REF: 8643609
2020
9 - 12 éves gyerekeknek (135 - 150 cm) a gravel kerékpározás felfedezéséhez.
Alumínium váz, hajlított kormány, egytányéros hajtómű, Hutchinson Acrobat gumiköpeny. Olyan gyorsan gurulhatnak az aszfalton, mint a földúton.
A két fékhez két fékfeszítő csavar tartozik, melyek a fékkarokon találhatók. A fékbowden feszességét lehet velük állítani. A csavar forgatásával találd meg a neked legmegfelelőbb beállítást! (Minél jobban meghúzod a csavart, a bowden annál feszesebb lesz).
A kerékpár mechanikus tárcsafékkel van szerelve, a féktárcsák pedig 160 mm átmérőjűek. A tárcsafék a kerék tengelyére hatva bármilyen helyzetben erőteljes fékezést biztosít (száraz, nedves, saras terepen is).
A MICROSHIFT M665 hátsó váltó a ""Clutch"" rendszerrel megakadályozza a félreváltást és a lánc leesését.
Fontos, hogy beállítsd a nyeregszár magasságát a gyerek testfelépítésének megfelelően. Biztonsági okokból nem húzható ki annyira a nyeregszár, hogy látható legyen a maximum jelölés. (Ne húzd ki jobban, mint ahol a jelölés van).
A megfelelő nyeregmagasság meghatározásához ültesd rá a gyermeket a nyeregre, a hajtókart állítsd függőleges, lenti pozícióba, majd tedd a gyerek lábát a pedálra úgy, hogy a sarka legyen a pedál közepén: a nyereg magassága megfelelő, ha a gyerek lába nyújtva van. Győződj meg róla, hogy a nyeregben ülő gyerek lábujjheggyel eléri-e a talajt!
Az ajánlott nyomásértéket mindegyik gumiköpeny oldalán feltüntetik. Javasoljuk, hogy a gumiköpeny oldalán látható nyomásértékig fújd a kerekeket. A kerék típusától függően eltérő lehet.
A guminyomást legfőképpen az országúti kerékpárok esetében kell figyelni. A kerekek tapadása különösen kanyarodáskor nagyon fontos.
Minden használat előtt fontos ellenőrizni a gumiköpenyek állapotát.
Ha lapos, ellenőrizd, hogy ne legyen defektes. Ehhez fújd fel a max. nyomásértékig.
Ha gyorsan leereszt, vedd ki a kereket, vedd le a gumiköpenyt és cseréld ki vagy javítsd meg a gumibelsőt.
Ha lassan enged le, ellenőrizni kell a gumiköpeny felületét, van-e benne tüske vagy üvegszilánk. Ezt követően vedd ki a kereket, vedd le a gumiköpenyt és cseréld ki vagy javítsd ki a gumibelsőt. A gumiköpenyből távolítsd el a szúrós tárgyat (tüske, drót, üvegszilánk, stb.)
Ha nem teljesen lapos, javasoljuk, hogy ellenőrizd a guminyomást (lásd fentebbi fejezetet).
TUDTAD? A gumi élettartama függ a használat körülményeitől és a tárolástól. Ha a gumiköpeny vizsgálatakor repedések láthatók rajta, javasoljuk, hogy cseréld le egy újra.
Javasoljuk, hogy a kerékpárt száraz helyen tárold. Fontos biztosítani, hogy ne érje nedvesség.
A kerékpár élettartama függ a használattól, a karbantartástól és a tárolástól.
Ha magas a páratartalom vagy, ha sós a levegő (tengeri levegő), a kerékpár ki van téve a korróziónak és csökken az élettartama.
Ezért fontos, hogy tiszta és száraz állapotban tárold száraz helyen.
TUDTAD? A teleszkópos villával rendelkező kerékpárokat nem ajánlott az első kereküknél felfüggeszteni. A villa élettartamának meghosszabbítása érdekében a hátsó keréknél akaszd fel őket!
Amikor azt tapasztalod, hogy a fékek már nem fognak olyan hatékonyan, mint korábban, valószínűleg le kell cserélni a fékbetéteket.
Ahogy az autók esetében is, a tárcsafékek betétei elhasználódnak és le kell cserélni őket. Ennek ellenőrzéséhez győződj meg arról, hogy több mint egy milliméter vastagság maradt a fékbetéten.
Defekt esetén azonnal állj meg egy biztonságos helyen, hogy ne tegyél kárt a felniben.
Fordítsd meg a kerékpárt és állítsd a nyeregre és a kormányra.
Az első kereket csavarozd ki és emeld ki a villából, majd cseréld ki a gumibelsőt.
A hátsó kerék esetében válts a legkisebb fogaskerékre. Csavarozd ki a kereket és cseréld ki a gumibelsőt (bemutatóvideó megtekintése).
Végső megoldásként lehetőséged van a defektjavító spray használatára, amely segít megjavítani a lyukas gumibelsőt szerszámok nélkül (szakadt gumibelsőkhöz nem megfelelő).
Ha a gravel kerékpár nem megfelelően váltja a sebességfokozatokat, azt jelenti, hogy nincs jól beállítva a hátsó váltó.
Ellenőrizd a bowdeneket:
A rosszul felhelyezett bowdenházvég zavarhatja a váltóbowdenek feszítését, ezáltal rosszul váltják a sebességfokozatokat. Ha egy bowdenházvég rosszul van felhelyezve, igazítsd meg.
Ha a váltó a sebességfokozatok közötti váltásokat követően sem mozog, akkor valószínűleg a bowdenek és a bowdenházak összetapadtak. A bowdent és a bowdenházat ki kell cserélni.
Főleg ütés hatására fordulhat elő, hogy a váltótartó fül megtekeredik. Ilyenkor nem lehet váltani. Azt javasoljuk, látogass el a legközelebbi Decathlon áruház műhelyébe, hogy beállítsuk a váltótartó fület.
Lehet, hogy a váltó elállítódott. Ilyenkor állítsd a nyeregre és a kormányra a kerékpárt, hogy a pedálok szabadon mozoghassanak (még jobb, ha szerelőállványra teszed)! A váltókar segítségével állítsd a láncot a legkisebb lánckerékre! A fékfeszítő csavar a váltó hátulján található. Segítségével feszíthető (megemeli a váltót) és lazítható a váltóbowden (leengedi a váltót). A fékfeszítő csavar segítségével állítsd addig a váltót, míg megfelelően nem vált!