Hogyan szereld össze a 20”-os gyerekkerékpárt?
Online vásároltál egy trekking gyerekkerékpárt?
Ebben a videóban minden szükséges tudnivalót megtalálsz a gyerek túrakerékpár otthoni összeszereléséhez.
REF: 8576494, 8576493
2020
Ez a 6-9 éves gyerekeknek készült trekking kerékpár ideális parkokban vagy földutakon való kerékpározáshoz. Itt megtalálsz minden bemutatóvideót az összeszereléshez, karbantartáshoz és javításhoz.
Most, hogy megkaptad a kerékpárt, nem maradt más hátra mint összeszerelni. Kövesd az útmutatót! Ezeket a tanácsokat a termékmenedzserünk és mérnökünk szakértelmével írtuk.
Online vásároltál egy trekking gyerekkerékpárt?
Ebben a videóban minden szükséges tudnivalót megtalálsz a gyerek túrakerékpár otthoni összeszereléséhez.
A két fékhez két fékfeszítő csavar tartozik, melyek a fékkarokon találhatók. A fékbowden feszességét lehet velük állítani. A csavar forgatásával találd meg a neked legmegfelelőbb beállítást! (Minél jobban meghúzod a csavart, a bowden annál feszesebb lesz).
A V-fék pipa egy rozsdamentes acél alkatrész, amely vezeti a V-fék bowdent. A V-fék pipa hajlási szöge úgy lett megválasztva, hogy a legjobban vezesse a fékbowdent a hatékony fékezés érdekében. Törés esetén lehetőség van a cserére.
A V-fék két féktestből áll (egy bal- és egy jobboldali). A féknyergeket a gumiharang köti össze középen.
A pipa kiakasztásával szétnyitható a féktest a kerék egyszerűbb kivételéhez.
A kormány a kormányszárhoz van hegesztve. A két csavar a kormányszárat rögzíti a villa kormánycsövéhez. Ügyelj arra, hogy ne húzd meg 6 Nm-nél nagyobb nyomatékkal.
Fontos, hogy beállítsd a nyeregszár magasságát a gyerek testfelépítésének megfelelően. Biztonsági okokból nem húzható ki annyira a nyeregszár és a kormányszár, hogy látható legyen a maximum jelölés. (Ne húzd ki jobban, mint ahol a jelölés van).
A megfelelő nyeregmagasság meghatározásához ültesd rá a gyermeket a nyeregre, a hajtókart állítsd függőleges, lenti pozícióba, majd tedd a gyerek lábát a pedálra: a nyereg magassága megfelelő, ha a gyerek lába nyújtva van. Győződj meg róla, hogy a nyeregben ülő gyerek lábujjheggyel eléri-e a talajt! Győződj meg róla, hogy a nyeregben ülő gyerek lábujjheggyel eléri-e a talajt!
A fékek hatékonyságának teszteléséhez a kormánynál fogva kezdd el tolni a kerékpárt. Húzd meg a jobb fékkart a hátsó fék vagy a bal fékkart az első fék működtetéséhez. Ez teljesen le kell fékezze a vizsgált kereket. A fékpofák nem súrolhatják a felni peremét.
Ha nem hatékony a fékezés vagy beleér a felnibe a fékbetét, az alábbiakat teheted: A fékkar előtt található egy állítócsavar. Ha elfordítod az óramutató járásával megegyező irányba, jelentősen feszítesz a féken. (= erősebb fékezés, a fékpofák közelítenek a felniperemhez). Ha elfordítod az óramutató járásával ellentétes irányba, kiengeded a féket. (= gyengébb fékezés, a fékpofák eltávolodnak a felniperemtől).
Fontos, hogy rendszeresen ellenőrizd a fékek beállítását.
Az ajánlott nyomásértéket mindegyik gumiköpeny oldalán feltüntetik. Javasoljuk, hogy a gumiköpeny oldalán látható nyomásértékig fújd a kerekeket. Ez változó lehet a gumiköpenytől függően.
Ahhoz, hogy ellenőrizd a megfelelő nyomást, csak ültesd rá a gyermeket az álló helyzetben lévő kerékpárra! A nyomás megfelelő, ha a gumiköpeny a gyermek súlyától kissé benyomódik.
Használhatsz egy úgynevezett "All in One" terméket az alkatrészek kilazításához, tisztításhoz, kenéshez és a kerékpár megóvásához. Ez egy nagyon praktikus, minden egyben termék.
A lánc olajozásához tekerd folyamatosan a pedálokat és szemenként "fújj rá egyet "a lánc teljes hosszán.
Pár percig hagyd száradni. Ha nagyon sok a szennyeződés a láncon, töröld át egy kefével vagy törlőronggyal a teljes hosszán, majd fújd be ismét az "All In One" termékkel.
A tanácsunk: ne érintkezzen a fékpofákkal, fékbetétekkel és a felni fékfelületével.
A kerékpár tartós védelme: A rendszeres olajozás meggátolja a korróziót.
Ha a kerékpár használat után piszkos (sár, eső, por), ne habozz megtisztítani!
Ha por rakódott rá, egyszerűen töröld át egy száraz törlőronggyal. Sár vagy más szennyeződés esetén megtisztíthatod egy vödör meleg vízzel és egy szivaccsal (vagy egy nedves törlőronggyal), valamint szappannal vagy kerékpársamponnal. Tisztítsd meg a kerékpár szennyezett részeit: váz, villa, kormány és kerék.
TUDTAD? Magasnyomású tisztító használata nem ajánlott! Az egyes alkatrészek (kormánycsapágy, hajtómű, stb.) működésében kárt tesz és balesetveszélyessé válik a kerékpár!
A mosást követően töröld át egy száraz törlőkendővel, hogy elkerüld a rozsdásodást töröld át egy száraz törlőkendővel, hogy elkerüld a rozsdásodást.
Kend meg ismét a mozgó alkatrészeket a kerékpáron: lánc, kormánycsapágy, hajtómű.
Minden használat előtt fontos ellenőrizni a gumiköpenyek állapotát.
Ha lapos, ellenőrizd, hogy ne legyen defektes. Ehhez fújd fel a max. nyomásértékig.
Ha gyorsan leereszt, vedd ki a kereket, vedd le a gumiköpenyt és cseréld ki vagy javítsd meg a gumibelsőt.
Ha lassan enged le, ellenőrizni kell a gumiköpeny felületét, van-e benne tüske vagy üvegszilánk. Ezt követően vedd ki a kereket, vedd le a gumiköpenyt és cseréld ki vagy javítsd ki a gumibelsőt. A gumiköpenyből távolítsd el a szúrós tárgyat (tüske, drót, üvegszilánk, stb.)
Ha nem teljesen lapos, javasoljuk, hogy ellenőrizd a guminyomást (lásd fentebbi fejezetet).
TUDTAD? A gumi élettartama függ a használat körülményeitől és a tárolástól. Ha a gumiköpeny vizsgálatakor repedések láthatók rajta, javasoljuk, hogy cseréld le egy újra.
Hogyan cseréld le a markolatgumikat? Yacine, kerékpáros szakértőnk bemutatja a videóban.
Javasoljuk, hogy a kerékpárt száraz helyen tárold. Nagyon fontos, hogy ne kapjon nedvességet.
A kerékpár élettartama függ a használattól, a karbantartástól és a tárolástól.
Ha magas a páratartalom vagy, ha sós a levegő (tengeri levegő), a kerékpár ki van téve a korróziónak és csökken az élettartama.
Ezért fontos, hogy tiszta és száraz állapotban tárold száraz helyen.
Defekt esetén azonnal állj meg egy biztonságos helyen, hogy ne tegyél kárt a felniben.
Fordítsd meg a kerékpárt és állítsd a nyeregre és a kormányra.
A fékeket ki kell nyitni a kerék kivételéhez. Ehhez fogd össze a féknyergek tetejét és oldd ki a pipát.
Az első kereket csavarozd ki és emeld ki a villából, majd cseréld ki a gumibelsőt (bemutatóvideó megtekintése).
A hátsó kereket szintén csavarozd ki, emeld le a láncot a szabadonfutóról, majd emeld ki a kereket a támvillából. Most már kicserélheted a gumibelsőt (bemutatóvideó megtekintése)
Végső megoldásként lehetőséged van a defektjavító spray használatára, amely segít megjavítani a lyukas gumibelsőt szerszámok nélkül (szakadt gumibelsőkhöz nem megfelelő).
Szeretnéd megfelelően beállítani a gyerekkerékpár váltóját, hogy élvezetes legyen a kerékpározás? Akkor kövesd Yacine-t, aki bemutatja, hogyan végezd el a beállítást. Ha követed a tanácsait, sok fáradságtól kímélheted meg magadat az úton. A beállításhoz szükséged lesz egy 9-es villáskulcsra és egy 4-es imbuszkulcsra.
0:53 Lánc és láncvédő visszahelyezése
1:16 Váltóbowden kikötése
1:37 Bowdenfeszesség lazítása
1:58 Ütközőcsavarok beállítása
2:40 A legkisebb fogaskerék ütközőcsavarjának beállítása
3:14 A váltó működtetése a legnagyobb fogaskerék beállításához
3:48 A bowdenfeszesség beállítása a pontos váltásokhoz
4:15 Ha kattog, fesztísd meg a bowdent
A jótállással és szavatosággal kapcsolatos információkról Panaszkezelési Szabályzatunkban tájékozódhatsz.