Ref: 8574830
2020
Ezt az MTB kerékpárt tervezőcsapataink készítették, hogy feljuss egészen a hegytetőre és szórakoztató legyen a legurulás.
Az AM 500 S geometriája az irányíthatóságot figyelembe véve készült prémium felszereltséggel: Rockshox Pike teleszkóp és Monarch rugóstag. Sram XO váltás és Sram Guide fékek
Az ajánlott átlagos nyomásérték 1,8 bar. Ha jobb tapadást szeretnél elérni, és/vagy a testsúlyod kevesebb mint 70 kg, 10%-kal csökkentheted a nyomást, - de semmiképp ne legyen kevesebb, mint 1,6 bar (minimum ajánlott nyomásérték), - azonban ez növeli a defekt esélyét technikás terepen .Ne felejtsd el rendszeresen ellenőrizni a guminyomást!
Amikor kitolod a kerékpárt az áruházból, a féktárcsák és a fékbetétek még újak, vagyis a fékezés teljesítménye gyenge. Egy hirtelen fékezés hideg időben, vagy folyamatos fékezés (pl: lejtőn) felhevítheti a fékbetéteket, ezáltal" megkeményedik "a felületük. Ennek elkerüléséhez (és, hogy a fékek teljesen használhatatlanná váljanak), javasoljuk, hogy koptasd be a fékeket. A bekoptatáshoz mindkét féket kb. 10 alkalommal kell használni. Erősen fékezd le a kerékpárt 25-ről 5 km/h-ra, de a kereket ne állítsd le teljesen és egyszerre csak az egyik féket használd.
A gumibelső kilyukadása vagy becsípődése kockázatának csökkentése érdekében a kerekek TUBELESS kerékké alakíthatók át. A gyári gumiköpenyek TUBELESS READY kialakításúak, ahogyan a vízhatlan felniszalag is.
Tehát, amit még vásárolni kell: - Egy pár TUBELESS szelep https://www.decathlon.hu/tubeless-szelep-2-db-id_8551979.
- Defektgátló folyadék: https://www.decathlon.hu/defektgatlo-folyadek-tlr-id_8550735.html
1. Vedd ki a kereket
2. Vedd le a gumiköpenyt és az eredeti gumibelsőt a felniről
3. Helyezd fel a felniszalagot
4. Helyezz be egy TUBELESS Presta szelepet belülről a felnin lévő lyukba
5. Önts defektgátló folyadékot a TUBELESS gumiköpenybe.
6. Helyezd fel a speciális, új TUBELESS gumiköpenyt.
7. Erősen fújd fel a kereket, hogy a gumiköpeny rákattanjon a felnire
Ha a művelet túl problémásnak tűnik, a megvalósításhoz keresd fel a legközelebbi Decathlon áruház műhelyét.
Az új kerékpár első kerékforgásakor több elem természetesen mozog és a helyére kerül. A küllők kattognak, ez a kattogás az összeszerelés során fellépő elcsavarodásból fakad. Kerékpárod dupla falú felnivel van felszerelve, amely merevebb. A kerékben tehát nem lehet nyolcas. Ha ez a helyzet mégis fennáll, keresd fel az egyik DECATHLON áruház műhelyét, hogy munkatársaink díjmentesen megjavítsák:
A kerékpár vásárlásának dátumát követő első 6 hónapon belüli ingyenes felülvizsgálatának részeként. Üzenet a szülőknek: A fiatalok körében közkedvelt ügyességi trükkök (pl: egykerekezés, skidelés (hátsó kerék kicsúsztatása), ugratás, stb.) rendszeres ismétlése miatt szintén kotyoghat a hátsó kerékagy, vagy nyolcas keletkezhet a felniben. Ha gyereked rendszeresen gyakorolja ezeket a trükköket, fontos, hogy felhívd erre a figyelmét.
Sajnos bármelyikünkkel megeshet, hogy defektet kap.
- A talaj (tüskék, tövisek, üveg, csavar, stb.)
- Vagy a kerékpár használata (kárt okozó akadályok) kövek, útszegélyek, kátyúk, stb.) általában a leggyakoribb okai a lyukadásoknak (apró lyukak) vagy becsípődéseknek (apró rések). Azonban, ha a defektek rendszeresek, az alábbi okok miatt lehetséges:
- Üzemünkben a kerék nem megfelelő összeszerelése miatt az egyik küllő becsípte a belső gumit.
- Nem megfelelő gumiköpeny vagy belső gumi (lyukas).
- Egy rosszul megjavított első defekt és egy szúrós tárgy (tüske, üveg, fémdarab), ami a gumiköpenyben maradt. Tehát fontos ellenőrizni, hogy ne maradjon idegen tárgy a gumiköpeny belsejében és a felniben. Nem tudod hogyan kell levenni és felrakni egy gumiköpenyt, megjavítani vagy cserélni egy gumibelsőt?
1- A legegyszerűbb módszer, ha nem nyúlsz a kerékhez, hanem átmenetileg megjavítod egy defektjavító spray segítségével:
Csavarozd a defektjavító cső végét a a sérült kerék szelepére és tartsd lenyomva a palackot a hab befújásához. A gumiköpeny visszanyeri eredeti formáját és keménységét, így gond nélkül haza kerékpározhatsz.
3- Ha önállóan szeretnéd megjavítani vagy kicserélni a gumibelsőt, tekintsd meg alább a bemutató videót.
Több oka is lehet annak, ha nem megfelelően működik az első váltó. 1- Ellenőrizd a bowdeneket és a bowdenházakat. A rosszul felhelyezett bowdenházvég zavarhatja a váltóbowdenek feszítését, ezáltal rosszul váltják a sebességfokozatokat. Ha egy bowdenházvég rosszul van felhelyezve, igazítsd meg. 2- Ha a váltó a sebességfokozatok közötti váltásokat követően sem mozog, akkor valószínűleg a bowdenek és a bowdenházak összetapadtak. A bowdeneket és a bowdenházakat cserélni szükséges.
Keresd fel az egyik DECATHLON áruházunk műhelyét, vagy cseréld ki az alábbi oktatóvideó segítségével. Megjegyzés: Abban az esetben, ha rendszeresen használod MTB kerékpárodat nedves és sáros környezetben, és ha rendszeresen tisztítod bő vízzel, a bowdeneket és a bowdenházakat gyakrabban kell cserélni. A kerékpár tisztítása magasnyomású mosóval nem ajánlott, mivel bemossa a szennyeződést a bowdenházak belsejébe.
A fékkar "nyúlik" és/vagy hozzáér a kormányhoz mielőtt fékhatás lépne fel:
1- Először ellenőrizd a fékkar állítócsavart a fékkaron.
2- Ellenőrizd a fékbetétek kopottságát.
3- Lehetséges, hogy meg kell tisztítani a fékrendszert.
Látogass el az egyik DECATHLON áruház műhelyébe és munkatársaink megjavítják.
Ezekből a videókból megismerheted a javításokhoz és az alkatrészek cseréjéhez szükséges lépéseket.
- Hátsó kerék kivétele/berakása - Defekt javítása
- Gumibelső cseréje - Kormánymagasság beállítása
- Lánc javítása - Váltótartó fül cseréje
Keresd fel Youtube csatornánkat, ahol számos hasznos videót találsz.
HÁTSÓ KERÉK KIVÉTELE/BERAKÁSA
DEFEKT JAVÍTÁSA
GUMIBELSŐ CSERÉJE
KORMÁNYMAGASSÁG BEÁLLÍTÁSA
LÁNC JAVÍTÁSA
VÁLTÓTARTÓ FÜL CSERÉJE
A kerékpár megtisztításához szerezz be egy kerékpársampont, egy szivacsot és egy kefét.
Öblítsd le a kerékpárt a tisztítószerek felvitele előtt.
Ezt követően használd a szivacsot és a kefét a tisztítószerek hatékony felviteléhez.
Mindenképp hagyd hatni a sampont, mielőtt leöblíted a kerékpárt!
Az öblítést kellő távolságból kell végezni, hogy ne tegyen kárt a mechanikai részekben.
Végül szárítsd meg a kerékpárodat egy puha, száraz és tiszta törlőkendővel.
A váltórendszer tisztításához és kenéséhez szükség van egy zsírtalanítóra, egy megfelelő kefére és kenőanyagra.
Első lépésben védd a féktárcsát egy kendővel, hogy ne csöpögjön rá a kenőanyag.
Ezt követően fújd le zsírtalanítóval a lánctányérokat, a fogaskoszorút, a láncot és a váltógörgőket, majd dörzsöld át őket egy kefével.
Hagyd hatni pár percig mielőtt kellő távolságból leöblítenéd.
Várj, amíg a váltórendszer megszárad a kenőanyag felvitele előtt.
Csöpögtesd az olajat a lánc belsejébe a nagyobb hatékonyság érdekében.
Egy defekt javításához az alábbi dolgokra lesz szükséged: egy pumpa, egy vízzel teli vödör, egy törlőkendő és javítószett
Fújj egy kevés levegőt a gumibelsőbe. A lyuk megtalálásához tedd a belsőt egy vödör vízbe.
Ha megtaláltad, töröld szárazra a gumibelsőt egy törlőkendővel, majd dörzsöld át a csiszolópapírral a lyuk körüli területet.
Ezzel tudod előkészíteni a gumibelsőt a ragasztásra, hiszen így tud majd a javítófolt megfelelően tapadni.
Kend fel a ragasztót a lyuk köré és várj 3-5 percet.
Helyzed a foltot a lyukra és tartsd rányomva pár percig.
Most már visszateheted a belsőt a gumiköpenybe.
Ehhez az alábbi eszközökre van szükség: láncbontó, új lánc és patentszem.
Váltsd a láncot a legkisebb lánctányérra és a legkisebb fogaskerékre.
Először nyisd szét a patentszemet egy patentszem fogóval, majd vedd le a régi láncot.
Helyezd az új láncot az utolsó fogaskerékre és a legkisebb lánctányérra, hogy könnyebben meghatározd a lánc optimális hosszát.
A lánc vízszintesen kell álljon; vezesd végig a láncot a felső váltógörgő felső részén és az alsó váltógörgő alsó részén.
Amint meghatároztad a lánc hosszát, vedd le a felesleges szemeket a láncbontó segítségével.
Végül tedd rá a patentszemet a láncra, forgasd meg a pedált annyira, hogy a patentszem a felső részen legyen, majd fogd meg a hátsó kereket és nyomd előre a pedált, hogy a patentszem biztosan a helyére pattanjon.