FOLD LIGHT 1"

REF: 8554730

ÖSSZECSUKHATÓ KERÉKPÁR FOLD LIGHT 1"BTWIN

2022

Ideális azok számára, akik a mindennapokra kompakt kerékpárt keresnek, hogy bárhová magukkal vihessék. 1 mp és 1 mozdulat, hogy azonnal nyeregbe pattanj!

Első lépések

Átvétel, kicsomagolás és útra fel!

Itt megtalálsz minden praktikus kérdést, ami felmerülhet a kerékpárod első használatakor.
Mindjárt el is indulhatsz az első utadra a kerékpároddal! Mielőtt elindulnál vele, még néhány dolgot ellenőrizned kell ;)

Itt megtalálod az útmutatót a beindításhoz:

1 másodperc alatt kinyitható / összecsukható:

FOLD LIGHT 1"

Mit kell ellenőriznem használat előtt?

A kerékpár első használata előtt érdemes néhány dolgot ellenőrizni:
- a váz és a kormányszár zsanérjai jól le vannak zárva
- jól működik a fék és a sebességváltó
- a kormányszár és a váz nincs kilazulva, nem mozog
- a gumiköpenyek a megfelelő nyomásra vannak felfújva

FOLD LIGHT 1"

Tippek a kerékpár összecsukásához és kinyitásához

1) Állj a kerékpár bal oldalára. Ha a kerékpár a kitámasztóján áll, hajtsd hátra.

2) A lábaddal (hogy ne legyen koszos a kezed) mozgasd a bal pedált előre, kicsivel a váz magassága alá, hogy ne legyen útban összecsukáskor.

3) Bal kézzel fogd meg a kormány bal markolatát. Jobb kézzel nyisd ki a váz zsanérját. Ehhez nyomd a hüvelykujjadat a gombra, majd húzd el a kart a váztól.
Ha a zsanér nyitva van, hozd előre a kerékpár hátsó részét úgy, hogy a kerekek egy irányban maradjanak, anélkül, hogy a kerékpárt megemelnéd.
Hajtsd össze a kerékpárt, amíg a 2 keréktengely össze nem ér. A 2 mágnes ebben a helyzetben tartja a kerékpárt.
Tipp: Hogy megkönnyítsd ezt a fázist, bal kezeddel a kormányon húzd be az első féket, amíg a kerékpár hátsó részét előre nem viszed.
A hátsó rész visszahelyezéséhez vedd le a jobb kezed a zsanérról, és helyezd a kerékpárnyereg mögé, és nyomd addig, amíg a 2 keréktengely találkozik és a mágnesek egymáshoz tapadnak. Nem kell megemelni a kerékpárt az összecsukáshoz. Az első kerék a földön marad, és a hátsó rész is gurul.

4) Tedd a kerékpárt a tartozék váztartóra, hogy a hajtómű ne sérüljön meg.

5) Hajtsd vissza a kormányszárat. Ehhez a bal kezedet tedd a kormány bal markolatára. Jobb kézzel nyisd ki a váz zsanérját.
Ezután rögzítsd a kormányszárat a vázon. Helyezd a kormányszáron található kis boxot a vázon található pinre.

6) A nyereg összecsukása Tedd a bal kezed a kerékpár vázára. Kinyitáshoz jobb kezeddel emeld fel a nyeregcsőbilincs rögzítőkarját.
Ezután a vázon lévő bal kezeddel emeld meg kicsit a kerékpárt. Eközben a jobb kezeddel kísérd a nyeregcső leeresztését és automatikus forgását. A nyeregcső akkor van teljesen behúzva, amikor az alja kijön a vázból, és kitámasztó lesz belőle. Ezután nyomd le a nyeregcsőbilincs rögzítőkarját, majd tedd le a kerékpárt.
Most már a kitámasztón áll.

7) Végül hajtsd be a bal, majd a jobb pedált.
Most már viheted is a kerékpárt nyeregmarkolatnál fogva.
Hogyan kell a kerékpárt részben kinyitni, hogy összecsukva is tudd gurítani:

1) Emeld fel a nyeregcsövet. Először emeld fel a nyeregcsőbilincs rögzítőkarját (ezzel kinyitod azt).

2) Húzd a nyeregcsövet a nyereg markolatánál fogva, kísérve a forgását. Ha megtaláltad a kívánt magasságot, nyomd le a nyeregcsőbilincs rögzítőkarját és rögzítsd.

3) Fogd meg a kerékpárt a nyereg alatti markolatnál, döntsd hátra, majd összehajtott állapotban told előre.

Hogyan kell a kerékpárt teljesen kinyitni:

Mindig a kerékpár bal oldalára állj. A nyereg már fel van emelve (vö: előző lépés).

1) Hajtsd ki a pedálokat. A bal oldali pedál mindig elöl van, hogy ne legyen útban, amikor kinyitod a kerékpárt.
A jobb kéz a nyergen van. Bal kézzel fogd meg a kormány bal markolatát. Oldd ki a a kormányszárat, majd emeld fel. Kinyitás után a zsanér 1 másodperc alatt automatikusan záródik. (Figyelem: ellenőrizd a rögzítést és hogy a kar a kormányszárhoz van-e szorítva).

2) Tipp az első kerék a hátsó keréktől való elválasztásához és a kerékpár kinyitásához:
Bal kezed a bal markolaton tartva húzd a kormányt kissé magad felé. Ezzel a mozdulattal a mágnesek könnyen, erőltetés nélkül elválnak egymástól anélkül, hogy a kezed a kerekekre kellene tenned.

Miután a kerekek elváltak egymástól, folytasd a mozdulatot a váz kinyitásához. Ezután a zsanér 1 másodperc alatt automatikusan záródik. (Figyelem: ellenőrizd a rögzítést és hogy a kar a vázhoz van-e szorítva.

3) Pattanj kerékpárra!

Biztonságod érdekében minden indulás előtt ellenőrizd, hogy:

- a zsanérok megfelelően rögzítve vannak.
- a nyeregcsőbilincs rögzítőkarja le van zárva.
- a fékek megfelelően működnek. 
- megfelelő a keréknyomás (5 és 6 bar között).

FOLD LIGHT 1"
MEKKORA NYOMÁSRA KELL FELFÚJNI A GUMIKAT?

A defektveszély csökkentése és az optimális pedálozás érdekében javasoljuk, hogy a gumiköpenyeket 6 barra (maximális nyomás) fújd fel.

Megjegyzés : Ne felejtsd el 3 hetente ellenőrizni a gumiköpenyek nyomását.

keréknyomás
Hogyan kell beállítani a nyeregmagasságot?

A lehető legkényelmesebb üléspozíció érdekében javasoljuk, hogy a nyereg beállításakor a nyereg teteje csípőmagasságban legyen.

A nyeregcső skálázott, a jelölések segítségével könnyebben beállíthatod azt.

FOLD LIGHT 1"

Mi a minimum és maximum nyeregmagasság?

A nyereg 145-195 cm közötti magassághoz állítható. A nyeregcsövön látható jelölések segítik a beállítást. A nyeregcső működési tartományát ütközők jelölik ki. Biztonsági okokból nem javasoljuk a leszerelésüket.

FOLD LIGHT 1"
Hogyan kell sebességet váltani?

A pedálozás megkönnyítése érdekében nyomd le az alsó markolatváltót. Valamint fordítva, húzd meg a markolatváltót, hogy nagyobb legyen az ellenállás.

FOLD LIGHT 1"

Az első és hátsó USB világítás használata (felszerelés, töltés)

A lámpák USB-ről tölthetők a tartozék dupla portos kábelen keresztül.
Az első lámpa (10 LUX) a kormányon lévő konzol segítségével rögzíthető.
A hátsó (5,4 LUMENS) a nyereg alá rögzíthető.

FOLD LIGHT 1"

Hogyan kell ki- és behajtani a pedálokat?

Mindegyik pedált egy egyszerű mozdulattal, előre húzva és lenyomva hajthatod be.

FOLD LIGHT 1"

Problémám van

Valami gond van a kerékpároddal?Aggodalomra semmi ok!
Legyen szó a zsanérokkal, a sebességváltással vagy defekttel kapcsolatos problémáról, a GYIK-ben biztosan megtalálod a választ!

A zsanér és a váltó nyikorog.

Javasoljuk, hogy használj „All in one” kenőanyagot.
Ezzel a termékkel kend be a zsanérban lévő összes forgó alkatrészt.
Nyisd ki és zárd be a zsanért 3-4 alkalommal, hogy megfelelően eloszoljon a kenőanyag.
A felesleget száraz ruhával töröld le.

FOLD LIGHT 1"

A váz zsanérja lötyög 

Javasoljuk, hogy a lengőkarhoz 6 mm-es, a biztosítóanyához pedig 8 mm-es kulcsot használj.
Javasoljuk, hogy ezt a műveletet bízd szakértőinkre.

FOLD LIGHT 1"

A kormányszár zsanérja lötyög

Javasoljuk, hogy a lengőkarhoz 6 mm-es, a biztosítóanyához pedig 8 mm-es kulcsot használj.
Javasoljuk, hogy ezt a műveletet bízd szakértőinkre.

FOLD LIGHT 1"

A váz vagy a kormányszár zsanérja nem zárható megfelelően.

Ha ilyen problémát tapasztalsz, annak két oka lehet:
1) Lehetséges, hogy a kenéssel van probléma. Ezesetben javasoljuk, hogy használj „All in one” kenőanyagot. A videót „A zsanér és a váltó nyikorog” részben találod".
2) Lehetséges, hogy a zsanért újra be kell állítani. A videót „A váz zsanérja lötyög” részben találod".

FOLD LIGHT 1"

Nem tudom összecsukni a kerékpárt

Javasoljuk, hogy használj „All in one” kenőanyagot  a zsanér csuklóján és többször csukd össze/nyisd ki a kerékpárt.

FOLD LIGHT 1"

A fékkarok kilazultak a használat során.

A fékkarok többszöri használat után kilazulhatnak.
Ehhez egy 5-os imbuszkulcsra lesz szükséged. Nézd meg az alábbi videót!

FOLD LIGHT 1"

A kerékpár nem marad összecsukva

Ha a kerékpár nem marad összecsukva, előfordulhat, hogy a kerékmágnes már nem elég erős, vagy a kormányszár zárja sérült, vagy rosszul van beállítva.

FOLD LIGHT 1"

A nyeregcső magától lecsúszik

A probléma megoldásához kövesd az alábbi lépéseket:

1/ Tisztítsd meg a nyeregcsövet egy nedves ruhával, hogy eltávolítsd az esetlegesen rajta felgyülemlett port.
2/ Zsírozd meg a nyeregcsőbilincs belsejét, ügyelve arra, hogy ne kerüljön kenőanyag a nyeregcsőbilincsre.
3/ Helyezd vissza a nyeregcsőbilincset és a nyerget. Majd 4 Nm nyomatékkal húzd meg a nyeregcsőbilincset.

FOLD LIGHT 1"

A nyeregcső csavarja eltört

A nyeregcső megfelelő beállításának érdekében és hogy ne karcolja meg a hibás csavar: cseréld ki.
Megtalálod a műhely részlegen, az "alkatrészek" között.

Gumibelsőt kell cserélnem

Ha defektet kaptál, folttal megjavíthatod a gumibelsőt, vagy ki is cserélheted.
Gumibelső javításához vagy cseréjéhez nem kell levenned a hátsó kereket, az egy csöves váznak köszönhetően.

FOLD LIGHT 1"

Kereket kell cserélnem

Ezt a műveletet szakembernek kell elvégeznie.
Speciális csavarkulcsot igényel és fontos, hogy az adott erővel húzzák meg.
Ha ezzel a problémával találkozol, fordulj a Decathlon szakértőihez.

Ki kell cserélnem a váz zsanérját

Ezt a műveletet szakembernek kell elvégeznie. Ha ezzel a problémával találkozol, fordulj a Decathlon szakértőihez.

LÖTYÖG A KORMÁNYCSAPÁGY

Nézd meg videónkat vagy keresd fel szakértőinket valamelyik Decathlon áruház műhelyében. 

FOLD LIGHT 1"

Nem jól vált a sebességváltó

Nézd meg videónkat vagy keresd fel szakértőinket valamelyik Decathlon áruház műhelyében. 

FOLD LIGHT 1"

Nem fog a fék

Ha a kerékpár nem fékez megfelelően, annak több oka is lehet:

- Lehetséges, hogy a fékbetétek kezdenek elkopni. A jó fékerő fenntartása érdekében ne felejtsd el rendszeresen beállítani a fékeket.
- Az is előfordulhat, hogy a fékbetétek teljesen elhasználódtak, és ki kell cserélni őket.

Ki szeretnél cserélni egy alkatrészt?

Az alkatrészeket megtalálod a műhelyünkben és a decathlon.hu oldalon.

Karbantartom a kerékpárom

Ahhoz, hogy kerékpárod minél tovább elkísérhessen, fontos a rendszeres karbantartás.
Tanácsokat és tippeket adunk a karbantartáshoz és javításhoz, hogy otthon végezhesd el.
A rendszeres karbantartás szükséges a kerékpár teljesítményének és élettartamának megőrzéséhez.

1. Minden út előtt győződj meg róla, hogy megfelelő a keréknyomás: 6 bar.
2. Tartsd tisztán és olajozd meg a váltót.
3. Rendszeresen ellenőrizd a fékbetétek és a gumiköpeny kopását.
4. Tisztítsd meg rendszeresen a tisztítási útmutató szerint.

A váltó karbantartása

A váltórendszer rendszeres olajozása erősen ajánlott annak érdekében, hogy a sebességváltás megfelelően működjön.

A hatékony olajozáshoz a legjobb, ha „szerelőállvány típusú” kerékpártartót használsz.
Helyezd a láncot a kis lánckerékre, és kend be zsírral az egész láncot, a láncszemek között és a belső oldalon is.
Ezután válts sebességet, miközben kézzel forgatod a pedálokat. Sebességváltáskor a lánc az egyik lánckerékről a másikra megy át, és eloszlatja a zsírt az egész váltórendszeren, beleértve a váltót is.
Végezetül töröld át a láncot egy mikroszálas ronggyal, hogy eltávolítsd a felesleges zsírt. Most már útra kész a kerékpárod!

A másik megoldás az, hogy kenőanyagot teszünk egy fogkefére, majd a lánc alatt tartjuk, miközben forgatjuk a láncot.
Ha úgy érzed, hogy a zsírozás így nem elégséges, a fogkefével átmehetsz a fogaskoszorún és a váltón.
Ezzel a technikával nem pazarolod a kenőanyagot, és nem használsz belőle túl sokat, ez fontos, mivel az ellenkező hatást váltana ki: a szennyeződés gyorsabban felhalmozódna a váltórendszerben.

FOLD LIGHT 1"

Minimum 3 havonta olajozd meg a zsanérokat!

A zsanérok a kerékpár fontos alkatrészei. Olyan külső hatásoknak vannak kitéve, mint az eső vagy a por. Ezért rendszeresen kell őket zsírozni.

Javasoljuk, hogy ezt a műveletet végezd el:
- 3 havonta
- vagy ha a zsanérok nyikorognak

Javasoljuk, hogy használj „All in one” kenőanyagot.

FOLD LIGHT 1"

A fékerő beállítása 

Idővel a fékbetétek elhasználódnak, ezért javasoljuk, hogy 3 havonta állítsd be a fékerőt a fékfeszítő csavarral.

A nyeregcső tisztítása

Rendszeresen tisztítsd meg a nyeregcsövet egy nedves ruhával, hogy az sokáig zavartalanul működhessen.

Rendszeresen (3 hetente) ellenőrzöm a gumiköpenyek nyomását.

Fontos, hogy rendszeresen ellenőrizzük a keréknyomást.

Megfelelő nyomásra fújt gumiköpenyek:
- nagyobb teljesítmény
- kisebb defektveszély

Javasoljuk, hogy a gumiköpenyeket 6 barra fújd fel.

FOLD LIGHT 1"

Felszerelések

Nézd meg kiegészítőinket, amelyek egyszerűbbé teszik a mindennapos kerékpározást.
A teljes élményhez a kerékpárt felszerelheted" védőhuzattal, az egy másodperc alatt levehető és visszatehető Onesecondeclip 25 l-es első táskával, valamint a beépített interfészre rögzíthető okostelefon-tartóval. Rajtad a sor!

A védőhuzat és a táska használata

A védőhuzat a cipzáras táskájába hajtogatható és a kerékpárváz alsó részéhez rögzíthető".
A táskát úgy tervezték, hogy a helyén maradjon kerékpározás közben, valamint a kerékpár összecsukásakor és kinyitásakor is.

A védőhuzat befedi a kerékpárt, de nem takarja teljesen. A védőhuzat nem vállon hordozható, fogantyúval ellátott táska.
Cipzáras nyílása van a nyereg számára. Amikor a huzat a kerékpáron van, összecsukott állapotban is tolhatod a kerékpárt.

A huzat megakadályozza, hogy bármi piszkos legyen, amihez a kerékpár hozzáér, főleg szállítás során, autóban vagy tömegközlekedési eszközökön.

Okostelefon-tartó felszerelése

Az okostelefon-tartót a kormány közepére kell felszerelni.
A tartó rögzítéséhez helyezd azt a kormánnyal párhuzamosan, majd rögzítsd 1/4 fordulattal elforgatva.
Az eltávolításához nyomd meg az okostelefon-tartó hátoldalán lévő fület, és fordítsd el 1/4 fordulattal az ellenkező irányba. 

FELSZERELÉSEK
Szerelhetek csomagtartót a kerékpárra?

Nem, ez egycsöves kialakítású kerékpár. A nyeregcsövet nem úgy tervezték, hogy az ilyen típusú kiegészítőket elbírja.
Kifejlesztettünk viszont egy olyan felületet a kerékpár elején, ami lehetővé teszi egy speciális táska rögzítését:  Onesecondclip 25 l-es táska.

Szerelhetek utánfutót a kerékpárra?

Nem, ez egycsöves kialakítású kerékpár, ilyen típusú termékekkel nem kompatibilis.

Kicserélhetem a kerékpár nyergét?

Lecserélheted a nyerget, ha az nem felel meg neked.
A Decathlon által forgalmazott minden nyereggel kompatibilis.

FOLD LIGHT 1"

SEGÍTSÉGRE VAN SZÜKSÉGED?

Készséggel állunk rendelkezésedre, hogy megoldást találjunk az igényeidnek megfelelően.

A jótállással és szavatossággal kapcsolatos információkról Panaszkezelési Szabályzatunkban tájékozódhatsz.