REF: 8529457
2020
Tervezőcsapatunk 9-12 éves (135-150 cm magas), kezdő gyerekeknek készítette ezt a MTB-ot.
Ugyanolyan alumínium vázzal felszerelt, mint a 24"-os ST 900, a gyerek súlyához állítható levegős villával és hidraulikus tárcsafékkel rendelkezik.
A két fékhez két fékfeszítő csavar tartozik, melyek a fékkarokon találhatók. A fékbowden feszességét lehet velük állítani. A csavar forgatásával találd meg a neked legmegfelelőbb beállítást! (Minél jobban meghúzod a csavart, a bowden annál feszesebb lesz).
A szabályzócsavar a váltó hátsó részén található. Segítségével szabályozhatod a váltóbowden feszességét. Ha a magasabb sebességre váltás okoz problémát, a bowden nem elég feszes. A csavart kicsavarva feszítsd meg a bowdent! Ha a lánc nehezen ugrik alacsonyabb sebességre, a bowden túl feszes. Csavard befelé a csavart! A megfelelő beállításhoz gyakran elég csak egy negyed fordulatot állítani a csavaron.
A két csavar a kormányszárat rögzíti a villa kormánycsövéhez.
Fontos, hogy beállítsd a nyeregszár magasságát a gyerek testfelépítésének megfelelően. Biztonsági okokból nem húzható ki annyira a nyeregszár, hogy látható legyen a maximum jelölés. (Ne húzd ki jobban, mint ahol a jelölés van).
A megfelelő nyeregmagasság meghatározásához ültesd rá a gyermeket a nyeregre, a hajtókart állítsd függőleges, lenti pozícióba, majd tedd a gyerek lábát a pedálra: a nyereg magassága megfelelő, ha a gyerek lába nyújtva van. Győződj meg róla, hogy a nyeregben ülő gyerek lábujjheggyel eléri-e a talajt!
Az ajánlott nyomásértéket mindegyik gumiköpeny oldalán feltüntetik. Javasoljuk, hogy a gumiköpeny oldalán látható nyomásértékig fújd a kerekeket. Ez változó lehet a gumiköpenytől függően.
Ahhoz, hogy ellenőrizd a megfelelő nyomást, csak ültesd rá a gyermeket az álló helyzetben lévő kerékpárra! A nyomás megfelelő, ha a gumiköpeny a gyermek súlyától kissé benyomódik.
Használhatsz egy úgynevezett "All in One" terméket az alkatrészek kilazításához, tisztításhoz, kenéshez és az MTB megóvásához (a termék elérhető a Decathlon áruházakban). Ez egy nagyon praktikus, minden egyben termék.
Az MTB lánc olajozásához tekerd folyamatosan a pedálokat és pár szemenként "fújj rá egyet "a lánc teljes hosszán.
Pár percig hagyd száradni. Ha nagyon sok a szennyeződés a láncon, töröld át egy kefével vagy törlőronggyal a teljes hosszán, majd fújd be ismét az "All In One" termékkel
.
A tanácsunk: ne érintkezzen a fékpofákkal, fékbetétekkel és a felni fékfelületével.
A kerékpár tartós védelme:A rendszeres olajozás meggátolja a korróziót.
Ha a kerékpár használat után piszkos (sár, eső, por), ne habozz megtisztítani!
Ha por rakódott rá, egyszerűen töröld át egy száraz törlőronggyal a tisztításához. Sár vagy más szennyeződés esetén megtisztíthatod egy vödör meleg vízzel és egy szivaccsal (vagy egy nedves törlőronggyal), valamint szappannal vagy kerékpársamponnal. Tisztítsd meg a kerékpár szennyezett részeit: váz, villa, kormány és kerék.
TUDTAD? Magasnyomású tisztító használata nem ajánlott! Az egyes alkatrészek (kormánycsapágy, hajtómű, stb.) működésében kárt tesz és balesetveszélyessé válik a kerékpár!
A mosást követően töröld át egy száraz törlőkendővel, hogy elkerüld a rozsdásodást.
Kend meg ismét a mozgó alkatrészeket a kerékpáron: lánc, kormánycsapágy, hajtómű.
Minden használat előtt fontos ellenőrizni a gumiköpenyek állapotát.
Ha lapos, ellenőrizd, hogy ne legyen defektes. Ehhez fújd fel a max. nyomásértékig.
Ha gyorsan leereszt, vedd ki a kereket, vedd le a gumiköpenyt és cseréld ki vagy javítsd meg a gumibelsőt.
Ha lassan enged le, ellenőrizni kell a gumiköpeny felületét, van-e benne tüske vagy üvegszilánk. Ezt követően vedd ki a kereket, vedd le a gumiköpenyt és cseréld ki vagy javítsd ki a gumibelsőt. A gumiköpenyből távolítsd el a szúrós tárgyat (tüske, drót, üvegszilánk, stb.)
Ha nem teljesen lapos, javasoljuk, hogy ellenőrizd a guminyomást (lásd fentebbi fejezetet).
TUDTAD? A gumi élettartama függ a használat körülményeitől és a tárolástól. Ha a gumiköpeny vizsgálatakor repedések láthatók rajta, javasoljuk, hogy cseréld le egy újra.
Javasoljuk, hogy a kerékpárt száraz helyen tárold. Fontos biztosítani, hogy ne érje nedvesség.
A kerékpár élettartama függ a használattól, a karbantartástól és a tárolástól.
Ha magas a páratartalom vagy, ha sós a levegő (tengeri levegő), a kerékpár ki van téve a korróziónak és csökken az élettartama.
Ezért fontos, hogy tiszta és száraz állapotban tárold száraz helyen.
TUDTAD? A teleszkópos villával rendelkező kerékpárokat nem ajánlott az első kereküknél felfüggeszteni. A villa élettartamának meghosszabbítása érdekében a hátsó keréknél akaszd fel őket!
Ha azt tapasztalod, hogy a fékek már nem olyan reaktívak, mint régebben, lehet, hogy cserélni kell a fékbetéteket.
Ha azt tapasztalod, hogy a fékek már nem olyan reaktívak, mint régebben, lehet, hogy cserélni kell a fékbetéteket. Az ellenőrzésükhöz győződj meg arról, hogy a fékbetéteknek maradt 1 mm vastagságuk.
Defekt esetén azonnal állj meg egy biztonságos helyen, hogy ne tegyél kárt a felniben.
Fordítsd meg a kerékpárt és állítsd a nyeregre és a kormányra.
Az első kereket elég kivenni a villából és kicserélni a gumibelsőt (lásd oktatóvideó).
A hátsó kerék esetében válts a legkisebb fogaskerékre. Most már kicserélheted a gumibelsőt (bemutatóvideó megtekintése)
Végső megoldásként lehetőséged van a defektjavító spray használatára, amely segít megjavítani a lyukas gumibelsőt szerszámok nélkül (szakadt gumibelsőkhöz nem megfelelő).
Ha a kerékpár nem megfelelően váltja a sebességfokozatokat, azt jelenti, hogy nincs jól beállítva a hátsó váltó.
Ellenőrizd a bowdeneket:
A rosszul felhelyezett bowdenházvég zavarhatja a váltóbowdenek feszítését, ezáltal rosszul váltják a sebességfokozatokat. Ha egy bowdenházvég rosszul van felhelyezve, igazítsd meg.
Ha a váltó a sebességfokozatok közötti váltásokat követően sem mozog, akkor valószínűleg a bowdenek és a bowdenházak összetapadtak. A bowdent és a bowdenházat ki kell cserélni.
Főleg ütés hatására fordulhat elő, hogy a váltótartó fül megtekeredik. Ilyenkor nem lehet váltani. Azt javasoljuk, látogass el a legközelebbi Decathlon áruház műhelyébe, hogy beállítsuk a váltótartó fület.
Lehet, hogy a váltó elállítódott. Ilyenkor állítsd a nyeregre és a kormányra a kerékpárt, hogy a pedálok szabadon mozoghassanak (még jobb, ha szerelőállványra teszed)! A váltókar segítségével állítsd a láncot a legkisebb lánckerékre! A fékfeszítő csavar a váltó hátulján található. Segítségével feszíthető (megemeli a váltót) és lazítható a váltóbowden (leengedi a váltót). A fékfeszítő csavar segítségével állítsd addig a váltót, míg megfelelően nem vált!
Ha a fékkar túl laza, könnyen hozzáér a kormányhoz (nyúlik), állítsd be a feszességét a fékkaron található csavar segítségével, mint ahogy az alábbi videó is mutatja.
Csavard ki az állítócsavart és a kontraanyát addig, amíg megfelelő lesz a fékkar feszessége, de ne legyen túl feszes!
A megfelelő feszesség elérése után tekerd vissza teljesen a kontraanyát.