MTB ROCKRIDER XC 900 S

REF: 8545706

MTB ROCKRIDER XC 900 S

2020

A MTB XC MTB Cross Country Maraton versenyekre és az azokra való felkészülésre lett tervezve. Adj bele mindent és mérd magad másokhoz! Összteleszkópos karbon/alumínium 29"-es váz. Érj be mihamarabb a célba a hosszútávú maratoni versenyeken a 120 mm-es felfüggesztésnek köszönhetően.

Mtb rockrider xc 900 s bemutatása

MTB ROCKRIDER XC 900 S

Első használat

Fékek bekoptatása

Amikor kitolod a kerékpárt az áruházból, a féktárcsák és a fékbetétek még újak, vagyis a fékezés teljesítménye gyenge.Egy hirtelen fékezés hideg időben, vagy folyamatos fékezés (pl: lejtőn) felhevítheti a fékbetéteket, ezáltal megkeményedik a felületük. Ennek elkerüléséhez (és, hogy a fékek teljesen használhatatlanná váljanak), javasoljuk, hogy koptasd be a fékeket. A bekoptatáshoz mindkét féket kb. 10 alkalommal kell használni. Erősen fékezd le a kerékpárt 25-ről 5 km/h-ra, de a kereket ne állítsd le teljesen és egyszerre csak az egyik féket használd.

A kerekek tubeless-re való cseréje

A gumibelső kilyukadása vagy becsípődése kockázatának csökkentése érdekében a kerekek TUBELESS kerékké alakíthatók át.

Ehhez vásárolnod kell:

-Defektálló folyadékot:

DECATHLON: DEFEKTÁLLÓ FOLYADÉK TUBELESS READY GUMIKÖPENY ÉS FELNI FELSZERELÉSÉHEZ (8550735)

 

A FOLYAMAT:1. Vedd ki a kereket2. Vedd le a gumiköpenyt és az eredeti gumibelsőt a felniről3. Helyezd fel a felniszalagot4. Helyezz be egy TUBELESS Schrader szelepet belülről a felnin lévő lyukba5. Önts bele defektálló folyadékot6. Helyezz fel egy speciális, új TUBELESS gumiköpenyt7. Erősen fújd fel a kereket, hogy a gumiköpeny rákattanjon a felnire

Ha a művelet túl problémásnak tűnik, a megvalósításhoz keresd fel a legközelebbi Decathlon áruház műhelyét.

MTB-ROCKRIDER-ÁTVÁLTÁS-TUBELESS

Hátsó felfüggesztés beállítása

HÁTSÓ FELFÜGGESZTÉS BEÁLLÍTÁSA

felszerelés-mtb-st520-rockrider

Felszerelés meghibásodásokhoz

Annak érdekében, hogy megoldj egy defektet, egy láncszakadást vagy más felmerülő problémát, szerezd be a szükséges eszközöket a kerékpáros túrád előtt. Íme egy termékválogatás, amely segíthet megoldani ezeket a technikai baleseteket.

Problémám van

Nyolcas van a kerekemben

Az új kerékpár első kerékforgásakor több elem természetesen mozog és a helyére kerül. A küllők kattognak, ez a kattogás az összeszerelés során fellépő elcsavarodásból fakad.A kerékpár duplafalú felnivel van ellátva, ezáltal merevebb és strapabíróbb. A kerékben tehát nem lehet nyolcas.Ha ez a helyzet mégis fennáll, keresd fel az egyik DECATHLON áruház műhelyét, hogy munkatársaink díjmentesen megjavítsák:1- A kerékpár megvásárlásának napját követő első 6 hónapban az ingyenes felülvizsgálat keretében 2- Ha feliratkozott, akkor az 1-es törésbiztosítás keretében€ (2 évig érvényes)

Egykerekezés és nyolcas a kerekekben - ROCKRIDER ST 100 MTB
Defektet kaptam

Sajnos bármelyikünkkel megeshet, hogy defektet kap. - A talaj (tüskék, tövisek, üveg, csavar, stb.)- Vagy a kerékpár használata (kárt okozó akadályok) kövek, útszegélyek, kátyúk, stb.)általában a leggyakoribb okai a lyukadásoknak (apró lyukak) vagy becsípődéseknek (apró rések).Azonban, ha a defektek rendszeresek, az alábbi okok miatt lehetséges:- Üzemünkben a kerék nem megfelelő összeszerelése miatt az egyik küllő becsípte a belső gumit.- Nem megfelelő gumiköpeny vagy belső gumi (lyukas).- Egy rosszul megjavított első defekt és egy szúrós tárgy (tüske, üveg, fémdarab), ami a gumiköpenyben maradt.Tehát fontos ellenőrizni, hogy ne maradjon idegen tárgy a gumiköpeny belsejében és a felniben. Nem tudod hogyan kell levenni és felrakni egy gumiköpenyt, megjavítani vagy cserélni egy gumibelsőt? 1- A legegyszerűbb módszer, ha nem nyúlsz a kerékhez, hanem átmenetileg megjavítod egy defektjavító spray segítségével: Csavarozd a defektjavító cső végét a a sérült kerék szelepére és tartsd lenyomva a palackot a hab befújásához. A gumiköpeny visszanyeri eredeti formáját és keménységét, így gond nélkül haza kerékpározhatsz. 3- Ha önállóan szeretnéd megjavítani vagy kicserélni a gumibelsőt, tekintsd meg alább a bemutató videót.  

ROCKRIDER ST 100 MTB Defekt
A villa nagyon kemény

Többféle módon "puhíthatod" a villát: 1- Végezz alap karbantartási műveletet: a villát rendszeresen karbantarthatod egy egyszerű olajozó segítségével. Néhány csepp olajat tegyél a becsúszószárra majd engedd befolyni az olajat .2- Végeztess teljes karbantartást egy műhelyben.

Rosszul vált a hátsó váltó

Többféle magyarázat van a rossz váltásra (fogaskeréksor).1- Ellenőrizd a bowdenházvégek helyzetét.A rosszul felhelyezett bowdenházvég zavarhatja a váltóbowdenek feszítését, ezáltal rosszul váltják a sebességfokozatokat. Ha egy bowdenházvég rosszul van felhelyezve, igazítsd meg.2- Lehet, hogy a bowden és a bowdenház összetapadt.Ha a váltás a kisebb fogaskerekekre nem lehetséges és a váltó nem mozdul, akkor a bowden és a bowdenház biztosan összetapadt. A bowdent és a bowdenházat cserélni kell.3- A váltó beállításához vidd be a MTB-ot egy Decathlon áruházi műhelybe 4- A Sram váltó tökéletes beállításához használjSRAM VÁLTÓ BEÁLLÍTÁSÁHOZ VALÓ SZERSZÁMOT. Ezzel a nélkülözhetetlen szeszámmal beállítható a távolság a felső váltógörgő és a kazetta között. 5- Ellenőrizd, hogy a váltótartó fül ne legyen ferde. Ha sérült, olvasd el az « ELTÖRT A VÁLTÓTARTÓ FÜL» részt.  Megjegyzés: Abban az esetben, ha rendszeresen használod MTB kerékpárodat nedves és sáros környezetben, és ha rendszeresen tisztítod bő vízzel, a bowdeneket és a bowdenházakat gyakrabban kell cserélni. A kerékpár tisztítása magasnyomású mosóval nem ajánlott, mivel bemossa a szennyeződést a bowdenházak belsejébe.

VÁLTÓBOWDEN-CSERÉJE

Rejtett váltóbowden cseréje

A karbonvázas kerékpároknál a rejtett bowdenesetében az első dolog, amikor váltóbowdent akarunk cserélni, hogy le kell venni a váltót. Ehhez egy imbuszkulcsra lesz szükség. A régi bowdenliner bowdenházkéntszolgál az új bevezetéséhez. A liner egyfajta belső átmeneti ház, amely megkönnyíti a bowden csúsztatását és vezetését a vázban. Miután kifűzted a váltóból a váltóbowdent, fűzd be a vázba a bowdenvezetőt. (a bowden bevezetésénél). Óvatosan csúsztasd a bowdenvezetőt a bowden körül, anélkül, hogy NYOMNÁ a bowdent! Miután a bowdenvezető a helyén van, kihúzhatod a váltóbowdent. A bowdennek így kijelölt úvonala lesz a váz belsejében. Megkönnyíti a bowden bevezetését és különösen a kivezetését. Miután bevezetted a bowdent, kihúzhatod a bowdenvezetőt.

A fékkarok fékezés előtt túl könnyen hozzáérnek a kormányhoz

A fékkar "nyúlik" és/vagy hozzáér a kormányhoz mielőtt fékhatás lépne fel:A fékrendszert be kell állítani.
Látogass el az egyik DECATHLON áruház műhelyébe és munkatársaink megjavítják.

ROCKRIDER MTB FÉKTISZTÍTÁS
Eltörött a váltótartó fül

Az elhajlott váltótartó fül a váltó eltolódását okozza, így az már nem fog megfelelően működni. Állj a kerékpárod mögé és ellenőrizd a váltó pozícióját, ahogyan az alábbi képen látható.Ha a váltótartó fül ferde vagy törött, látogass el az egyik DECATHLON áruház műhelyébe, hogy munkatársaink kicseréljék, vagy cseréld ki az alábbi bemutatóvideó segítségével.

ROCKRIDER-MTB-VÁLTÓTARTÓFÜL

Elszakadt a lánc

Elszakadt a láncod? Ez esetben két lehetőséged van: 1- Javítsd meg a láncot az alábbi videó segítségével. Ehhez szükséged lesz egy láncbontóra és egy patentszemre. 2- Látogass el az egyik DECATHLON áruház műhelyébe és munkatársaink megjavítják.

LÁNC-JAVÍTÁSA

Karbantartom az mtb kerékpáromat

Az mtb kerékpár tisztítása

A kerékpár megtisztításához szerezz be egykerékpársampont, egy szivacsot és egy kefét.

Öblítsd le a kerékpárt a tisztítószerek felvitele előtt.

Ezt követően használd a szivacsot és a kefét a tisztítószerek hatékony felviteléhez.

Mindenképp hagyd hatni a sampont, mielőtt leöblíted a kerékpárt!

Az öblítést kellő távolságból kell végezni, hogy ne tegyen kárt a mechanikai részekben.

Végül szárítsd meg a kerékpárodat egy puha, száraz és tiszta törlőkendővel.

AZ MTB KERÉKPÁR TISZTÍTÁSA

Váltórendszer tisztítása és kenése

A váltórendszer tisztításához és kenéséhez szükség van egy zsírtalanítóra, egy megfelelő kefére és kenőanyagra.

Első lépésben védd a féktárcsát egy kendővel, hogy ne csöpögjön rá a kenőanyag.

Ezt követően fújd le zsírtalanítóval a lánctányérokat, a fogaskoszorút, a láncot és a váltógörgőket, majd dörzsöld át őket egy kefével.

Hagyd hatni pár percig mielőtt kellő távolságból leöblítenéd.

Várj, amíg a váltórendszer megszárad a kenőanyag felvitele előtt.

Csöpögtesd az olajat a lánc belsejébe a nagyobb hatékonyság érdekében.

VÁLTÓRENDSZER TISZTÍTÁSA ÉS KENÉSE

Váltóbowden cseréje

A váltóbowdened piszkos, rozsdás, sérült vagy a váltás nehéz, kemény vagy véletlenszerű?

Ebben az esetben a váltóbowdent ki kell cserélni! Ehhez szerezz be egy csavarhúzót, egy bowdenvágót, egy imbuszkulcsot és egy váltóbowden és bowdenház szettet.

Először is ki kell húzni a váltóbowdent a bowdenházból. Válts a legkisebb fogaskerékre, majd csavarozd le a váltókar alatti sapkát. Ezt követően vágd el a váltóbowdent, távolítsd el, majd húzd le róla a bowdenházat.

Mérd meg mekkora bowdenházra van szükséged MTB kerékpárodhoz és vágd le. Helyezd a végekbe a bowdenházvégeket. Most már visszahelyezheted a bowdeneket a vázra.

Fűzd be a bowdent a váltókarba, majd a bowdenházba. Miután végeztél, csavard vissza a váltókar alatti sapkát és rögzítsd a bowdent a váltón. A váltó beállításához feszítsd meg a bowdent, ha nehezen vált fel vagy lazítsd ki, ha a leváltással vannak próblémák.

Ha mindennel kész vagy, vágd le a maradék váltóbowdent és egy csipesz segítségével szoríts rá egy bowdenvéget.

VÁLTÓBOWDEN CSERÉJE

Hátsó kerék berakása

A kerék kivétele és berakása abban az esetben, ha a kerékpárt csavarzárral látták el, egy eléggé speciális művelet.

Először tedd a láncot a legutolsó lánckerékre, majd oldd fel a váltókanalat.

A kerék kivételéhez csak kinyitjuk a gyorszárat.

A kerék berakásához tedd a láncot az utolsó lánckerékre, zárd be a gyorszárat, hogy elkerüld a lánc leesését.

HÁTSÓ KERÉK KIVÉTELE

Defekt javítása

Egy defekt javításához az alábbi dolgokra lesz szükséged: egy pumpa, egy vízzel teli vödör, egy törlőkendő és javítószett

Fújj egy kevés levegőt a gumibelsőbe. A lyuk megtalálásához tedd a belsőt egy vödör vízbe.

Ha megtaláltad, töröld szárazra a gumibelsőt egy törlőkendővel, majd dörzsöld át a csiszolópapírral a lyuk körüli területet.

Ezzel tudod előkészíteni a gumibelsőt a ragasztásra, hiszen így tud majd a javítófolt megfelelően tapadni.

Kend fel a ragasztót a lyuk köré és várj 3-5 percet.

Helyzed a foltot a lyukra és tartsd rányomva pár percig.

Most már visszateheted a belsőt a gumiköpenybe.

 

DEFEKT JAVÍTÁSA

Hidraulikus fékek fékbetétjének cseréje

Ehhez az alábbi eszközökre van szükség: fékbetétek, egy laposkulcs és egy 3 mm-es imbuszkulcs.

Először vedd ki a kereket. Ezután egy nagy csavarhúzóval húzd szét a betéteket és helyezd vissza a dugattyúkat eredeti helyzetükbe.

Ezután húzd ki a fékbetéteket tartó csapszeget, és vedd ki a betéteket a helyükről.Készítsd elő az újakat úgy, hogy a rugókat egymás közé helyezed.

Csúsztasd be az új fékbetéteket a féknyeregbe és a csapszeg visszatételével fejezd be a műveletet.

Visszarakhatod a kereket és megnézheted, hogy a fékbetétek a helyükön vannak-e, nem dörzsölik-e a tárcsát.

HIDRAULIKUS FÉKEK FÉKBETÉTJÉNEK CSERÉJE

Féknyereg beállítása hidraulikus tárcsaféknél

Ehhez a művelethez egy 5 mm-es imbuszkulsra lesz szükség.

Csavarozd ki a féknyerget, tekerd meg a kereket és húzd be a fékkart. Fontos a fékkart behúzva tartani a féknyereg becsavarozása előtt.

Ezután nézd meg, hogy a tárcsa és a fékbetétek még mindig összeérnek-e.

FÉKNYEREG BEÁLLÍTÁSA HIDRAULIKUS TÁRCSAFÉKNÉL

Váltótartó fül cseréje

A váltótartó fül cseréjéhez szükséges egy új, a kerékpárodhoz megfelelő váltótartó fül (keress rá a"PÓTALKATRÉSZEK") címszó alatt és egy 5 mm-es imbuszkulcs.

Vedd le a kereket és a sérült váltótartó fület a megfelelő szerszámokkal.

Helyezd az új váltótartó fület a vázhoz.

Vedd le a régi váltótartó fülről a váltót és rögzítsd az újra egy 5 mm-es imbuszkulcs segítségével.

Végezetül rögzítsd vissza a váltót az új váltótartó fülre és ellenőrizd a sebességfokozatokat.

VÁLTÓTARTÓ FÜL CSERÉJE

Lánc cseréje

Ehhez az alábbi eszközökre van szükség: láncbontó, új lánc és patentszem.

Váltsd a láncot a legkisebb lánctányérra és a legkisebb fogaskerékre.  

Először nyisd szét a patentszemet egy patentszem fogóval, majd vedd le a régi láncot.

Helyezd az új láncot az utolsó fogaskerékre és a legkisebb lánctányérra, hogy könnyebben meghatározd a lánc optimális hosszát.

A lánc vízszintesen kell álljon; vezesd végig a láncot a felső váltógörgő felső részén és az alsó váltógörgő alsó részén.

Amint meghatároztad a lánc hosszát, vedd le a felesleges szemeket a láncbontó segítségével.

Végül tedd rá a patentszemet a láncra, forgasd meg a pedált annyira, hogy a patentszem a felső részen legyen, majd fogd meg a hátsó kereket és nyomd előre a pedált, hogy a patentszem biztosan a helyére pattanjon.

LÁNC CSERÉJE

SRAM-FOGASKERÉKSOR-10-SEBESSÉG

Ki szeretnél cserélni néhány alkatrészt? Minden alkatatrészt megtalálsz itt a MTB XC 900 S kerékpárodhoz.

Használati utasítás

MTB ROCKRIDER XC 900 S

Általános használati utasítás

Mavic jótálási feltételek

Fékrendszer útmutató

Felhasználói kézikönyv és ganacialevél

A jótállással és szavatosággal kapcsolatos információkról Panaszkezelési Szabályzatunkban tájékozódhatsz.