Ref: 8543080
2019
Ez az All Mountain kerékpár lehetővé teszi, hogy feltekerj a kedvenc hegycsúcsodra és nem marad más hátra, mint élvezni az ereszkedést.
Játékos vagy kiváló irányításra tervezett vázgeometria.
ROCKRIDER AM 100 HT MTB
Az ajánlott átlagos nyomásérték 1,8 bar. Ha jobb tapadást szeretnél elérni, és/vagy a testsúlyod kevesebb mint 70 kg, 10%-kal csökkentheted a nyomást, - de semmiképp ne legyen kevesebb, mint 1,6 bar (minimum ajánlott nyomásérték), - azonban ez növeli a defekt esélyét technikás terepen .Ne felejtsd el rendszeresen ellenőrizni a guminyomást!
Amikor kitolod a kerékpárt az áruházból, a féktárcsák és a fékbetétek még újak, vagyis a fékezés teljesítménye gyenge. Egy hirtelen fékezés hideg időben, vagy folyamatos fékezés (pl: lejtőn) felhevítheti a fékbetéteket, ezáltal" megkeményedik "a felületük. Ennek elkerüléséhez (és, hogy a fékek teljesen használhatatlanná váljanak), javasoljuk, hogy koptasd be a fékeket. A bekoptatáshoz mindkét féket kb. 10 alkalommal kell használni. Erősen fékezd le a kerékpárt 25-ről 5 km/h-ra, de a kereket ne állítsd le teljesen és egyszerre csak az egyik féket használd.
A gumibelső kilyukadása vagy becsípődése kockázatának csökkentése érdekében a kerekek TUBELESS kerékké alakíthatók át. A gyári gumiköpenyek TUBELESS READY kialakításúak, ahogyan a vízhatlan felniszalag is.
Tehát, amit még vásárolni kell: - Egy pár TUBELESS szelep https://www.decathlon.hu/tubeless-szelep-2-db-id_8551979.
- Defektgátló folyadék: https://www.decathlon.hu/defektgatlo-folyadek-tlr-id_8550735.html
1. Vedd ki a kereket
2. Vedd le a gumiköpenyt és az eredeti gumibelsőt a felniről
3. Helyezd fel a felniszalagot
4. Helyezz be egy TUBELESS Presta szelepet belülről a felnin lévő lyukba
5. Önts defektgátló folyadékot a TUBELESS gumiköpenybe.
6. Helyezd fel a speciális, új TUBELESS gumiköpenyt.
7. Erősen fújd fel a kereket, hogy a gumiköpeny rákattanjon a felnire
Ha a művelet túl problémásnak tűnik, a megvalósításhoz keresd fel a legközelebbi Decathlon áruház műhelyét.
Az új kerékpár első kerékforgásakor több elem természetesen mozog és a helyére kerül. A küllők kattognak, ez a kattogás az összeszerelés során fellépő elcsavarodásból fakad. Kerékpárod dupla falú felnivel van felszerelve, amely merevebb. A kerékben tehát nem lehet nyolcas. Ha ez a helyzet mégis fennáll, keresd fel az egyik DECATHLON áruház műhelyét, hogy munkatársaink díjmentesen megjavítsák:
A kerékpár vásárlásának dátumát követő első 6 hónapon belüli ingyenes felülvizsgálatának részeként. Üzenet a szülőknek: A fiatalok körében közkedvelt ügyességi trükkök (pl: egykerekezés, skidelés (hátsó kerék kicsúsztatása), ugratás, stb.) rendszeres ismétlése miatt szintén kotyoghat a hátsó kerékagy, vagy nyolcas keletkezhet a felniben. Ha gyereked rendszeresen gyakorolja ezeket a trükköket, fontos, hogy felhívd erre a figyelmét.
Sajnos bármelyikünkkel megeshet, hogy defektet kap.
- A talaj (tüskék, tövisek, üveg, csavar, stb.)
- Vagy a kerékpár használata közben (kárt okozó akadályok) kövek, útszegélyek, kátyúk, stb.) általában a leggyakoribb okai a lyukadásoknak (apró lyukak) vagy becsípődéseknek (apró rések). Azonban, ha a defektek rendszeresek, az alábbi okok miatt lehetséges:
- Üzemünkben a kerék nem megfelelő összeszerelése miatt az egyik küllő becsípte a belső gumit.
- Nem megfelelő gumiköpeny vagy belső gumi (lyukas).
- Egy rosszul megjavított első defekt és egy szúrós tárgy (tüske, üveg, fémdarab), ami a gumiköpenyben maradt. Tehát fontos ellenőrizni, hogy ne maradjon idegen tárgy a gumiköpeny belsejében és a felniben. Nem tudod hogyan kell levenni és felrakni egy gumiköpenyt, megjavítani vagy cserélni egy gumibelsőt?
1- A legegyszerűbb módszer, ha nem nyúlsz a kerékhez, hanem átmenetileg megjavítod egy defektjavító spray segítségével:
Csavarozd a defektjavító cső végét a a sérült kerék szelepére és tartsd lenyomva a palackot a hab befújásához. A gumiköpeny visszanyeri eredeti formáját és keménységét, így gond nélkül haza kerékpározhatsz.
3- Ha önállóan szeretnéd megjavítani vagy kicserélni a gumibelsőt, tekintsd meg alább a bemutató videót.
Több oka is lehet annak, ha nem megfelelően működik az első váltó. 1- Ellenőrizd a bowdeneket és a bowdenházakat. A rosszul felhelyezett bowdenházvég zavarhatja a váltóbowdenek feszítését, ezáltal rosszul váltják a sebességfokozatokat. Ha egy bowdenházvég rosszul van felhelyezve, igazítsd meg. 2- Ha a váltó a sebességfokozatok közötti váltásokat követően sem mozog, akkor valószínűleg a bowdenek és a bowdenházak összetapadtak. A bowdeneket és a bowdenházakat cserélni szükséges.
Keresd fel az egyik DECATHLON áruházunk műhelyét, vagy cseréld ki az alábbi oktatóvideó segítségével. Megjegyzés: Abban az esetben, ha rendszeresen használod MTB kerékpárodat nedves és sáros környezetben, és ha rendszeresen tisztítod bő vízzel, a bowdeneket és a bowdenházakat gyakrabban kell cserélni. A kerékpár tisztítása magasnyomású mosóval nem ajánlott, mivel bemossa a szennyeződést a bowdenházak belsejébe.
A fékkar "nyúlik" és/vagy hozzáér a kormányhoz mielőtt fékhatás lépne fel:
1- Először ellenőrizd a fékkar állítócsavart a fékkaron.
2- Ellenőrizd a fékbetétek kopottságát.
3- Lehetséges, hogy meg kell tisztítani a fékrendszert.
Látogass el az egyik DECATHLON áruház műhelyébe és munkatársaink megjavítják.
Ezekből a videókból megismerheted a javításokhoz és az alkatrészek cseréjéhez szükséges lépéseket.
- Hátsó kerék kivétele/berakása - Defekt javítása
- Gumibelső cseréje - Kormánymagasság beállítása
- Lánc javítása - Váltótartó fül cseréje
Keresd fel Youtube csatornánkat, ahol számos hasznos videót találsz.
HÁTSÓ KERÉK KIVÉTELE/BERAKÁSA
DEFEKT JAVÍTÁSA
GUMIBELSŐ CSERÉJE
KORMÁNYMAGASSÁG BEÁLLÍTÁSA
LÁNC JAVÍTÁSA
VÁLTÓTARTÓ FÜL CSERÉJE
A kerékpár megtisztításához szerezz be egy kerékpársampont, egy szivacsot és egy kefét.
Öblítsd le a kerékpárt a tisztítószerek felvitele előtt.
Ezt követően használd a szivacsot és a kefét a tisztítószerek hatékony felviteléhez.
Mindenképp hagyd hatni a sampont, mielőtt leöblíted a kerékpárt!
Az öblítést kellő távolságból kell végezni, hogy ne tegyen kárt a mechanikai részekben.
Végül szárítsd meg a kerékpárodat egy puha, száraz és tiszta törlőkendővel.
A váltórendszer tisztításához és kenéséhez szükség van egy zsírtalanítóra, egy megfelelő kefére és kenőanyagra.
Első lépésben védd a féktárcsát egy kendővel, hogy ne csöpögjön rá a kenőanyag.
Ezt követően fújd le zsírtalanítóval a lánctányérokat, a fogaskoszorút, a láncot és a váltógörgőket, majd dörzsöld át őket egy kefével.
Hagyd hatni pár percig mielőtt kellő távolságból leöblítenéd.
Várj, amíg a váltórendszer megszárad a kenőanyag felvitele előtt.
Csöpögtesd az olajat a lánc belsejébe a nagyobb hatékonyság érdekében.
Egy defekt javításához az alábbi dolgokra lesz szükséged: egy pumpa, egy vízzel teli vödör, egy törlőkendő és javítószett
Fújj egy kevés levegőt a gumibelsőbe. A lyuk megtalálásához tedd a belsőt egy vödör vízbe.
Ha megtaláltad, töröld szárazra a gumibelsőt egy törlőkendővel, majd dörzsöld át a csiszolópapírral a lyuk körüli területet.
Ezzel tudod előkészíteni a gumibelsőt a ragasztásra, hiszen így tud majd a javítófolt megfelelően tapadni.
Kend fel a ragasztót a lyuk köré és várj 3-5 percet.
Helyezd a foltot a lyukra és tartsd rányomva pár percig.
Most már visszateheted a belsőt a gumiköpenybe.
Ehhez az alábbi eszközökre van szükség: láncbontó, új lánc és patentszem.
Váltsd a láncot a legkisebb lánctányérra és a legkisebb fogaskerékre.
Először nyisd szét a patentszemet egy patentszem fogóval, majd vedd le a régi láncot.
Helyezd az új láncot az utolsó fogaskerékre és a legkisebb lánctányérra, hogy könnyebben meghatározd a lánc optimális hosszát.
A lánc vízszintesen kell álljon; vezesd végig a láncot a felső váltógörgő felső részén és az alsó váltógörgő alsó részén.
Amint meghatároztad a lánc hosszát, vedd le a felesleges szemeket a láncbontó segítségével.
Végül tedd rá a patentszemet a láncra, forgasd meg a pedált annyira, hogy a patentszem a felső részen legyen, majd fogd meg a hátsó kereket és nyomd előre a pedált, hogy a patentszem biztosan a helyére pattanjon.