Alkatrészek
AzELOPS 900 - ALACSONY VÁZAS kerékpár alkatrészeit megtalálod a a decathlon.hu oldalon.
REF: 8548096
2021
Ref.: 8548096
Csapatunk városi használatra tervezte ezt a csúcskategóriás, holland típusú kerékpárt, kimondottan mindennapos használatra.
Csúcskategóriás, kényelmes és jól felszerelt, alumínium vázas holland típusú kerékpár, a hét minden napján használható városi közlekedéshez.
AzELOPS 900 - ALACSONY VÁZAS kerékpár alkatrészeit megtalálod a a decathlon.hu oldalon.
A kerékpár használati útmutatója - PDF formátum
Ez a kerékpár hátsó agyváltóval van felszerelve, mely teljesen be van építve a hátsó kerékagyba (Nexus).
Előnye: nagyon kevés karbantartást igényel, könnyen állítható és használható.
Ügyelni kell arra, hogy a váltás álló helyzetben történjen, amikor nem pedálozol, ez garantálja a megfelelő sebességváltást, így elkerülhető a kattogás vagy a hirtelen félreváltás.
Helytelen sebességváltás esetén szükség lehet egy kis utánállításra, ehhez kövesd a videót.
Ha nem működik a világítás, ez több okból lehetséges:
1- Ellenőrizd, hogy a dinamó a megfelelően van-e beállítva
2- Ellenőrizd, hogy a dinamó megfelelően van-e csatlakoztatva
3- Ellenőrizd az elektromos csatlakozókat (tudván, hogyha a világítás nem működik, a kettő lehet rövidzárlatos)
Nézd meg, hogyan kell elvégezni az ellenőrzéseket.
Ha még ezek után sem működik, fordulj egy Decathlon áruházi műhelyes kollégához.
Ha a zaj az első keréktől jön, az alábbi okok miatt lehetséges:
1- A fékpofa hozzáér a felnihez. Nézd meg az alábbi menüpontot a fékpofák beállításához: « A fékem nem fog megfelelően »
2- A sárvédő hozzáér a gumiköpenyhez
Ha a zaj a hátsó keréktől jön, az az alábbi okok miatt lehetséges:
1- A fékpofa hozzáér a felnihez. Nézd meg az alábbi menüpontot a fékpofák beállításához: « A fékem nem fog megfelelően »
FIGYELEM: A beállítás elvégzése előtt ellenőrizd, hogy a kerék megfelelően a helyén van-e.Ehhez használj egy 15-ös kulcsot a hátsó kerék kilazításához és állítsd be, hogy a kerék középen legyen a vázhoz viszonyítva.
2- A sárvédő hozzáér a gumiköpenyhez
Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj egy Decathlon áruházi műhelyhez segítségért.
A fékminőség számos paraméternek köszönhető.
Rossz fékminőség esetén zajos a fékezés, vagy a fékkarok "puhák" lesznek.
A helyzet orvoslásához kövesd az alábbi lépéseket:
1- Ellenőrizd a fékpofák helyzetét. A felni szélét kell követniük, anélkül, hogy a gumiköpenyhez érnének, ideális esetben 1 mm távolságra kell lenniük a felnitől és még egy plusz 0,5 mm-es résnek kell a pofa hátulján lenni (a fékpofák nem lehetnek teljesen párhuzamosak a felnivel, mert ez okozza a zajt).
2- Állítsd be a fékeket.
3- Cseréld ki a fékpofákat, ha elhasználódtak. A használat gyakorisága szerint többé-kevésbé gyakran kell őket cserélni. A fékpofákon csíkok vannak, amelyek hatékonyan elvezetik a vizet és jelzik a kopás mértékét. Hogyha ezek a csíkok már nem, vagy kevésbé látszanak, ideje cserélni a fékpofákat! Ehhez klikkelj a « termék javítása és karbantartása » rubrikába és kövesd a « hogyan cseréljek fékpofát » oktatóvideót.
A fékbetétek kopóalkatrészek. A használattól, a testsúlytól és a használati helytől függően többé-kevésbé gyorsan kopnak.Ezért kell rendszeresen ellenőrizni és szükség esetén cserélni.
Jól meg vannak szorítva? Ha kétséged van, fordulj egy Decathlon áruház műhelyéhez: egy technikus kolléga beállítja a féket a városi kerékpáron.
Ha naponta használod a városi kerékpárodat,hetente ellenőrizd a gumik állapotát és havonta egyszer fújd fel őket.
Az ideális ajánlott keréknyomás 3,5 bar (kényelmes) vagy 4 bar (hatékony pedálozás).
Ha nyomásmérővel felszerelt lábpumpával rendelkezel, akkor nagyon egyszerűen ellenőrizheted a nyomást. Ha nem, akkor nyomd össze a gumit az ujjaiddal: keménynek kell lennie, hogy csak egy kicsit tudd benyomni. Minél keményebb egy gumi, annál jobb teljesítményre képes, viszont jobban fogod érezni a terep egyenetlenségeit.Ezzel ellentétben egy nem kellően felfújt gumi megrongálhatja a felnit és könnyebben kapsz defektet.
Figyelem: A 3,5 bar feletti keréknyomás nagyobb defektállóságot és optimális kényelem/teljesítmény arányt biztosít.
Ha a kerékpárt kültéren tárolod, a lánc és a lakat könnyebben rozsdásodik.Ezért fontos ezeket rendszeresen tisztítani és olajozni.
Hogyan kell olajozni a láncot? Tekerd meg a pedált és teljes hosszában "fújd be", miközben sebességet váltasz.
Hogyan olajozzam be a lakatot? A lakat belsejébe "fújd be" az olajat, majd tedd bele és fordítsd el a kulcsot párszor. Papírral töröld le a felesleget.
Egy « all-in-one » termék tökéletes ehhez!
A városi kerékpár nem koszolódik annyira, mint egy MTB, kivéve ha esőben használod. Ezért felesleges túl gyakran lemosni.
Kéthavonta tisztítsd meg alaposan: használj kerékpáros sampont és egy vödör meleg vizet, egy nagy szivaccsal töröld le a vázat, a kormányt, a sárvédőt...stb. Ne használj vízsugarat a kerékpárra: néhány alkatrész rosszul viseli!Végül száraz ronggyal töröld át a kerékpárt, hogy ne rozsdásodjon.Ellenőrizd le a csavarok állapotát: kellően meg vannak húzva? Néha előfordulhat, hogy a macskakövön való használatkor a rázkódástól kilazulnak a csavarok, így meg kell őket húzni.
A lánc olajozását a végén végezd, miután lemostad a kerékpárt.