a testhelyzetben hajlított a hátad, vagyis sportosabb pozíciót vehetsz fel).
Ehhez egyszerűen vedd le a kormányszár alatt található távtartó gyűrűket a videóban bemutatott lépéseket követve.
Tekintsd meg ezt a videót, hogy megtanuld beállítani a kormányt.
Tekintsd meg ezt a videót, hogy megtanuld beigazítani a fékkarokat.
A kerékpár gyorszáras nyeregcsőbilinccsel rendelkezik.
Állj egyenesen a nyereg mellé. Nyisd ki a nyeregcsőbilincsen található kart! Húzd fel vagy nyomd le a nyerget, hogy a csípőd magasságában legyen.
Szorítsd meg a nyeregcsőbilincset a kar visszazárásával.
Ha precízebb szeretnél lenni, tekintsd meg az oktatóvideónkat.
Tekintsd meg ezt a videót, hogy megtanuld beállítani a nyereg távolságát.
A villa két egymástól független tekerőgombbal rendelkezik. A bal gombbal állítható a teleszkóp keménysége, a jobbal lockolható.
Tekerd az óramutató járásával megegyező irányba, hogy fokozd a keménységet, és ellentétes irányba, ha csökkenteni szeretnéd.
A sima szakaszokon lockoutolhatod a villát a kormányon található kar segítségével.
Tekintsd meg ezt a videót, hogy megtanuld lecserélni a pedálokat.
Amikor kitolod a kerékpárt az áruházból, a féktárcsák és a fékbetétek még újak, vagyis a fékezés teljesítménye gyenge. Egy hirtelen fékezés hideg időben, vagy folyamatos fékezés (pl: lejtőn) felhevítheti a fékbetéteket, ezáltal megkeményedhet a felületük.
Ennek elkerüléséhez (és, hogy a fékek teljesen használhatatlanná váljanak), javasoljuk, hogy koptasd be a fékeket. A bekoptatáshoz mindkét féket kb. 10 alkalommal kell használni. Erősen fékezd le a kerékpárt 25-ről 5 km/h-ra, de a kereket ne állítsd le teljesen, és egyszerre csak az egyik féket használd.
A gumibelső kilyukadása vagy becsípődése kockázatának csökkentése érdekében a kerekek TUBELESS kerékké alakíthatók át.
Ehhez vásárolnod kell:
- Egy pár TUBELESS gumiköpenyt:
ALL TERRAIN 9 SPEED 29X2.10 TUBELESS READY / ETRTO 54-622 GUMIKÖPENY
21 mm-es felniszalag:
DECATHLON: ÖNTAPADÓS TUBELESS FELNISZALAG 10M X 21MM (8585411)
-Egy pár tubeless Schrader szelep:
ALLTRICKS: NO FLATS JOE'S TUBELESS SCHRADER 36 MM (AUTO) SZELEP
-Defektgátló folyadék:
DECATHLON: DEFEKTGÁTLÓ FOLYADÉK TUBELESS READY GUMIKÖPENY ÉS FELNI FELSZERELÉSÉHEZ (8550735)
A FOLYAMAT:
1. Vedd ki a kereket
2. Vedd le a gumiköpenyt és az eredeti gumibelsőt a felniről
3. Helyezd fel a felniszalagot
4. Helyezz be egy TUBELESS Schrader szelepet belülről a felnin lévő lyukba
5. Önts defektgátló folyadékot a TUBELESS gumiköpenybe.
6. Helyezd fel a speciális, új TUBELESS gumiköpenyt.
7. Erősen fújd fel a kereket, hogy a gumiköpeny rákattanjon a felnire
Ha a művelet túl problémásnak tűnik, a megvalósításhoz keresd fel a legközelebbi Decathlon áruház műhelyét.
Annak érdekében, hogy megoldj egy defektet, egy láncszakadást vagy más felmerülő problémát, szerezd be a szükséges eszközöket a kerékpáros túrád előtt. Íme egy termékválogatás, amely jól jöhet néhány technikai gubanc esetén.
Az új kerékpár első kerékforgásakor több elem természetesen mozog és a helyére kerül.
A küllők kattognak, ez a kattogás az összeszerelés során fellépő elcsavarodásból fakadhat.
A kerékpár duplafalú felnivel van ellátva, ezáltal merevebb és strapabíróbb. A kerékben tehát nem lehet nyolcas.
Ha ez a helyzet mégis fennáll, keresd fel az egyik DECATHLON áruház műhelyét, hogy munkatársaink díjmentesen megjavítsák:
A kerékpár vásárlásának dátumát követő első 6 hónapon belüli egy ingyenes felülvizsgálatot biztosítunk.
Üzenet a szülőknek: A fiatalok körében közkedvelt ügyességi trükkök (pl: egykerekezés, szkidelés (hátsó kerék kicsúsztatása), ugratás, stb.) rendszeres ismétlése miatt szintén kotyoghat a hátsó kerékagy, vagy nyolcas keletkezhet a felniben. Ha gyereked rendszeresen gyakorolja ezeket a trükköket, fontos, hogy felhívd erre a figyelmét.
Sajnos bármelyikünkkel megeshet, hogy defektet kap.
- A talaj (tüskék, tövisek, üveg, csavar, stb.)
- Vagy a kerékpár használata közben (kárt okozó akadályok) kövek, útszegélyek, kátyúk, stb.) általában a leggyakoribb okai a lyukadásoknak (apró lyukak) vagy becsípődéseknek (apró rések).
- Üzemünkben a kerék nem megfelelő összeszerelése miatt az egyik küllő becsípte a belső gumit.
- Nem megfelelő gumiköpeny vagy belső gumi (lyukas).
- Egy rosszul megjavított első defekt és egy szúrós tárgy (tüske, üveg, fémdarab), ami a gumiköpenyben maradt.
Tehát fontos ellenőrizni, hogy ne maradjon idegen tárgy a gumiköpeny belsejében és a felniben.
Nem tudod hogyan kell levenni és felrakni egy gumiköpenyt, megjavítani vagy cserélni egy gumibelsőt?
1- A legegyszerűbb módszer, ha nem nyúlsz a kerékhez, hanem átmenetileg megjavítod egy defektjavító spray segítségével:
Csavarozd a defektjavító cső végét a a sérült kerék szelepére és tartsd lenyomva a palackot a hab befújásához. A gumiköpeny visszanyeri eredeti formáját és keménységét, így gond nélkül hazakerékpározhatsz.
Ha önállóan szeretnéd megjavítani vagy kicserélni a gumibelsőt, tekintsd meg alább a bemutató videót.
Többféle módon "puhíthatod" a villát:
1- Ellenőrizd a keménységi beállításokat: Olvasd el az alábbi fejezetet: HOGYAN KELL BEÁLLÍTANI A VILLÁT?
2- Végezz alapvető karbantartást: a villát rendszeresen karbantarthatod egy egyszerű olajozó segítségével. Néhány csepp olajat tegyél a becsúszószárra majd engedd befolyni az olajat .
3- Végeztess teljes karbantartást egy műhelyben.
Néhány dolog, amit tehetsz, hogy megfelelően működjön a hátsó váltó:
1/ Ellenőrizd a bowdeneket és a bowdenházakat:
1a. A rosszul felhelyezett bowdenházvég zavarhatja a váltóbowdenek feszítését, ezáltal rosszul váltják a sebességfokozatokat. Ha egy bowdenházvég rosszul van felhelyezve, igazítsd meg.
1b. Ha a váltó a sebességfokozatok közötti váltásokat követően sem mozog, akkor valószínűleg a bowdenek és a bowdenházak összetapadtak. A bowdeneket és a bowdenházakat cserélni szükséges.
Kicserélheted őket te magad az alábbi videó segítségével vagy hozd el kerékpárodat az egyik DECATHLON áruház műhelyébe.
2/ Ellenőrizd, hogy a váltótartó fül ne legyen ferde:
Az elhajlott váltótartó fül a váltó eltolódását okozza, így az már nem fog megfelelően működni. Állj a kerékpárod mögé és ellenőrizd a váltó pozícióját, ahogyan az alábbi képen látható.
Ha a váltótartó fül ferde vagy törött, látogass el az egyik DECATHLON áruház műhelyébe, hogy munkatársaink kicseréljék vagy cseréld ki az alábbi videó segítségével: "ELTÖRÖTT A VÁLTÓTARTÓ FÜL "
EMLÉKEZTETŐ: a vásárlást követő első 6 hónapban ingyenesen kérhető a kerékpár egyszeri teljes átvizsgálása.
MEGJEGYZÉS: Abban az esetben, ha rendszeresen használod MTB kerékpárodat nedves és sáros környezetben, és ha rendszeresen tisztítod bő vízzel, a bowdeneket és a bowdenházakat gyakrabban kell cserélni. A kerékpár tisztítása magasnyomású mosóval nem ajánlott, mivel a víz bejuthat a csapágyak és a bowdenházak belsejébe.
A fékkar "nyúlik" és/vagy hozzáér a kormányhoz mielőtt fékhatás lépne fel: A fékrendszert be kell állítani.
Látogass el az egyik DECATHLON áruház műhelyébe és munkatársaink megjavítják.
Az elhajlott váltótartó fül a váltó eltolódását okozza, így az már nem fog megfelelően működni.
Állj a kerékpárod mögé és ellenőrizd a váltótartó fül pozícióját.
Elszakadt a láncod? Ez esetben két lehetőséged van:
1- Javítsd meg a láncot az alábbi videó segítségével. Ehhez szükséged lesz egy láncbontóra és egy patentszemre.
2- Látogass el az egyik DECATHLON áruház műhelyébe és munkatársaink megjavítják.
Ezekből a videókból megismerheted a javításokhoz és az alkatrészek cseréjéhez szükséges lépéseket.
- Hátsó kerék kivétele/berakása -Defekt javítása
- Gumibelső cseréje - Kormánymagasság beállítása
- Lánc javítása - Váltótartó fül cseréje
Keresd fel Youtube csatornánkat, ahol számos hasznos videót találsz.
A kerékpár megtisztításához szerezz be egy kerékpársampont, egy szivacsot és egy kefét.
Öblítsd le a kerékpárt a tisztítószerek felvitele előtt.
Ezt követően használd a szivacsot és a kefét a tisztítószerek hatékony felviteléhez.
Mindenképp hagyd hatni a sampont, mielőtt leöblíted a kerékpárt!
Az öblítést kellő távolságból kell végezni, hogy ne tegyen kárt a mechanikai részekben.
Végül szárítsd meg a kerékpárodat egy puha, száraz és tiszta törlőkendővel.
A váltórendszer tisztításához és kenéséhez szükség van egy zsírtalanítóra, egy megfelelő kefére és kenőanyagra.
Első lépésben védd a féktárcsát egy kendővel, hogy ne csöpögjön rá a kenőanyag.
Ezt követően fújd le zsírtalanítóval a lánctányérokat, a fogaskoszorút, a láncot és a váltógörgőket, majd dörzsöld át őket egy kefével.
Hagyd hatni pár percig mielőtt kellő távolságból leöblítenéd.
Várj, amíg a váltórendszer megszárad a kenőanyag felvitele előtt.
Csöpögtesd az olajat a lánc belsejébe a nagyobb hatékonyság érdekében.
A váltóbowdened piszkos, rozsdás, sérült vagy a váltás nehéz, kemény vagy véletlenszerű?
Ebben az esetben a váltóbowdent ki kell cserélni! Ehhez szerezz be egy csavarhúzót, egy bowdenvágót, egy imbuszkulcsot és egy váltóbowden és bowdenház szettet.
Először is ki kell húzni a váltóbowdent a bowdenházból. Válts a legkisebb fogaskerékre, majd csavarozd le a váltókar alatti sapkát. Ezt követően vágd el a váltóbowdent, távolítsd el, majd húzd le róla a bowdenházat.
Mérd meg mekkora bowdenházra van szükséged MTB kerékpárodhoz és vágd le. Helyezd a végekbe a bowdenházvégeket. Most már visszahelyezheted a bowdeneket a vázra.
Fűzd be a bowdent a váltókarba, majd a bowdenházba. Miután végeztél, csavard vissza a váltókar alatti sapkát és rögzítsd a bowdent a váltón. A váltó beállításához feszítsd meg a bowdent, ha nehezen vált fel vagy lazítsd ki, ha a leváltással vannak próblémák.
Ha mindennel kész vagy, vágd le a maradék váltóbowdent és egy csipesz segítségével szoríts rá egy bowdenvéget.
Tekintsd meg ezt a videót, hogy megtanuld hogyan kell kivenni a hátsó kereket.
Egy defekt javításához az alábbi dolgokra lesz szükséged: egy pumpa, egy vízzel teli vödör, egy törlőkendő és javítószett
Fújj egy kevés levegőt a gumibelsőbe. A lyuk megtalálásához tedd a belsőt egy vödör vízbe.
Ha megtaláltad, töröld szárazra a gumibelsőt egy törlőkendővel, majd dörzsöld át a csiszolópapírral a lyuk körüli területet.
Ezzel tudod előkészíteni a gumibelsőt a ragasztásra, hiszen így tud majd a javítófolt megfelelően tapadni.
Kend fel a ragasztót a lyuk köré és várj 3-5 percet.
Helyzed a foltot a lyukra és tartsd rányomva pár percig.
Most már visszateheted a belsőt a gumiköpenybe.
Ehhez az alábbi eszközökre van szükség: fékbetétek, egy lapos csavarhúzó és egy 3 mm-es imbuszkulcs.
Először vedd ki a kereket. Ezután egy nagy csavarhúzóval húzd szét a betéteket és helyezd vissza a dugattyúkat eredeti helyzetükbe.
Ezután húzd ki a fékbetéteket tartó csapszeget, és vedd ki a betéteket a helyükről.Készítsd elő az újakat úgy, hogy a rugókat egymás közé helyezed.
Csúsztasd be az új fékbetéteket a féknyeregbe és a csapszeg visszatételével fejezd be a műveletet.
Visszarakhatod a kereket és megnézheted, hogy a fékbetétek a helyükön vannak-e, nem dörzsölik-e a tárcsát.
Ehhez a művelethez egy 5 mm-es imbuszkulsra lesz szükség.
Csavarozd ki a féknyerget, tekerd meg a kereket és húzd be a fékkart. Fontos a fékkart behúzva tartani a féknyereg becsavarozása előtt.
Ezután nézd meg, hogy a tárcsa és a fékbetétek még mindig összeérnek-e.
A váltótartó fül cseréjéhez szükséges egy új, a kerékpárodhoz megfelelő váltótartó fül (keress rá a""PÓTALKATRÉSZEK"") címszó alatt és egy 5 mm-es imbuszkulcs.
Vedd le a kereket és a sérült váltótartó fület a megfelelő szerszámokkal.
Helyezd az új váltótartó fület a vázhoz.
Vedd le a régi váltótartó fülről a váltót és rögzítsd az újra egy 5 mm-es imbuszkulcs segítségével.
Végezetül rögzítsd vissza a váltót az új váltótartó fülre és ellenőrizd a sebességfokozatokat.
Ehhez az alábbi eszközökre van szükség: láncbontó, új lánc és patentszem.
Váltsd a láncot a legkisebb lánctányérra és a legkisebb fogaskerékre.
Először nyisd szét a patentszemet egy patentszem fogóval, majd vedd le a régi láncot.
Helyezd az új láncot az utolsó fogaskerékre és a legkisebb lánctányérra, hogy könnyebben meghatározd a lánc optimális hosszát.
A lánc vízszintesen kell álljon; vezesd végig a láncot a felső váltógörgő felső részén és az alsó váltógörgő alsó részén.
Amint meghatároztad a lánc hosszát, vedd le a felesleges szemeket a láncbontó segítségével.
Végül tedd rá a patentszemet a láncra, forgasd meg a pedált annyira, hogy a patentszem a felső részen legyen, majd fogd meg a hátsó kereket és nyomd előre a pedált, hogy a patentszem biztosan a helyére pattanjon.
Szereld fel az MTB SÁRVÉDŐ SZETTET ROCKRIDER ST 540 kerékpárodra
Szereld fel az 500-as sárvédőt ROCKRIDER ST 540 kerékpárodra
Szereld fel az OLDALSÓ NYÍLÁSÚ KULACSTARTÓT EXPLORE 540-ES kerékpárodra.
Ha csak egy kulacstartót szeretnél a kerékpárra tenni, akkor választhatsz a felső nyílású kulacstartók közül.
Ki szeretnél cserélni néhány alkatrészt? Minden alkatatrészt megtalálsz itt az EXPL 500 kerékpárodhoz.
Szükséged van az EXPL 500 kerékpárod útmutatójára?
Szükséged van a fékrendszer útmutatójára?
Szükséged van a váltórendszer útmutatójára?
ROCKRIDER élethosszig tartó jótállást vállal a vázra, kormányra és kormányszárra (normál használati feltételek mellett).
A többi alkatrészre 2 év a jótállás.
A legelső használatnál néhány alkatrész enyhén mozoghat. Ezért biztosítunk egy ingyenes átvizsgálást a kerékpár vásárlásától számított 6 hónapon belül.