A városi kerékpár összeszerelése házhoz szállítás után
Tekintsd meg hogyan állítsd össze megfelelően az új ELOPS városi kerékpárodat:
REF: 8605830
2022
Ref. 8605830
Nagy teherbírásának köszönhetően az elektromos cargobike ideális arra, hogy nagy csomagokat szállíts a városban és országúton.
Ha nagy teherbírású kerékpárt keresel: a CARGOBIKE LONGTAIL R500 170 kg-mal terhelhető, így 2 gyerek vagy 1 felnőtt szállítására alkalmas.
Tekintsd meg hogyan állítsd össze megfelelően az új ELOPS városi kerékpárodat:
AZ R500 E CARGOBIKE ÜZEMBE HELYEZÉSE
A guminyomásra különös figyelmet kell fordítani egy elektromos kerékpár esetében. A motor és a kerékpár súlya jelentős igénybevételt jelentenek a kerekek számára.
A defekt lehetőségének minimalizálása és a hatótáv növelése érdekében javasolt a gumikat 3,5 - 5 bár nyomásra felfújni.
Amikor megkapod a kerékpárodat, az akkumulátor "készenléti" üzemmódban van. Az aktiváláshoz :
- tartsd nyomva 10 másodpercig az akkumulátor gombját, amíg a kék jelzőfények felvillannak.
- töltsd az akkumulátort addig, amíg bekapcsol.
Az ON/OFF gomb megnyomásával a kijelzőn megjelennek különféle információk mint az üzemidő, pontosabban a hatótáv.
Az hatótáv a hátralévő kilométerek számát jelöli az üzemmódtól függően.
Egy kar lenyomásával lehetőséged van 6 km/h-s sebességgel haladni. Ez praktikus, ha a kerékpár mellett haladsz vagy, ha álló helyzetből elindulsz, amikor a lábad a talajon van.
Az elektromos rásegítés pedálozás közben kapcsol be 6 km/h-s sebesség felett.
A nyomatékérzékelő teszi lehetővé a motor elindítását.
Az elektromos kerékpár motorja akkor áll le, amikor abbahagyod a pedálozást vagy ha meghúzod az egyik fékkart.
Igen, teljes mértékben!
Az akkumulátor, a kijelzőpanel és a többi elektromos alkatrész nem meríthető vízbe és nem mosható magas víznyomással.
Viszont javasoljuk, hogy száraz helyen tárold a kerékpárt!
A kerékpár automatikusan kikapcsol néhány perc után, ha nem használod.
Az indítókar megkönnyíti az elindulást, amikor a kerékpár nagyon fel van pakolva. Biztosítja a stabilitást az emelkedőn, a talajon tarthatod a lábaidat és a legkisebb erőfeszítés nélkül indulhatsz el.
Emellett lehetővé teszi, hogy a kerékpár mellett sétálj. Kifejezetten praktikus például, amikor kitolod egy lejtős garázsból.
Minél erősebben nyomod le a kart, annál nagyobb teljesítményt nyújt a rásegítés.
Igen, leszerelhető. Ha nincs rá szükséged, nem kötelező a kerékpáron hagynod.
Így lehetőséged van egyszerűbben egy felnőtt utast is magaddal vinni.
Ha vissza szeretnéd helyezni, kend be a csavarokat menetragasztóval, hogy biztosan tartsanak a csavarok.
Figyelem: A gyári menetragasztó a leszerelést követően már nem rögzít megfelelően!
ITT MEGTALÁLOD A TANÁCSOKAT AZ R500E CARGOBIKE AKKUMULÁTORÁNAK KARBANTARTÁSÁHOZ
4 és fél óra kell a teljesen lemerült akkumulátor teljes feltöltéséhez.
Az akkumulátort mindenképpen feltöltve és hűvös helyen kell tárolni (+10 °C és +25 °C között) napfénytől védett helyen.
Ne tárold lemerült állapotban az akkumulátort (1 villogó LED), mert mélykisülést eredményezhet, amely rendellenes működést okozhat.
Legalább 3 havonta (még ha nem is használod) töltsd fel az akkumulátort, hogy elkerüld a mélykisülést és a kapacitás csökkenését.
Hosszabb tárolás esetén (több, mint 3 hónap használat nélkül) tedd készenléti üzemmódba.
Nem, a lítium-ionos akkumulátornak nincs memória-effektusa, így bármikor töltheted.
Javasolt az akkumulátor rendszeres töltése, a megfelelő teljesítmény megőrzéséhez.
Nem, nincs "dinamó-hatás"
Egyes rendszerek lehetővé teszik az akkumulátor feltöltését vezetés vagy fékezés közben, de a hatásfok nagyon alacsony: több tíz kilométert kellene tekerni az 1 km plusz rásegítésért.
Elektromos rásegítéses kerékpárról beszélünk, így teljes mértékben lehetséges a kerékpározás a rásegítés nélkül is.
Ebben az esetben viszont érezni fogod az elektromos rásegítés súlyát.
Igen, a töltő és az akkumulátor 24 óráig a hálózaton lehet.
Amikor teljesen feltöltött az akkumulátor, a töltő kikapcsol, de nyomás alatt marad.
Környezetvédelmi tanács: ha a töltő feleslegesen van a hálózatra kötve, 30% elektromos áramot pazarolsz a semmire. Ezért ne felejtsd el lekapcsolni a töltőről, amikor teljesen feltöltődött!
Ha elhasználódott az akkumulátor, vidd vissza egy Decathlon áruházba
, ahol egy speciális szervezet foglalkozik majd az újrahasznosításával.
2 év vagy 500 töltési ciklus (1 ciklus = 1 teljes feltöltés + 1 teljes lemerülés).
Átlagban 70 km-es hatótávolsághoz, kb 35 000 km-t kell kerékpároznod ahhoz, hogy az akkumulátor jótállása már ne legyen érvényes (az akkumulátor megfelelő használatára és tárolására vonatkozó feltételek betartásával).
500 töltési ciklus felett csökken az akkumulátor kapacitása, de teljesen működőképes marad.
Az elektromos kerékpár hatótávja számos tényezőtől függ:
> A TERHELÉSTŐL: A hatótáv csökken, ha a kerékpár nagyon meg van pakolva
> AZ ÚTVONALTÓL: A hatótáv csökken emelkedőn
> A KERÉKNYOMÁSTÓL: A hatótáv akkor a legoptimálisabb, ha a keréknyomás 3,5 és 5 bar között van
> A KÜLSŐ HŐMÉRSÉKLETTŐL : A hatótáv csökken hideg időben
> A RÁSEGÍTÉSES ÜZEMMÓDTÓL : Amennyiben az akkumulátor töltöttségi szintje alacsony, javasolt az elektromos rásegítés használatát mérsékelni.
> A PEDÁLFORDULATTÓLAhhoz, hogy messzebb juss, pedáloznod kell
> AZ AKKUMULÁTOR MEGFELELŐ TÖLTÉSI ÉS TÁROLÁSI KÖRÜLMÉNYEINEK BETARTÁSA :
A CARGOBIKE R500 E átlagos hatótávja:
- 1. üzemmód : 100 km
- 2. üzemmód : 70 km
- 3. üzemmód : 50 km maximális terhelés mellett (170 kg = a kerékpár által cipelt súly)
Ha betartod ezeket a tanácsokat, biztosítod az elektromos kerékpárod optimális üzemtávját.
Készenléti üzemmódban hosszú ideig (max 1 évig) tárolhatod az akkumulátort feltöltés nélkül, anélkül, hogy tönkremenne.
A készenléti üzemmód beállításához tartsd nyomva 10 másodpercig az akkumulátor gombját. A LED fények azonnal kikapcsolnak. Tartsd nyomva a gombot, amíg egyenként felvillannak és kikapcsolnak.
Töltsd az akkumulátort a töltőjével a bekapcsolásához.
Az akkumulátor rendelkezik készenléti üzemmóddal, amellyel nem kell rendszeresen tölteni.
Készenléti üzemmódban akár 1 évig is tárolhatod az akkumulátort töltés nélkül.
Ha nem teszed készenléti üzemmódba, akkor minimum 3 havonta fel kell tölteni az akkumulátort, különben tönkremehet.
Ha az akkumulátor töltöttsége 12%-nál alacsonyabb, a kerékpár Eco üzemmódra vált, hogy növelje az akkumulátor üzemidejét.
Ha az akkumulátor töltöttsége 12%-nál alacsonyabb, a kerékpár Eco üzemmódra vált, hogy növelje az akkumulátor üzemidejét.
Az európai jogszabályoknak megfelelően a motor korlátozza a rendelkezésre álló teljesítményt, amikor elérte a maximális üzemi hőmérsékletét.
Ez különösen akkor fordulhat elő, ha meleg az idő, és az útvonal meredek emelkedőket tartalmaz.
A rendszeres karbantartás szükséges a kerékpár teljesítményének és élettartamának megőrzéséhez, itt találod karbantartási tanácsainkat.
1. Minden használat előtt ellenőrizd, hogy a guminyomás 3,5 és 5 bar között legyen.
2. Minden hónapban kend be a láncot
3. Háromhavonta legalább egyszer töltsd fel teljesen az akkumulátort.
4. Ha hosszabb ideig használaton kívül van, kapcsold az akkumulátort készenléti üzemmódba a töltőgomb 10 másodpercig tartó lenyomásával
5. Száraz, hűvös, napfénytől védett helyen tárold az akkumulátort.
6. Kérd rendszeresen a fékek karbantartását a Decathlon Műhelyekben. A fékbetéteket 1500 km-enként javasolt cserélni.
7. Mosd le a kerékpárt speciális tisztítószerrel (ne használj mosogatószert, sem magas nyomású mosót). Ha tenger közelében laksz, havonta egyszer mosd le a kerékpárt.
1. Ellenőrizd, hogy az akkumulátor teljesen fel legyen töltve!
Egy majdnem lemerült akkumulátor okozhatja ezt a menet közbeni akadozást, mielőtt teljesen lemerülne.
> Nyomd meg az akkumulátor gombját.
> Ellenőrizd, hogy legalább egy LED világítson.
> Ha egyik LED sem világít és csak az első vagy a második villog, töltsd fel az akkumulátort.
2. Ellenőrizd, hogy az akkumulátor tiszta legyen és megfelelően a helyén legyen.
> Nézd meg, hogy az akkumulátor csatlakozói tiszták-e és jó állapotban vannak-e.
> Az akkumulátort teljesen bele kell nyomni a tokjába.
A benyomásnál egy kattanó hangot kell hallani, ez jelzi, hogy a helyén van.
Húzd ki a kulcsot a zárból.
3. Ellenőrizd a vezetékek csatlakozását. (fotó)
> Nyisd fel a tépőzáras kábelvédőt és ellenőrizd a vezetékek megfelelő csatlakozását. Ne felejtsd el a motorcsatlakozót a hátsó keréknél.
1. Ellenőrizd a guminyomást
> A guminyomás mértéke meghatározó az elektromos rásegítés hatékonyságában.
Minden használat előtt ellenőrizd, hogy a guminyomás 3,5 és 5 bar között legyen.
2. Ne terheld túl a kerékpárt
A maximális engedélyezett súly 170 kg (teher a kerékpáron).
A csomagtartó teherbírása 80 km, a kosáré pedig 10 kg.
3. Időszakos teljesítménykiesés
Ha az akkumulátor töltöttsége 12%-nál alacsonyabb, a kerékpár Eco üzemmódra vált, hogy növelje az akkumulátor üzemidejét.
Az európai jogszabályoknak megfelelően a motor korlátozza a rendelkezésre álló teljesítményt, amikor elérte a maximális üzemi hőmérsékletét.
Ez különösen akkor fordulhat elő, ha meleg az idő, és az útvonal meredek emelkedőket tartalmaz.
Az elektromos rásegítés pár pedálfordulat után elindul és egy olyan üzemmódra kell kapcsolni, ahol a rásegítés be van kapcsolva.
Ha mindennek ellenére az elektromos rásegítés nem kapcsol be, kövesd az alábbi instrukciókat:
1. Ellenőrizd, hogy az akkumulátor teljesen fel legyen töltve
> Nyomd meg az akkumulátor gombját
> Ellenőrizd, hogy legalább egy LED világítson
> Ha egy LED villog, töltsd fel az akkumulátort!
2. Ellenőrizd, hogy az akkumulátor tiszta legyen és megfelelően a helyén legyen.
> Nézd meg, hogy az akkumulátor csatlakozói tiszták-e és jó állapotban vannak-e.
> Az akkumulátort teljesen bele kell nyomni a tokjába.
A benyomásnál egy kattanó hangot kell hallani, ez jelzi, hogy a helyén van.
Húzd ki a kulcsot a zárból.
3. Ellenőrizd a kerékpár összes csatlakozóját:
A csatlakozók eléréséhez ki kell nyitni és elcsúsztatni a neoprén védőhuzatot, amely védi az elektromos kábeleket.
Ne felejtsd el a motorcsatlakozót a hátsó keréknél.
HOGYAN ELLENŐRIZHETEM A KERÉKPÁROM CSATLAKOZÓIT? :
Két fajta csatlakozó van a kerékpáron: ""csavaros"" és ""benyomható" "csatlakozók.
"Csavaros csatlakozó"
A "csavaros csatlakozó", felismerhető a 2 fémgyűrűről, először ki kell ezeket csavarozni, hogy ki tudd nyitni a csatlakozót.
Vigyázz, hogy a kinyitásnál ne veszítsd el a két gyűrű közötti kis műanyag tömítést.
Miután kinyitottad, ellenőrizd minden csatlakozó tisztaságát, majd tedd vissza a helyére.
Helyezd az apa, anya csatlakozókat egymással szemben figyelve arra, hogy jól igazítsd egymáshoz a jelzőnyilakat mielőtt benyomod.
Teljesen csavard rá a két fémgyűrűt, hogy biztonságos legyen a csatlakozás.
"Benyomható csatlakozó "
Az apa és az anya csatlakozó egyszerűen összenyomható.
Ellenőrizd, hogy mindkét csatlakozó jól össze legyen nyomva.
4. Az elektromos rásegítés tesztelése
> Az ON/OFF gomb megnyomásával kapcsold be a kijelzőt
> Szállj fel a kerékpárra és kezdj el pedálozni (több pedálfordulat szükséges a rásegítés elindításához).
Ha a probléma továbbra is fennáll, vedd fel velünk a kapcsolatot, vagy vidd be egy Decathlon áruházi műhelybe.
Az elektromos rásegítésnek automatikusan le kell állnia a fékkarok meghúzásakor.
Hogyha ez nem történik meg, ellenőrizd, hogy a fékkarok megfelelően vannak-e csatlakoztatva.
> Csúsztasd lefelé a két neoprén kábelvédőt a kerékpár elején, hogy láthasd a fékek csatlakozóit (sárga csatlakozó)
> Annak ellenőrzéséhez, hogy a csatlakozók tiszták-e, jó állapotban vannak-e, csavard le a fekete tömítés oldalán lévő 2 gombot.
Helyezd az apa, anya csatlakozókat egymással szemben figyelve arra, hogy jól igazítsd egymáshoz a jelzőnyilakat mielőtt benyomod.
Figyelem, ne felejtsd el a 2 gomb közötti tömítést.
> Teljesen zárd rá a gombot, hogy biztonságos legyen a csatlakozás.
Ha a probléma továbbra is fennáll, vedd fel velünk a kapcsolatot, vagy vidd be egy Decathlon áruházi műhelybe.
Egy új lakatot a Decathlon Műhelyben kérhetsz, vagyis egy új lakat kerül rá a kerékpárra és egy új pár kulcsot kapsz hozzá.
Az áruházi műhelyben meg tudják mondani, hogy elérhető-e a termék vagy mennyi a szállítási idő.
Az R500 E CARGOBIKE nagy igénybevételnek teszi ki a fékbetéteket.
A kerékpár súlya és az ehhez társuló átlagsebessége, amely jelentősen magasabb, mint egy hagyományos kerékpáré a megpakolt súly miatt, szükségessé teszi a fékek rendszeres karbantartását.
Ha úgy érzed, hogy a fékezés már nem olyan hatékony és a behúzott fékkar már hozzáér a kormányhoz, akkor ki kell tisztítani a fékrendszert. Ha segítségre van szükséged, látogass el a legközelebbi Decathlon áruház műhelyébe.
Minden szükséges alkatrészt megvásárolhatsz a kerékpárodhoz az oldal alján lévő alkatrészek gombra kattintva. A megfelelően karbantartott kerékpár hosszabb ideig kiszolgálja tulajdonosát!
1. Ellenőrizd, hogy az akkumulátor megfelelően fel legyen töltve
A töltöttségi szint az akkumulátor bekapcsológombjának lenyomásával ellenőrizhető.
Ha az első LED villog, vagy egy LED sem világít, ez azt jelenti, hogy az akkumulátor lemerült.Tedd fel tölteni!
2. Ellenőrizd, hogy az akkumulátor tiszta legyen és megfelelően a helyén legyen.
> Nézd meg, hogy az akkumulátor csatlakozói tiszták-e és jó állapotban vannak-e.
> Az akkumulátort teljesen bele kell nyomni a tokjába.
A benyomásnál egy kattanó hangot kell hallani, ez jelzi, hogy a helyén van.
Zárd le megfelelően az akkumulátort (egy nem megfelelően rögzített akkumulátor mozoghat vagy kikapcsolhat)
3. Ellenőrizd, hogy a vezérlőpanel megfelelően legyen csatlakoztatva
> Csúsztasd el a vezérlőpanelből jövő kábelen lévő kis neoprén védőhuzatot, ezután látni fogod a csatlakozót.
> Csavard le a két tekerőgombot, majd húzd ki a kábelt.
> Ellenőrizd, hogy egy elektromos dugasz se legyen elgörbülve.
> Tedd vissza a csatlakozót, vigyázz a megfelelő irányra!
A 2 iránymutató nyíl segít a helyes csatlakoztatásban.
Ennek a két nyílnak egymással szemben kell lenniük, mielőtt ráerősíted a csatlakozót.
> Miután megerősítetted a csatlakozókat, rögzítsd a két tekerőgombbal addig, amíg a tömítés enyhén összenyomódik.
4. Hagyd kihűlni a rendszert
Melegben, vagy hosszú kerékpározás után az elektromos rendszer túlmelegedhet.
Néhány percig hagyd kihűlni a kerékpárt, mielőtt újraindítanád az elektromos rásegítést.
5. Az ON/OFF gomb hosszú nyomásával kapcsold be a panelen.
Az ON/OFF gomb lenyomásával kapcsold be a vezérlőpanelt.
Ha a probléma továbbra is fennáll, vedd fel velünk a kapcsolatot, vagy vidd be egy Decathlon áruházi műhelybe.
Hiba 10 : Az akkumulátor lemerült, csatlakoztasd a töltőhöz.
Hiba 11 : Túlfeszültség okozta probléma. Kapcsold ki a teljes rendszert, majd indítsd újra. Ha a probléma továbbra is fennáll, vidd el a legközelebbi Decathlon áruház műhelyébe.
Hiba 41 : Túlfeszültség okozta probléma. Csökkentsd a motorterhelést azzal, hogy kevesebbet pedálozol vagy csökkentsd a rásegítést és tarts pihenőt.
Hiba 42 : Meghibásodott a pedálfordulatmérő. Kapcsold ki a teljes rendszert, majd indítsd újra. Ha a probléma továbbra is fennáll, vidd el a legközelebbi Decathlon áruház műhelyébe.
Hiba 46 : A motor blokkolva van. Kapcsold ki a teljes rendszert, majd indítsd újra. Ha a probléma továbbra is fennáll, vidd el a legközelebbi Decathlon áruház műhelyébe.
Hiba 70 : Meghibásodott a nyomatékszenzor. Kapcsold ki a teljes rendszert, majd indítsd újra. Ha a probléma továbbra is fennáll, vidd el a legközelebbi Decathlon áruház műhelyébe.
Hiba 76 : Meghibásodott a fék. Ellenőrizd, hogy a fékkar visszaállt-e az eredeti pozíciójába és a csatlakozók megfelelően vannak-e csatlakoztatva. Ha a probléma továbbra is fennáll, vidd el a legközelebbi Decathlon áruház műhelyébe.
Hiba 80 : Meghibásodott a motor. Kapcsold ki a teljes rendszert, majd indítsd újra. Ha a probléma továbbra is fennáll, vidd el a legközelebbi Decathlon áruház műhelyébe.
Hiba 86 : Az indítókar meghibásodott. Ellenőrizd, hogy visszaállt-e az eredeti pozíciójába; ellenőrizd a csatlakozásokat. Ha a probléma továbbra is fennáll, vidd el a legközelebbi Decathlon áruház műhelyébe.
1. . Ellenőrizd, hogy semmi nem zavarja a töltést
A töltő és az akkumulátor csatlakozójának tisztának kell lennie, semmiféle kosz nem zavarhatja a köztük lévő kapcsolatot.
2. . Ellenőrizd a kapcsolatot akkumulátor > töltő > áramforrás > között
> Ellenőrizd le, hogy a töltő valóban az eredeti-e.
> Csatlakoztasd a töltőt az akkumulátorhoz és egy áramforráshoz.
világító piros LED = az akkumulátor töltődik
világító zöld LED = az akkumulátor feltöltődött
Egy teljesen lemerült akkumulátornak 4 óra 40 perc kell a teljes feltöltésig.
Ha a probléma továbbra is fennáll, vedd fel velünk a kapcsolatot, vagy vidd be egy Decathlon áruházi műhelybe.
Az R500 E cargobike esetében az átlagos hatótáv 50 és 90 km között van.
Betartva a feltételeket, optimális hatótávot biztosíthatsz a kerékpár számára.
1. Tartsd be a használatra és a tárolásra vonatkozó javaslatokat!
Az elektromos kerékpár hatótávja számos tényezőtől függ:
> A TERHELÉSTŐL : A hatótáv csökken, ha a kerékpárra nagy súly van pakolva.
> AZ ÚTVONALTÓL : A hatótáv csökken emelkedőn
> A KERÉKNYOMÁSTÓL : A hatótáv akkor a legoptimálisabb, ha a keréknyomás 3,5 és 5 bar között van
> A KÜLSŐ HŐMÉRSÉKLETTŐL : A hatótáv csökken hideg időben, akár 50%-kal is.
> A RÁSEGÍTÉSES ÜZEMMÓDTÓL : Csökkentsd a rásegítést, ha az akkumulátor töltöttségi szintje alacsony.
> A PEDÁLFORDULATTÓL : Ahhoz, hogy messzebb juss, pedáloznod kell
> AZ AKKUMULÁTOR MEGFELELŐ TÖLTÉSI ÉS TÁROLÁSI KÖRÜLMÉNYEINEK BETARTÁSA
2. Egy öreg akkumulátor veszíthet a teljesítményéből
Vagyis a hatótáv rövidebb lesz.Az akkumulátor állapotának felméréséhez fordulj valamelyik áruházunk műhelyéhez!
Az új akkumulátor készenléti üzemmódba van helyezve.
Amikor megkapod a kerékpárodat, az akkumulátor "készenléti" üzemmódban van. Az aktiváláshoz :
- tartsd nyomva 10 másodpercig az akkumulátor gombját, amíg a kék jelzőfények felvillannak.
- töltsd az akkumulátort addig, amíg bekapcsol.
Az ON/OFF gomb megnyomásával a kijelzőn megjelennek különféle információk mint az üzemidő, pontosabban a hatótáv.
Az hatótáv a hátralévő kilométerek számát jelöli az üzemmódtól függően.
Használat közben a képernyőn megjelenő akkumulátor töltöttségi szint ingadozhat (az akkumulátor pillanatnyi energiafogyasztása alapján).
A rásegítés módja és a pillanatnyi szintkülönbség erősen befolyásolják az akkumulátor töltöttségi szintjét.
Vagyis a képernyőn és az akkumulátoron megjelenő töltöttségi szint mindig pontosabbat mutat megálláskor.