Ref: 8399929
2018
Forgalmazás dátuma: 2018
kiránduláshoz, közlekedéshez aszfalton és földúton.
TERMÉKELŐNYÖK :
ELEKTROMOS HATÓTÁV: Kb 50 km 2-es üzemmódban. Akkumulátor 36V 11.6Ah (418Wh).
KÉNYELMES IRÁNYÍTÁS : Első és hátsó felfüggesztés.Ergonomikus markolat és nyereg.Bármilyen talajra megfelelő gumiköpeny.
EGYSZERŰ HASZNÁLAT: Egyszerűbb váltás, 1 váltó a 7 sebességhez. ÁLLÍTHATÓ: Magasságban és dőlésszögben állítható nyereg és kormány.
KÖNNYEN OLVASHATÓ KIJELZŐ: Széles kijelző, a kormányról irányítható. BIZTONSÁG : Piros lámpánál megállás.
A Decathlonban kapható THULE Europower kerékpártartóval kompatibilis.
Ez a vonóhorogra szerelhető kerékpártartó 2 elektromos kerékpár szállítására alkalmas.
Nem, a lítium ionos akkumulátornak nincs memóriája, így bármikor töltheted.
Javasolt az akkumulátor rendszeres töltése, a megfelelő teljesítmény megőrzéséhez.
A Gyakran Ismételt Kérdések elérhetőek a « PROBLÉMÁM VAN» menüpontban, hogy a főbb, előforduló problémákat meg tudd oldalni az otthonodban.
Egy szakember e-mailben válaszol a kérdéseidre a segítség kérése nyomtatványon keresztül.
Emellett elviheted a kerékpárod egy Decathlon áruház műhelyébe, ahol szakértő kerékpáros kollégáink segítenek.
Igen, az ORIGINAL 700 egy elektromos rásegítéses kerékpár.
Ez a rásegítés csak akkor indul el, hogyha a felhasználó pedálozni kezd (egy pedál nélküli motoros rendszer mopednek minősül, a használati korlátozások és a biztonság sokkal szigorúbbak).
A hajtóműhöz közel elhelyezkedő pedál érzékelő továbbítja az információt a kerékpár fedélzeti számítógépének, amely működésbe hozza a motort.
Az elektromos kerékpár motorja egy pillanat alatt leáll fékezés vagy a pedálozás abbahagyása esetén.
Ha újra tekerni kezdünk, ismét elindul a rásegítő rendszer.
Az akkumulátor rendelkezik készenléti üzemmóddal, amellyel nem kell rendszeresen tölteni.
Készenléti üzemmódban akár 1 évig is tárolhatod az akkumulátort töltés nélkül.
Ha nem teszed készenléti üzemmódba, akkor minimum 3 havonta fel kell tölteni az akkumulátort, különben tönkremehet.
Ez egy kerékpár elektromos rásegítéssel.Vagyis abszolút lehetséges használni a rásegítés nélkül.
Ebben az esetben érezhető lesz a rásegítés rendszer súlya.
Az elektromos kerékpár hatótávja számos tényezőtől függ:
> A KERÉKPÁR SÚLYÁTÓL : A hatótáv csökken, ha a kerékpár túlterhelt.
> AZ ÚTVONAL TÍPUSÁTÓL : Rövidebb hatótáv emelkedőn
> A KERÉKNYOMÁSTÓL : 3.5 - 5 bárra felfújt gumikkal a HATÓTÁV jobb.
> A KÜLSŐ HŐMÉRSÉKLETTŐL: Hidegben csökken a hatótáv
> AZ ALKALMAZOTT RÁSEGÍTÉS ÜZEMMÓDTÓL : Amennyiben az akkumulátor töltöttségi szintje alacsony, javasolt az elektromos rásegítés használatát mérsékelni
> A PEDÁLOZÁS ÜTEMÉTŐL : Tekerni kell ahhoz, hogy messzebbre juss.
> AZ AKKUMULÁTOR MEGFELELŐ TÖLTÉSÉRE ÉS TÁROLÁSÁRA VONATKOZÓ FELTLTELEK BETARTÁSÁTÓL
Az ORIGINAL 900E átlagos hatótávolsága (2-es üzemmódban) 50km. Betartva a feltételeket, optimális hatótávot biztosíthatsz a kerékpár számára.
A kerékpár automatikusan kikapcsol néhány perc után, ha nem használod.
Az akkumulátorra 2 év jótállás érvényes
Az akkumulátort mindenképpen feltöltve és hűvös helyen kell tárolni (+10 °C és +25 °C között) napfénytől védett helyen.
Ne tárold lemerült állapotban az akkumulátort (1 villogó LED), mert mélykisülést eredményezhet, amely rendellenes működést okozhat.
Legalább 3 havonta (mégha nem is használod) töltsd fel az akkumulátort, hogy elkerült a mélykisülést és a kapacitás csökkenését.
Hosszabb tárolás esetén (több, mint 3 hónap használat nélkül) tedd készenléti üzemmódba, így nem kell rendszeresen tölteni.
Hosszabb tárolás esetén (több, mint 3 hónap használat nélkül) tedd készenléti üzemmódba.
A guminyomásra különös figyelmet kell fordítani egy elektromos kerékpár esetében.A kerekek erősen igénybe vannak véve a motor és a kerékpár súlya miatt.
A defekt lehetőségének minimalizálása és a hatótáv növelése érdekében javasolt a gumikat 3 4 bár nyomásra felfújni.
Minden használat előtt ellenőrizd a guminyomást.
Nem, nincs dinamó hatás. Néhány rendszer alkalmas arra, hogy töltődjön tekerés vagy fékezés közben, viszont a teljesítményük nagyon gyenge:Több tíz kilométert kellene tekerni az 1 km plusz rásegítésért.
Ha elhasználódott az akkumulátor, vidd vissza egy Decathlon áruházba, ahol egy speciális szerevezet foglalkozik majd az újrahasznosításával.
Készenléti üzemmódban hosszú ideig (max 1 évig) tárolhatod az akkumulátort feltöltés nélkül, anélkül, hogy tönkremenne.
A készenléti üzemmódhoz tartsd lenyomva az akkumulátor gombját 10 mp-ig, amíg a LED kikapcsol.
Csatlakoztasd a töltőt a készenléti üzemmód megszűntetéséhez.
Nem, az Original 900E egy "összteleszkópos" kerékpár, felfüggesztett villával elöl és egy rugóval a vázon, az ülés alatt.
A középső felfüggesztés miatt nem szerelhető rá gyerekülés.
A gyalogos üzemmód egy elektromos segítség, amikor tolod a kerékpárt. Hasznos tud lenni bizonyos helyzetekben, pl amikor kitolod a garázsból, vagy emelkedőn,…stb
Gyalogos üzemmódban erőlködés nélkül tolhatod a kerékpárt.
Az üzemmód bekapcsolásához a távirányítón nyomd hosszan az« ON/OFF » gombot. Majd nyomd hosszan a « + » gombot. Figyelem, a kerékpár ezután elindul egy folyamatos, 6km/h-s sebességgel.
A kerékpáron ülve ne használd ezt az üzemmódot.Ez károsíthatja a motort.
A Decathlon áruházak műhelyében.
Az áruházi műhelyben meg tudják mondani, hogy elérhető-e a termék vagy mennyi a szállítási idő.
6 és fél óra kell a teljesen lemerült akkumulátor teljes feltöltéséhez.
Az akkumulátor esőben való használatra lett tervezve, de nem szabad vízbe meríteni vagy nagy nyomású vízsugárral mosni.
Ugyanez a helyzet a kijelzővel és más elektromos alkatrésszel.
Viszont javasoljuk, hogy száraz helyen tárold a kerékpárt!
Igen, 24 órán keresztül.
Amikor teljesen feltöltött az akkumulátor, a töltő kikapcsol, de nyomás alatt marad.
Az elektromos rásegítés pár pedálfordulat után elindul és egy olyan üzemmódra kell kapcsolni, ahol a rásegítés be van kapcsolva.
Ha mindennek ellenére az elektromos rásegítés nem kapcsol be, kövesd az alábbi instrukciókat:
1. Ellenőrizd, hogy az akkumulátor teljesen fel legyen töltve
> Nyomd meg az akkumulátor gombját
> Ellenőrizd, hogy legalább egy LED világítson
> Ha egy LED villog, töltsd fel az akkumulátort!
2. Ellenőrizd, hogy az akkumulátor tiszta legyen és megfelelően a helyén legyen.
> Nézd meg, hogy az akkumulátor csatlakozói tiszták-e és jó állapotban vannak-e..
> Az akkumulátort teljesen bele kell nyomni a tokjába.
A benyomásnál egy kattanó hangot kell hallani, ez jelzi, hogy a helyén van.
Zárd le az akkumulátort és húzd ki a kulcsot a zárból.
3. Ellenőrizd a kerékpár összes csatlakozóját: fékek, motor, konzol, pedálozás érzékelő, vezérlő(vezérlő = az elektromos szett középső egysége. Közvetlenül az akkumulátor után helyezkedik el, a csomagtartón)
A csatlakozók eléréséhez el kell csúsztatni vagy ki kell nyitni az elektromos kábeleken lévő neoprén védőhuzatot.
Húzz ki minden csatlakozót és ellenőrizd az állapotukat, majd tedd helyezd vissza őket.
Ehhez a pozitív és negatív dugaszt helyezd szemben egymással, ezt jelzik a nyilak, és jól nyomd be (nem maradhat rés és nem látszódhat a csatlakozó színe).
Végezd el ugyanezt a motor csatlakozójával és a másik hárommal, melyek a nyereg mögött helyezkednek el.
4. Az elektromos rásegítés tesztelése
> Az ON/OFF gomb megnyomásával kapcsold be a kijelzőt
> Szálj fel a kerékpárra és kezdj el pedálozni (több pedálfordulat szükséges a rásegítés elindításához).
Ha a probléma továbbra is fennáll, vedd fel velünk a kapcsolatot, vagy vidd be egy Decathlon áruházi műhelybe.
A lakatot ki tudod cseréltetni a Decathlon áruház műhelyében.
Az áruházi műhelyben meg tudják mondani, hogy elérhető-e a termék vagy mennyi a szállítási idő.
Az elektromos rásegítésnek automatikusan le kell állnia a fékkarok meghúzásakor.
Hogyha ez nem történik meg, ellenőrizd, hogy a fékkarok megfelelően vannak-e csatlakoztatva.
> Nyisd ki a két neoprén kábelvédőt a kerékpár elején, hogy elérd a fékek csatlakozóit (sárga színűek)
> Húzd ki a két pár csatlakozót
> Ellenőrizd le, hogy megfelelő állapotban vannak-e.
> Majd tedd vissza a helyükre.Ehhez a pozitív és negatív dugaszt helyezd szemben egymással, ezt jelzik a nyilak, és jól nyomd be (nem maradhat rés és nem látszódhat a csatlakozó színe).
Ha a probléma továbbra is fennáll, vedd fel velünk a kapcsolatot, vagy vidd be egy Decathlon áruházi műhelybe.
1. Ellenőrizd a guminyomást
> A guminyomás mértéke meghatározó az elektromos rásegítés hatékonyságában.Minden használat előtt ellenőrizd, hogy a guminyomás 3 és 4 bar között legyen. .
2. Ne terheld túl a kerékpárt!
1. Ellenőrizd, hogy az akkumulátor teljesen fel legyen töltve!
Egy majdnem lemerült akkumulátor okozhatja ezt a menet közbeni akadozást, mielőtt teljesen lemerülne.
> Nyomd meg az akkumulátor gombját.
> Ellenőrizd, hogy legalább egy LED világítson.
> Ha egyik LED sem világít és csak az első vagy a második villog, töltsd fel az akkumulátort.
2. Ellenőrizd, hogy az akkumulátor tiszta legyen és megfelelően a helyén legyen.
> Nézd meg, hogy az akkumulátor csatlakozói tiszták-e és jó állapotban vannak-e..
> Az akkumulátort teljesen bele kell nyomni a tokjába.
A benyomásnál egy kattanó hangot kell hallani, ez jelzi, hogy a helyén van.
Ezután zárd le az akkumulátort és húzd ki a kulcsot a zárból.
3. Ellenőrizd a pedálfordulat mérő csatlakozóját
> Ehhez húzd ki a pedálfordulat mérő csatlakozóját, amely a nyereg mögött csatlakozik a vezérlőhöz. Ez egy vékonyabb kábel.
> Ellenőrizd, hogy megfelelő állapotban vannak-e a csatlakozók.A nyilakkal megegyező irányban dugd vissza őket teljesen (egymással szemben kell lenniük).
4. Ellenőrizd, hogy a mérő érzékeli-e a mágneseket.
> Töröld le nedves ronggyal a hajtómű hátoldalára rögzített mágneses tárcsát.
A téli utakról visszamaradó por- vagy só maradvány befedheti a mágnest, amely az elektromos rásegítés rossz működéséhez vezethet.
Az ELOPS 500 elektromos kerékpár nagyon használja a fékpofákat.
Valójában a súlya és az átlagsebessége sokkal nagyobb, mint egy átlagos kerékpáré, gyakran napi szinten, így minden időben használnak, ezért a fékpofák gyorsabban elkopnak .
A biztonságod, a fékezés minősége és a felnik élettartama érdekében cseréld a fékpofákat az első kopásjelek megjelenésekor:Kevésbé erősen fogó fék, fékzörej, fekete nyomok a felnin…
A fékpofákon vannak csíkok, amelyek a víz elvezetésére szolgálnak.Hogyha ezek a csíkok már nem, vagy kevésbé látszanak, ideje cserélni a fékpofákat!
Ehhez menj a «Karbantartom" menübe és kövesd az oktatóvideót.
A fékpofákat az "Alkatrészek" menüpontban találod.
Vagy bemehetsz egy Decathlon áruház műhelyébe ahol kicserélik a fékpofákat.
1. Ellenőrizd, hogy semmi nem zavarja a töltést
A töltő és az akkumulátor csatlakozójának tisztának kell lennie, semmiféle kosz nem zavarhatja a köztük lévő kapcsolatot.
2. Ellenőrizd a kapcsolatot akkumulátor > töltő > áramforrás > között
> Ellenőrizd le, hogy a töltő valóban az eredeti-e.
> Csatlakoztasd a töltőt az akkumulátorhoz és egy áramforráshoz.
Narancssárga világító LED = az akkumulátor töltődik
Zöld világító LED = az akkumulátor feltöltött
Villogó LED = Probléma a töltés során
Egy teljesen lemerült akkumulátornak 4 és fél óra kell a teljes feltöltésig.
Ha a probléma továbbra is fennáll, vedd fel velünk a kapcsolatot, vagy vidd be egy Decathlon áruházi műhelybe.
1. Ellenőrizd, hogy az akkumulátor teljesen fel legyen töltve
> Nyomd meg az akkumulátor gombját
> Ellenőrizd, hogy legalább egy LED világítson
> Ha egy LED villog, töltsd fel az akkumulátort!
2. Ellenőrizd, hogy az akkumulátor tiszta legyen és megfelelően a helyén legyen.
> Nézd meg, hogy az akkumulátor csatlakozói tiszták-e és jó állapotban vannak-e..
> Az akkumulátort teljesen bele kell nyomni a tokjába.
A benyomásnál egy kattanó hangot kell hallani, ez jelzi, hogy a helyén van.
Zárd le az akkumulátort és húzd ki a kulcsot a zárból.
3. Ellenőrizd a kijelzőt és a vezérlőt összekötő kábelt(A csomagtartón, közvetlenül az akkumulátor mögött lévő egység)
> Nézd meg a kiegészítő kábel csatlakozót (a kerékpár elejéről induló elektromos kábel és a nyereg mögött csatlakozik a vezérlőhöz).
> Húzd ki a csatlakozót
> Ellenőrizd minden dugasz tisztaságát
> Majd tedd vissza a helyére.Helyezd a férfi és női csatlakozókat egymással szemben figyelve arra, hogy a jól igazítsd a jelző nyilakat mielőtt benyomod .
4. Ellenőrizd a kijelző csatlakozóját
> A kerékpár elején nyisd ki a konzol oldalán lévő neoprén kábelvédőt.
> Ugyanígy ellenőrizd a konzol csatlakozóját.
5. Az ON/OFF gombbal kapcsold be a képernyőt
Ha a probléma továbbra is fennáll, vedd fel velünk a kapcsolatot, vagy fordulj egy áruházi műhelyhez.
1. Tartsd be a használatra és a tárolásra vonatkozó javaslatokat!
Az elektromos kerékpár hatótávja számos tényezőtől függ:
> A kerékpár súlyától : Rövidebb lesz a hatótáv ha a kerékpár túlterhelt
> AZ ÚTVONAL TÍPUSÁTÓL: A hatótáv rövidebb emelkedőn.
> A KERÉKNYOMÁSTÓL : A hatótáv jobb lesz 3.5 - 5 barra felfújt gumikkal.
> A KÜLSŐ HŐMÉRSÉKLETTŐL : A hatótáv hidegben csökken (közel -50%-al)
> A HASZNÁLT ÜZEMMÓDTÓL : Javasolt csökkenteni a rásegítést ha az akkumulátor töltöttségi szintje alacsony.
> A PEDÁLOZÁS ÜTEMÉTŐL : Tekerni kell, hogy minél messzebb juss
> AZ AKKUMULÁTOR TÁROLÁSÁRA ÉS TÖLTÉSÉRE VONATKOZÓ FELTÉTELEK BETARTÁSÁTÓL
Az ORIGINAL 900E esetében az átlagos hatótáv 50 km (2-es üzemmódban). Betartva a feltételeket, optimális hatótávot biztosíthatsz a kerékpár számára.
2. Egy öreg akkumulátor veszíthet a teljesítményéből
Vagyis a hatótáv rövidebb lesz.Érdeklődd meg egy áruházi műhelyben, hogy fel tudják-e mérni az akkumulátor állapotát.
> Az első LED villog : Az akkumulátor majdnem lemerült, fel kell tölteni.Tedd fel tölteni!
> A második LED villog : Az akkumulátor egy helytelen kezelés, vagy egy hosszabb töltés nélküli időszak miatt "nyomás alá" helyezte magát.Amint lehetséges, töltsd fel!
> Ha egy másik, vagy több LED villog, az akkumulátor sérült.Vidd be egy Decathlon áruház műhelyébe, ahol teljesen átvizsgálják.
HIBA 06 : ALACSONY A NYOMÁS AZ AKKUMULÁTORBAN
Töltsd fel az akkumulátort.
HIBA 07 : TÚLFESZÜLTSÉG VAN AZ AKKUMULÁTORBAN
A kerékpár aktiválta a biztonsági rendszerét a túlfeszültség miatt. Fordulj a Decathlon áruház műhelyéhez, ahol megvizsgálják az akkumulátort.
HIBA 08 : MOTORHIBA
A motor nem működik megfelelően. Fordulj egy Decathlon áruház műhelyéhez a kerékpárral és az akkumulátor kulcsaival egy átvizsgáláshoz.
HIBA 09 : RÖVIDZÁRLAT A MOTORBAN
Ellenőrizd, hogy a motor csatlakozója megfelelően van-e benyomva.
Ha ennek ellenére a probléma fennáll, fordulj egy Decathlon áruház műhelyéhez egy teljes átvizsgálásért.
HIBA 10 : A VEZÉRLŐ TÚLMELEGSZIK
A vezérlő túlmelegedett és vissza kell hűlnie. Kapcsold ki az elektromos rásegítést és pihentesd a kerékpárt egy hűvős, napfénytől védett helyen.
Ha ennek ellenére a probléma fennáll, fordulj egy Decathlon áruház műhelyéhez egy teljes átvizsgálásért.
HIBA 11 : HIBA A VEZÉRLŐ HŐMÉRSÉKLET ÉRZÉKELŐJÉVEL
A vezérlő nem működik megfelelően. Fordulj egy Decathlon áruház műhelyéhez a kerékpárral és az akkumulátor kulcsaival egy átvizsgáláshoz.
HIBA 12 : AZ ELEKTROMOS RENDSZER VÉDELME
Ellenőrizd a kerékpáron lévő összes csatlakozót, hogy megfelelően be vannak-e nyomva.
Ha ennek ellenére a probléma fennáll, fordulj egy Decathlon áruház műhelyéhez egy teljes átvizsgálásért.
HIBA 13 : HIBA AZ AKKUMULÁTOR HŐMÉRSÉKLET ÉRZÉKELŐJÉVEL
Az akkumulátor nem működik megfelelően. Fordulj egy Decathlon áruház műhelyéhez a kerékpárral és az akkumulátor kulcsaival egy átvizsgáláshoz.
HIBA 14 : MOTOR HŐMÉRSÉKLET ÉRZÉKELŐ HIBA
Ellenőrizd, hogy a motor csatlakozója megfelelően van-e benyomva.
Ha ennek ellenére a probléma fennáll, fordulj egy Decathlon áruház műhelyéhez egy teljes átvizsgálásért.
HIBA 22 : KOMMUNIKÁCIÓS HIBA AZ AKKUMULÁTOR ÉS A VEZÉRLŐ KÖZÖTT
Az akkumulátor és a vezérlő nem működik megfelelően. Fordulj egy Decathlon áruház műhelyéhez a kerékpárral, az akkumulátorral és annak kulcsaival egy átvizsgáláshoz.
HIBA 30 : KOMMUNIKÁCIÓS HIBA A KIJELZŐ ÉS A VEZÉRLŐ KÖZÖTT
Ellenőrizd a kijelző és a vezérlőkábel csatlakozóit (a nyereg mögött található)
Az új akkumulátor készenléti üzemmódba van helyezve.
Az első használatkor rá kell csatlakoztatni a töltőre és egy áramforrásra.
1. Idővel a keréknyomás csökken, ez normális!30 naponta ellenőrizd a keréknyomást (a nyomásnak 3 és 4,5 bár között kell lennie). A lapos gumikkal való kerékpározás csökkenti a hatótávot, növeli a pedálozáshoz szükséges erőkifejtést és a defekt lehetőségét.
2. Minimum 3 havonta töltsd fel az akkumulátort..
3. Hosszabb ideig tartó nem használat esetén tedd készenléti üzemmódba.
4. Száraz, jól szellőző, napfénytől védett helyen tárold az akkumulátort!
5. Bármilyen beavatkozás esetén (tisztítás, mechnaikai vagy elektromos karbantartás) kapcsold ki a kerékpárt és mindenképpen vedd ki az akkumulátort!
Alkatrészre van szükséged a kerékpárodhoz? Itt megtalálod az elérhető alkatrészeket.
VÁZ
Alumínium váz hátsó beépített lengéscsillapítóval. Figyelem, ez a váz nem kompatibilis gyereküléssel!
VILLA
Rugós, 6061 alumínium felfüggesztett villa.
KORMÁNY / KORMÁNYZÁS / KORMÁNYSZÁR
Félig emelt acél kormány.
Állítható kormányszár.
HAJTÁS
7 sebességes racsni (14/16/18/20/22/24/28)
38 fogas egytányéros hajtómű
Sebességváltás váltókarral
Alumínium hajtókar
SRAM rozsdamentes lánc
AKKUMULÁTOR / MOTOR
Lítium ionos akkumulátor 36V 11.6Ah (418Wh)
brushless 250W-os motor hátsó kerék meghajtással
Nyomaték 30 nm
3 üzemmód + 1 "gyalogló" üzemmód
FÉKEK
Első és hátsó alumínium fékkaros V-fék.~
Hasznos információ: A hagyományos kerékpárhoz képest, az elektromos kerékpárokon a fékpofa jobban kopik a motor súlya és teljesítménye miatt
NYEREG / NYEREGCSŐ
Zselés, ergonómikus nyereg.
Gyorszáras nyeregcsőbilincs.
Alumínium nyeregszár integrált sínnel.
Nyeregbeállítás gyorsan, szerszámok nélkül.
GUMIKÖPENY / KEREKEK
Duplafalú, alumínium felnik.
Vegyes gumiköpeny, ösvényre, aszfatra.
Kerékméret: M-es méretben 26" x 1,75 és L-es méretben 28" x 1.75
VILÁGÍTÁS
Első és hátsó LED világítás a "-" hosszú nyomásával szabályozható.
Fékezés esetén a hátsó világítás automatikusan bekapcsol.
A BTWIN normál használati körülmények között élethosszig tartó jótállást vállal a vázra, a merev villára, a kormányra és a kormányszárra, a vásárlástól számított 2 évet a többi alkatrészre (akkumulátor, kopóalkatrészeken kívüli elektromos és mechanikus alkatrészek) és összeszerelés.