REF: 8500066
2019
Mindennapos városi kerékpározáshoz tervezve...és hogy élvezd a kerékpározást!
Holland stílusú kényelmes városi kerékpár elöl kosártartóval vagy kosárral (modell függvényében). Forgásgátló rugóval felszerelt (elöl csomagtartóval), amely elkíséri a kerékpárt a kanyarokban és stabilitást biztosít megállásnál.
Az ideális ajánlott keréknyomás3,5 bár (kényelmes) vagy 4,5 bár (teljesítmény). Ha manométeres lábpumpával rendelkezel, akkor nagyon egyszerűen ellenőrizheted a nyomást. Ha nem, akkor nyomd össze a gumit az ujjaiddal: keménynek kell lennie, hogy csak egy kicsit tudd benyomni. Minél keményebb egy gumi, annál jobb teljesítményre képes, viszont jobban fogod érezni a terep egyenetlenségeit.Ezzel ellentétben egy nem kellően felfújt gumi megrongálhatja a felnit és könnyebben kilyukad. FIGYELEM! A3,5 bár feletti keréknyomás nagyobb defektállóságot és optimális kényelem/teljesítmény arányt biztosít. Javasoljuk, hogyhavonta fújd fel a gumikat.
A dinamó megfelelő használatához, a gumiköpeny megrongálása nélkül, kövesd a lenti videóban bemutatott javaslatokat:
Egy első szálítórendszert fejlesztettünk a kerékpárra: egy kosarat! A lenti videóban bemutatjuk a felszerelését (a kerékpároddal együtt).
Ha naponta használod a városi kerékpárodat, hetente ellenőrizd a gumik állapotát és havonta egyszer fújd fel őket. Az ideális ajánlott keréknyomás 3,5 bar (kényelmes) vagy 4,5 bar (teljesítmény). Ha manométeres lábpumpával rendelkezel, akkor nagyon egyszerűen ellenőrizheted a nyomást. Ha nem, akkor nyomd össze a gumit az ujjaiddal: keménynek kell lennie, hogy csak egy kicsit tudd benyomni. Minél keményebb egy gumi, annál jobb teljesítményre képes, viszont jobban fogod érezni a terep egyenetlenségeit.Ezzel ellentétben egy nem kellően felfújt gumi megrongálhatja a felnit és könnyebben kilyukad. Figyelem: A 3,5 bar feletti keréknyomás nagyobb defektállóságot és optimális kényelem/teljesítmény arányt biztosít.
Ha a kerékpárt kültéren tárolod, a lánc és a lakat könnyebben rozsdásodik.Ezért fontos ezeket rendszeresen tisztítani és olajozni. Hogyan kell olajozni a láncot? Tekerd meg a pedált és teljes hosszában fújd be, miközben sebességet váltasz. Hogyan olajozzam be a lakatot? A lakat belsejébe fújd be az olajat, majd tedd bele és fordítsd el a kulcsot párszor. Papírral töröld le a felesleget. Egy « all-in-one » termék tökéletes ehhez!
A városi kerékpár nem koszolódik annyira, mint egy MTB, kivéve ha esőben használod. Ezért felesleges túl gyakran lemosni. Kéthavonta tisztítsd meg alaposan: használj kerékpáros sampont és egy vödör meleg vizet, egy nagy szivaccsal töröld le a vázat, a kormányt, a sárvédőt...stb. Ne használj vízsugarat a kerékpárra: néhány alkatrész rosszul viseli!Végül száraz ronggyal töröld át a kerékpárt, hogy ne roszdásodjon.Ellenőrizd le a csavarok állapotát: kellően meg vannak húzva? Néha előfordulhat, hogy a macskakövön való használatkor a rázkódástól kilazulnak a csavarok, így meg kell őket húzni. A lánc olajozását a végén végezd, miután lemostad a kerékpárt.
A fékpofák kopóalkatrészek. A használattól, a testsúlytól és a használati helytől függően többé-kevésbé gyorsan kopnak.Ezért kell rendszeresen ellenőrizni és szükség esetén cserélni. Jól meg vannak szorítva? Ha kétséged van, fordulj egy Decathlon áruház műhelyéhez: egy technikus kolléga beállítja a féket a városi kerékpáron.
Ha nem működik a világítás, ez több okból lehetséges: 1- Ellenőrizd, hogy a dinamó a megfelelően van-e beállítva 2- Ellenőrizd, hogy a dinamó megfelelően van-e csatlakoztatva 3- Ellenőrizd az elektromos csatlakozókat (tudván, hogyha a világítás nem működik, a kettő lehet rövidzárlatos) Nézd meg, hogyan kell elvégezni az ellenőrzéseket. Ha még ezek után sem működik, fordulj egy Decathlon áruházi műhelyes kollégához.
A fékminőség számos paraméternek köszönhető. Rossz fékminőség esetén zajos a fékezés, vagy a fékkarok "puhák" lesznek. A helyzet orvoslásához kövesd az alábbi lépéseket: 1- Ellenőrizd a fékpofák helyzetét. A felni szélét kell követniük, anélkül, hogy a gumiköpenyhez érnének, ideális esetben 1 mm távolságra kell lenniük a felnitől és még egy plusz 0,5 mm-es résnek kell a pofa hátulján lenni (a fékpofák nem lehetnek teljesen párhuzamosak a felnivel, mert ez okozza a zajt). 2- Állítsd be a fékeket. 3- Cseréld ki a fékpofákat, ha elhasználódtak. A használat gyakorisága szerint többé-kevésbé gyakran kell őket cserélni. A fékpofákon csíkok vannak, amelyek hatékonyan elvezetik a vizet.Hogyha ezek a csíkok már nem, vagy kevésbé látszanak, ideje cserélni a fékpofákat! Ehhez klikkelj a « termék javítása és karbantartása » rubrikába és kövesd a « hogyan cseréljek fékpofát » oktatóvideót.
Ha a zaj az első keréktől jön, az alábbi okok miatt lehetséges: 1- A fékpofa hozzáér a felnihez. Nézd meg az alábbi menüpontot a fékpofák beállításához: « A fékem nem fog megfelelően » 2- A sárvédő hozzáér a gumiköpenyhez Ha a zaj a hátsó keréktől jön, az alábbi okok miatt lehetséges: 1- A fékpofa hozzáér a felnihez. Nézd meg az alábbi menüpontot a fékpofák beállításához: « A fékem nem fog megfelelően » FIGYELEM:A beállítás elvégzése előtt ellenőrizd, hogy a kerék megfelelően a helyén van-e.Ehhez használj egy 15-ös kulcsot a hátsó kerék kilazításához és állítsd be, hogy a kerék középen legyen a vázhoz viszonyítva. 2- A sárvédő hozzáér a gumiköpenyhez (nézd meg a lenti videót) Ha a probléma továbbra is fennáll, fordulj egy Decathlon áruházi műhelyhez segítségért.