ROCKRIDER 520 Tengerészkék

REF: 8351007

ROCKRIDER 520 TENGERÉSZKÉK

2019

Rendszeres, mérsékelt intenzitású kerékpározáshoz olyanok számára, akik élményekre vágynak.

Megemelt testhelyzet, 3 cm-rel megemelhető kormányszár, ergonomikus nyereg: a kényelem a hatékonyság szolgálatában. 27.5''-os kerekek, dupla tárcsafék és 24 sebesség:

Első használat

Hogyan koptassam be az új tárcsafékeket?

A tárcsafékek optimális működéséhez szükséges előzetesen bekoptatni őket. Amikor kitolod a kerékpárt az áruházból, a féktárcsák és a fékbetétek még újak, vagyis a fékezés teljesítménye gyenge. A bekoptatás 10 fékezést jelent fékenként. Erősen fékezd le a kerékpárt 25-ről 5 km/h-ra, de a kereket ne állítsd le teljesen és egyszerre csak az egyik féket használd.

Hogyan kell beállítani a villát?

A ROCKRIDER 520 két különböző villával rendelkezhet.   Az alábbi módon kell megfelelően beállítani:

1/ SUNTOUR XCT villa   Ha a villán két állítógomb található, ez a két gomb egymástól függetlenül működik. Használd először az egyiket a villa keménységének beállításához, majd, ha ez nem elegendő, állítsd be a másodikkal a megfelelő keménységet. Csavard a gombot az óramutató járásával megegyező irányba, hogy növeld a keménységet és az ellenkező irányba, ha csökkenteni szeretnéd.

 

2/ A BTWIN U-Fit villát úgy terveztük, hogy a lehető legjobban leegyszerűsítse a beállításokat. Egy igazi innováció: csavard el a gombot, amíg megjelenik előtted a testsúlyod értéke a villán. A gomb állítása megfeszíti vagy kiengedi a rugót, hogy megfeleljen a testsúlyodnak.

Mekkora nyomásra kell felfújnom a gumiköpenyt?

Az ideális guminyomást a felhasználó testsúlya határozza meg. Pontosabban, az ideális guminyomás a felhasználó testsúlyától függ. A testsúlyodnak megfelelően felfújt gumi biztosítja a tökéletes teljesítményt, miközben megakadályozza a gumi becsípődését (a gumibelső defektet kaphat). Ha jobb tapadást szeretnél elérni, csökkentheted 10%-kal a guminyomást, - de sose legyen kevesebb, mint 2 bar - azonban ez növeli a defekt esélyéjét.

Probléma

A villa nagyon kemény

Ha a villa túl kemény, ez több tényező miatt lehetséges:  

1- A beállítás   Kattints a « Hogyan kell beállítani a villát » rubrikába, hogy be tudd állítani a villa megfelelő keménységét.  

2- Alap karbantartás   Egy villát rendszeresen karbantarthatod egy egyszerű olajozó segítségével. Néhány csepp olajat tegyél a becsúszószárra majd engedd befolyni az olajat .

  3- Teljes karbantartás Ha a beállítás és az alap karbantartás nem elegendő, teljes karbantartást kell végezni a videóban bemutatott módon.   A villa beállítása és karbantartása a te feladatod, így a rossz használat miatt a Decathlon nem tehető felelőssé. Ha nem vagy biztos a megfelelő műveletben, fordulj egy Decathlon áruház műhelyéhez.

A villa beragad vagy nehezen csúszik?

A teleszkópos villa optimális felhasználási hőmérséklete +5 °C felett van. Ez alatt megkeményedhet a felfüggesztés egészen addig, hogy leblokkolódhat, de nem rongálja meg a villát. Ismét megfelelő módon fog működni, ha a hőmérséklet +5 °C fölé emelkedik. Ha ennek ellenére hibát fedezel fel vagy kételkedsz a villa épségében, hozd be a kerékpárod egy Decathlon áruház műhelyébe, ahol teljesen átvizsgálják.

Rosszul vált a hátsó váltó

Többféle magyarázat van a rossz váltásra.  

1- Ellenőrizd, hogy a váltótartó fül ne legyen ferde   A ferde váltótartó fül elferdíti a váltót, amely így nem tud megfelelően működni. Helyezkedj a kerékpárod mögé és ellenőrizd, hogy a váltó egyes legyen, ahogy azt az alábbi képen láthatod. Ha a váltótartó fül ferde, látogass el az egyik DECATHLON áruház műhelyébe, hogy munkatársaink kicseréljék.  

2- Ellenőrizd a bowdenház végek elhelyezkedését   A nem megfelelően elhelyezkedő bowdenház végek befolyásolhatják a váltóbowden feszítését és ezáltal a váltást. A hátsó váltó esetében 4 bowdenház véget kell ellenőrizni. Ha az egyik elmozdult, kézzel igazítsd vissza a helyére.  

3- Lehetséges, hogy a váltóbowden és a bowdenház összetapadt.   Ha nehéz a váltás a kisebb fogaskoszorúkra (csökkenő sebességfokozatok 1-től 7-ig), a váltó nem mozdul meg váltáskor, akkor a váltóbowden és a bowdenház összetapadt. A váltóbowdent és a bowdenházat cserélni szükséges. A bowdent és a bowdenházat cserélni kell. Látogass el egyik Decathlon áruházunk műhelyébe vagy cseréld ki őket az alábbi oktató videó segítségével. Abban az esetben, ha rendszeresen használod MTB kerékpárodat nedves és sáros környezetben, és ha rendszeresen tisztítod bő vízzel, a bowdeneket és a bowdenházakat gyakrabban kell cserélni.  

4- A hátsó váltó beállítása  

Az első használat után a kerék el van ferdülve

Az új kerékpár első kerékforgásakor több elem természetesen mozog és a helyére kerül.   A küllők kattognak, ez a kattogás az összeszerelés során fellépő elcsavarásból fakad. Azonban a kerékben nincs nyolcas. Ha ez mégis előfordul, fordulj bármelyik Decathlon áruház műhelyéhez, ahol 6 hónapig ingyen átvizsgálják a kerékpárt és megjavítják a kereket.

Rosszul vált az első váltó

Többféle magyarázat van a rossz váltásra.  

1- Ellenőrizd a bowdenház végek elhelyezkedését   A nem megfelelően elhelyezkedő bowdenház végek befolyásolhatják a váltóbowden feszítését és ezáltal a váltást. Ha az egyik elmozdult, kézzel igazítsd vissza a helyére, ahogy azt alábbi kép mutatja.  

 

2- Lehet, hogy a bowden és a bowdenház összetapadt.   Ha a váltás a kisebb lánctányérokra nem lehetséges és a váltó nem mozdul, akkor a bowden és a bowdenház biztosan összetapadt. A bowdent és a bowdenházat cserélni kell. Keresd fel az egyik DECATHLON áruházunk műhelyét, vagy cseréld ki az alábbi oktatóvideó segítségével. Abban az esetben, ha rendszeresen használod MTB kerékpárodat nedves és sáros környezetben, és ha rendszeresen tisztítod bő vízzel, a bowdeneket és a bowdenházakat gyakrabban kell cserélni.  

3- Az első váltó beállítása    

A fékkarok fékezés előtt túl könnyen hozzáérnek a kormányhoz

A fékkar túl laza, könnyen hozzáér a kormányhoz, állítsd be a feszességét a fékkaron található csavar segítségével, mint ahogy az alábbi videó is mutatja.   Tekerd ki a gombot és a kontraanyát addig, amíg megfelelő lesz a fékkar feszessége, de ne legyen túl feszes! A megfelelő feszesség elérése után tekerd vissza teljesen a kontraanyát. 

Használati utasítás

A jótállással és szavatosággal kapcsolatos információkról Panaszkezelési Szabályzatunkban tájékozódhatsz.