Ref: 8328552
2015
Ha elhasználódott az akkumulátor, vidd vissza egy Decathlon áruházba, ahol egy speciális szerevezet foglalkozik majd az újrahasznosításával.
A kerékpár automatikusan kikapcsol néhány perc után, ha nem használod.
Igen, a HOPTOWN 500 egy elektromos rásegítéses kerékpár.
Ez a rásegítés csak akkor indul el, hogyha a felhasználó pedálozni kezd (egy pedál nélküli motoros rendszer mopednek minősül, a használati korlátozások és a biztonság sokkal szigorúbbak).
A hajtóműhöz közel elhelyezkedő pedál érzékelő továbbítja az információt a kerékpár fedélzeti számítógépének, amely működésbe hozza a motort.
Az elektromos kerékpár motorja egy pillanat alatt leáll fékezés vagy a pedálozás abbahagyása esetén.
Ha újra tekerni kezdünk, ismét elindul a rásegítő rendszer.
Nem, a lítium ionos akkumulátornak nincs memóriája, így bármikor töltheted.
Javasolt az akkumulátor rendszeres töltése, a megfelelő teljesítmény megőrzéséhez.
A Decathlonban kapható THULE Europower kerékpártartóval kompatibilis.
Ez a vonóhorogra szerelhető kerékpártartó 2 elektromos kerékpár szállítására alkalmas.
Az elektromos kerékpár hatótávja számos tényezőtől függ:
> A KERÉKPÁR SÚLYÁTÓL : A hatótáv csökken, ha a kerékpár túlterhelt.
> AZ ÚTVONAL TÍPUSÁTÓL : Rövidebb hatótáv emelkedőn
> A KERÉKNYOMÁSTÓL : 3.5 - 5 bárra felfújt gumikkal a HATÓTÁV jobb.
> A KÜLSŐ HŐMÉRSÉKLETTŐL: Hidegben csökken a hatótáv
> AZ ALKALMAZOTT RÁSEGÍTÉS ÜZEMMÓDTÓL : Amennyiben az akkumulátor töltöttségi szintje alacsony, javasolt az elektromos rásegítés használatát mérsékelni.
> A PEDÁLOZÁS ÜTEMÉTŐL : Pedálozni kell, ha messzebbre szeretnénk jutni
> AZ AKKUMULÁTOR TÖLTÉSI ÉS TÁROLÁSI FELTÉTELEINEK BETARTÁSÁTÓL
A HOPTOWN 500E esetében az átlagos hatótáv 15 - 30 km. Betartva a feltételeket, optimális hatótávot biztosíthatsz a kerékpár számára.
A guminyomásra különös figyelmet kell fordítani egy elektromos kerékpár esetében. A kerekek erősen igénybe vannak véve a motor és a kerékpár súlya miatt.
A defekt lehetőségének minimalizálása és a hatótáv növelése érdekében javasolt a gumikat 3,5 és 4,5 bár nyomásra felfújni.
A Gyakran Ismételt Kérdések elérhetőek a « PROBLÉMÁM VAN» menüpontban, hogy a főbb, a HOPTOWN 500-as elektromos kerékpárral előforduló problémákat meg tudd oldalni az otthonodban.
Egy szakember e-mailben válaszol a kérdéseidre a segítség kérése nyomtatványon keresztül.
Emellett elviheted a kerékpárod egy Decathlon áruház műhelyébe, ahol szakértő kerékpáros kollégáink segítenek.
Hogyha kerékpáros computerrel szeretnéd felszerelni a Hoptown 500E kerékpárodat, a vezetékes COMPTEUR VELO 300 BTWIN-t javasoljuk.
A vezeték nélküli computert zavarhatja az elektromosság, így előfordulhat, hogy nem működne megfelelően.
A Decathlon áruházak műhelyében.
Az áruházi műhelyben meg tudják mondani, hogy elérhető-e a termék vagy mennyi a szállítási idő.
Az akkumulátort mindenképpen feltöltve és hűvös helyen kell tárolni (+10 °C és +25 °C között) napfénytől védett helyen.
Ne tárold lemerült állapotban az akkumulátort, mert mélykisülést eredményezhet, amely rendellenes működést okozhat.
Legalább 3 havonta (mégha nem is használod) töltsd fel az akkumulátort, hogy elkerült a mélykisülést és a kapacitás csökkenését.
Igen, 24 órán keresztül.
Amikor teljesen feltöltött az akkumulátor, a töltő kikapcsol, de nyomás alatt marad.
4 óra kell a teljesen lemerült akkumulátor teljes feltöltéséhez.
Az akkumulátorra 2 év jótállás érvényes
Az akkumulátor esőben való használatra lett tervezve, de nem szabad vízbe meríteni vagy nagy nyomású vízsugárral mosni.
Ugyanez a helyzet a kijelzővel és más elektromos alkatrésszel.
Viszont javasoljuk, hogy száraz helyen tárold a kerékpárt!
Ez egy kerékpár elektromos rásegítéssel.Vagyis abszolút lehetséges használni a rásegítés nélkül.
Ebben az esetben érezhető lesz a rásegítés rendszer súlya.
Nem, nincs dinamó hatás. Néhány rendszer alkalmas arra, hogy töltődjön tekerés vagy fékezés közben, viszont a teljesítményük nagyon gyenge:Több tíz kilométert kellene tekerni az 1 km plusz rásegítésért.
1. Ellenőrizd, hogy az akkumulátor teljesen fel legyen töltve!
2. Ellenőrizd, hogy az akkumulátor csatlakozó/vezérlő tiszta legyen!
3. Ellenőrizd, hogy az akkumulátor jól be legyen helyezve a vázba!
> Nyisd ki a váz nyílását
> Nyisd ki a vázat
> Emeld fel az akkumulátor biztonsági csövét vízszintesig
> A megfelelő irányban helyezd rá a vázra
> Csúsztasd be teljesne a vázba
> Engedd le a csövet, hogy rögzítsd az akkumulátort. A csövet függőlegesen kell ráhelyezni és az akkumulátort teljesen be kell nyomni.
> Az akkumulátort teljesen be kell nyomni a vázba és rögzíteni kell a kapocs leengedésével .
> Csukd le és zárd be a vázat.
4. Ellenőrizd, hogy a vezérlőképernyő megfelelően van-e csatlakoztatva
> nyisd ki vagy csúsztasd ki a vezérlőképernyő csatlakozóján lévő neoprén védőhuzatot a kerékpár elején
> Ellenőrizd, hogy a csatlakozó tiszta és jó állapotban van-e, és jól be van-e nyomva.Szükség esetén nyomd be figyelve arra, hogy a jelzőnyilak egymással szemben legyenek, így nem töröd meg a szálakat.
5. Az ON/OFF gombbal kapcsold be a képernyőt
Ha a probléma továbbra is fennáll, vedd fel velünk a kapcsolatot, vagy fordulj egy áruházi műhelyhez.
1. Ellenőrizd, hogy semmi nem zavarja a töltést
A töltő és az akkumulátor csatlakozójának tisztának kell lennie, semmiféle kosz nem zavarhatja a köztük lévő kapcsolatot.
Hogyha a vázban hagyva töltöd az akkumulátort, próbáld meg úgy, hogy kiveszed és úgy töltöd.
Előfordulhat, hogy a töltő csatlakozója túl rövid a vázban való töltéshez.Ha ez így van, vidd be egy Decathlon áruházba.
2. Ellenőrizd a kapcsolatot akkumulátor > töltő > áramforrás
> Ellenőrizd le, hogy a töltő valóban az eredeti-e.
> Csatlakoztasd a töltőt az akkumulátorhoz és egy áramforráshoz.
Narancssárga világító LED = az akkumulátor töltődik.
Zöld világító LED = az akkumulátor feltöltött
Villogó LED = Probléma a töltés során
Egy teljesen lemerült akkumulátornak 4 óra kell a teljes feltöltésig.
Ha a probléma továbbra is fennáll, vedd fel velünk a kapcsolatot, vagy vidd be egy Decathlon áruházi műhelybe.
1. Ellenőrizd, hogy az akkumulátor teljesen fel legyen töltve!
Egy majdnem lemerült akkumulátor okozhatja ezt a menet közbeni akadozást, mielőtt teljesen lemerülne.
>Az akkumulátor feltöltése
2. Ellenőrizd, hogy az akkumulátor csatlakozó/vezérlő tiszta legyen!
3. Ellenőrizd, hogy az akkumulátor jól be legyen helyezve a vázba!
> Nyisd ki a váz nyílását
> Nyisd ki a vázat
> Emeld fel az akkumulátor biztonsági csövét vízszintesig
> A megfelelő irányban helyezd rá a vázra
> Csúsztasd be teljesne a vázba
> Engedd le a csövet, hogy rögzítsd az akkumulátort. A csövet függőlegesen kell ráhelyezni és az akkumulátort teljesen be kell nyomni.
> Az akkumulátort teljesen be kell nyomni a vázba és rögzíteni kell a kapocs leengedésével .
> Csukd le és zárd be a vázat.
4. Ellenőrizd, hogy a vezérlő és az akkumulátor közötti csatlakozás megfelelő legyen.
Előfordulhat, hogy a zárókar nincs elég közel a vezérlőhöz.
Az akkumulátor a vezérlő váz felőli oldalához való közelítéséhez az állítócsavart egy 3-as imbuszkulccsal csavard be.
Ezután be kell állítani a kart rögzítő rendszer helyzetét oly módon, hogy a kar külső oldalán lévő csavart egy 2-es imbuszkulccsal becsavarod.
5. Ellenőrizd a pedálérzékelő helyzetét
Új generáció:
Nézd meg, hogy a kerékpár bal oldalán (a bal oldali hajtókar mellett) lévő pedálérzékelő nem csúszott-e ki a hajtóműcsapágy tengelyéből.
Hogyha ez elcsúszott a hajtókarhoz, óvatosan emeld fel kézzel és teljesen nyomd a vázhoz.
Ha nem marad a helyén, tegyél egy csepp ragasztót az érzékelő hátuljára és helyezd a vázra.
Régi generáció:
> Töröld le nedves ronggyal a hajtómű hátoldalára rögzített mágneses tárcsát.
A téli utakról visszamaradó por- vagy só maradvány befedheti a mágnest, amely az elektromos rásegítés rossz működéséhez vezethet.
Ha a probléma továbbra is fennáll, keresd fel a Decathlon áruház műhelyét vagy írj nekünk.
Az elektromos rásegítésnek automatikusan ki kell kapcsolnia, ha meghúzod a fékkart.
Ha ez enm történik meg, ellenőrizd, hogy a két fékkar csatlakozói megfelelő állapotban vannak-e és jól be vannak-e nyomva.
> Csúsztasd lefelé a két neoprén kábelvédőt a kerékpár elején, hogy láthasd a fékek csatlakozóit.
> Nyisd ki a csatlakozó párokat és ellenőrizd le állapotukat (a szál nincs e megrongálódva vagy meghajolva).
> Tedd vissza a csatlakozót a helyére.Helyezd a férfi és női csatlakozókat egymással szemben figyelve arra, hogy a jól igazítsd a jelző nyilakat mielőtt benyomod .
Ha a probléma továbbra is fennáll, keresd fel a Decathlon áruház műhelyét vagy írj nekünk.
1. Tartsd be a használatra és a tárolásra vonatkozó javaslatokat!
Az elektromos kerékpár hatótávja számos tényezőtől függ:
> A kerékpár súlyától : Rövidebb lesz a hatótáv ha a kerékpár túlterhelt
> AZ ÚTVONAL TÍPUSÁTÓL: A hatótáv rövidebb emelkedőn.
> A KERÉKNYOMÁSTÓL : A hatótáv jobb lesz 3.5 - 5 barra felfújt gumikkal.
> A KÜLSŐ HŐMÉRSÉKLETTŐL : A hatótáv hidegben csökken (közel -50%-al)
> A HASZNÁLT ÜZEMMÓDTÓL : Javasolt csökkenteni a rásegítést ha az akkumulátor töltöttségi szintje alacsony.
> A PEDÁLOZÁS ÜTEMÉTŐL : Tekerni kell, hogy minél messzebb juss
> AZ AKKUMULÁTOR TÁROLÁSÁRA ÉS TÖLTÉSÉRE VONATKOZÓ FELTÉTELEK BETARTÁSÁTÓL
A TILT 500E esetében az átlagos hatótáv 15 30 km. Betartva a feltételeket, optimális hatótávot biztosíthatsz a kerékpár számára..
2. Egy öreg akkumulátor veszíthet a teljesítményéből
Vagyis a hatótáv rövidebb lesz.Érdeklődd meg egy áruházi műhelyben, hogy fel tudják-e mérni az akkumulátor állapotát.
1. Ellenőrizd a guminyomást
> A guminyomás mértéke meghatározó az elektromos rásegítés hatékonyságában.Minden használat előtt ellenőrizd, hogy a guminyomás 3.5 és 4.5 bar között legyen.
2. Ne terheld túl a kerékpárt!
A HOPTOWN 500E elektromos kerékpár nagyon használja a fékpofákat.
Valójában a súlya és az átlagsebessége sokkal nagyobb, mint egy átlagos kerékpáré, gyakran napi szinten, így minden időben használnak, ezért a fékpofák gyorsabban elkopnak .
A biztonságod, a fékezés minősége és a felnik élettartama érdekében cseréld a fékpofákat az első kopásjelek megjelenésekor:Kevésbé erősen fogó fék, fékzörej, fekete nyomok a felnin…
A fékpofákon vannak csíkok, amelyek a víz elvezetésére szolgálnak.Hogyha ezek a csíkok már nem, vagy kevésbé látszanak, ideje cserélni a fékpofákat!
Ehhez menj a «Karbantartom" menübe és kövesd az oktatóvideót.
A fékpofákat az "Alkatrészek" menüpontban találod.
Vagy bemehetsz egy Decathlon áruház műhelyébe ahol kicserélik a fékpofákat.
Használat közben a képernyőn megjelenő akkumulátor töltöttségi szint ingadozhat (az akkumulátor pillanatnyi energiafogyasztása alapján).
A rásegítés módja és a pillanatnyi szintkülönbség erősen befolyásolják az akkumulátor töltöttségi szintjét.
Vagyis a képernyőn és az akkumulátoron megjelenő töltöttségi szint mindig pontosabbat mutat megálláskor.
Az elektromos rásegítés pár pedálfordulat után elindul és egy olyan üzemmódra kell kapcsolni, ahol a rásegítés be van kapcsolva.
Ha mindennek ellenére az elektromos rásegítés nem kapcsol be, kövesd az alábbi instrukciókat:
1. Ellenőrizd, hogy az akkumulátor teljesen fel legyen töltve!
2. Ellenőrizd, hogy az akkumulátor csatlakozó/vezérlő tiszta legyen!
3. Ellenőrizd, hogy az akkumulátor jól be legyen helyezve a vázba!
> Nyisd ki a váz nyílását
> Nyisd ki a vázat
> Emeld fel az akkumulátor biztonsági csövét vízszintesig
> A megfelelő irányban helyezd rá a vázra
> Csúsztasd be teljesne a vázba
> Engedd le a csövet, hogy rögzítsd az akkumulátort. A csövet függőlegesen kell ráhelyezni és az akkumulátort teljesen be kell nyomni.
> Az akkumulátort teljesen be kell nyomni a vázba és rögzíteni kell a kapocs leengedésével .
> Csukd le és zárd be a vázat.
4. Ellenőrizd a kerékpár csatlakozóit : fékek, motor, konzol
A csatlakozók eléréséhez ki kell nyitni és elcsúsztatni a neoprén védőhuzatot, amely védi az elektromos kábeleket. Egyedül a motor csatlakozóján nincs védőhuzat.
> Ellenőrizd, hogy a motor csatlakozója tiszta, jó állapotban van-e és jól be van-e nyomva.Szükség esetén nyomd beljebb.
> Csináld ugyanezt, miután eltávolítottad a neoprén védőhuzatot a fékek és a vezérlőképernyő csatlakozójáról.
5. Teszteld az elektromos rásegítést!
> Az ON/OFF gombbal kapcsold be a képernyőt
> Szállj fel a kerékpárra és tekerj (több pedálfordulat szükséges az elektromos rásegítés elindításához).
Ha a probléma továbbra is fennáll, keresd fel a Decathlon áruház műhelyét vagy írj nekünk.
1. Minden használat előtt ellenőrizd, hogy a guminyomás 3,5 és 4,5 bar között legyen.
2. Háromhavonta legalább egyszer töltsd fel az akkumulátort.
3. Száraz, hűvös, napfénytől védett helyen tárold az akkumulátort.
Alkatrészre van szükséged a kerékpárodhoz? Itt megtalálod az elérhető alkatrészeket.
VÁZ
Alumínium váz beépített akkumulátorral.Az akkumulátor tölthető a vázban, vagy kivéve a vázból otthon, munkahelyen...~
A váz kompatibilis a B'TWIN 300-as, 20 colos csomagtartóval.
VILLA
Acélvilla.
VÁLTÁS
6 sebességes Shimano markolatváltó. 6 sebességes SHIMANO Tourney hátsó váltó. 52 fogas tárcsa.
AKKUMULÁTOR / MOTOR
Elektromos rásegítés pedálozás érzékelővel, 3 üzemmód.~
Motornyomaték: 26 nm.~
Akkumulátor üzemidő: 25 km gazdaságos / 20 km normális / 15 km sport üzemmódban (az információk tájékoztató jellegűek és változhatnak a domborzat, a használat és a felhasználó súlya szerint). ~
Az akkumulátor élettartama: 2 év (350 - 500 feltöltés).
FÉKEK
Alumínium V fék a hatékony és adagolható fékezésért.~
Kényelmes, alumínium fékkarok gumipárnával.A fékezés leállítja az elektromos rásegítést.~
Hasznos információ: A hagyományos kerékpárhoz képest, az elektromos kerékpárokon a fékpofa jobban kopik a motor súlya és teljesítménye miatt
NYEREG / NYEREGCSŐ
Behajtható és magasságában állítható kormányszár.Félig emelt alumínium kormány. A nyeregcső átmérője: 33,9 mm.
GUMIKÖPENY / KEREKEK
20 colos, alumínium dupla falú felnik.A hátsó kerékbe épített motor a jobb irányíthatóságért.
KIEGÉSZÍTŐK / FELSZERELÉS
Az akkumulátor által táplált, a kormányról irányítható első és hátsó világítás.
SÚLY
Súlya : 18 kg
A BTWIN normál használati körülmények között élethosszig tartó jótállást vállal a vázra, a merev villára, a kormányra és a kormányszárra, a vásárlástól számított 2 évet a többi alkatrészre (akkumulátor, kopóalkatrészeken kívüli elektromos és mechanikus alkatrészek) és összeszerelés.