REF: 8501242
2020
Az utcai BMX-ezéssel, városi elemekkel, trükkökkel ismerkedő gyerekeknek (9-14 éveseknek, 130-160 cm-es magassághoz)
Itt megtalálod a BMX beállítására, karbantartására és javítására vonatkozó tanácsainkat, valamint a kompatibilis kiegészítők és az alkatrészek listáját. A BMX Wipe 500 rotorral (a kormány korlátlan körbefordítását teszi lehetővé) és peggel rendelkezik.
Egy hagyományos kerékpáron a fékeket fékbovdenek működtetik, amelyek összekötik a fékkart és a féktestet. Hogy lehetőséged legyen többféle trükk bemutatására a kormánnyal, a freestyle BMX kerékpárok olyan fékrendszerrel rendelkeznek, amely biztosítja a kormány végtelen számú elforgatását, mégis hatékony fékezést tesz lehetővé. A rendszer két, kettéválasztott bovdenből, egy rotorból és két, a kormány magasságában rögzített rotorpalettából áll. A rotor egy csapágyas szerkezet, ami a kormányszár alatt helyezkedik el, két rotorpaletta között. Tehát ugyanolyan fékhatást biztosít függetlenül a kormány pozíciójától vagy a kormánnyal tett fordulatok számától. A Wipe 500 BMX rotorral rendelkezik.
Az "összenyomhatatlan "fékbovdenház hosszabb, mint egy összenyomható fékbovdenház és 2 kormányfordulatot , azaz 720°-os elforgatást tesz lehetővé (a rotorral ellentétben, amely végtelen számú fordulatot enged), miközben megőrzi ugyanazt a fékhatást. Ezt a technológiát a legjobb bmx-esek használják a rotor helyettesítéséhez.
A V-fék pipa egy rozsdamentes alkatrész, amely lehetővé teszi a fékbovden vezetését a féktestben. A pipa biztosítja a bovden megfelelő működését a hatékony fékezéshez. Törés esetén lehetőség van a cserére.
Fontos, hogy beállítsd a nyeregszár magasságát a gyerek testfelépítésének megfelelően. Biztonsági okokból nem húzható ki annyira a nyeregszár és a kormányszár, hogy látható legyen a maximum jelölés. (Ne húzd ki jobban, mint ahol a jelölés van).
A BMX kerékpáron általában állva tekernek, ezért áll ennyire alacsonyan a nyereg.
Ha gyermeked a BMX kerékpárt csak közlekedésre vagy szórakozásra használja a barátokkal, ajánlott a magasabb nyeregbeállítás a kényelmes pedálozás érdekében. Természetesen szükség szerint változtatható a beállítás.
A kormány megfelelő beállítása azt jelenti, hogy tökéletesen merőleges az első kerékre.
A fékek hatékonyságának teszteléséhez a kormánynál fogva kezdd el tolni a kerékpárt. Húzd meg a jobb fékkart a hátsó fék vagy a bal fékkart az első fék működtetéséhez. Ez teljesen le kell fékezze a vizsgált kereket. A fékpofák nem súrolhatják a felni peremét.
Ha nem hatékony a fékezés vagy beleér a felnibe a fékpofa, az alábbiakat teheted: A fékkar előtt található egy állítócsavar.Ha elfordítod az óramutató járásával megegyező irányba, jelentősen feszítesz a féken. (= erősebb fékezés). Ha elfordítod az óramutató járásával ellentétes irányba, kiengeded a féket. (= gyengébb fékezés, a fékpofák eltávolodnak a felniperemtől).
Fontos, hogy rendszeresen ellenőrizd a fékek beállítását.
Az ajánlott nyomásértéket mindegyik gumiköpeny oldalán feltüntetik. Javasoljuk, hogy a gumiköpeny oldalán látható nyomásértékig fújd a kerekeket.
Ez változó lehet a gumiköpenytől függően. A gumik tapadása nagy terhelésnek van kitéve, különösen a kanyarokban és az ugrás utáni érkezéseknél.
A pegek felszereléséhez:
1. Távolítsd el a tengelykupakot.
2. Csavard be kézzel a peget ütközésig.
3. Ezt követően egy csavarhúzóval is húzd meg (ahogy a képen).
Használhatsz egy úgynevezett "All in One" terméket az alkatrészek kilazításához, tisztításhoz, kenéshez és a BMX megóvásához (a termék elérhető a Decathlon áruházakban). Ez egy nagyon praktikus, minden egyben termék. A BMX lánc olajozásához tekerd folyamatosan a pedálokat és szemenként "fújj rá egyet "a lánc teljes hosszán. Pár percig hagyd száradni. Ha nagyon sok a szennyeződés a láncon, töröld át egy kefével vagy törlőronggyal a teljes hosszán, majd fújd be ismét az "All In One" termékkel. A tanácsunk: ne érintkezzen a fékpofákkal, fékbetétekkel és a felni fékfelületével.
A kerékpár tartós védelme: A rendszeres olajozás meggátolja a korróziót.
Minden használat előtt ellenőrizd a gumiköpenyek állapotát!
Ha lapos, ellenőrizd, hogy ne legyen defektes. Ehhez fújd fel a max. nyomásértékig. Ha gyorsan leereszt, vedd ki a kereket, vedd le a gumiköpenyt és cseréld ki vagy javítsd meg a gumibelsőt!
Ha lassan enged le, ellenőrizni kell a gumiköpeny felületét, van-e benne tüske vagy üvegszilánk. Ezt követően vedd ki a kereket, vedd le a gumiköpenyt és cseréld ki vagy javítsd ki a gumibelsőt! A gumiköpenyből távolítsd le a szúrós tárgyat (tüske, drót, üvegszilánk, stb.)
TIPP: Hogy egyszerűbben megtaláld a lyukat a gumibelsőn, fújd fel egy pumpa segítségével majd merítsd vízbe. Forgasd meg benne apránként, amíg meg nem jelennek a buborékok a lyuknál. Ha nem teljesen lapos, javasoljuk, hogy ellenőrizd a guminyomást (lásd fentebbi fejezetet).
TUDTAD? A gumi élettartama függ a használat körülményeitől és a tárolástól. Ha a gumiköpeny vizsgálatakor repedések láthatók rajta, javasoljuk, hogy cseréld le egy újra.
Ha BMX kerékpárod piszkos (sár, eső, por), ne habozz megtisztítani!
Jó tudni:
Tisztítás előtt zsírtalanítsd a láncot a megfelelő termékkel.
Ha por rakódott rá, egyszerűen töröld át egy száraz törlőronggyal. Sár vagy más szennyeződés esetén megtisztíthatod egy vödör meleg vízzel és egy szivaccsal (vagy egy nedves törlőronggyal), valamint szappannal vagy kerékpársamponnal. Tisztítsd meg a kerékpár szennyezett részeit: váz, villa, kormány és kerék.
TUDTAD?
Magasnyomású tisztító használata nem ajánlott! Az egyes alkatrészek (kormánycsapágy, hajtómű, stb.) működésében kárt tesz és balesetveszélyessé válik a kerékpár!
A mosást követően töröld át egy száraz törlőkendővel, hogy elkerüld a rozsdásodást. Kend meg ismét a mozgó alkatrészeket a kerékpáron: lánc, kormánycsapágy, hajtómű.
Javasoljuk, hogy a kerékpárt száraz helyen tárold. Fontos biztosítani, hogy ne érje nedvesség.
A kerékpár élettartama függ a használattól, a karbantartástól és a tárolástól.
Ha magas a páratartalom vagy, ha sós a levegő (tengeri levegő), a kerékpár ki van téve a korróziónak és csökken az élettartama. Ezért fontos, hogy tiszta és száraz állapotban tárold száraz helyen.
Defekt esetén azonnal állj meg egy biztonságos helyen, hogy ne tegyél kárt a felniben.
Fordítsd meg a kerékpárt és állítsd a nyeregre és a kormányra.
A fékeket ki kell nyitni a kerék kivételéhez. Ehhez fogd össze a féknyergek tetejét és oldd ki a pipát.
Az első kereket csavarozd ki és emeld ki a villából, majd cseréld ki a gumibelsőt (bemutatóvideó megtekintése).
A hátsó kereket szintén csavarozd ki, emeld le a láncot a szabadonfutóról, majd emeld ki a kereket a támvillából. Most már kicserélheted a gumibelsőt (bemutatóvideó megtekintése)
Végső megoldásként lehetőséged van a defektjavító spray használatára, amely segít megjavítani a lyukas gumibelsőt szerszámok nélkül (szakadt gumibelsőkhöz nem megfelelő).
Ha a fékkar túl laza, könnyen hozzáér a kormányhoz (nyúlik), állítsd be a feszességét a fékkaron található csavar segítségével, mint ahogy az alábbi videó is mutatja.
Csavard ki az állítócsavart és a kontraanyát addig, amíg megfelelő lesz a fékkar feszessége, de ne legyen túl feszes!
A megfelelő feszesség elérése után tekerd vissza teljesen a kontraanyát.
A jótállással és szavatosággal kapcsolatos információkról Panaszkezelési Szabályzatunkban tájékozódhatsz.