REF: 8518477
2020
Tervezőcsapatunk 9-12 éves (135-150 cm magas) gyerekeknek készítette ezt a MTB-t, renderes használatra.
Hogy legyőzhesd a terep egyenetlenségeit, a 24"-os mountain bike-ot teleszkópos villával láttuk el. 18 sebességes váltójának köszönhetően a meredek útvonalak sem jelenthetnek akadályt.
A két fékhez két fékfeszítő csavar tartozik, melyek a fékkarokon találhatók. A fékbowden feszességét lehet velük állítani. A csavar forgatásával találd meg a neked legmegfelelőbb beállítást! (Minél jobban meghúzod a csavart, a bowden annál feszesebb lesz).
A szabályzócsavar a váltó hátsó részén található. Segítségével szabályozhatod a váltóbowden feszességét. Ha a magasabb sebességre váltás okoz problémát, a bowden nem elég feszes. A csavart kicsavarva feszítsd meg a bowdent! Ha a lánc nehezen ugrik alacsonyabb sebességre, a bowden túl feszes. Csavard befelé a csavart! A megfelelő beállításhoz gyakran elég csak egy negyed fordulatot állítani a csavaron.
A V-fék pipa egy rozsdamentes acél alkatrész, amely vezeti a V-fék bowdent. A V-fék pipa hajlási szöge úgy lett megválasztva, hogy a legjobban vezesse a fékbowdent a hatékony fékezés érdekében. Törés esetén lehetőség van a cserére.
A V-fék két féktestből áll (egy bal- és egy jobboldali). A féknyergeket a gumiharang köti össze középen.
A pipa kiakasztásával szétnyitható a féktest a kerék egyszerűbb kivételéhez.
A két csavar a kormányszárat rögzíti a villa kormánycsövéhez.
Fontos, hogy beállítsd a nyeregszár magasságát a gyerek testfelépítésének megfelelően. Biztonsági okokból nem húzható ki annyira a nyeregszár, hogy látható legyen a maximum jelölés. (Ne húzd ki jobban, mint ahol a jelölés van).
A megfelelő nyeregmagasság meghatározásához ültesd rá a gyermeket a nyeregre, a hajtókart állítsd függőleges, lenti pozícióba, majd tedd a gyerek lábát a pedálra: a nyereg magassága megfelelő, ha a gyerek lába nyújtva van. Győződj meg róla, hogy a nyeregben ülő gyermek lábujjheggyel eléri-e a talajt!
A fékek hatékonyságának teszteléséhez a kormánynál fogva kezdd el tolni a kerékpárt. Húzd meg a jobb fékkart a hátsó fék vagy a bal fékkart az első fék működtetéséhez. Ez teljesen le kell fékezze a vizsgált kereket. A fékpofák nem súrolhatják a felni peremét.
Ha nem hatékony a fékezés vagy beleér a felnibe a fékpofa, az alábbiakat teheted: A fékkar előtt található egy állítócsavar. Ha elfordítod az óramutató járásával megegyező irányba, jelentősen feszítesz a féken. (= erősebb fékezés). Ha elfordítod az óramutató járásával ellentétes irányba, kiengeded a féket. (= gyengébb fékezés, a fékpofák eltávolódnak a felniperemtől).
Fontos, hogy rendszeresen ellenőrizd a fékek beállítását.
Az ajánlott nyomásértéket mindegyik gumiköpeny oldalán feltüntetik. Javasoljuk, hogy a gumiköpeny oldalán látható nyomásértékig fújd a kerekeket. Ez változó lehet a gumiköpenytől függően..
Ahhoz, hogy ellenőrizd a megfelelő nyomást, csak ültesd rá a gyermeket az álló helyzetben lévő kerékpárra! A nyomás megfelelő, ha a gumiköpeny a gyermek súlyától kissé benyomódik.
Használhatsz egy úgynevezett "All in One" terméket az alkatrészek kilazításához, tisztításhoz, kenéshez és a kerékpár megóvásához. Ez egy nagyon praktikus, minden egyben termék. Az MTB lánc olajozásához tekerd folyamatosan a pedálokat és pár szemenként "fújj rá egyet "a lánc teljes hosszán. Pár percig hagyd száradni. Ha nagyon sok a szennyeződés a láncon, töröld át egy kefével vagy törlőronggyal a teljes hosszán, majd fújd be ismét az "All In One" termékkel. A tanácsunk: ne érintkezzen a fékpofákkal, fékbetétekkel és a felni fékfelületével. A kerékpár tartós védelme: A rendszeres tisztítás és olajozás meggátolja a korróziót.
Ha a kerékpár használat után piszkos (sár, eső, por), ne habozz megtisztítani! Ha por rakódott rá, egyszerűen töröld át egy száraz törlőronggyal! Sár vagy más szennyeződés esetén megtisztíthatod egy vödör meleg vízzel és egy szivaccsal (vagy egy nedves törlőronggyal), valamint szappannal vagy kerékpársamponnal. Tisztítsd meg a kerékpár szennyezett részeit: váz, villa, kormány és kerék. TUDTAD? Magasnyomású tisztító használata nem ajánlott! az egyes alkatrészek (kormánycsapágy, hajtómű, stb.) működésében kárt tesz és balesetveszélyessé válik a kerékpár! A mosást követően töröld át egy száraz törlőkendővel, hogy elkerüld a rozsdásodást. Kend meg ismét a mozgó alkatrészeket a kerékpáron: lánc, kormánycsapágy, hajtómű.
Minden használat előtt fontos ellenőrizni a gumiköpenyek állapotát. Ha lapos, ellenőrizd, hogy ne legyen defektes. Ehhez fújd fel a max. nyomásértékig. Ha gyorsan leereszt, vedd ki a kereket, vedd le a gumiköpenyt és cseréld ki vagy javítsd meg a gumibelsőt. Ha lassan enged le, ellenőrizni kell a gumiköpeny felületét, van-e benne tüske vagy üvegszilánk. Ezt követően vedd ki a kereket, vedd le a gumiköpenyt és cseréld ki vagy javítsd ki a gumibelsőt. A gumiköpenyből távolítsd el a szúrós tárgyat (tüske, drót, üvegszilánk, stb.) Ha nem teljesen lapos, javasoljuk, hogy ellenőrizd a guminyomást (lásd fentebbi fejezetet). TUDTAD? A gumi élettartama függ a használat körülményeitől és a tárolástól. Ha a gumiköpeny vizsgálatakor repedések láthatók rajta, javasoljuk, hogy cseréld le egy újra.
Javasoljuk, hogy a kerékpárt száraz helyen tárold. Fontos biztosítani, hogy ne érje nedvesség. A kerékpár élettartama függ a használattól, a karbantartástól és a tárolástól. Ha magas a páratartalom vagy, ha sós a levegő (tengeri levegő), a kerékpár ki van téve a korróziónak és csökken az élettartama. Ezért fontos, hogy tiszta és száraz állapotban tárold száraz helyen. TUDTAD? A teleszkópos villával rendelkező kerékpárokat nem ajánlott az első kereküknél felfüggeszteni. A villa élettartamának meghosszabbítása érdekében a hátsó keréknél akaszd fel őket!
Defekt esetén azonnal állj meg egy biztonságos helyen, hogy ne tegyél kárt a felniben. Fordítsd meg a kerékpárt és állítsd a nyeregre és a kományra. A fékeket ki kell nyitni a kerék kivételéhez. Ehhez fogd össze a féknyergek tetejét és oldd ki a pipát. Az első kereket csavarozd ki és emeld ki a villából, majd cseréld ki a gumibelsőt (bemutatóvideó megtekintése). A hátsó kereket szintén csavarozd ki, emeld le a láncot a szabadonfutóról, majd emeld ki a kereket a támvillából. Most már kicserélheted a gumibelsőt (bemutatóvideó megtekintése) Végső megoldásként lehetőséged van a defektjavító spray használatára, amely segít megjavítani a lyukas gumibelsőt szerszámok nélkül (szakadt gumibelsőkhöz nem megfelelő).
Ha a kerékpár rosszul vált, az amiatt van, hogy a hátsó váltó rosszul vezeti a láncot a lánckerekeken. Ellenőrizd a bowdeneket és bowdenházakat: A bowdenházak rossz helyen lévő végei húzhatják a váltóbowdent, ami hibás váltást eredményezhet. A bowdenház rossz helyen lévő végét tedd vissza a helyére, a foglalatába! Ha a váltó a sebességfokozatok közötti váltásokat követően sem mozog, akkor valószínűleg a bowdenek és a bowdenházak összetapadtak. A bowdent és a bowdenházat ki kell cserélni. Főleg ütés hatására fordulhat elő, hogy a váltótartó fül megtekeredett. Ilyenkor nem lehet váltani. Azt javasoljuk, látogass el a legközelebbi Decathlon áruház műhelyébe, hogy beállítsuk a váltótartó fület. Lehet, hogy a váltó elállítódott. Ilyenkor állítsd a nyeregre és a kormányra a kerékpárt, hogy a pedálok szabadon mozoghassanak (még jobb, ha szerelőállványra teszed)! A váltókar segítségével állítsd a láncot a legkisebb lánckerékre! A fékfeszítő csavar a váltó hátulján található. Segítségével feszíthető (megemeli a váltót) és lazítható a váltóbowden (leengedi a váltót). A fékfeszítő csavar segítségével állítsd addig a váltót, míg megfelelően nem vált!
Ha a fékkar túl laza, könnyen hozzáér a kormányhoz (nyúlik), állítsd be a feszességét a fékkaron található csavar segítségével, mint ahogy az alábbi videó is mutatja. Tekerd ki a gombot és a kontraanyát addig, amíg megfelelő lesz a fékkar feszessége, de ne legyen túl feszes! A megfelelő feszesség elérése után tekerd vissza teljesen a kontraanyát.
A jótállással és szavatosággal kapcsolatos információkról Panaszkezelési Szabályzatunkban tájékozódhatsz.